AndroidHealthClinic

Fitness tijdens de Ramadan

Bezoekers in dit topic

Inva89

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
29 feb 2008
Berichten
103
Waardering
0
1 september begint de ramadan weer.

voor de mensen die niet weten wat het is, je mag dan o.a de hele dag niet eten.

je mag pas weer eten om 20.45uur. ik sta dan ook elke ochtend op om 6.45u (ochtend) om wat te eten.

omdat je de hele dag niets eet vroeg ik mij af of het zin heeft om tijdens de maand ramadan door te gaan met fitness?

zo ja, wat raden jullie mij aan om te eten als ontbijt(6.45uur) en avondeten(20.45uur)

de sportschool waar ik naartoe ga sluit om 22.30uur dus lang tijd om bij te komen van het eten heb ik ook niet :P

alvast bedankt voor de (serieuze) reacties!
 
daar gaan we weer...
volgens mij zijn hier al duizend topics over
maar elk jaar opnieuw moet er eentje komen
 
mag je wel drinken tijdens de dag? anders shakes...
 
@ optifiber : nee je mag ook niets drinken
 
1 september begint de ramadan weer.

voor de mensen die niet weten wat het is, je mag dan o.a de hele dag niet eten.

je mag pas weer eten om 20.45uur. ik sta dan ook elke ochtend op om 6.45u (ochtend) om wat te eten.

omdat je de hele dag niets eet vroeg ik mij af of het zin heeft om tijdens de maand ramadan door te gaan met fitness?

zo ja, wat raden jullie mij aan om te eten als ontbijt(6.45uur) en avondeten(20.45uur)

de sportschool waar ik naartoe ga sluit om 22.30uur dus lang tijd om bij te komen van het eten heb ik ook niet :P

alvast bedankt voor de (serieuze) reacties!

Zorg iig dat je je eitwitten binnen hebt zodat je geen spieren verliest, dus zuivel en vlees :D
 
Zorg iig dat je je eitwitten binnen hebt zodat je geen spieren verliest, dus zuivel en vlees :D

dus het heeft wel zin om alsnog door te gaan met fitness ?
 
daar gaan we weer...
volgens mij zijn hier al duizend topics over
maar elk jaar opnieuw moet er eentje komen

het kan aan mij liggen, maar ik kon er geen duidelijke topic over vinden bij de zoek functie. sorry
 
Kan aan mij liggen, maar m'n korte termijn geheugen, en mathematisch inzicht gaat naar de k*t van een dag te weinig eten. Laat staan helemaal niet eten.

Geen carbs/eten is een aanslag op je hart, aderstelsel, kleine bloedvaatjes en je netvlies.

Stofwisseling loopt vast waardoor je vetopslag krijgt en insomnia.

Endocrien systeem kan beschadigd raken.

Opstopping in de maag van voedsel dat blijft hangen

Weerstand neemt af. Kriebelingen in de keel.

Schildklier krijgt problemen.
 
Kan aan mij liggen, maar m'n korte termijn geheugen, en mathematisch inzicht gaat naar de k*t van een dag te weinig eten. Laat staan helemaal niet eten.

Geen carbs/eten is een aanslag op je hart, aderstelsel, kleine bloedvaatjes en je netvlies.

Stofwisseling loopt vast waardoor je vetopslag krijgt en insomnia.

Endocrien systeem kan beschadigd raken.

Opstopping in de maag van voedsel dat blijft hangen

Weerstand neemt af. Kriebelingen in de keel.

Schildklier krijgt problemen.

met alle respect, ik dacht toch dat mijn vraag duidelijk was?
 
Kan aan mij liggen, maar m'n korte termijn geheugen, en mathematisch inzicht gaat naar de k*t van een dag te weinig eten. Laat staan helemaal niet eten.

Geen carbs/eten is een aanslag op je hart, aderstelsel, kleine bloedvaatjes en je netvlies.

Stofwisseling loopt vast waardoor je vetopslag krijgt en insomnia.

Endocrien systeem kan beschadigd raken.

Opstopping in de maag van voedsel dat blijft hangen

Weerstand neemt af. Kriebelingen in de keel.

Schildklier krijgt problemen.

niet zo raar denken, vroeger waren er vaak genoeg tijden van hongersnood en de mensen vielen echt niet als dooie mussen van het dak
enva het heeft weinig zin om heel hard en intens(als je er de energie voor hebt) te gaan trainen...doe gewoon rustig aan met licht gewicht.
Of misschien kan je een maandje als nachtmens leven?:)
 
niet zo raar denken, vroeger waren er vaak genoeg tijden van hongersnood en de mensen vielen echt niet als dooie mussen van het dak
enva het heeft weinig zin om heel hard en intens(als je er de energie voor hebt) te gaan trainen...doe gewoon rustig aan met licht gewicht.
Of misschien kan je een maandje als nachtmens leven?:)

haha je hebt wel gelijk denk ik.. ik wil ook niet een maandje stilliggen, vooral omdat ik net een maand nix heb zitten doen (ivm vakantie Turkije).

denk dat ik (als ik de energie heb) met wat lichter gewicht zal trainen

thnx !
 
er is ook zo'n manier waarbij ze een periode van de dag veel eten e ndan de hele dag niet.. ben de naam ff kwijt, iets met intermidiet ofzo? daar schijn je goed ripped van de worden. zijn enkelen van dit forum mee bezig maar ben de naam kwijt. iemand?
 
er is ook zo'n manier waarbij ze een periode van de dag veel eten e ndan de hele dag niet.. ben de naam ff kwijt, iets met intermidiet ofzo? daar schijn je goed ripped van de worden. zijn enkelen van dit forum mee bezig maar ben de naam kwijt. iemand?

intermittent fasting
 
Een echte bodybuilder doet niet aan ramadan :p

Maar goed, zoveel mogelijk eten wanneer dat kan. Brinta melk en eieren als je opstaat, en voor de training snelle koolhydraten, en een blik tonijn (na de training mag je ook eten nog toch?) dan gewoon flink wat eiwitten en koolhydraten, en direct gaan slapen.

Nou weet ik niet of de eiwitten in tonijn snel worden opgenomen, en dus nuttig zijn voor de training, maar zou zou ik het iniedergeval doen. overdag proberen zo weinig mogelijk te verbranden.
 
ik hoop dat ik ook nog een antwoord krijg waar ik wat aan heb..
 
Back
Naar boven