AndroidHealthClinic

Fitnessecto's road

Goeie rug! Posing kan wel iets beter:p

Lekkere training neergezet hoor! :thumb: Doe je conv. deadlifts?

• Topic Starter Topic Starter
Goeie rug! Posing kan wel iets beter:p
Thanks! Heb geen wedstrijdambities, dus hoef gelukkig nooit een goede poser te worden haha.

Lekkere training neergezet hoor! :thumb: Doe je conv. deadlifts?
Dankjewel, deadlifts doe ik inderdaad altijd conventional, sumo zelfs nog nooit geprobeerd.

Vandaag ondanks de hitte prima training gehad. Rustig aan gedaan op de MP en paused BP om mijn CNS te ontlasten. Daarnaast de cable flyes niet gedaan om mijn schouders nog wat meer te ontlasten. Hopen dat ik er dinsdag geen last meer van heb met de volgende UB training.

MP
5x5x40
Heel easy, vloog omhoog.

Pull ups
10-8-6xbw

Paused BP
8x60
8x65
6x70

BOR
12x60
10x70
8x75
Deze ga ik omwisselen met de DB row op UB1. BOR voelt niet prettig de dag na heavy deads.

Machine row
10x25
12x20
Rustig uitgevoerd

Facepulls
12x15
12x17,5

Incline DB press voelde gelijk ongemakkelijk aan mijn ellebogen, dus heb deze vervangen voor db overhead extension.

DB overhead extension
15x20
8x25

Rope pulldown
3 sets, 12 reps, gewicht weet ik niet meer

DB curl
10x17,5
8x20

Cross body hammer curl
10x12,5
8x12,5

Klaar, ondertussen helemaal doorweekt van de hitte. Focus was redelijk aanwezig, het meeste voelde goed aan. Morgen nog cardio, buik en licht schouderstabiliteit. Fijn weekend!​

Lekkere training gehad. Had er van tevoren niet zoveel zin in, was erg sloom, totaal geen focus enzo. Beetje hoe ik me altijd voel als ik lange tijd gestudeerd heb. Dus maar weer eens voor het eerst in lange tijd een echte pwo gemaakt (soms alleen 1 caf cap genomen), 250mg cafeïne, 5gram citrulline, 2gram beta-alanine.

Squat (4x3-5x105)
4x5x105 Lekker, alle sets maximaal gehaald.

SLDL
8x110
6x120
8x110
Niet echt zin om zwaarder te gaan, voelde hem goed zo.

Alle squat racks waren bezet, en in elke stonden al meerdere personen (wtf?) dus de front squats maar even uitgesteld en andere oefeningen gaan doen.

Standing leg crul
10x40
10x35
10x30
Had het er zwaar mee, gewicht lijkt deze keer nergens op. Wss omdat ik hem direct na mijn andere hamstring-oefening deed.

Kuiten in leg press
4x12-16 gewicht verschillend.

Front squat
10x60
8x70
5x80
5x85 PR
Had verwacht dat hij super kut zou gaan, maar de eerste sets voelden heerlijk aan! Dus heb me de eerste drie sets wat ingehouden om de laatste set een repout te doen. Doel was 4+ herhalingen, en ik heb er 5. Uitvoering was bij allen goed, bij de 5e ging ik iets meer voorover hangen, hierom besloten geen 6e te doen. Deze zou er wss wel in gezeten hebben, maar dan zou ik te veel gaan hangen en dat wou ik mijn CNS niet aan doen.

Hanging leg raise
3x8
Normaal doe ik hem in zo'n ding wat daar speciaal voor gemaakt is, waar je met je rug ergens tegenaan zit. Nu deed ik hem in een dip positie, was zwaarder zo en ik voelde hem ook beter. Ga ik vaker doen.

lkkr pr op je fsq. netjes gedaan. doe ik je niet na.

ja idd nette fsq zeg, zeker na gewone squats

lkkr pr op je fsq. netjes gedaan. doe ik je niet na.
ja idd nette fsq zeg, zeker na gewone squats

Thanks mannen! Heb ook wel het idee dat het geholpen heeft dat er lange rust zat tussen de front squat en de gewone squat.

Zit er zelfs aan te denken de opzet iets aan te passen:

Squat
SLDL
Kuiten
Front squat
Leg curl
Abs

Kuiten in het midden om mijn bovenbenen even te laten rusten zodat ik wat harder kan gaan op de front squat (en leg curl). Had vandaag ook niet echt het idee dat ik hinder ondervond aan de vermoeide kuiten. Wat vinden jullie van dit idee?

Lijkt me prima. Ligt er wel aan hoeveel volume je gaat pakken op die oefeningen, anders kan het wel erg veel worden.

Gewoon zelfde volume als ik nu pak, maar dan in een andere volgorde.

Heb vanmiddag spareribs op, dus voor 14:00 had ik al 2000 van mijn 2600 kcal van vandaag erin zitten. Nu dus lekker honger lijden en sla eten. Vandaag jarig en 21 jaar geworden, gewoon naar de gym gegaan voor UB natuurlijk.

BP
6x80
6x82,5
5x85
Tevreden, laatste zat miss nog een extra rep in maar ik wilde niet tot falen gaan.

Pull ups
5xbw+10
Kreeg wat last van mijn schouder met deze oefening. Heb ik de laatste tijd vaker bij pull ups, ze gaan er dus mooi uit. Ga ze vervangen voor chin ups.

Cable row
10x70
8x80

Incline db press
3x8x30
Schouder deed nog wat pijn dus rustig aan gedaan.

BB row
12x60
10x70
8x70 onderhands

CGBP
20x40 sick volume lol
12x50
8x55
Redelijk korte rust, hierdoor was de laatste set ook erg zwaar ondanks dat het gewicht niet zo hoog was. Wilde ook niet te hoog in gewicht gaan om mijn schouder.

Triangel pulldown
10x65
8x70
8x50 slow

Side raise SS reverse fly
12x10 SS 8x5
10x10 SS 10x4
8x10 SS 8x4
Kreeg hem bij de reverse fly niet meer omhoog. Voelde allemaal lekker aan.

Ez curl, gewicht in schijven
10x20
8x25
8x20 drop 6x10 slow

Prima training, ondanks de blijvende zeurende pijn in mijn rechter schouder. Pijn werd gelukkig niet erger en trekt nu weer weg. Kijken of ik er bij de chin ups geen last van krijg. Pak ik met de volgende oefeningen de hele rug goed aan, of zijn er delen die ik minder aanspreek?

1x Deadlift
1x BB row
1x DB row
1x low machine row
2x chin ups (1x high reps, 1x low reps)
1x triangel pulldown (als ik een wijde pulldown mis, kan ik hier evt. lat pulldown doen)

Gelukkige verjaardag in ieder geval!! :D
CGBP is me lang geleden, mss binnenkort ook maar trg doen. maar in ieder geval leuk volume om dat ding even lekker op te pompen :D

mooie b-day training.

Gefeliciteerd man :D!

Gelukkige verjaardag in ieder geval!! :D CGBP is me lang geleden, mss binnenkort ook maar trg doen. maar in ieder geval leuk volume om dat ding even lekker op te pompen :D

Thanks mannen! CGBP wil ik zelf ook weer wat meer goed als assist van de benchpress. Volgende week even kijken hoe zwaar ik kan gaan als ik wat langer rust neem.

in en gefeliciteerd!

Cut gaat tot nu toe lekker.

Begin 26-05-2015:
Gewicht: 81,6kg Taille: 80cm

Huidig 10-05-2015:
Gewicht: 78,9kg Taille: 77,2cm

Nu iets meer dan twee weken bezig. 2,7kg in twee weken lijkt erg veel, maar er moet rekening mee gehouden worden dat er sowieso 1+kg vocht af is. Dus dan blijf ik op ongeveer 1,5kg over.

Prima resultaat tot nu toe lijkt mij :thumb:.

Prima resultaat tot nu toe lijkt mij :thumb:.

Jup, ik ben er ook blij mee. Ik aim op ongeveer 0,6-0,8kg gewichtsverlies per week de komende weken. Wanneer ik nog wat droger ben zal het wat langzamer (moeten) gaan, maar dit lijkt me voor nu prima.

Nog even de late verjaardagswensen van mij!

Gaat gestaag toch die cut? Gewoon letten op krachtniveau, als je merkt dat je veel kracht verliest ff wat meer calorieën erin rammen

Nog even de late verjaardagswensen van mij! Gaat gestaag toch die cut? Gewoon letten op krachtniveau, als je merkt dat je veel kracht verliest ff wat meer calorieën erin rammen

Woog vanochtend weer 79,5, gewicht is wat variabel. Maar ik zie mezelf duidelijk droger worden, dat is het belangrijkste. Dingen die ik in de gaten blijf houden zijn inderdaad mijn kracht, de spiegel, mijn taille en de weegschaal. Al deze dingen lopen momenteel goed/volgens plan.

Kracht bij UB blijft ongeveer gelijk, kracht bij LB lijkt zelfs vooruit te gaan. Ben dus zeker tevreden tot nu toe!

Deadlift 3x3-5x145
3x5x145 PR
Eerste twee sets gingen vlot omhoog. Laatste set laatste rep was extreem lelijk. Dit was mijn eigen schuld, ik vond dat ik niet goed stond of zo dus ik liet de barbell los en ging rechtop staan. Ging in de goede houding en toen weer de deadlift. Maar hierdoor was de hele spanning van mijn lichaam af en werd het een rep met een bolle rug. Volgende keer gewoon in positie blijven dus.

Squat light 3x5-6x95
3x6x95
Eerste set zwaar, maar het werd met de set minder zwaar. Ook toen ik de belt wat strakker deed ging het beter, waarschijnlijk omdat mijn core flink vermoeid was van de deadlift.
Ik moet wat werken aan mijn hand placement, krijg altijd wat pijn aan mijn rechter schouder + elleboog. Binnenkort maar wat informatie over opzoeken, tips zijn altijd welkom

Hoge, liggende leg press (lijkt op smith hack squat)
15x150
12x180
10x200
5x220 6e rep faal, lol. Had er toch minimaal 8 willen maken maar het zat er niet in.

Standing leg curl
10x40
2x8x45 sterk

Seated calf raise
20x25
15x30
12x35
15x25

Terug
Naar boven