MuscleMeat

Foam Roller

Bezoekers in dit topic

Riichard1992

Cool Novice
Lid geworden
1 nov 2017
Berichten
54
Waardering
5
Lengte
1m85
Massa
89kg
Vetpercentage
10%
Beste lezers,

Ik wil om mijn hamstrings wat soepeler te maken, omdat die zo stijf zijn als het maar kan, graag gaan foam rollen. Nu kom ik twee soorten foam rollers tegen.
Nu vroeg ik mij af welke geschikter is, ik ben van plan om dit dagelijks 1x te gaan doen sowieso. En na leg-day (2x per week) ook.

Alvast bedankt!
36a79689-a706-41e0-be29-e4d0a79a997b_1.9daf5256421a8dc682f82c4b10679118.jpg


Of zo'n soort
ST06203.jpg
 
Die met die punten is (je raadt het al) een stuk pijnlijker, maar komt wel dieper in de spier. De ander is vrij zacht en vinden de meeste mensen troep.
 
Combineer het wel met stretchen en doe het niet slechts een minuutje. Anders zie ik het vooral als een speeltje van de marketing en promotie clowns. Vooralsnog geloof ik niet in de meeste claims die mensen maken. Maar goed, geloof niets en probeer alles. Ik ben vrij conservatief in dit soort zaken.
 
Ik gebruikte gewoon een barbell of een lacrosse bal.
Als je hamstrings altijd stijf zijn kan dat wijzen op anterior pelvic tilt.
 
Ik heb die bovenste een gekocht toen ik last van mijn onderrug had. Die punten zijn serieus hard. Ik gebruik het eigenlijk niet meer.
 
Ik heb zo eentje als de onderste, paar keer gebruikt maar ik zie er geen meerwaarde in en ligt nu te verstoffen.
 
Ik heb de bovenste (of iig een die er veel op lijkt). Soms helpt het wel als je wat beurs bent. Of als je bijv. in een awkward positie hebt geslapen/gezeten en als gevolg een stijve rug hebt. Verder gebruik ik hem nauwelijks, maar heb hem destijds voor minder dan een tientje gekocht en dat was het wel waard :p
 
Ik heb ook een hele mooie die ik nooit gebruik. Het was een hype en ze zijn nogal overrated.
 
Ik gebruikte gewoon een barbell of een lacrosse bal.
Als je hamstrings altijd stijf zijn kan dat wijzen op anterior pelvic tilt.

Dat heb ik dus onderzocht en daar ben ik ook achter gekomen dat ik daar last van heb, van anterior pelvic tilt. Om dit te fixen moet ik de bil & buikspieren versterken en de heup en rugspieren meer stretchen toch?
 
Dat heb ik dus onderzocht en daar ben ik ook achter gekomen dat ik daar last van heb, van anterior pelvic tilt. Om dit te fixen moet ik de bil & buikspieren versterken en de heup en rugspieren meer stretchen toch?
Bekken kantelen misschien?
 
Hamstring rollen is imo wel moeilijk. Je kunt dan beter aan de lenigheid werken dmv stetches.

Gebruik zelf de foamroller (harde met de noppen, andere is imo zinloos) voor mn rug, heup, glutes, quads naast goed stretchen. Merk wel verschil dat mn spieren soepeler zijn wanneer ik dit braaf blijf doen.
 
Dat heb ik dus onderzocht en daar ben ik ook achter gekomen dat ik daar last van heb, van anterior pelvic tilt. Om dit te fixen moet ik de bil & buikspieren versterken en de heup en rugspieren meer stretchen toch?
Denk dat het beetje geval per geval is...
Ik stretch mijn heupen en sterk mijn rug , core, bilspieren en hipflexors aan.
Volgens mijn kinesist is een korte hip flexor een zwakke, als ik tegen een muur ga zitten met mijn benen gestrekt krijg ik mijn been niet van de grond.
De stijve hamstrings zijn niet het probleem, maar eigenlijk een gevolg. Stretchen helpte niet bij mij en maakte het nog erger. Het rollen met een lacrossebal of barbell verzachte het wel maar het was met momenten wel pittig, achteraf denk ik dat het niet zoveel meerwaarde had. Maar op zich gebruik ik er nog altijd wel 1 maar ik gebruik hem zelden om te rollen.
Voorheen kon ik hier door niet meer deadliften maar nu gaat het weer zonder last en helpt het zelfs, ik ben meer full body met wat isolatie oefeningen beginnen trainen er door en ik merk dat door meer compounds te doen en zo mijn posterior chain meer te trainen, mij problemen fel zijn verminderd.
 
Ottorongo ik ben nu begonnen met het stretchen van mijn hip flexors en m'n onderrug omdat ik merk dat hier veel spanning op staat. Daarnaast foam rol ik nu dagelijks m'n hamstrings.
 
Ik heb er zo een als die bovenste, van Decathlon. Gebruik ik soms voor voornamelijk quads & hams.
 
Bovenste raad ik aan maar wel de soft versie. Daarnaast heb ik onderste bijgekocht. Ook wel handig.
Massagestick+500+modulair.jpg
 
Back
Naar boven