Fitness Seller

Fooi bezorging bankstel

Ja dat in de VS vind ik inderdaad ook heel apart..Al zie ik vaker dat je dan gewoon op kan schrijven NO TIP, als je geen fooi wilt geven. Maargoed. Bezorging van bankstel = geen fooi van mij ;) Ik denk dus dat het gewoon heel persoonlijk is wat je wilt doen.

Als je dat in de USA doet ben je gewoon een lompe boer. Personeel daar is grotendeels afhankelijk van die fooien. Alleen als ze het volledig verkloten is no tip nog wel begrijpelijk maar anders is het gewoon een belediging. Of er moet op de rekening staan dat fooien meegerekend zijn in de totaalprijs, meestal het geval bij groepen.

Schrapers. Natuurlijk krijgen ze er voor betaald maar zou me toch niet de hele dag de pl**ris willen sjouwen voor een hongerloontje. Als ze het netjes afleveren gewoon 5 of 10 euro geven is niks mee.
Hadden ze maar een vak moeten leren.

Als je dat in de USA doet ben je gewoon een lompe boer. Personeel daar is grotendeels afhankelijk van die fooien. Alleen als ze het volledig verkloten is no tip nog wel begrijpelijk maar anders is het gewoon een belediging. Of er moet op de rekening staan dat fooien meegerekend zijn in de totaalprijs, meestal het geval bij groepen.

Daarom zei ik: als je geen fooi wilt geven.
Ik zei niet: ik geef geen fooi :o

Hadden ze maar een vak moeten leren.

Zeg je zeker ook tegen de medewerkers van de helpdesk van UPC als je weer eens tegen ze aan het ragen bent?

Wees blij dat er nog iemand hele dagen zware zooi trappen op wil sjouwen, als iedereen drs, ing, ir, dr etc is moeten we anders straks weer mensen gaan importeren om dat kutwerk te doen.

Zeg je zeker ook tegen de medewerkers van de helpdesk van UPC als je weer eens tegen ze aan het ragen bent?

Wees blij dat er nog iemand hele dagen zware zooi trappen op wil sjouwen, als iedereen drs, ing, ir, dr etc is moeten we anders straks weer mensen gaan importeren om dat kutwerk te doen.
Nee hoor, prima baantjes voor iedereen die pretstudies heeft gedaan.

En dan krijgen we weer gezeik dat er allochtonen aan je meubelen zitten. :roflol:

Ik geef niet altijd fooi, maar vaak wel! In een restaurant maak ik er dan vaak gewoon een afgerond bedrag van. Zondag voor €129 nog wat uit eten geweest.. dan doe ik €135 ofzo. Geld groeit me ook niet op de rug ;)

Pizzabezorgers krijgen vaak wel fooi als de bezorgtijd vlotjes is of als het klote weer is buiten. Uit ervaring weet ik wel dat bijna niemand fooi geeft aan bezorgers van witgoed of in dit geval bankstellen. 4 trappen op met een Miele wasmachine en er kan geen glaasje water van af :p

Moet zeggen dat ik tegenwoordig eigenlijk geen fooi meer geef aan thuisbezorgers. Komt omdat ik gelijk online betaal via Thuisbezorgd.nl. Vroegâh moest je nog bellen en aan de deur betalen, dan deed ik het wel.

Eten online betalen hehe

Zelf btw nog nooit iemand een fooi gegeven hier in België (bij citytrips in Parijs en zo wel omdat het daar als normaal wordt beschouwd, geef dan wat kleingeld, max 2€). Als ik niet volledig safe zit voor de rest van m'n leven ivm geld, & aan het sparen ben voor iets ga ik echt geen fooien lopen geven. Ben ook enorm strikt in zo'n zaken, als ik iemand bv 1€ heb voorgeschoten, en ik bedenk me een maand later ofzo dat ik hem nog niet terug ontvangen heb (door de persoon in kwestie z'n nalatigheid) zal ik hem alsnog terugvragen.

Zelf btw nog nooit iemand een fooi gegeven hier in België (bij citytrips in Parijs en zo wel omdat het daar als normaal wordt beschouwd, geef dan wat kleingeld, max 2€). Als ik niet volledig safe zit voor de rest van m'n leven ivm geld, & aan het sparen ben voor iets ga ik echt geen fooien lopen geven. Ben ook enorm strikt in zo'n zaken, als ik iemand bv 1€ heb voorgeschoten, en ik bedenk me een maand later ofzo dat ik hem nog niet terug ontvangen heb (door de persoon in kwestie z'n nalatigheid) zal ik hem alsnog terugvragen.

En dan hebben ze het over gierige Hollanders :roflol:

En zelf wel steekpenningen aannemen, je stelt jezelf weer boven anderen

Ergens geef ik hem best gelijk.
(dat hij zichzelf boven anderen stelt, in het geval van geld)

Elke keer fooi geven aan een persoon, maakt die ene persoon misschien een klein beetje vrolijker, maar als je alle fooien optelt die je dan zou 'moeten' geven (volgens sommige morelen hier) ben je jaarlijks wel wat kwijt..Dus je gooit geld weg om iemand een klein bedragje te geven omdat hij zn werk goed doet.

En wat betreft steekpenningen aannemen, als iemand moet leven van fooien en vindt dat hij te weinig verdient, kan hij op de een of andere manier zorgen dat hij een andere baan krijgt. Iemand die nooit meer kan werken zal nooit kunnen promoveren naar beter werk.

En wat betreft steekpenningen aannemen, als iemand moet leven van fooien en vindt dat hij te weinig verdient, kan hij op de een of andere manier zorgen dat hij een andere baan krijgt. Iemand die nooit meer kan werken zal nooit kunnen promoveren naar beter werk.

Huh?

Je gaat toch niet alles uitrekenen en kijken of je er zelf wel beter van word?

Ik persoonlijk vind het leuk om wat te geven. Geef een meisje die limonade met Koninginnedag verkoopt een keer 20 euro voor een glaasje limonade en kijk der reactie.

En mensen die voor jou je bank omhoog brengen die je zeker 1000+ euro gekost heeft, wat is 10 of 20 euro dan nog ?

Misschien even voor de duidelijkheid dan: wat bedoel jij met steekpenningen aannemen :o ?

Laat maar, ik heb niks gezegd :eek: Ik dacht iets heel anders. Excuses :x

---------- Toegevoegd om 18:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:27 ----------

Je gaat toch niet alles uitrekenen en kijken of je er zelf wel beter van word?

Ik persoonlijk vind het leuk om wat te geven. Geef een meisje die limonade met Koninginnedag verkoopt een keer 20 euro voor een glaasje limonade en kijk der reactie.

En mensen die voor jou je bank omhoog brengen die je zeker 1000+ euro gekost heeft, wat is 10 of 20 euro dan nog ?

Als het om fooien gaat doe ik dat niet inderdaad, maar kan de gedachte erachter opzich wel snappen.

Je laatste zin snap ik ergens ook hoor, zo denk ik ook wel, alleen als je dat met je hele interieur gaat denken (bij het verhuizen ofzo) ben je zo 200 euro kwijt aan fooien. Dat lijkt me dan ook weer onnodig.

:roflol: Had er eig nooit bij stilgestaan dat je het kan zien als een minieme vorm van corruptie. Zag het gewoon als een vriendelijk gebaar. & Heb mss max 6 keer een klein bedrag van 50 cent tot 2€ ontvangen. (niet aangenomen btw, werd in m'n zak gestopt of op de boeken gelegd).

Tjach, als iemand vraagt om iets aan de kant te houden vanwege z'n passie ben ik niet echt de persoon die zal zeggen dat ik dit niet doe omdat het niet fair is tegenover andere klanten. En als die man ook nog eens gepensioneerd is en wss een zeer klein pensioen geeft, enkel maar 2de hands boeken kan kopen en bovendien een vaste klant is..

Elke keer fooi geven aan een persoon, maakt die ene persoon misschien een klein beetje vrolijker, maar als je alle fooien optelt die je dan zou 'moeten' geven (volgens sommige morelen hier) ben je jaarlijks wel wat kwijt..Dus je gooit geld weg om iemand een klein bedragje te geven omdat hij zn werk goed doet.

Precies.

Wat ge zaait zult ge oogsten

Ikzelf doe dus niet zo moeilijk over een fooitje, op de 1 of andere manier komt het toch wel weer bij je terug.

Terug
Naar boven