AndroidHealthClinic

Forumgame 20: Weerwolven vs vampiers

Vorige game waren er nochtans een paar cults die ook inactief waren. Dat we die niet gekozen hadden was gewoon pech.

Ik snap je punt wel, maar procentueel is de kans sowieso groter dat je een burger eruit stemt. Ook als je op een actieve stemt. Lees de vorige games maar terug, actieve spelers zijn meestal goed (gewoon omdat de meeste spelers goed zijn).
En ik vind het gewoon jammer voor het spel om er op dag 1 totaal willekeurig een leuke deelnemer uit te stemmen (ik speel namelijk ook omdat ik het leuk vind).

---------- Post toegevoegd 9 September 2013 om 17:55 ----------

Precies. Daarom dus eerste dag gewoon niet stemmen aangezien niemand een reden heeft.

Inderdaad maar als er 2 op mij stemmen moet ik ook stemmen zodanig dat er geen burger uitgaat. Bij gelijkstand gaat er niemand uit lijkt me toch?

Jawel, burgemeester heeft dan de beslissende en als die niet gestemd heeft gaan er twee uit (was tenminste in het verleden zo). Je kan stemmen terugtrekken. Ik ben dat in principe wel van plan, mijn stem op Weightboy slaat immers ook nergens op.

maar om even de advocaat van de duivel te spelen; als we nu gokken en we gokken juist, dan heeft één van de twee slechte teams wel een enorme handicap.

Vorige game waren er nochtans een paar cults die ook inactief waren. Dat we die niet gekozen hadden was gewoon pech.

Ik snap je punt wel, maar procentueel is de kans sowieso groter dat je een burger eruit stemt. Ook als je op een actieve stemt. Lees de vorige games maar terug, actieve spelers zijn meestal goed (gewoon omdat de meeste spelers goed zijn).
En ik vind het gewoon jammer voor het spel om er op dag 1 totaal willekeurig een leuke deelnemer uit te stemmen (ik speel namelijk ook omdat ik het leuk vind).

---------- Post toegevoegd 9 September 2013 om 17:55 ----------

Precies. Daarom dus eerste dag gewoon niet stemmen aangezien niemand een reden heeft.

Nee beste alley. Burgers zijn doorgaans meer inactief. Mocht er een inactieve cult (voor zover je er nu van kan spreken) worden weggestemd wordt die altijd evt nog gered door mede cultfags. Bovendien, alsof jij morgen al zeker weet wie wel of geen goede is. Stemming op 2e dag is vaak ook nog wat ongefundeerd. Ik stem in ieder geval gewoon.

Nee beste alley. Burgers zijn doorgaans meer inactief. Mocht er een inactieve cult (voor zover je er nu van kan spreken) worden weggestemd wordt die altijd evt nog gered door mede cultfags. Bovendien, alsof jij morgen al zeker weet wie wel of geen goede is. Stemming op 2e dag is vaak ook nog wat ongefundeerd. Ik stem in ieder geval gewoon.
En een actieve cult zou niet gered worden?

Als je op een actieve stemt is de kans alsnog veel groter dat het een burger is en je mist daarna zijn inbreng terwijl je een inactieve speler toch niet zal missen. Plus het feit dat er een kans van 5 op 19 is dat je een burger met een nuttige rol wegstemt (die waarschijnlijk ook actief zal spelen, aangezien de theorie is dat vooral gewone burgers passief worden).

En een actieve cult zou niet gered worden?

Als je op een actieve stemt is de kans alsnog veel groter dat het een burger is en je mist daarna zijn inbreng terwijl je een inactieve speler toch niet zal missen. Plus het feit dat er een kans van 5 op 19 is dat je een burger met een nuttige rol wegstemt (die waarschijnlijk ook actief zal spelen, aangezien de theorie is dat vooral gewone burgers passief worden).

Aangezien je zo graag wil stemmen op een actieve, en dus een burger, zal ik misschien wel op jou stemmen vandaag.

laten wij een bondgenootschap creëren en boddin eruit stemmen.

Met als reden? LOL ik ga er hier in de eerste ronde uit gewoon omdat jullie opnieuw op iemand stemmen vanwie 90% zeker is dat hij burger is. In praktisch alle vorige games ging er in de eerste ronde een burger uit. Nog altijd je lesje niet geleerd? weightboy. Om mezelf te redden. Ik zoek tenminste nog achter de tips... Jullie stemmen gewoon weer in het rond, zoals alle vorige games, en zoals alle vorige games gaat er dus ook weer een burger uit...

Lol, wat probeer je jezelf nou als burger neer te zetten? Valt helemaal nog niks te zeggen. Zie nog wel of ik ga stemmen. Geloof iig niet in opgeloste hints.
Helemaal niet stemmen lijkt me geen optie, krijg je een lolbroek die om 21.59 gaat stemmen.

We kunnen ook met zijn alle op Remi stemmen. Er is volgens mij geen regel dat je perse op deelnemers moet stemmen.

De inactieven zijn burgers, in het verleden altijd gebleken. Dat jij actief bent zegt absoluut niet dat je burger bent.

alleycat

---------- Post toegevoegd 9 September 2013 om 19:06 ----------

waarom boddin

Omdat het een mong**l is. Ik ga mee om mezelf te redden alley cat het spijt me echt alley... Mss kom je met een andere oplossing of ga je mee op weightboy

Hoe zou jij moeten weten dat ik jong ben?

Dat was een typefout, moest nog in voor. Dat kon je zelf ook wel invullen.
Dat kon ik zeker.

Anyways, de theorie is dat burgers vaak inactief zijn omdat ze teleurgesteld zijn over hun rol. Dit kan zeker kloppen, maar geldt dus alleen voor gewone burgers. Niet voor de burgers met een speciale rol.
Door bewust op een actieve te stemmen neem je dus bewust het risico er een burger met een speciale rol uit te stemmen. Een risico dat groter is dan de kans dat je er een cult uit stemt.

Weet je trouwens welke rol nog veel vaker dan burgers amper actief is? Precies, de wolf. En in dit geval zijn de andere cults bovendien halve wolven (kunnen immers ook kills maken). Die zullen zichzelf echt niet zo snel in de vuurlijn zetten.
Op dit moment ben jij zelfs de enige van wie ik redelijk zeker ben dat hij geen cult is. Daarvoor heb je nu al een veel te grote mond.

Daarnaast zou het natuurlijk een slechte zaak zijn als de kans om dag 1 te overleven het grootste is als je je bek houdt.

Waarom stemmen...

Terug
Naar boven