MuscleMeat

Forumgame 20: Weerwolven vs vampiers

Volgorde van happen was:

Alley cat
Penose
Rob P

Damn, op alley cat en bezem had ik ook gegoogled maar toen ik bij dat spelletje uitkwam dacht ik dat het veel te ver ging.

Ook getwijfeld de 1e dag Alley te over te nemen, maar de kans op een hybride was te groot.

Gegaan voor Sanca inderdaad, vanwege strongman.

Naderhand te simpel gedacht, jammer.

Toen weer getwijfeld tussen Alley en Z1000 die weer op mij zat te azen.

Gedachte was om maar op Z te gaan, om zeker te zijn dat Alley na de 2e nacht zeker wel overgenomen te zijn.

Dacht ook dat de hulp wolf op Penose ging, want de persoon lachte, en achter Penose's naam staat zo'n smile.

Helaas was ik dat ???

Toch leuke pot Woopy, bedankt weer !

---------- Post toegevoegd 13 September 2013 om 08:12 ----------

Tevens mijn karma spuit weer geleegd :cool:

Ook getwijfeld de 1e dag Alley te over te nemen, maar de kans op een hybride was te groot.
Dat is wel een leuke factor in dit spel, dat je zo kan denken. Doet me een beetje denken aan Risk waarbij je altijd mensen hebt die aan het hele spel denken (en andere deelnemers uit continenten gooien ook al gaat dat ten koste van hun eigen kansen) en mensen die nergens aan denken en gewoon proberen zelf zo sterk mogelijk te worden (onder die laatste categorie val ik).

Ik had het ook wel erg tof gevonden om hybride te worden, dus dat was jammer. Dat is een rol die me wel ligt, alles negeren en gewoon dom om me heen schieten.
Z1000 was nacht 2 nog bijna hybride geworden. Lloyd zei tegen mij dat hij voor Z1000 wilde gaan, maar ik zei dat ik liever Penose had.

Woopy zei:
Het was weer een leuk spel, maar imo had het beter gekund. Wachten op meer spelers was denk ik niet slecht geweest, en het formaat was ook niet helemaal goed uitgedacht. Beetje te snel willen starten. De burgers hadden vanaf de start weinig kans. De conversies zorgen ervoor dat de burgers nooit kunnen weten wie ze kunnen vertrouwen, en bovendien vergroot het het percentage slechten tov goeden TE snel. Eenmaal de vampiers er uit waren, was het helemaal hopeloos. Een conversie van de opperwolf + een kill van het hulpje = -2 voor de burgers en +1 voor de wolven. Moeilijk te stoppen zo. De bom van Dezeis en het geweer van Vincenzio hadden wat kunnen helpen, maar helaas maakten ze beiden een nogal domme keuze
Ik heb wel het idee dat dit spel heel anders had kunnen lopen. Als er een hybride ontstaat sowieso natuurlijk, maar ook als we niet de mazzel hadden gehad dat IMBA de vampierkoning was en dat op nacht 1 de spion werd uitgeschakeld. En als de burgers wat beter met hun speciale krachten waren omgegaan ook.

Maar het was hoe dan ook lastig geweest voor de burgers. Misschien is het beter als je alleen de conversies doet en niet de kills. Die maakte een flink verschil.

Is er al iemand voor de volgende game? Het wordt hoog tijd dat ik het eens een keer ga doen en heb zelfs al een grof plan. Alleen dat zal dan niet voor komende week zijn maar voor de week daarop.

Binnenkort wil ik ook wel eens een game proberen. Maar is nog niet voor direct. Lijkt me wel leuk zon game te leiden. Maar eerst nog wat ervaring opdoen. Ondanks vroege exit, toch leuke game

Ik wil iedereen weer bedanken voor zijn of haar inzet. Zonder jullie was deze game nooit zo ver gekomen. Natuurlijk Woopy ook bedankt voor de goede leiding. Daarnaast ook een dankwoord naar EricR en Big-T voor het ter beschikking stellen van het platform wat deze game mede mogelijk heeft gemaakt. Ten slotte wil ik ook mijn naasten bedanken voor de steun gedurende deze game. Het waren, zowel voor mij als voor jullie, geen makkelijke dagen maar jullie steun en toeverlaat hebben dit enigszins kunnen verzachten.

Tot een volgende game,

Groetjes,

Jimbooo

• Topic Starter Topic Starter
Ik kreeg trouwens na zijn dood nog "zombiekarma" van Sanca. Misschien kunnen de doden in een volgend spel zombies worden die ook een apart kamp vormen :D

Ik kreeg trouwens na zijn dood nog "zombiekarma" van Sanca. Misschien kunnen de doden in een volgend spel zombies worden die ook een apart kamp vormen :D

Lijkt me een goed idee. Met aparte rollen en krachten. Vb 1/3 kans dat ze iemand terug kunnen tot leven roepen

Nee pls niet doen xd

Ik ben al een paar dagen bezig met een game, licht geinspireerd op de game van lloydatoni. Verhaal gaat door in een Romeinse setting versus de burgers van inheemse volkeren.

Maar je wilt liever niet dat wij ook meedoen?

Als ik op mijn werk tussen experimenten wat moeten wachten schrijf ik eraan en probeer ik manieren van hints te verzinnen. Rollen en settingsverhaal zijn al zo goed als af. Ik dacht van er eventueel nog een week of twee mee te wachten want de games volgens elkaar nu wel heel snel op:D

Als ik op mijn werk tussen experimenten wat moeten wachten schrijf ik eraan en probeer ik manieren van hints te verzinnen. Rollen en settingsverhaal zijn al zo goed als af. Ik dacht van er eventueel nog een week of twee mee te wachten want de games volgens elkaar nu wel heel snel op:D

Mee eens! Wacht maar even, je kan het topic wel vast aanmaken natuurlijk :)

Het was maar een flauw grapje hoor, omdat je zei dat je al een paar dagen bezig was.

Na volgende week heb ik voor onbepaalde tijd vakantie (:D), dus dan wordt mijn deelname wat minder fanatiek waarschijnlijk. Maar doe waarschijnlijk wel gewoon mee. En omdat ik dan wat meer over mijn eigen tijd kan beschikken kan ik ook een keer organiseren.

Weerwolven vs vampiers vs zombies vs nazis vs romeinen vs hulpeloze burgers!

Het was maar een flauw grapje hoor, omdat je zei dat je al een paar dagen bezig was.

Na volgende week heb ik voor onbepaalde tijd vakantie (:D), dus dan wordt mijn deelname wat minder fanatiek waarschijnlijk. Maar doe waarschijnlijk wel gewoon mee. En omdat ik dan wat meer over mijn eigen tijd kan beschikken kan ik ook een keer organiseren.

Dit weekend kan ik wel een topic online zetten eventueel.

Mijn vraag nu naar iedereen toe. Is hier genoeg animo voor? Want de spelletjes volgen elkaar nu best wel snel op. Ik ben van plan er redelijk wat tijd in te steken om goeie verhalen te schrijven enzo dus de moeite moet het wel waard zijn.

Mijn vraag nu naar iedereen toe. Is hier genoeg animo voor? Want de spelletjes volgen elkaar nu best wel snel op. Ik ben van plan er redelijk wat tijd in te steken om goeie verhalen te schrijven enzo dus de moeite moet het wel waard zijn.

Ik zou het dan wel zo snel mogelijk online zetten, dat de mensen genoeg tijd hebben om in te schrijven :) Het idee moet daarom nog niet eens volledig uitgewerkt zijn, gewoon aankondigen wanneer je start.

Je zal dan ook wel meteen zien of er animo voor is. Ik denk dat het sowieso wel gevuld raakt. Er zullen er altijd wel zijn die zeggen "ik neem nu even pauze", maar er zijn evenveel anderen die wel gewoon willen spelen :) Mocht je te weinig inschrijvingen krijgen (wat me zou verwonderen), kan je het spel nog altijd uitstellen.

I'm in !!

Je vindt vast wel genoeg mensen. Het wordt ook steeds slechter weer, dus dat scheelt wellicht ook. Vorige spel heeft Woopy de inschrijvingen snel dichtgegooid omdat we wilden beginnen (en dat was prima, want ik wilde ook beginnen), als je het wat langer geeft trekt het vanzelf meer volk.
Eventueel nog wat mensen aanschrijven in pm.

Het lastigste is dat je mensen die inschrijven niet kan dwingen actief te zijn. Je kan ze natuurlijk uitschrijven als ze dat niet zijn, maar dat schiet niet veel op voor het spel.

Het mooiste zou natuurlijk zijn als mensen als Rob G, Whami en Unknown weer meedoen. Maar die eerste twee zie ik niet zo snel meer meedoen.

Terug
Naar boven