AndroidHealthClinic

Forumgame 20: Weerwolven vs vampiers

spelers met zelfde handtekening

vincenzio
orgineel
guts
jimbooo
weightboy
boddin
golderado
alley cat
lloydatoni

Lol zo maak je wel jezelf verdacht... Eerste dag wordt weer niets... Wss weer een inactieveling

Lol zo maak je wel jezelf verdacht... Eerste dag wordt weer niets... Wss weer een inactieveling
Prima wat mij betreft.

Blinde gok, kans is 4 op 19 dat je een bad guy treft. Liever een inactieveling, ook al is de kans dan nog iets kleiner dat een bad guy is.

Vorig potje was dat ook handig hè een inactieve eruit..

Maarja deopeningspost maakt mij niet wijzer en kan geen hint ontdekken.
Enige wat mij opviel was wat jimboo al opmerkte.

Vorige keer wel veel inactieven als bad guy, helaas nu erg weinig slechte rollen waardoor er wel een burger uit moet gaan

Vorig potje was dat ook handig hè een inactieve eruit..
Als we voor een ander waren gegaan was dat vrijwel zeker ook een burger geweest. Tot het einde van die game is er immers alleen maar op burgers gestemd.
Persoonlijk zie ik dan liever een inactieve vertrekken dan een actieve.

Bovendien zijn er dus nog maar vier slechten. Kans om er blind eentje te kiezen is echt klein.

• Topic Starter Topic Starter
Gezien er deze eerste ronde inderdaad erg weinig slechten zijn, wil ik de optie bieden om niemand op te hangen. Zolang niemand een stem uitbrengt, zal niemand opgehangen worden. Dit wordt ook niet gezien als inactiviteit. Van zodra 1 persoon een stem uitbrengt en deze later niet meer annuleert door "blanco", "ongeldig", of iets anders te stemmen dat duidelijk maakt dat hij zijn stem wil wissen, vervalt deze optie en gaat de stemming wel door. Moeten jullie dus met z'n allen samen beslissen dan. Het geeft natuurlijk een voorsprong aan de slechte, maar een burger er uit stemmen, geeft hen nog meer voorsprong. Als je dit een slecht idee vindt, is de oplossing simpel: breng een stem uit :)

- Wauter
- Weightboy
Allebei hun namen begint met een W, en hun namen staan nog onder elkaar in de deelnemerslijst ook.

- Biobeast
- Alley cat
Allebei hun namen heeft iets met dieren/beesten te maken, en hun namen staan nog onder elkaar in de deelnemerslijst ook.

+ dat er al een hint naar alleycat in het openingsverhaal staat, moet wel één van deze 2 duo's zijn.

En niet stemmen is geen optie, staat nu 4-14 ofzo, dan staat het morgen met een beetje pech 6-12 (of 6-11 als we een burger eruit stemmen maar zonder risico's kunnen we nooit winnen!)

Nog goed gezien gold, ik ben5u thuis zal dan ook eens me meesterlijk brein aan het werk zetten.

En niet stemmen is geen optie, staat nu 4-14 ofzo, dan staat het morgen met een beetje pech 6-12 (of 6-11 als we een burger eruit stemmen maar zonder risico's kunnen we nooit winnen!)

Hier ben ik het wel mee eens, alhoewel de kans erg klein is dat we er vanavond een cult/baas uitstemmen.

Dit omdat het maar 2 groepjes van 2 zijn.
Aan de andere kant kan er dus ook nog geen cult trein op gang komen om iemand te redden.

Dus worden we hoe dan ook niet echt wijzer..

Die van goldnogwat is wel scherp, misschien daar nog wat verder in duiken

WW = weerwolf dan, maar cat en beast, wat heeft dat met vampiers te maken dan?

- Wauter
- Weightboy
Allebei hun namen begint met een W, en hun namen staan nog onder elkaar in de deelnemerslijst ook.

- Biobeast
- Alley cat
Allebei hun namen heeft iets met dieren/beesten te maken, en hun namen staan nog onder elkaar in de deelnemerslijst ook.

+ dat er al een hint naar alleycat in het openingsverhaal staat, moet wel één van deze 2 duo's zijn.

Er staat een overeenkomst die ze zelf niet weten. Denk toch dat Wauter en Weightboy beide weten dat hun naam met een w begint. En Biobeast en ik weten ook wel dat onze namen met een dier zijn.

Is ook veel te makkelijk. Zelf dacht ik meer aan dingen die je niet zomaar kan zien. Zo had Z1000 in zijn game een hint naar Rob P over dat die op voetbal zat (maar niemand wist dat behalve Z1000 en Rob P).

Niet stemmen lijkt mij echt niet zo slecht, beter dan een burger (of erger). En die kans is echt groot.

de kans op een burger is idd echt belachelijk groot, en de hint is te onthullend om al zo vroeg in het spel vindbaar te zijn.

Er staat een overeenkomst die ze zelf niet weten. Denk toch dat Wauter en Weightboy beide weten dat hun naam met een w begint. En Biobeast en ik weten ook wel dat onze namen met een dier zijn.

Is ook veel te makkelijk. Zelf dacht ik meer aan dingen die je niet zomaar kan zien. Zo had Z1000 in zijn game een hint naar Rob P over dat die op voetbal zat (maar niemand wist dat behalve Z1000 en Rob P).

Niet stemmen lijkt mij echt niet zo slecht, beter dan een burger (of erger). En die kans is echt groot.

Slechte verdedigingstactiek, de weerwolf en vampier weten van elkaar niet wie ze zijn, dus weten ze ook niet dat ze veel gelijkenis hebben.

Te makkelijk? Bij de oplossing van de hint kan je altijd zeggen ''dat is wel heel makkelijk'' en dat zegt verder niets over het feit dat het de juiste oplossing kan zijn, vorige game zijn mensen zo diep in sommige hints gegaan dat de hint niet eens meer op de orginele hint leek en dus de oplossing ook niet.

En alleen weerwolven/vampieren zullen zeggen dat niet stemmen goed is, morgen weten we weer geen hint en zijn we waarschijnlijk 2 burgers kwijt, zullen we dan weer een stemming overslaan omdat we misschien een goede killen... iedere burger die dood gaat kan erg zijn, maar er is ook 1/9de kans dat we de oppervampier of opperweerwolf te pakken krijgen.

Misschien is de eerste dag niet stemmen niet eens zo slecht.
Kans is te groot dat er een goede uitgaat.

Na nacht 1 zijn er wel meer wolven en vampieren, maar word de kans dat de volgende nacht een wolf een vampier pakt (of andersom) ook groter.
Beter zo lang mogelijk met zo veel mogelijk burgers blijven.

Denk ik tenminste.

Dat kan zowel positief als negatief uitwerken.
Zolang mogelijk met zoveel mogelijk burgers --> makkelijk prooi voor de vampieren/weerwolven.
1 burger minder vannacht --> grotere kans dat vampier/weerwolf één van de ander pakt ipv een burger.

Terug
Naar boven