XXL Nutrition

foto's van bodybuilders van vroeger op oudere leeftijd

Sorry maar als je naar z'n avatar kijkt en dat niet bruut vind.. Die onderarm en pols zijn gewoon te ziek voor woorden.. :roflol:

Ik heb in het verleden ge-BB em die foto's moeten hier nog ergens rondzwerven. Heb overigens in het BB-en geen wedstrijden gedaan.
Mijn avatar is van afgelopen herfst.

Ik heb in het verleden ge-BB em die foto's moeten hier nog ergens rondzwerven. Heb overigens in het BB-en geen wedstrijden gedaan.
Mijn avatar is van afgelopen herfst.

Ik denk dat ik al weet wat ik zal zien man, het ziet er al zo bruut uit als ik naar je avatar kijk denk ik. :p

Gehad en over een half jaar weer....:cool:

quoted ik ben benieuwd.:cool:

---------- Toegevoegd om 09:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:25 ----------

Jaap van de gouden kooi heeft precies dezelfde onderarm + pols. Gewoon een foto zonder shirt kunnen twijfels wegnemen :)

Maar voor Jaap heb ik geen vrees in een gevecht. Als je met Mike in een grondgevecht komt dan vrees ik het ergste.....

Je mag mijn verhaal helemaal analyseren en bij elke zin je vraagtekens zetten. Natuurlijk dat recht heb je. Dit is niet een verhaal om gedetailleerd een punt te maken, maar dit moet je gevoelsmatig raken.
Het feit dat dit verhaal zo'n reactie bij jou oproept, geeft al aan dat dit niet aan jou besteedt is. Mogelijk voel je je wat aangevallen of aangesproken, maar dat hoeft niet. Zo is dit niet bedoeld.

Maar laten we er geen doekjes om winden. Er wordt heden ten dage veel, echt veel te snel en veel te veel naar AAS gegrepen. In het profesionele circuit heeft dit groteske vormen aangenomen, dusdanig dat van gezond sporten en je lijf functioneel houden al geen sprake meer is. DAT is de reden dat men zo compleet afbrand en geen fatsoenlijke fysiek kan bijhouden. Geldt niet voor iedere pro, maar wel voor velen die gestopt zijn.

De basisprincipes van het Bodybuilden waren in principe heel goed zoals ik al beschreven had. Die principes zijn nagenoeg compleet verdwenen en eigenlijk alleen in verkapte vorm terug te vinden in andere vormen van krachtsport.

Dus gelul in de ruimte is dit zeer zeker niet.

En bedankt dat je me een groot sportman vind, leuk om te horen, vind dat zelf nog niet n.l...... ;)

ben het helemaal eens met jou heb dit wel eens eerder gezegd ik kom
uit de 80-jaren en was ook een wedstrijd-bb-er wij trainden gewoon 6-dagen p.week en zondags nog even buik etc. de enigste supplementen die
wij gebruikten waren -multi-vitamines-mineralen en proteine
het gebruik van ..aas. deed je pas na een jaar of 3-4 en alleen als je
wedstrijden deed het was maar beperkt tot testo-deca- stromba- dianabol- wij deden als basis squat- deadlift - bench-press leg-press etc.
maar wel allemaal full- alles r.o.m niet die halve bewegingen die ze nu
maken ik ben er 20 jaar uit geweest en train nu weer een jaar op de old-school manier en geloof me ik ga beter vooruit als die jochies van 18-en
ouder en maar vragen hoe dat kan .. jij gebruikt zeker he.... nee die
prutsers gebruiken nu al na 6mnd trainen is te gek voor worden .
en dan moeten ze voor de zomer ook nog ..cutten ... want het sixpack je
moet je zien voor de chickies toendertijd ging je op dieet voor een wedstrijd en nergens anders voor ... maar toegegeven de tijden zijn wel
erg veranderd

groet hardcore opa

Naturel herstel je gewoon minder snel dan gebruiker.
Arnold zat op zijn 15e al te snoepen.
Mooi dat verhaal van 5x per week full body, maar je gaat dan toch minder gainen als in mijn ogen een vorm van split.
Maar be my guest. Ga lekker elke dag full body doen:D

uit de 80-jaren en was ook een wedstrijd-bb-er wij trainden gewoon 6-dagen p.week en zondags nog even buik etc. de enigste supplementen die
wedstrijden deed het was maar beperkt tot testo-deca- stromba- dianabol- wij deden als basis squat- deadlift - bench-press leg-press etc.
maken ik ben er 20 jaar uit geweest en train nu weer een jaar op de old-school manier en geloof me ik ga beter vooruit als die jochies van 18-en
moet je zien voor de chickies toendertijd ging je op dieet voor een wedstrijd en nergens anders voor ... maar toegegeven de tijden zijn wel
erg veranderd

groet hardcore opa

klopt als een bus , ik ben ook begonnen met trainen in 1985 , en toen was het exact hoe jij het hier verteld.

de tijden zijn wel
erg veranderd

groet hardcore opa

toen was het exact hoe jij het hier verteld.
+1
Al werd er bij "ons" in de sportschool wel heel veel gepakt.
Heel klein clubje overigens hoor, man of 10-12 denk ik...
Wel vet HARDCORE. :D
Er liepen dan ook redelijke beesten rond.
Ik denk dat ik de enige was die niet "iets" pakte, op ooit eens één "strombaatje" na dan... :o
Ik blijf ook altijd het "oude vertrouwde" verkondigen qua schema('s) maar word dan niet erg serieus genomen door de "jongeren" :rolleyes:
Ik heb het dan trouwens niet over "full body" schema's, want die werden nooit gedaan bij ons. :thumbs:

+1
Ik denk dat ik de enige was die niet "iets" pakte, op ooit eens één "strombaatje" na dan... :o
Ik blijf ook altijd het "oude vertrouwde" verkondigen qua schema('s) maar word dan niet erg serieus genomen door de "jongeren" :rolleyes:
Ik heb het dan trouwens niet over "full body" schema's, want die werden nooit gedaan bij ons. :thumbs:

ik luister nog wel naar ouwe venten zoals jou hoor Hummer ;) Ik leer het meeste uit logjes als die van jou & dressed & impo

+1

Ik ben wel benieuwd over wat voor doseringen je praat met een ''strombaatje''

Ooh k*t, nu moet ik wel...haha...;)

erg veranderd

groet hardcore opa

Naturel herstel je gewoon minder snel dan gebruiker.
Arnold zat op zijn 15e al te snoepen.
Mooi dat verhaal van 5x per week full body, maar je gaat dan toch minder gainen als in mijn ogen een vorm van split.
Maar be my guest. Ga lekker elke dag full body doen:D

Nou zat ik dus een heel verhaal te posten maar alles kwijt, omdat de k*t pc automatisch uitlogt...... (jullie blij :p... )

Maargoed effe overnieuw dus.

Gisteravond in de sportschool komt er een jongen bij me die net 4 weken traint...echt 4 weken...ik vraag het je... met de vraag of hij van die tabletjes methandone (??) en liet me vervolgens een wit potje van extr...labs zien, in een paar weekjes zwaarder kon banken en of ie dan ook meer borst kreeg. *zucht*
Ik heb die jongen geadviseerd om toch een jaar lang van zulke tabletjes en AAS in het algemeen af te blijven. Maar wist eigenlijk al wel dat die jongen dat toch niet zou doen. Wat heeft het dan voor nut hè?

Maar dat is wat ik eigenlijk al die tijd probeer te vertellen. Fullbody is de basis en niet split. Oké 5x per week is iets teveel in mijn ogen. 4x kan heel goed. Dan train je ma-wo-vr-zo-di-do-za. Dus steeds met een dag rust ertussen. Wisselen in volume en intensiteit. Varieer in je basisoefeningen. Dus doe ipv een squat is een fullsquat of een frontsquat. Of deadlift , stifflegged, romanian, rackpulls noem maar op. Maar blijf wel bij de basis.
Het is zwaar, klopt, maar is dat ook niet de bedoeling of is dat tegenwoordig ook al niet meer van toepassing. Supercompensatie werd altijd in trainingen gezocht en niet in de middelen. En Richard V, dat van herstel klopt, dus alleen al in dat opzicht snap ik niet waarom men zo geilt op een split. Maar ook met een 4 daags fullbody kun je 48 uur rust pakken en dat is voor een naturel ook voldoende.

Splitten is pas interessant, maar dat is imo dan hè, als je al jaren traint en je herstel begint wat minder te worden. Want dat is natuurlijk de weg van de verminderde meeropbrengst...helaas. Of en eigenlijk en in periodes tussen fullbodytrainingen door. Maar split dan dusdanig dat je juist alleen knipt en niet gaat lopen plakken. Oftewel geen extra oefeningen toevoegen, want dan is het idee van de split (en de toegevoegde waarde) weer weg.

;)

Je hebt het nu wel over 7 trainingen per 2 weken he, dus 3,5 in de week. Toch alweer 30% minder dan 5 keer in de week ;)

Je hebt het nu wel over 7 trainingen per 2 weken he, dus 3,5 in de week. Toch alweer 30% minder dan 5 keer in de week ;)

Klopt, persoonlijk zou ik dat aanhouden. Puur om volume en intensiteit in 3 blokken te verdelen, om het een beetje praktisch te houden, maar je zou ook kunnen zeggen; ma(zwaar)-di(licht)-do(middelzwaar)-za(zwaar) en zo verder. Dan verschuift alleen het blokje volume/intensiteit...ook goed. ;)

Nou zat ik dus een heel verhaal te posten maar alles kwijt, omdat de k*t pc automatisch uitlogt...... (jullie blij :p... )

Maargoed effe overnieuw dus.

Gisteravond in de sportschool komt er een jongen bij me die net 4 weken traint...echt 4 weken...ik vraag het je... met de vraag of hij van die tabletjes methandone (??) en liet me vervolgens een wit potje van extr...labs zien, in een paar weekjes zwaarder kon banken en of ie dan ook meer borst kreeg. *zucht*
Ik heb die jongen geadviseerd om toch een jaar lang van zulke tabletjes en AAS in het algemeen af te blijven. Maar wist eigenlijk al wel dat die jongen dat toch niet zou doen. Wat heeft het dan voor nut hè?

Maar dat is wat ik eigenlijk al die tijd probeer te vertellen. Fullbody is de basis en niet split. Oké 5x per week is iets teveel in mijn ogen. 4x kan heel goed. Dan train je ma-wo-vr-zo-di-do-za. Dus steeds met een dag rust ertussen. Wisselen in volume en intensiteit. Varieer in je basisoefeningen. Dus doe ipv een squat is een fullsquat of een frontsquat. Of deadlift , stifflegged, romanian, rackpulls noem maar op. Maar blijf wel bij de basis.
Het is zwaar, klopt, maar is dat ook niet de bedoeling of is dat tegenwoordig ook al niet meer van toepassing. Supercompensatie werd altijd in trainingen gezocht en niet in de middelen. En Richard V, dat van herstel klopt, dus alleen al in dat opzicht snap ik niet waarom men zo geilt op een split. Maar ook met een 4 daags fullbody kun je 48 uur rust pakken en dat is voor een naturel ook voldoende.

Splitten is pas interessant, maar dat is imo dan hè, als je al jaren traint en je herstel begint wat minder te worden. Want dat is natuurlijk de weg van de verminderde meeropbrengst...helaas. Of en eigenlijk en in periodes tussen fullbodytrainingen door. Maar split dan dusdanig dat je juist alleen knipt en niet gaat lopen plakken. Oftewel geen extra oefeningen toevoegen, want dan is het idee van de split (en de toegevoegde waarde) weer weg.

;)

Hoop dingen waar ik het mee eens ben maar ook veel bullshit. Echt niet voor iedereen is 48u rust voldoende hoor, zelfs niet als je kuurt. Ik train al zo goed als altijd met een split en zal nooit meer fullbody gaan doen. Heb het een tijdje geprobeerd maar ging lang niet zo goed vooruit. Toen ik weer overstapte op eens split merkte ik al snel dat ik veel beter groeide en me veel beter kon concentreren op achterliggende spiergroepen.

"48 uur verschilt van persoon tot persoon", eerder 120 uur, 48 uur voor eiwitsynthese alleen al (Phillips et al., 1997). Als ik on ben zit ik op 4 daagse split in een 5 daagse cycle met 150 uur rust per spiergroep. Rust is relatief in de zin dat het gaat om primaire belasting.

Laatst bewerkt:
Hoop dingen waar ik het mee eens ben maar ook veel bullshit. Echt niet voor iedereen is 48u rust voldoende hoor, zelfs niet als je kuurt. Ik train al zo goed als altijd met een split en zal nooit meer fullbody gaan doen. Heb het een tijdje geprobeerd maar ging lang niet zo goed vooruit. Toen ik weer overstapte op eens split merkte ik al snel dat ik veel beter groeide en me veel beter kon concentreren op achterliggende spiergroepen.

Ja, klopt variatie is altijd goed. Ik zeg ook nergens dat je altijd en alleen maar fullbody moet doen. Alleen is dat wel de basis. Herstel is mogelijk dorr te variëren in volume en intensiteit. Ik adviseer daarom ook altijd zwaar te beginnen en middelzwaar te eindigen. Maar ook daar kun je in variëren.

"48 uur verschilt van persoon tot persoon", eerder 120 uur, 48 uur voor eiwitsynthese alleen al (Phillips et al., 1997). Als ik on ben zit ik op 4 daagse split in een 5 daagse cycle met 150 uur rust per spiergroep. Rust is relatief in de zin dat het gaat om primaire belasting.

120 uur is veel te veel. Dan is er iets niet goed. Maar jij bent 21. Mijn god ik kon op jou leeftijd 6x in de week trainen, no problem. Ook niet goed, dat weet ik inmiddels ook wel, maar toch.....

Ik ben wel benieuwd over wat voor doseringen je praat met een ''strombaatje''
Echt één pilletje.
Mijn bloedsuikerspiegel vloog zo enorm omhoog en weer omlaag dat het wel leek of ik de griep had ofzo...
Dat in combinatie met mijn weggestopte angst voor zelfmedicatie deed me na die éne pil besluiten het kuurtje terug te geven, en er verder altijd vanaf te blijven.

Nu fantaseer ik er wel eens over om testosteron te gaan nemen... :o
Ik denk dat ik daar wel wat mee op zou knappen eigenlijk.
Maar da's niet voor hier. ;)

---------- Toegevoegd om 19:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:56 ----------

120 uur is veel te veel. Dan is er iets niet goed. Maar jij bent 21. Mijn god ik kon op jou leeftijd 6x in de week trainen, no problem. Ook niet goed, dat weet ik inmiddels ook wel, maar toch.....
Damn, op jouw leeftijd trainde ik minimaal 5x/week flink zwaar, werkte in de steigerbouw, en ging bijna iedere dag naar de kroeg.
Nooit last van mijn herstel gehad.
Nu kan ik veel minder af, maar dat komt voornamelijk doordat ik veel te vet ben, en inmiddels wat/22 jaren(!) ouder.

Terug
Naar boven