Nou zat ik dus een heel verhaal te posten maar alles kwijt, omdat de k*t pc automatisch uitlogt...... (jullie blij

... )
Maargoed effe overnieuw dus.
Gisteravond in de sportschool komt er een jongen bij me die net 4 weken traint...echt 4 weken...ik vraag het je... met de vraag of hij van die tabletjes methandone (??) en liet me vervolgens een wit potje van extr...labs zien, in een paar weekjes zwaarder kon banken en of ie dan ook meer borst kreeg. *zucht*
Ik heb die jongen geadviseerd om toch een jaar lang van zulke tabletjes en AAS in het algemeen af te blijven. Maar wist eigenlijk al wel dat die jongen dat toch niet zou doen. Wat heeft het dan voor nut hè?
Maar dat is wat ik eigenlijk al die tijd probeer te vertellen. Fullbody is de basis en niet split. Oké 5x per week is iets teveel in mijn ogen. 4x kan heel goed. Dan train je ma-wo-vr-zo-di-do-za. Dus steeds met een dag rust ertussen. Wisselen in volume en intensiteit. Varieer in je basisoefeningen. Dus doe ipv een squat is een fullsquat of een frontsquat. Of deadlift , stifflegged, romanian, rackpulls noem maar op. Maar blijf wel bij de basis.
Het is zwaar, klopt, maar is dat ook niet de bedoeling of is dat tegenwoordig ook al niet meer van toepassing. Supercompensatie werd altijd in trainingen gezocht en niet in de middelen. En Richard V, dat van herstel klopt, dus alleen al in dat opzicht snap ik niet waarom men zo geilt op een split. Maar ook met een 4 daags fullbody kun je 48 uur rust pakken en dat is voor een naturel ook voldoende.
Splitten is pas interessant, maar dat is imo dan hè, als je al jaren traint en je herstel begint wat minder te worden. Want dat is natuurlijk de weg van de verminderde meeropbrengst...helaas. Of en eigenlijk
en in periodes tussen fullbodytrainingen door. Maar split dan dusdanig dat je juist alleen knipt en niet gaat lopen plakken. Oftewel geen extra oefeningen toevoegen, want dan is het idee van de split (en de toegevoegde waarde) weer weg.