XXL Nutrition

foto's van bodybuilders van vroeger op oudere leeftijd

Arnold heeft in z'n boek gezegd rond z'n 15/16e al aan de AAS te zitten. :yarly:

Is dat wel zo? Dat heb ik vaker gehood. Maar ik ken zijn boeken en daarin heeft hij het er niet over.

Welk boek bedoel je?

Kijkende naar zijn foto's denk ik dat hij is begonnen rond de 18 jaar oud. Vanaf dat moment begon hij duidelijk massiever te worden. En rond de 19/20 zat hij wat betreft massa al bijna op zijn top.

Volgens mij heeft hij van 14 tot 17 eerst een aantal jaren natural getraind. Zie de foto's.

Laatst bewerkt:
Vraagje aan MikeDiesel.

Je zei dat de oldskool lifters vaak 4/5x in de week fullbody doen. Hoe is zoiets mogelijk eigenlijk? Overtraine je bepaalde spieren dan niet? Dan krijgen ze toch ook niet genoeg rust?

Vraagje aan MikeDiesel.

Je zei dat de oldskool lifters vaak 4/5x in de week fullbody doen. Hoe is zoiets mogelijk eigenlijk? Overtraine je bepaalde spieren dan niet? Dan krijgen ze toch ook niet genoeg rust?

Ik sluit me hier bij aan. Ik kan die full body wel plaatsen maar 4/5 per week. Overdrijf je nou niet een beetje. En anders verklaar je nader want dit hoor of lees je niet meer. De evolutie was toch dat de pro's gingen splitten.

Ik sluit me hier bij aan. Ik kan die full body wel plaatsen maar 4/5 per week. Overdrijf je nou niet een beetje. En anders verklaar je nader want dit hoor of lees je niet meer. De evolutie was toch dat de pro's gingen splitten.
In the beginning gingen voornamelijk de "gebruikers" splits doen volgens mij...

Wel als je herstellende bent van een levertransplantatie en ze toegedient krijgt om aan te sterken.

---------- Toegevoegd om 22:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:28 ----------

Klopt. Maar zo'n indruk maakt het wel.

Correct me if I'm wrong maar AAS verdoet je lever toch?

ok, heb gevraagd maar mocht niks vertellen. omdat hij een boek over gaat schrijven haha lol :D

ik weet wel een paar dingen.

voor strakke huid: collageen varkenspoten iedere dag.
melatonin 10mg ED denk ik

+ alle vitaminen die er bestaan maar in hoge dosissen :D

Ik vind jou verhaal toch wel erg raar hoor kerel! Ten eerste; je hebt wel een hele oude pa als je zelf pas 19 (?) bent, ten tweede je pa zou dan je voorbeeld moeten zijn, je zegt dat hij naturel is en jij kuurt al op je 18e of 19e. Verder moet je gaan vragen wat zijn geheim is??? volgens mij weet je dat toch wel van je eigen vader??? Vooral als hij qua sport je grote voorbeeld is....Je hebt het dan toch juist daarover of zie ik dat verkeerd???

Vraagje aan MikeDiesel.

Wisselen in intensiteit en volume en voilà....;)

Ja, pro's gaan splitten. En nee ik overdrijf niet. De evolutie is dat men tegenwoordig, ja daar gaan we weer......een abo op de apotheek heeft. DAT is de evolutie!
Fullbody is de basis en niet split.

Ja, pro's gaan splitten. En nee ik overdrijf niet. De evolutie is dat men tegenwoordig, ja daar gaan we weer......een abo op de apotheek heeft. DAT is de evolutie!

Yep. Fullbody is inderdaad gewoon een basis voor bodybuilders. :) (en andere sporters by the way)

Ik heb het al vaker gezegd, maar blijf erbij OLDSCHOOL rules!
Dit waren gasten die trainden 4/5 x per week fullbody. Alleen de basis. Wisselden in intensiteit en volume, dat is DE manier om naturel een freak te worden. Zware sets squatten, deadliften, powercleanen, bankdrukken, chinnen met gewichten tussen de benen, dippen idem enz. enz.
Nix geen splitschemaatje of pompsetjes op de curlmachine. RUW IJZERWERK!
Wat machines??? JIJ moet het werk doen, niet het apparaat.

Supplementen?? Dacht je dat zij zich bezighielden met arginine, creatine en welk moment van de dag ze een capsuletje nitro-oxide of hoe die shit ook mag heten moesten innemen. Nee! Trainen, trainen en eten en eten....
Ze aten biefstuk , eieren, brood, pasta en heel misschien idd de eerste proteïneshakes, maar dat was it!

Oldschool bodybuilders waren sterk en veelzijdig. Ze deden aan powerliften, strongman-competities, atletiek enz. Waarom? Om functionaliteit van hun gewonnen spiermassa te behouden en daar ook maximaal van te profiteren, want is dat in eerste instantie niet de opzet?, Iets wat bij 99% al lang uit het oog verloren is...maargoed da's een hele andere discussie.

Werd er gebruikt? Ja? Pas als het natuurlijke groeipotentieel het plafond naderde, dan werd er naar wat ondersteuning gegrepen. Ok, ook in die tijd waren er abusers, ARNOLD is daar een voorbeeld van.
De meesten echter hadden al een hele stevige natuurlijke basis gelegd, DAT is de reden waarom ze er vandaag de dag op zeer hoge leeftijd er nog zo goed uitzien!

Dus dat kuren enzo, vergeet het maar. Vele, vooral jonge gasten, zullen hier tegenwoordig geen boodschap meer aan hebben. Half jaartje in de gym, hoplakee daar komt de pillendoos en een tijdje later injecteren van alles en nog wat, maar trainen? **** toch op! En dan zie je ze eventjes niet meer, broodmager terugkomen, ja ga weer beginnen en hop.. weer an de pillen. Gaat nergens meer over.
Begrijp me niet verkeerd. Ik ben niet tegen gebruik, wel tegen misbruik en tegenwoordig zie ik als personal trainer veeeeeel te veel misbruik!

Dus oldskool mannen! Deze heren leveren het bewijs nog maar es. Want zou toch prachtig zijn als je in de herfst van je leven een fysiek hebt, waar gasten van 17/18 alleen maar van kunnen dromen en de dames nog doet soppen! ;)

zeg niet dat oldschool rules maar wat je hier zet is ook beetje flauwekul.

1. oldschool grepen niet naar supplementen en namen misschien de eerste proteine shakes ja indd maar ze waren bij lange na niet zo groot als de tegenwoordige BB'ers.

2. niet iedereen toen der tijd trainde tot aan de naturel limit dat is BS, tegenwoordig doet dat ook niet iedereen, misschien dat er nu meer mensen zijn die sneller naar aas grijoen dat komt waarschijnlijk omdat het nu betaalbaar is en makkelijk(er) aan te komen als toen, durf te wedden als dat toen der tijd ook was dat het precies hetzelfde is als tegenwoordig.

3. tuurlijk als 17/18 jaar droom je van zo'n fysiek maar vergeet niet deze gasten zijn wel 50 tot 60 jaar ouder en hebben 50 tot 60 jaar de tijd gehad om hun lichaam zo te creeeren.

altijd dat gezever dat oldschool zo badass is, begrijp me niet verkeerd zeg niet dat hun p*ssy waren toen der tijd maar heden daags doet echt niet onder dan toen.

Laatst bewerkt:

Waar heb je het over kerel west side barbell boys trainen ook split met uitstekende resultaten.

zeg niet dat oldschool rules maar wat je hier zet is ook beetje flauwekul.

1. oldschool grepen niet naar supplementen en namen misschien de eerste proteine shakes ja indd maar ze waren bij lange na niet zo groot als de tegenwoordige BB'ers.

2. niet iedereen toen der tijd trainde tot aan de naturel limit dat is BS, tegenwoordig doet dat ook niet iedereen, misschien dat er nu meer mensen zijn die sneller naar aas grijoen dat komt waarschijnlijk omdat het nu betaalbaar is en makkelijk(er) aan te komen als toen, durf te wedden als dat toen der tijd ook was dat het precies hetzelfde is als tegenwoordig.

3. tuurlijk als 17/18 jaar droom je van zo'n fysiek maar vergeet niet deze gasten zijn wel 50 tot 60 jaar ouder en hebben 50 tot 60 jaar de tijd gehad om hun lichaam zo te creeeren.

altijd dat gezever dat oldschool zo badass is, begrijp me niet verkeerd zeg niet dat hun p*ssy waren toen der tijd maar heden daags doet echt niet onder dan toen.

Je hebt het niet begrepen, jammer. ;)

---------- Toegevoegd om 23:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:28 ----------

Waar heb je het over kerel west side barbell boys trainen ook split met uitstekende resultaten.

Lees nu nog es een keertje wat ik zeg.

Vergeet de powerlifters ook niet te benoemen waaronder wellicht jezelf?
Denk maar niet dat ze in de top allemaal broodjes met pindakaas nemen.

Zelfs ik train nog fullbody. Heb bijna nooit met split gewerkt.

Heb je een fantastisch afgetraind lichaam waarin je spieren super goed uitkomen? Geen enkele foto waarop dat ik eigenlijk kan zien van je dus wat wil je hiermee zeggen? Ken overigens een paar naturels die een bruut lichaam met een SPLIT schema... dus?

Nee :cool:

---------- Toegevoegd om 23:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:45 ----------

Heb je een fantastisch afgetraind lichaam waarin je spieren super goed uitkomen? Geen enkele foto waarop dat ik eigenlijk kan zien van je dus wat wil je hiermee zeggen? Ken overigens een paar naturels die een bruut lichaam met een SPLIT schema... dus?

Gehad en over een half jaar weer....:cool:

Sorry maar als je naar z'n avatar kijkt en dat niet bruut vind.. Die onderarm en pols zijn gewoon te ziek voor woorden.. :roflol:

Terug
Naar boven