XXL Nutrition

foto's van bodybuilders van vroeger op oudere leeftijd

Bezoekers in dit topic

Toen verkreeg ik mijn eiwitten nog via scharreleieren, eieren die van echte scharrelkippen kwamen. Met ziel en zaligheid voedde en verzorgde de boer zijn kippen met blote, door eelt gevoelloos geworden handen.
Zo puur en natuurlijk een ei deed voeden als een gemanipuleerde XXL. In zijn stoutste dromen kreeg hij geen weet van massa consumptie em productie.

Gewichten en apparaten gesmeden uit de zuiverste ertsen, smeedijzer gaf de zaal een koude en harde sfeer zoals dat hoorde bij oudijzertillers, echte mannen, door weer en wind.
Ik weet het nog goed, 1973 het kwik steeg gestaag en bleef hangen bij 38 graden Celsius. Zweet druppels gleden langs mijn trapezius naar mijn major pectoralis, waar zich een waar gletsjermeer vormde zo helder.
Zelfs Celsius weerhield mij niet van de laatste rom, al liggend op het plattebankje met een uitzicht zo mooi, links, rechts, gelijke waarde tezamen misschien wel 100 kilogrammen.

De zomer was niets in vergelijking tot de koude winters van toen.
Op mijn fietsje door de sneeuw, ijspegels als sabeltanden aan de, door mijn vrouw zo geliefde snor, kruiken links en rechts in de zakken van mijn jutte jas zette ik mijn tocht naar de sportschool voort.
-20 graden Celsius was het die dag, weer zette ik door. De mentaliteit, kracht en doorzettingsvermogen dat is waar de jeugd te kort schiet.

Trenbolone, groeihormonen en insuline, hormonen bedoeld voor stieren. Zo hebben zij hun spieren verkregen.
In onze tijd moest we het doen met testosteron en nandrolone, maar ik niet he! Nee nee, ik niet. Moest er niets van hebben, ja strombaject ooit.

Ja jongen, mijn tijd dat was hardcore.


ja jongen dat was ook mijn tijd hoe meer oude rotzooi in de gym hoemeer
het stinkt naar zweet en scheten hoe meer ik mij er thuisvoel en hoemeer
ik beter train die hardcore tijd is vergaan ....
maar even jullie geheugen opvrissen uit die tijd komen wel de grootste
kampioenen die nederland ooit heeft gekend ..ik noem er een paar ...
berry de mey ..guiseppa deiana ..appie steenbeek ..glenn gravenbeek ..
arthur buurman ..erika mes ..leny tops ..ina lopulisa ..ellen v. maris.. etc.

allemaal wereldkampioenen .. ze moesten het doen met de supps die toen
voorhanden was en toch deden ze het gaat de nieuwe generatie niet
lukken denk ik misschien...roeli winklaar ... die heeft in mijn ogen wel
de potentie om wereld kampioen te worden ...mooie tijd die hardcore jaren

hardcore opa
 
ja jongen dat was ook mijn tijd hoe meer oude rotzooi in de gym hoemeer
het stinkt naar zweet en scheten hoe meer ik mij er thuisvoel en hoemeer
ik beter train die hardcore tijd is vergaan ....
maar even jullie geheugen opvrissen uit die tijd komen wel de grootste
kampioenen die nederland ooit heeft gekend ..ik noem er een paar ...
berry de mey ..guiseppa deiana ..appie steenbeek ..glenn gravenbeek ..
arthur buurman ..erika mes ..leny tops ..ina lopulisa ..ellen v. maris.. etc.

allemaal wereldkampioenen .. ze moesten het doen met de supps die toen
voorhanden was en toch deden ze het gaat de nieuwe generatie niet
lukken denk ik misschien...roeli winklaar ... die heeft in mijn ogen wel
de potentie om wereld kampioen te worden ...mooie tijd die hardcore jaren

hardcore opa


Ja en nu ga je dus onderuit met je fantastische stelling dat deze bodybuilders veel beter hun grote fysiek behouden.
Recentelijk Berry de Mey gezien?
 
Misschien heb je gelijk maar je onderbouwing is flinterdun.

Mijn onderbouwing is voornamelijk gebaseerd op praktijk ervaring. Kan hele theorieën gaan bedenken, waarom dit wel en waarom dat niet, maar dit werkt gewoon.
Heb ruim 9 weken geleden 2 ervaren jongens (4 en 3jaar KT) die ook nagenoeg alleen aan het splitten waren een fullbodyschema gegeven. Ze zijn nu laaiend enthousiast en gaan als een tiet. Sterker, massiever en beter in vorm als ooit tevoren. Ik ga er trouwens vanuit (weet bijna wel zeker) dat ze clean trainen.

Dus...give it a try ;)
 
Ja en nu ga je dus onderuit met je fantastische stelling dat deze bodybuilders veel beter hun grote fysiek behouden.
Recentelijk Berry de Mey gezien?


ja toevallig op de grand prix in schiedam ken hem pesoonlijk is klaar met
body-building is nu fotograaf .... glenn gravenbeek die traint en werkt in
de gym bij mij in de buurt die heeft nog steeds een goede shape ...

het heeft er gewoon mee te maken tot hoever ze nog trainen ...
van de andere weet ik het niet of ze nog trainen ..

ging mij erom dat de generatie van toen een hoop heeft bereikt ten
opzichte van nu met de huidige stand van zaken qua supps.. etc..

hardcore opa
 
Mijn onderbouwing is voornamelijk gebaseerd op praktijk ervaring. Kan hele theorieën gaan bedenken, waarom dit wel en waarom dat niet, maar dit werkt gewoon. Heb ruim 9 weken geleden 2 ervaren jongens (4 en 3jaar KT) die ook nagenoeg alleen aan het splitten waren een fullbodyschema gegeven. Ze zijn nu laaiend enthousiast en gaan als een tiet. Sterker, massiever en beter in vorm als ooit tevoren. Ik ga er trouwens vanuit (weet bijna wel zeker) dat ze clean trainen.

Dus...give it a try ;)

Ik bestrijd ook niet dat afwisseling van een trainingsprincipe goed is.
Daar ging de discussie niet over.
 
Laatst bewerkt:
Ik bestrijd ook niet dat afwisseling van een trainingsprincipe niet goed is.
Daar ging de discussie niet over.

Ik haalde dit mooie praktijkvoorbeeld aan omdat beide jongens eigenlijk van begins af aan a/h splitten waren. Ma-borst/biceps Di-rug/triceps ....nou ja je kent het wel...
Die jongen die drie jaar trainde was ongeveer 15kg aangekomen en kon 90kg bankdrukken, 130kg deadliften en squatten ja deed ie per ongeluk nie zo vaak, dus wist ie niet.
Die andere had in 4 jaar nog minder massa (10kg) gegained. Maar wel beduidend serieuzer getraint en was ook iets sterker dan zijn trainingsmaat. Hij zat zelfs te denken om te stoppen, want trainen werkte toch niet meer zo. En nu.....allebij laaiend enthousiast, zwaarder en sterker geworden. Bewijst voor mij dat splitten voor het grote gros eigenlijk helemaal niet interessant is. Maar dat heb ik al wel es vaker geroepen. Puur ter afwisseling splitten ok, maar niet als basis.
Vandaar dus....;)
 
Hoe vaker je een spier zich kan laten herstellen, hoe beter.
Dus dan is een full body beter, omdat je zo iedere spiergroep 3-4x/week kan trainen.
Ook kun je een spiergroep nooit uitsluiten tijdens een training, dus ook daarvoor is een full body beter.
Toch blijft het een beetje persoonlijk wat je prefereerd.
Als je een full body training op papier ziet, ziet het er zo beperkt uit... ;)
En je hebt eigenlijk geen plaats en tijd meer om al die kabeltjes en machientjes in je schema te passen natuurlijk. :rolleyes:

On topic:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Let even op mijnheer zijn onderarmen! :eek:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Wat een klauwen... :bow:
 
Ik haalde dit mooie praktijkvoorbeeld aan omdat beide jongens eigenlijk van begins af aan a/h splitten waren. Ma-borst/biceps Di-rug/triceps ....nou ja je kent het wel...
Die jongen die drie jaar trainde was ongeveer 15kg aangekomen en kon 90kg bankdrukken, 130kg deadliften en squatten ja deed ie per ongeluk nie zo vaak, dus wist ie niet.
Die andere had in 4 jaar nog minder massa (10kg) gegained. Maar wel beduidend serieuzer getraint en was ook iets sterker dan zijn trainingsmaat. Hij zat zelfs te denken om te stoppen, want trainen werkte toch niet meer zo. En nu.....allebij laaiend enthousiast, zwaarder en sterker geworden. Bewijst voor mij dat splitten voor het grote gros eigenlijk helemaal niet interessant is. Maar dat heb ik al wel es vaker geroepen. Puur ter afwisseling splitten ok, maar niet als basis.
Vandaar dus....;)


Kom op Mike je praat echt onzin. Je hebt het over mensen die zich nooit in trainen hebben verdiept. Bijna nooit squatten is gewoon een fail en als jij het ze dan leert (leuk dat je tijd hiervoor vrij maakt overigens!) is het toch logisch dat ze vooruit gaan.

Als dat dan bewijs voor je is dat split niet werkt als basis veeg ik hiermee alles van tafel wat je hebt gezegd.
(2 noobs die niet weten hoe ze moeten trainen:D)

---------- Toegevoegd om 20:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:44 ----------

Kareem @ 80 jaar:

3458126966_b46d477154.jpg



3457309497_85da5e9496.jpg





BTW Jim Morris @ 72:

http://abcnews.go.com/Video/playerIndex?id=3594708






:):):):)
 
Laatst bewerkt:
Kom op Mike je praat echt onzin. Je hebt het over mensen die zich nooit in trainen hebben verdiept. Bijna nooit squatten is gewoon een fail en als jij het ze dan leert (leuk dat je tijd hiervoor vrij maakt overigens!) is het toch logisch dat ze vooruit gaan.

Als dat dan bewijs voor je is dat split niet werkt als basis veeg ik hiermee alles van tafel wat je hebt gezegd.
(2 noobs die niet weten hoe ze moeten trainen:D)

Wat onzin? Iemand die 4 jaar traint is imo geen noob hoor. Maar die voorbeelden die ik aanhaal daar kan 80% zich mee identificeren hoor. Ik zie niet zoveel gasten in een gym die heel gedisciplineerd altijd netjes trainen. In een aantal gym's in Nederland trainen wedstrijdjongens die gecoached en wel trainingsfilosofieën erop na houden waar mijn verhaal niet aan besteedt is. dat weet ik ook wel. Maar daarom is dit geen onzin.
Maar ik hoef je niet te overtuigen, dat moet of kun je beter zelf doen. Als jij eerst altijd alles theoretisch bewezen wil hebben, dan wens ik je veel succes.

Probeer het anders zelf eens en geef het een eerlijke kans. Wil zelfs nog wel een schema voor je maken. En kijk dan es hoe je erop reageert. Kon nog wel es voor een verassing komen te staan extragrote...;)

---------- Toegevoegd om 21:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:34 ----------

@ Hummer, geweldig die Gunnar Rosboe. Een freak of his own time! :cool:
 
Scharrelkippen hebben het maar een beetje beter dan legbatterijkippen hoor.
Als je echt oerkippeneieren wilt moet je naar de bioboer gaan.
Even tussendoor :D

Ik heb eens een rapport van een onderzoek gelezen waaruit bleek dat legbatterijkippen niet significant meer stress hadden dan scharrelkippen of zelfs kippen die onbeperkte scharrelruimte hadden.

We antropomorfiseren kippen misschien teveel.
Omdat mensen het vervelend zouden vinden om zo dicht op elkaar te zitten in een kleine ruimte wil niet zeggen dat kippen dat ook zo ervaren.

Ik zal eens kijken of ik het onderzoek nog kan vinden.
 
Ik heb eens een rapport van een onderzoek gelezen waaruit bleek dat legbatterijkippen niet significant meer stress hadden dan scharrelkippen of zelfs kippen die onbeperkte scharrelruimte hadden.

We antropomorfiseren kippen misschien teveel.
Omdat mensen het vervelend zouden vinden om zo dicht op elkaar te zitten in een kleine ruimte wil niet zeggen dat kippen dat ook zo ervaren.

Ik zal eens kijken of ik het onderzoek nog kan vinden.

ja zoek eens op, heb ik wel interesse in
 
Nou zat ik dus een heel verhaal te posten maar alles kwijt, omdat de k*t pc automatisch uitlogt...... (jullie blij :p... )

Maargoed effe overnieuw dus.

Gisteravond in de sportschool komt er een jongen bij me die net 4 weken traint...echt 4 weken...ik vraag het je... met de vraag of hij van die tabletjes methandone (??) en liet me vervolgens een wit potje van extr...labs zien, in een paar weekjes zwaarder kon banken en of ie dan ook meer borst kreeg. *zucht*
Ik heb die jongen geadviseerd om toch een jaar lang van zulke tabletjes en AAS in het algemeen af te blijven. Maar wist eigenlijk al wel dat die jongen dat toch niet zou doen. Wat heeft het dan voor nut hè?

Maar dat is wat ik eigenlijk al die tijd probeer te vertellen. Fullbody is de basis en niet split. Oké 5x per week is iets teveel in mijn ogen. 4x kan heel goed. Dan train je ma-wo-vr-zo-di-do-za. Dus steeds met een dag rust ertussen. Wisselen in volume en intensiteit. Varieer in je basisoefeningen. Dus doe ipv een squat is een fullsquat of een frontsquat. Of deadlift , stifflegged, romanian, rackpulls noem maar op. Maar blijf wel bij de basis.
Het is zwaar, klopt, maar is dat ook niet de bedoeling of is dat tegenwoordig ook al niet meer van toepassing. Supercompensatie werd altijd in trainingen gezocht en niet in de middelen. En Richard V, dat van herstel klopt, dus alleen al in dat opzicht snap ik niet waarom men zo geilt op een split. Maar ook met een 4 daags fullbody kun je 48 uur rust pakken en dat is voor een naturel ook voldoende.

Splitten is pas interessant, maar dat is imo dan hè, als je al jaren traint en je herstel begint wat minder te worden. Want dat is natuurlijk de weg van de verminderde meeropbrengst...helaas. Of en eigenlijk en in periodes tussen fullbodytrainingen door. Maar split dan dusdanig dat je juist alleen knipt en niet gaat lopen plakken. Oftewel geen extra oefeningen toevoegen, want dan is het idee van de split (en de toegevoegde waarde) weer weg.

;)

Ik sta hier toch wel van te kijken. Toen ik ik begon in 1988 wist ik niet beter dan dat ik (in de basis) het volgende deed:


Ma Borst, Schouders, Triceps
Di Rug, Biceps, Onderarmen
Wo Bovenbenen en Kuiten
Do Rust
Vr Etc.


Dat zat variatie in maar niet wat betreft de rustdagen en het feit dat er werd gesplit.

Dit had ik uit boeken van Schwarzenegger, Colombo en anderen.

Je moest splitten. Om de energie te verdelen maar ook vanwege de rustdagen.

In de jaren 90 kwam er aandacht voor het HIT-systeem omdat Yates daarmee succesvol was. Dan ben ik toen ook gaan doen. Extreme split met hele lange rustperioden.

Maar op die HIT reageerde ik wel heel goed. Trainde veel minder maar ging beter vooruit.

Hoe verklaar je dat dan.

Ik ben een man van de praktijk. Ik ga het gewoon uittesten. En als die full body niet uitwerkt dan ben jij verantwoordelijk. ;)

En als wel. Dan krijg je van mij een bier als ik je tegenkom. :D
 
Ik sta hier toch wel van te kijken. Toen ik ik begon in 1988 wist ik niet beter dan dat ik (in de basis) het volgende deed:


Ma Borst, Schouders, Triceps
Di Rug, Biceps, Onderarmen
Wo Bovenbenen en Kuiten
Do Rust
Vr Etc.


Dat zat variatie in maar niet wat betreft de rustdagen en het feit dat er werd gesplit.

Dit had ik uit boeken van Schwarzenegger, Colombo en anderen.

Je moest splitten. Om de energie te verdelen maar ook vanwege de rustdagen.

In de jaren 90 kwam er aandacht voor het HIT-systeem omdat Yates daarmee succesvol was. Dan ben ik toen ook gaan doen. Extreme split met hele lange rustperioden.

Maar op die HIT reageerde ik wel heel goed. Trainde veel minder maar ging beter vooruit.

Hoe verklaar je dat dan.

Ik ben een man van de praktijk. Ik ga het gewoon uittesten. En als die full body niet uitwerkt dan ben jij verantwoordelijk. ;)

En als wel. Dan krijg je van mij een bier als ik je tegenkom. :D

Nou dan heb je niet echt opgelet. Als iets bekend is is dat wel de "Golden Six" routine van Schwarzenegger en companen. In zijn latere trainingsjaren is ie mogelijk gaan splitten, maar hij heeft de Fullbody eigenlijk altijd wel als basis aangehouden.

En nee, als je fullbody niet goed werkt dan heb je iets niet goed gedaan. Rust, voeding, indeling in volume en intensiteit. Om maar es wat niet geheel onbelangrijks te noemen. ;)

Het trainingsschema van Yates valt idd wat voor te zeggen, mits het echt goed wordt uitgevoerd....zeer intensief. Maar ik vind dat geen basis.

Ohw en ik drink Grolsch :thumbs:
 
Nou dan heb je niet echt opgelet. Als iets bekend is is dat wel de "Golden Six" routine van Schwarzenegger en companen. In zijn latere trainingsjaren is ie mogelijk gaan splitten, maar hij heeft de Fullbody eigenlijk altijd wel als basis aangehouden.

En nee, als je fullbody niet goed werkt dan heb je iets niet goed gedaan. Rust, voeding, indeling in volume en intensiteit. Om maar es wat niet geheel onbelangrijks te noemen. ;)

Het trainingsschema van Yates valt idd wat voor te zeggen, mits het echt goed wordt uitgevoerd....zeer intensief. Maar ik vind dat geen basis.

Ohw en ik drink Grolsch :thumbs:

Ik heb de full body nog nooit gedaan. Alleen de split en de HIT. Ik groei op beide maar op de HIT beter. Al moet ik dat eens met een log nagaan.

Ik ben de full body niet tegengekomen in het begin toen ik boeken las. En daarna ook niet. En ik heb allerlei trainingsprogramma's en trainingsadviezen gelezen en gehad. Dit is de 1ste keer dat ik me er van bewust ben.

Ik ga het volgende doen. Ik ben nu net terug aan het komen. Daarom begin ik met de full body.

2 maanden full body
2 maanden split (bv. borst, schouders en triceps in 1 training)
2 maanden HIT (hele lange rustperioden, hele korte trainingen)

Ik ben benieuwd. ;)

---------- Toegevoegd om 18:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:28 ----------

Jay Cutler zegt dat je niet kunt overtrainen als je maar genoeg eet. Daarom eet hij de hele dag door en ook 's nachts.
 
Ik heb de full body nog nooit gedaan. Alleen de split en de HIT. Ik groei op beide maar op de HIT beter. Al moet ik dat eens met een log nagaan.

Ik ben de full body niet tegengekomen in het begin toen ik boeken las. En daarna ook niet. En ik heb allerlei trainingsprogramma's en trainingsadviezen gelezen en gehad. Dit is de 1ste keer dat ik me er van bewust ben.

Ik ga het volgende doen. Ik ben nu net terug aan het komen. Daarom begin ik met de full body.

2 maanden full body
2 maanden split (bv. borst, schouders en triceps in 1 training)
2 maanden HIT (hele lange rustperioden, hele korte trainingen)

Ik ben benieuwd. ;)

---------- Toegevoegd om 18:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:28 ----------

Jay Cutler zegt dat je niet kunt overtrainen als je maar genoeg eet. Daarom eet hij de hele dag door en ook 's nachts.

Ik ook, maar zou de fullbody 12 weken doen, vooral omdat je wisselt in volume en intensiteit is 8 weken nogal kort. Ohw en reken maar daty het zwaar wordt. Daarom geilt iedereen zo op split en niet op fullbody. Huh? 3x per week squatten....ben je gek ofzo? ;)

Ennuh leuke oneliner van Jay Cutler, maar van iemand die liters STH, insuline, IGF, en weet ik wat aan andere exotische middelen zet...hecht ik nie zo'n waarde aan. :)
 
Correct me if I'm wrong maar AAS verdoet je lever toch?

In Death in the Lockerroom 2 van Bob Goldman staat op pagina 81 een foto van een man die lever kanker heeft overleefd waarbij hij steroiden kreeg toegediend.

Maar volgens mij zijn die hoeveelheden marginaal in vergelijking met de kuurhoeveelheden.
 
Wat onzin? Iemand die 4 jaar traint is imo geen noob hoor. Maar die voorbeelden die ik aanhaal daar kan 80% zich mee identificeren hoor. Ik zie niet zoveel gasten in een gym die heel gedisciplineerd altijd netjes trainen. In een aantal gym's in Nederland trainen wedstrijdjongens die gecoached en wel trainingsfilosofieën erop na houden waar mijn verhaal niet aan besteedt is. dat weet ik ook wel. Maar daarom is dit geen onzin.
Maar ik hoef je niet te overtuigen, dat moet of kun je beter zelf doen. Als jij eerst altijd alles theoretisch bewezen wil hebben, dan wens ik je veel succes.

Probeer het anders zelf eens en geef het een eerlijke kans. Wil zelfs nog wel een schema voor je maken. En kijk dan es hoe je erop reageert. Kon nog wel es voor een verassing komen te staan extragrote...;)

---------- Toegevoegd om 21:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:34 ----------

@ Hummer, geweldig die Gunnar Rosboe. Een freak of his own time! :cool:

Zou ik hier ook gebruik van kunnen maken?.. Je hebt me nieuwsgierig gemaakt..


O, hier een interessant link met de voordelen van zowel de fullbody als split: http://www.tmuscle.com/readArticle.do?id=933431
 
Laatst bewerkt:
Ik ook, maar zou de fullbody 12 weken doen, vooral omdat je wisselt in volume en intensiteit is 8 weken nogal kort. Ohw en reken maar daty het zwaar wordt. Daarom geilt iedereen zo op split en niet op fullbody. Huh? 3x per week squatten....ben je gek ofzo? ;)

Ennuh leuke oneliner van Jay Cutler, maar van iemand die liters STH, insuline, IGF, en weet ik wat aan andere exotische middelen zet...hecht ik nie zo'n waarde aan. :)

Met "ik ook" bedoel je daarmee dat je dat programma aan raadt. Dus ook met afwisseling van de split en HIT. Of adviseer je met name de fullbody als basis van de training?

Ik train juist liever zwaar. Ik doe juist graag 3 keer per week de squat en of fullbody 3,5 keer per week. Ik voel me daar best goed bij maar doe het niet vanwege de benodigde rust die HIT aan beveelt. Door de HIT kan ik minder trainen dan gewenst en raak ik minder energie kwijt.

Toen ik 17 was mocht ik in het begin alleen in de weekenden trainen. Dus op vrijdagavond, zaterdag en zondag.

Op die vrijdagavond trainde ik soms wel tot 3 uur. Slecht zei iemand mij ooit. Ik haalde mijn schouders op. Ik groeide immers wel. En mijn lichaam kon het aan want ik herstelde goed.

Ik ben toch wat in de war nou. Jarenlang heb ik geloofd in de HIT en de full body gezien als fout. Wat hebben ze dan al die jaren geschreven in de muscle en fitness en zo. Nu begin ik te twijfelen.

Er is een filmpje op you tube waarin Cutler het gebruik van anabolica toe geeft. Oorspronkelijk gemaakt voor de film Bigger, stronger, faster van Tim Bell maar eruit gelaten.

Maar hoe weet je dat Cutler dat allemaal gebruikt? Vermoeden mag maar pas op met wat je beweert zeg jij zelf toch. Of heb jij inside information uit dat circuit.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven