Je mag mijn verhaal helemaal analyseren en bij elke zin je vraagtekens zetten. Natuurlijk dat recht heb je. Dit is niet een verhaal om gedetailleerd een punt te maken, maar dit moet je gevoelsmatig raken.
Het feit dat dit verhaal zo'n reactie bij jou oproept, geeft al aan dat dit niet aan jou besteedt is. Mogelijk voel je je wat aangevallen of aangesproken, maar dat hoeft niet. Zo is dit niet bedoeld.
Maar laten we er geen doekjes om winden. Er wordt heden ten dage veel, echt veel te snel en veel te veel naar AAS gegrepen. In het profesionele circuit heeft dit groteske vormen aangenomen, dusdanig dat van gezond sporten en je lijf functioneel houden al geen sprake meer is. DAT is de reden dat men zo compleet afbrand en geen fatsoenlijke fysiek kan bijhouden. Geldt niet voor iedere pro, maar wel voor velen die gestopt zijn.
De basisprincipes van het Bodybuilden waren in principe heel goed zoals ik al beschreven had. Die principes zijn nagenoeg compleet verdwenen en eigenlijk alleen in verkapte vorm terug te vinden in andere vormen van krachtsport.
Dus gelul in de ruimte is dit zeer zeker niet.
En bedankt dat je me een groot sportman vind, leuk om te horen, vind dat zelf nog niet n.l......