Fitness Seller

foto's van bodybuilders van vroeger op oudere leeftijd

waren ook quarter squats.. Maar misschien is 2400lbs wel wat overdreven. Maar geloof maar dat Paul Anderson in ieder geval heel zwaar kon squatten. Meer dan 300kg full.

Die Clarence Bass wat een vreemde kerel is dat ook he!:eek: die had toch ook zo'n aparte manier van trainen?
Die had vroeger altijd de laatste pagina in de Flex geloof ik...
"Ripped" ofzo.
Dude zag er altijd meer als een Biafraan uit dan als een BB'er. :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 12:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:29 ----------

WTF doet Clarence Bass tussen die foto's ? ? ?

:D

Hehe eindelijk eentje die het ook ziet, die hoort in het rariteitenkabinet.
Gelukkig ben ik niet alleen. ;)

---------- Toegevoegd om 12:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:35 ----------

hier was hij 71jaar

35a8vwx.jpg

nu 72jaar, heb hem wat fatburners gegeven van gaspari.
en nu staat hij nog iets droger en voller. recente pics maak ik nog wel
Dat haar! :roflol:

Mike, deze website zul je wel kunnen waarderen:

http://www.oldtimestrongman.com/

http://www.oldtimestrongman.com/hermanngoerners_secret.html

Hermann Goerner kon bv. 320kg deadliften met één hand. Uitzonderlijk!

En dan de stats van Paul Anderson:

During his prime Paul Anderson weighed well over 370 lbs at 5' 10". Top lifts (all very unofficial, mind you!) frequently credited to him include the following:
• Squat: 1185 lbs
• Bench Press: 625 lbs
• Deadlift w/o Straps: 780 lbs
• Deadlift w/Hooks: 820 lbs
• Clean & Press: 485 lbs
• Clean & Jerk: 485 lbs
• Snatch: 375 lbs
• Push Press: 545 lbs
• Back Lift: 6270 lbs
• Dumbbell Side Press: 240 lbs x 40 / 300 lbs x 11

Vreemd dat bij Paul Anderson zijn stats niet een "Bent press" vermeld staat, dat deden die gasten toch altijd..?

Nja, vooral Anton Saxon en Sandow waren bekend om de bent press. Maar die zijn al van voor 1900!

Ik heb het al vaker gezegd, maar blijf erbij OLDSCHOOL rules!
Dit waren gasten die trainden 4/5 x per week fullbody. Alleen de basis. Wisselden in intensiteit en volume, dat is DE manier om naturel een freak te worden. Zware sets squatten, deadliften, powercleanen, bankdrukken, chinnen met gewichten tussen de benen, dippen idem enz. enz.
Nix geen splitschemaatje of pompsetjes op de curlmachine. RUW IJZERWERK!

Kan je geen splitschema volgen met deze oefeningen erin?
Vergelijk je het nu met de hedendaagse bodybuilders?
Korte samenvatting --> splitschema`s kan je geen fatsoenlijk fysiek mee opbouwen en behouden?

Supplementen?? Dacht je dat zij zich bezighielden met arginine, creatine en welk moment van de dag ze een capsuletje nitro-oxide of hoe die shit ook mag heten moesten innemen. Nee! Trainen, trainen en eten en eten....
Ze aten biefstuk , eieren, brood, pasta en heel misschien idd de eerste proteïneshakes, maar dat was it!

Meeste pro`s gebruiken zelf ook geen shitload aan supps. Ze zeggen van wel omdat ze gesponsord worden. Dus wat is je punt?

Oldschool bodybuilders waren sterk en veelzijdig. Ze deden aan powerliften, strongman-competities, atletiek enz. Waarom? Om functionaliteit van hun gewonnen spiermassa te behouden en daar ook maximaal van te profiteren, want is dat in eerste instantie niet de opzet?, Iets wat bij 99% al lang uit het oog verloren is...maargoed da's een hele andere discussie.

Zijn er nog steeds een aantal die ook aan strongman, powerliften doen.
Wat is nou precies het essentiele verschil wat je hebt ontdekt?

Werd er gebruikt? Ja? Pas als het natuurlijke groeipotentieel het plafond naderde, dan werd er naar wat ondersteuning gegrepen. Ok, ook in die tijd waren er abusers, ARNOLD is daar een voorbeeld van.
De meesten echter hadden al een hele stevige natuurlijke basis gelegd, DAT is de reden waarom ze er vandaag de dag op zeer hoge leeftijd er nog zo goed uitzien!

Hoe kom je aan deze info? Weet jij precies wat al deze bodybuilders hebben gebruikt en hoe lang ze gewacht hebben? Nee natuurlijk niet!
Dus oldskool mannen! Deze heren leveren het bewijs nog maar es. Want zou toch prachtig zijn als je in de herfst van je leven een fysiek hebt, waar gasten van 17/18 alleen maar van kunnen dromen en de dames nog doet soppen! ;)

+1

No offence want je bent een groot sportman met heel veel kennis en erg sterk maar wat je schrijft in deze post is maar wat gelul in de ruimte.

Laatst bewerkt:
+1 ,wat n kansloze reactie van die daan en Ace, respect voor die man,als je er zo uit kan zien opje 80 ste,post maar s foto' s van jullie op je 80ste,ben er zeker van dat jullie slechter zullen uitzien als jullie nog leven dan

---------- Toegevoegd om 13:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:45 ----------

nice!

Denk dat ik nog wel zal leven dan, of jij dat nog doet is een andere vraag. Trouwens knap dat iedereen weet wat je met "tja.." bedoeld.
Ik zeg tja omdat ik niet naar een man van 80 in een slip hoef te kijken, vindt er niks mooi aan. Heb het verder niet over de prestatie an sich, maar goed..

No offence want je bent een groot sportman met heel veel kennis en erg sterk maar wat je schrijft in deze post is maar wat gelul in de ruimte.

Je mag mijn verhaal helemaal analyseren en bij elke zin je vraagtekens zetten. Natuurlijk dat recht heb je. Dit is niet een verhaal om gedetailleerd een punt te maken, maar dit moet je gevoelsmatig raken.
Het feit dat dit verhaal zo'n reactie bij jou oproept, geeft al aan dat dit niet aan jou besteedt is. Mogelijk voel je je wat aangevallen of aangesproken, maar dat hoeft niet. Zo is dit niet bedoeld.

Maar laten we er geen doekjes om winden. Er wordt heden ten dage veel, echt veel te snel en veel te veel naar AAS gegrepen. In het profesionele circuit heeft dit groteske vormen aangenomen, dusdanig dat van gezond sporten en je lijf functioneel houden al geen sprake meer is. DAT is de reden dat men zo compleet afbrand en geen fatsoenlijke fysiek kan bijhouden. Geldt niet voor iedere pro, maar wel voor velen die gestopt zijn.

De basisprincipes van het Bodybuilden waren in principe heel goed zoals ik al beschreven had. Die principes zijn nagenoeg compleet verdwenen en eigenlijk alleen in verkapte vorm terug te vinden in andere vormen van krachtsport.

Dus gelul in de ruimte is dit zeer zeker niet.

En bedankt dat je me een groot sportman vind, leuk om te horen, vind dat zelf nog niet n.l...... ;)

Je mag mijn verhaal helemaal analyseren en bij elke zin je vraagtekens zetten. Natuurlijk dat recht heb je. Dit is niet een verhaal om gedetailleerd een punt te maken, maar dit moet je gevoelsmatig raken.
Het feit dat dit verhaal zo'n reactie bij jou oproept, geeft al aan dat dit niet aan jou besteedt is. Mogelijk voel je je wat aangevallen of aangesproken, maar dat hoeft niet. Zo is dit niet bedoeld.

Maar laten we er geen doekjes om winden. Er wordt heden ten dage veel, echt veel te snel en veel te veel naar AAS gegrepen. In het profesionele circuit heeft dit groteske vormen aangenomen, dusdanig dat van gezond sporten en je lijf functioneel houden al geen sprake meer is. DAT is de reden dat men zo compleet afbrand en geen fatsoenlijke fysiek kan bijhouden. Geldt niet voor iedere pro, maar wel voor velen die gestopt zijn.

De basisprincipes van het Bodybuilden waren in principe heel goed zoals ik al beschreven had. Die principes zijn nagenoeg compleet verdwenen en eigenlijk alleen in verkapte vorm terug te vinden in andere vormen van krachtsport.

En bedankt dat je me een groot sportman vind, leuk om te horen, vind dat zelf nog niet n.l...... ;)

Naar mijn mening heb je totaal gelijk. Sla de feiten er maar op na, zelfs op deze site kom je zo vaak mensen tegen die binnen 2/3 jaar of nog eerder al naar de zware middelen grijpen....weinig geduld is iets van deze tijd.

Maar laten we er geen doekjes om winden. Er wordt heden ten dage veel, echt veel te snel en veel te veel naar AAS gegrepen. In het profesionele circuit heeft dit groteske vormen aangenomen,

+1

dusdanig dat van gezond sporten en je lijf functioneel houden al geen sprake meer is. DAT is de reden dat men zo compleet afbrand en geen fatsoenlijke fysiek kan bijhouden. Geldt niet voor iedere pro, maar wel voor velen die gestopt zijn.

Dat overmatig gebruik leidt tot verval ben ik met je eens. Alleen vroeger werd dat ook al gedaan. Zie geen verschil..

De basisprincipes van het Bodybuilden waren in principe heel goed zoals ik al beschreven had. Die principes zijn nagenoeg compleet verdwenen en eigenlijk alleen in verkapte vorm terug te vinden in andere vormen van krachtsport
Die basisprincipes worden nog steeds door heel veel toegepast misschien heb je je niet genoeg verdiept in de trainingsroutines van sommige pro`s?

Je haalt allerlei bijzaken aan zoals supps etc die nergens op slaan.
De post die je hebt neergezet na Arnold zijn post met dikke buik klopt ook niet. Arnold was toen net geopereerd en is inmiddels weer in shape.

En bedankt dat je me een groot sportman vind, leuk om te horen, vind dat zelf nog niet n.l......
+1 -->100% beest

Laatst bewerkt:
Naar mijn mening heb je totaal gelijk. Sla de feiten er maar op na, zelfs op deze site kom je zo vaak mensen tegen die binnen 2/3 jaar of nog eerder al naar de zware middelen grijpen....weinig geduld is iets van deze tijd.

Ook vaak met de motto: Ja, maar ik wil iets bereiken dus ik MOET gebruiken.. Gedeeltelijk waar, maar het is niet 1 van de beste keuzes om gauw aan de AAS te gaan.

Kan je geen splitschema volgen met deze oefeningen erin?
Vergelijk je het nu met de hedendaagse bodybuilders?
Korte samenvatting --> splitschema`s kan je geen fatsoenlijk fysiek mee opbouwen en behouden?

Tegenwoordig gaat men veel te snel over op split. Waarom zou je splitten? Zelfs ik train nog fullbody. Heb bijna nooit met split gewerkt.

Alleen in periodes dat ik lichter ging trainen en voor herstel, dan heeft split imo nut.

Maar je zou die oefeningen natuurlijk ook in een splitschema kunnen stoppen.

Meeste pro`s gebruiken zelf ook geen shitload aan supps. Ze zeggen van wel omdat ze gesponsord worden. Dus wat is je punt?

Goed, dat weet jij niet zeker. Ging mij in deze ook niet om de pro's maar meer om de recreatieve BB'ers die ik tegenkom in sportscholen.

Zijn er nog steeds een aantal die ook aan strongman, powerliften doen.
Wat is nou precies het essentiele verschil wat je hebt ontdekt?

Noem er es ééntje dan? Ik kan zo gauw geen BB'er opnoemen die aan strongman doet. Powerliften zijn er wel een aantal. Highlandgames...none.
En mocht er op amateurnivo wel BB érs zijn die aan deze wedstrijden meedoen. Dan kun je er vergif op innemen dat die gasten oldschool trainen hoor.

Hoe kom je aan deze info? Weet jij precies wat al deze bodybuilders hebben gebruikt en hoe lang ze gewacht hebben? Nee natuurlijk niet!

Niet tot in details, maar van Arnold was wel bekend dat hij veels te jong, eigenlijk gelijk al is begonnen met AAS. En de gasten die benoemd werden tot ergens begin jaren 60 gebruikten niks om de doodeenvoudige reden dat het toen niet voorhanden was.

---------- Toegevoegd om 22:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:04 ----------

+1

Dat overmatig gebruik leidt tot verval ben ik met je eens. Alleen vroeger werd dat ook al gedaan. Zie geen verschil..

Die basisprincipes worden nog steeds door heel veel toegepast misschien heb je je niet genoeg verdiept in de trainingsroutines van sommige pro`s?

Je haalt allerlei bijzaken aan zoals supps etc die nergens op slaan.
De post die je hebt neergezet na Arnold zijn post met dikke buik klopt ook niet. Arnold was toen net geopereerd en is inmiddels weer in shape.

+1 -->100% beest

Ohw ok, kon het niet laten om toch in detail te reageren. Maar nouf said zo. :)

---------- Toegevoegd om 22:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:08 ----------

lijkt me beetje overdreven?
Ze pakken nu bij die super leags in de USA rond de 500 met bijna titanium suits aan,en die squats zijn niet eens parr?!

Jahaa tegenwoordig pakken enzo. Paul Andersson was one of a kind!
Ik heb foto's van Paul gezien waarin hij een 2400lbs barrelsquat uitvoerd. Dus zeker niet overdreven!

Ik zal ze es opzoeken en zodra ik ze gevonden heb....proberen, want ik ben nie zo handig...toe te voegen. Accoord YOU INFEDEL!!! :p :D

Arnold heeft in z'n boek gezegd rond z'n 15/16e al aan de AAS te zitten. :yarly:

Career bests Paul Anderson
Other bests

• Standard clean and press: 402.5 lb (182.6 kg);
  • One arm overhead press: 300 lb (140 kg);
  • Parallel squat: 1,202 lb (545 kg), two reps;
  • Backlift: 6,270 lb (2,840 kg) (weight raised slightly off tressles);
  • Bench press (raw): 627 lb (284 kg).
Bron: Wikipedia

Klopt. Maar waarom ligt dat gevoelig bij jouw.

Career bests Paul Anderson
Other bests

• Standard clean and press: 402.5 lb (182.6 kg);
  • One arm overhead press: 300 lb (140 kg);
  • Parallel squat: 1,202 lb (545 kg), two reps;
  • Backlift: 6,270 lb (2,840 kg) (weight raised slightly off tressles);
  • Bench press (raw): 627 lb (284 kg).
Bron: Wikipedia

Wel een tegenvaller qua C&P voor zo'n sterke beer maar hij trainde natuurlijk niet op snelheid en daardoor was het waarschijnlijk veel moeilijker om op pure kracht veel gewicht te halen.
DAmn die Parallel Squat is ziek, hoe is dat vastgelegd? :p

Terug
Naar boven