XXL Nutrition

Fototip, www.webprint.nl

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.658
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
Heb van mijn foto's die ik heb geschoten tijdens mijn vakantie in New York afdrukken laten maken bij www.webprint.nl , volgens vergelijkingssites de goedkoopste maar ook goede kwaliteit.

Kreeg gisteren de bestelling binnen (260 afdrukken op 10 formaat en 16 op 20 x 26,6 formaat). Vooral de grotere afdrukken sprongen er uit, kleurecht en geen problemen met donkere of te lichte foto's. Eerder wel meegemaakt bij de Mediamarkt dat grotere foto's donkerder werden afgedrukt dan de foto werkelijk was.

Voor een 10 formaat foto betaal je 9 cent per foto en voor een 20 x 26,5 formaat betaal je 80 cent per foto. Je kan tot maximaal 30 x 45 cm afdrukken, dat kost 2 euro. Afmetingen zijn overigens kleiner dan bij normale niet digitale foto's, maar dat komt omdat een digitale foto een 3:4 verhouding heeft, in tegenstelling tot een normale foto die een 2:3 verhouding heeft.

Als je dus redelijk vaak afdrukken maakt van je digitale foto's zeker een aanrader.

ik zou nog wel wat foto's groot af laten drukken, wat is de minimale foto-grootte (in MegaPixel) voor die 20x26,5 eric?

• Topic Starter Topic Starter
Dat red je nog wel met een goede 3 megapixel camera, voor 30 x 40 een 5 megapixel camera. Beste is trouwens om ze te bewerken in Photoshop om de scherpte te verhogen. Bij het printen is namelijk extra scherpte wel gewenst. Zelf gebruikte ik daar focalblade voor. http://thepluginsite.com/products/photowiz/focalblade/

Wie er in geinteresseerd is, stuur me een PM. Programma vereist niet al te veel kennis van bewerkingen. Je kan met dat programma kiezen voor extra scherpte voor beeld of voor prints. Voor prints is nog wat scherper.

Terug
Naar boven