XXL Nutrition

Freewheelend liften & tennisgains

Bezoekers in dit topic

Dit weekend 2x 2 uur getennist

Vandaag weinig tijd voor gym, want had een afspraak om te squashen

Bench
100 4x8
60 2x20 illegal wide

Cable flyes
3 varianten 4 werksets per variant

Toen een uur squash
 
Met Denzil bij Fox Gym getraind:

Voor de lol weer eens m'n suit tevoorschijn gehaald. Veel te groot nu, maar een wonder geschiedde.

Sumo deadlift
70 2x5
110x3
150x3
190x3
230x1
260x1
270x2
280x1
Ging nog vrij simpel allemaal, hoewel ik bij 230 een boer inslikte of iets dergelijks en dat deed behoorlijk pijn.

Squat, cambered bar box squat (met half suit)
75 2x8
115x5
135x5
155x5
175x5
115 4x3 (speed)

Bench tegen doubled monsterminis
70 6x3

Cambered bar OH press
45 4x8

Toen gelijk door om anderhalf uur te tennissen, wat echt drama was qua voetenwerk na squats en deadlifts.

Filmpje van squats:
https://www.youtube.com/watch?v=gY86AlPF7zs

Mooie was dat op deze manier het volledig pijnvrij was. Zowel aan knie als aan heupen geen last, dus kan zo in ieder geval een beetje m'n benen trainen.
 
cambered bar box squat met half pak je moet er maar op komen :roflol: wel fijn iig dat je weer pijnvrij kan squatten iig
 
cambered bar box squat met half pak je moet er maar op komen :roflol: wel fijn iig dat je weer pijnvrij kan squatten iig

Ja ik zag die cambered bar en ik zag een box. Ik dacht toen hmmm wat nou als ik die box net op een hoogte kan instellen dat ik nergens last van krijg. En dat kon dus.
Bovendien had ik mijn pak nog aan, dus vandaar.
 
Lekker dat je pijnvrij heb kunnen squatten. Wat is je BW nu dan?
 
Nice big z is back.

Goede muziek ook
 
djees Z

wat is je BW, je ziet er, je ziet er uhhh hoe zeg ik dit aardig

ecto uit ?


ik bedoel natuurlijk volslank gespierd shredder
 
116 ongeveer, valt allemaal wel mee.
 
dat valt idd wel mee oogde pak minder
 
https://youtu.be/E8kqfFnFUFw

Laatste tijd erg weinig in de gym geweest ivm tijdgebrek, maar voor wie het grappig vindt om te zien hier een idee van hoe een powerlifter lichaam tennist tegen oud nummer 1 van de wereld Jacco Eltingh :D
 
Not bad man
 
Ziet er soepeltjes uit man zover ik kan beoordelen
Heb je dik verloren en wazzap met die pushups op het einde?
 
Ziet er soepeltjes uit man zover ik kan beoordelen
Heb je dik verloren en wazzap met die pushups op het einde?

Haha was demonstratiepotje puur voor het publiek. De verliezer moest 10 pushups doen maar hij dacht dat dat een hele opgave zou worden denk ik. Moest toch laten zien dat ik ergens beter in ben dan hij ;)
 
Winter, even geen tenniscompetitie dus meer tijd om op kracht te trainen naast de andere trainingen en dus meer structuur.
Ik tennis nu 3-4x per week en krachttraining 2-3x, waarvan voornamelijk squats en deads, maar nu m'n lichaam wat meer gewend is ook meer bijoefeningen en specifieke oefeningen voor voetenwerk en explosiviteit. Doel is fitter worden,sneller en wel sterk blijven. Krijg waarschijnlijk ook af en toe privéles thaiboksen van een oud-collega als conditietraining, dus genoeg te doen!

Gisteren deadlift + rug

Deadlift
190x3
210x3
210x3
210x3
215x3
215x3
235x3
235x1
235x2

Techniek wat veranderd. Heupen hoger, knieën wat minder naar voren en meer naar achter zitten bij de set-up. Nog even zoeken daarom die sets met 235. Op film aantal sets met 210 en 215.

Deadlift tot knie
160x5
160x5
160x5

Deadlift 2 sec pauze onder knie
160x3
160x3
160x3

Pullups met band assistance
6x
6x
8x
8x

Daarna nog face pulls superset met straight arm pushdowns.
 
Squat
135x3
155x3
175x3
190 3x3

High bar 3ct pause
125 3x3 vond m'n rechterknie niet heel relaxed

Kneeling jumps
6x6 ff oefenen was eerste keer maar wel leuk, steeds iets explosiever

Lunge jumps in smith
20kg 4x8 per been

Leg curls
5x12

Triceps pushdowns
4 sets
 
Back
Naar boven