XXL Nutrition

Contest Log From little to lethal

• Topic Starter Topic Starter
Gisteren ziek geworden, begon met schijterij. Dacht dit is wel te doen, maar takelde redelijk snel af. Voeding wel genuttigd volgens plan. Had het plan een licht workout te doen, maar onderweg naar de gym besloten dat het niet verstandig was. Daarna takelde ik hard af, misselijk, vertraagde maaglediging, oprispingen. Vannacht voor het eerst sinds lange tijd 12 uur geslapen, naja 12 uur.. elk uur eruit naar de wc, loop helemaal leeg.
Vandaag nog maar 200 stappen gezet, 1 maaltijdtje proteines op. De hele tijd oprispingen. Moeite met het binnen houden.
Voel me wel uitgerust dus hopelijk verspoedigd dat me herstel.

Focus ligt op proteine doel, vochtinname en elektrolyten bijvullen.

Om het positief te houden, eregister 73kg, vanmorgen 71,5kg. Ook een manier om vocht kwijt te raken. Fysiek is nog niet plat, overal komen de aders goed door. Door de rust ook meer definitie in benen, dit geeft me toch vertrouwen voor showday.

Voor de rest is het natuurlijk kut, maar het hoort erbij. Focus op herstel en hopelijk binnen 1 a 2 dagen er weer tegen aan kunnen.

Gisteren ziek geworden, begon met schijterij. Dacht dit is wel te doen, maar takelde redelijk snel af. Voeding wel genuttigd volgens plan. Had het plan een licht workout te doen, maar onderweg naar de gym besloten dat het niet verstandig was. Daarna takelde ik hard af, misselijk, vertraagde maaglediging, oprispingen. Vannacht voor het eerst sinds lange tijd 12 uur geslapen, naja 12 uur.. elk uur eruit naar de wc, loop helemaal leeg.
Vandaag nog maar 200 stappen gezet, 1 maaltijdtje proteines op. De hele tijd oprispingen. Moeite met het binnen houden.
Voel me wel uitgerust dus hopelijk verspoedigd dat me herstel.

Focus ligt op proteine doel, vochtinname en elektrolyten bijvullen.

Om het positief te houden, eregister 73kg, vanmorgen 71,5kg. Ook een manier om vocht kwijt te raken. Fysiek is nog niet plat, overal komen de aders goed door. Door de rust ook meer definitie in benen, dit geeft me toch vertrouwen voor showday.

Voor de rest is het natuurlijk kut, maar het hoort erbij. Focus op herstel en hopelijk binnen 1 a 2 dagen er weer tegen aan kunnen.
Komt het niet door de Reta? Zijn wel de mogelijke bijwerkingen namelijk.

Het zou kunnen, kan ik nog niet helemaal uitsluiten. Ik ben ook sinds kort overgestapt naar zalm. En even vergeten dat ik daar ook vaak slecht op ga. Dus eerst de zalm eruit en herstellen en dan verder puzzelen mocht het terugkomen.

• Like
Waarderingen: Onit
Beterschap!

Ojee ik ben er net vanaf dus weet hoe ellendig je kan worden hierdoor. Vooral kloten dat het ook in je contest valt 😑. Ik kon de eerste 2 dagen überhaupt niet eten dus vind het knap dat je je eiwitdoel weet te behalen. 5x daags loperamide, 2x daags maagbeschermers en 5x daags ors hebben mij vanaf dag 5 geholpen. Veel beterschap 💪

Ojee ik ben er net vanaf dus weet hoe ellendig je kan worden hierdoor. Vooral kloten dat het ook in je contest valt 😑. Ik kon de eerste 2 dagen überhaupt niet eten dus vind het knap dat je je eiwitdoel weet te behalen. 5x daags loperamide, 2x daags maagbeschermers en 5x daags ors hebben mij vanaf dag 5 geholpen. Veel beterschap 💪
Thanks! Eiwit doel is niet gelukt, tot 70% gekomen daarna wou me lichaam niks meer hebben. Zelfs drinken lukte niet meer. De hele tijd oprispingen.

Vannacht weer goed geslapen, vanmorgen me eerste bakjebkoffie weer gehad en glas water met elektrolyen. Tot nu toe gaat het goed. Proberen me eerste meal te eten 150gr groente en 125gr biefstuk eens kijken hoe dat gaat.

Voel me nog niet 100% maar al een stuk beter als gister. Klein ochtend rondje gelopen van 1000 stappen. Stel ik moest nodig naar de wc was ik in ieder geval in de buurt van huis😂. Nu al meer stappen gedet als gister dus dat is positief.

Hip abductor 9/16 x85/70
Seated leg curl 10/ x55/45
Romanian dead lift 9/11 x130/115
Bulgarian split squat 9/14 x40/36
Leg press wide high stance 9/14 x120/100
Leg extension 10/ x80/60
Single leg calf raise 12/16 x65/55

Eerste echte sessie van af dinsdag. Donderdag nog wel een lichte vrije sessie geprobeerd. Wel lekker maar merkte na 30 min al dat het niks werd. Gister voor het eerst voedings schema weer kunnen volgen. Eerste wandeling ook weer gedaan.
Afgelopen dagen was het rond de 2-3k stappen en meer zat er niet in. Mentaal vond ik het ziek zijn lastiger als fysiek. Bijna een week stilstand. Eigenlijk kon het helemaal geen kwaad. Ik zie nu waar ik sta zonder vocht. Maar toch, het gevoel dat je stil staat niks kan doen vond ik beroerder als de hele dag zielig zijn.

Sessie ging wel lekker, energie was snel laag, ook niet gek natuurlijk. Wat dingen geprobeerd die ik bij de sessie met Wouter heb opgepikt. Gewicht moest daardoor wel naar beneden maar gevoel is goed.

Lichtste gewicht van de week 70,5kg. Dus met genoeg vocht afdrijven ben ik bijna op gewicht voor de wedstrijd 😂.

Maandag morgen check-in:
Gemiddeld gewicht: 70,7g (-1,2) sinds donderdag,
Buikomtrek t.h.v. navel: 76cm (-0,5cm)
Buikomtrek smalste punt: 75cm
Bicep: 39,5cm (-1cm)
Quad: 57,5cm (-1,5cm)
Eetlust: 5/10
Cravings 3/10
Gemiddeld aantal stappen: 12030
Gemiddelde uren slaap: 6,25 uur
Gemiddelde rusthartslag: 84 bpm
Gemiddelde glucose: 4,9mmol/l
Gewicht vanmorgen: 69,9kg

Cardio:
Vrijdag:
Fasted walk: 35 min
Zaterdag:
Ziek
Zondag:
Huishoudelijke taken, tuinieren, kast bouwen: 45 min
Maandag:
Fasted walk: 40 min

Voel me weer redelijk fit, nog wel onrustige darmen en diarre. Alleen in de morgen eigenlijk. Denk nog paar dagen en dat zal ook weer rustig zijn.

Energie blijft een ding, ik moet me er tegenwoordig echt toe zetten om cardio te doen en poseren. Poseren kost me echt ontzettend veel energie maar is wel noodzakelijk. Volgende week ben ik vrij van werk dus hopelijk dan nog wat extra kunnen oefenen. Blijf problemen hebben met me linkerbeen aanspannen. Gaat steeda beter alleen nog niet helemaal automatisch.

Nu 2 weeks out! Ik dacht als ik eenmaal echt ga aftellen wordt het makkelijker. Dat valt tegen. Het is jezelf een worst voorhouden het blijft pittig. Ben ondertussen al begonnen met een bucket list to eat na de wedstrijd. Die dag mag ik los. De dag erna 1 vrije maaltijd (die heb ik al ingevuld). Dan de hele week weer strak voor de fotoshoot.

De vrijdag na de wedstrijd naar AHC, voor een bloedonderzoek en hartecho. Eens even kijken hoe we ervoor staan. 2 weken later consult om alles te bespreken. Heb via de HA ook een bloedonderzoek aangevraagd gekregen dus dat scheelt weer een deel in de kosten.

1000054031.jpg
1000054033.jpg
1000054034.jpg
1000054035.jpg

Laatst bewerkt:
Bicep 49.5 moet een foutje zijn 👀

Bicep 49.5 moet een foutje zijn 👀
Ik voel een vleugje jaloezie!

Maandag morgen check-in:
Gemiddeld gewicht: 70,7g (-1,2) sinds donderdag,
Buikomtrek t.h.v. navel: 76cm (-0,5cm)
Buikomtrek smalste punt: 75cm
Bicep: 49,5cm (-1cm)
Quad: 57,5cm (-1,5cm)
Eetlust: 5/10
Cravings 3/10
Gemiddeld aantal stappen: 12030
Gemiddelde uren slaap: 6,25 uur
Gemiddelde rusthartslag: 84 bpm
Gemiddelde glucose: 4,9mmol/l
Gewicht vanmorgen: 69,9kg

Cardio:
Vrijdag:
Zaterdag:
Ziek
Zondag:
Huishoudelijke taken, tuinieren, kast bouwen: 45 min
Maandag:
Fasted walk: 40 min

Voel me weer redelijk fit, nog wel onrustige darmen en diarre. Alleen in de morgen eigenlijk. Denk nog paar dagen en dat zal ook weer rustig zijn.

Energie blijft een ding, ik moet me er tegenwoordig echt toe zetten om cardio te doen en poseren. Poseren kost me echt ontzettend veel energie maar is wel noodzakelijk. Volgende week ben ik vrij van werk dus hopelijk dan nog wat extra kunnen oefenen. Blijf problemen hebben met me linkerbeen aanspannen. Gaat steeda beter alleen nog niet helemaal automatisch.

Nu 2 weeks out! Ik dacht als ik eenmaal echt ga aftellen wordt het makkelijker. Dat valt tegen. Het is jezelf een worst voorhouden het blijft pittig. Ben ondertussen al begonnen met een bucket list to eat na de wedstrijd. Die dag mag ik los. De dag erna 1 vrije maaltijd (die heb ik al ingevuld). Dan de hele week weer strak voor de fotoshoot.

De vrijdag na de wedstrijd naar AHC, voor een bloedonderzoek en hartecho. Eens even kijken hoe we ervoor staan. 2 weken later consult om alles te bespreken. Heb via de HA ook een bloedonderzoek aangevraagd gekregen dus dat scheelt weer een deel in de kosten.

1000054031.jpg
1000054033.jpg
1000054034.jpg
1000054035.jpg
Gaat lekker man! Laatste loodjes.

Cable Pullover: 13/12 x 37,5
Barbell row: 9/11 x 115/100
High row: 8/14 x130/104
Standing uni row: 11.5/13 x55/50
Rear lateral fly machine: 15/14/11 x35
Dumbell curl: 14/12/9 x16
Lower Cable curl: 13/10/ x12,5/10
Cable crunches: geskipt
Leg raises: geskipt

Redelijke workout. Goevoelsmatig 6/10. Geen pomp. Energie was snel weg. Merk dat ik nog niet helemaal hersteld ben van de buikgriep. Lichaam heeft ook 0 energie over om te herstellen van ziekte volgens mij. Alles gaat op in weinig eten en cardio😂

Nu 11 days out, ik dscht echt dat het makkelijker zou worden als de eindstreep zo dichtbij is. Maar mijn wilskracht wordt nu wel echt getest. Vooral vanaf een uur of 3. Dan begint het eigenlijk. Begin dan ook moe te worden, denk dat de oorzaak daar ook in zit.

Gister start prep en 2 weeks out fotos naast elkaar gezet. Wel mooi om het verschil te zien!
1000054145.png
1000054146.png
1000054144.jpg

Netjes man! Nog even doorzetten! Je kan het!

Knap resultaat 👍🏻👌

Vandaag check in gehad:
Plan was morgen en overmorgen een refeed dag en dan zondag weer een check in.

Na een enorme vreetbui van vanmiddag hebben we het plan moeten bijstellen. Er zat geen rem op ik bleef maar eten. In 40 min 2800kcal naar binnen gewerkt. Wat ik echt bijzonder vond, mijn hoofd was zich volledig bewust hoe slecht dit was en ik het niet moest doen. Maar het was niet te stoppen. Gelukkig mezelf herpakt, wel te laat maar goed het had erger gekund.

Plan is nu:
Morgen toch 1 refeed dag om te kijken wat 2 hoge dagen doen. Zaterdag weer een check in.

- Leg days gaan eruit, alleen nog upper. Vrije trainingen, van falen weg blijven en ongeveer 8 sets per spiergroep. Dus we gaan bro split volgen.
- Cardio blijft er nog even in.
- Reta wordt verdubbeld. Alles om zo'n vreetbui niet weer te krijgen.

Ben nu vrij van het werk tot de wedstrijd, dus ik kan de cardio en Stappen meer verdelen. Hopelijk lukt het sochtends me om te draaien en door te slapen. Aangezien ik nu meer tijd aan de sport te besteden heb kan ik ook proberen meer rustmomenten in te lassen.

Van af zaterdag na de check-in nieuwe update over de laatste week.

Best wel knap dat je gewoon een prep draait, naast je gezin. Moet je wel enorm gedisciplineerd zijn. Merk je dat je slaap kwaliteit steeds meer achteruit gaat en meer zenuwen richting de wedstrijd?

Zal even in mijneigen log antwoorden om die van Vlamm niet te vervuilen.

Het vraagt best wel wat planning en geduld. Als ik het opnieuw kon doen had ik ook nog wel even gewacht tot de kinderen wat ouder waren denk ik.

Slaapkwaliteit gaat hard achteruit. De tren werkt er natuurlijk ook niet aan mee. Maar de laatste nachten 4-5 uur slaap. Smiddags ben ik op. Dus hopelijk nu ik vrij ben kan ik dit beter doseren. Door oom dutjes te doen tussendoor.

Ik heb nog geen zenuwen voor de wedstrijd. Ik denk dat dat daar wel komt. Op het moment ben ik bezig met er überhaupt te komen. Ik denk dat een wedstrijd draaien en hoog eindigen uiteindelijk de kers op de taart is. Maar in mijn beleving is op het podium staan in je beste shape al 90% mijn wedstrijd geweest.

Laatst bewerkt:
Gister upper day. Leg days zijn uit het schema. Van falen weg blijven en gaan voor een goede pomp:

Chest fly machine 15/15/15 x 45
Chest press machine 13/12/12 x100
Incline chest press machine 12/15 x80
Single arm tricep pushdown 15/14/13 x12,5
Overhead tricep extension 15/15/14 x17,5

De pomp zat er goed in, heerlijke workout +-40 minuten binnen geweest. Lekker korte sessie. Dan als post workout meal 75gr cor, 100gr banaan en 30gr whey. Dit is toch een maaltijd die zwaar op de maag ligt. Neem nu al een x aantal weken cor en opzich is het makkelijk en lekker. Denk toch dat ik havermout pap lekkerder vind. Na de wedstrijd maar eens overleggen.

Vandaag check-in gedaan.
(Geniddelden)
Gewicht 71,7 (+1kg) refeed gehad en vorige week ziek geweest natuurlijk dus een beetje vertekend beeld.
Bloeddruk: 131/80
Rusthartslag: 87
Glucose: 5
Stappen: 16024
Uren slaap: 5

Cardio doelen gehaald.
Maaltijden gehad, 1 dag teveel gegeten +-2800kcal boven op me normale inname. Dat koste me een refeed dag. Maar goed heb er wel van genoten.

Vannacht veel wakker geweest, zit weer aan de schijterij. Voel me verder goed alleen wandelen e.d. is even lastig😂.
Gister psyllium husk binne gekregen dus dat 2x per dag 5gr innemen. Gister eerste portie. Ik ben nog geen fan. Eens kijken hoe je dit het best in kan nemen.

Verder wachten op feedback van coach, dan boodschappen doen voor de komende dagen. Als het goed is krijg ik een globaal plan voor de laatste week. Dit kan natuurlijk elke check-in veranderen. Aangezien ik nu vrij ben tot de wedstrijd ga ik mijn meal niet meer proppen. Verse maaltijden zijn ten eerste lekkerder en dan heb ik ook wat te doen op een dag. Nog genoeg kleine klusjes te doen in het huis, maar prioriteit ligt op rust, cardio en eten.

Motivatie is wat lager denk een 6/10.
Ga er nog steeds vol voor maar het begint allemaal wel veel te worden. De hele dag maar bezig zijn met de sport begint ze tol te eisen.

Gear:
350mg test p (per week)
580mg mast p (per week)
200mg tren a (per week)
60mcg clen e.d.
20mg yohimimbe e.d.
3Mg reta (3x1mg in de week, sinds gister verhoogd, dus misschien dat me darmen daarom van slag zijn)
50mg winstrol (van af vandaag)

9476.jpg
9473.jpg
9472.jpg

Workout 1 van de 4 deze week:

Chest fly machine 15/15/14 x 45
Chest press machine 15/15/15 x80
Incline chest press machine 12/12 x60
Single arm tricep pushdown 15/15/12 x12,5
Overhead tricep extension 15/15/15 x17,5

Morgen rug biceps
Woensdag schouders armen
Donderdag full upper body

Trainingen alleen nog voor pomp, van falen wegblijven. Dat wil prima best lekker trainen zo met de energie die ik heb.
Stappendoel en cardio blijft nog hetzelfde. De rest van de dag lig ik met de beentjes omhoog.

Gewicht gister morgen 71,7kg
Gewicht vanmorgen 70,7kg
Het gaat mooi, nog geen wijzigingen aan het plan. Op het moment elke dag een check-in dus het kan morgen zo weer anders zijn. Voordeel aan trainingsdagen is dat voeding op 1700kcal t.o.v. 1570 op rustdagen. Scheelt toch best wel een stuk.

Afgelopen vrijdag reta verhoogd, sindsdien aan de diarree. Maar goed Wouter zei al, het kan ook best aan je vreetbui hebben gelegen. Heb er verder geen last.

Cable pullover 15/15 x20
Seated cable row 15/15/15 x 57
Lat pulldown 15/15/15 x 57
Low cable row 15/15/15 x 10
Bicep Dumbbells curl 12/12/12 x 12

Lichte rug en biceps workout. Redelijke pomp, had misschien wel meer ingezeten. Energie is gewoon laag, zeg maar 0 vandaag. Ik slaap de afgelopen nachten langer als normaal, wordt ook uitgeruster wakker alleen energie crasht vrij snel. Dat terwijl ik alleen me cardio, Stappen en sport hoef te doen. De rest van de dag op de bank.

Gewicht vanmorgen va 69,2kg, dus weightcap is gehaald. Nu de rest van de week nog uitzingen. Vochtopname is vandaag verhoogd naar 6 liter, alleen koffie, thee of water. Geen sauzen meer bij het eten.

Morgen beginnen met alle spullen voor zondag vast bij elkaar te zoeken. Lijstje heb ik al gemaakt. Dus alleen nog even alles pakken en kijken wat ik nog mis. Gelijk in de koffer. Boodschappen voor zondag zijn al gehaald, op 2 dingen na, dus heb ik ook weer wat te doen.

Edit: planningwijziging
Donderdag Zaterdagmiddag full body shave en scrubben daarna de basecoat erop. Dan is dat weer klaar voor zondag. Als ik het zo type klinkt het alsof het bijna zover is, gevoelsmatig duren de dagen langer als normaal.

Reden: Planningswijziging
Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven