MuscleMeat

Contest Log Vlamm Memorial Contest log

Lager in kcal dan ik 😳 dus ook zeker petje af voor jezelf!

• Topic Starter Topic Starter
Gewicht: 76,6 kg

Bij lat pulldown blijkt dat ik te veel m'n armen gebruik, dus nu volledig op rug proberen trekken met armen passief/als 'haken'. Even wennen.
Incline db press kan weer omhoog volgende keer.

Over anderhalve week ga ik in kcal terug de omschakeling doen richting onderhoud, dus dan even overleg met de coach.

Lat pulldown wide: 12/11/10 x 65 kg
incline db press: 13/11/10 x 20 kg
Triceps pushdown: 15/13/10 x 27,5 kg
Concentration curl: 14/11/9 x 12 kg
DB fly: 12/10/9 x 14 kg
DB side raise: 12/11/9 x 7 kg

Bij lat pulldown blijkt dat ik te veel m'n armen gebruik, dus nu volledig op rug proberen trekken met armen passief/als 'haken'. Even wennen.
Als “cue” je duim niet meedoen met de grip bij elke pull beweging en uitsluitend de andere 4 vingers gebruiken, hiermee zet je de biceps vaak buitenspel.

Gewicht: 77,1 kg

Ik hou veel vocht vast, voel het aan m'n handen die een maat te groot voelen voor m'n huid. Lijkt wel of m'n lichaam geen gewicht meer wil verliezen, want zout inname en drinken is elke dag +- hetzelfde. Kcal gaan uitkomen op 1750 deze week, ik zal maandag de macro's posten.

RDL ging vlot, bij de rest een rep of wat gewicht minder. Ik merk dat mijn batterij redelijk op is na de compounds, en ik moet alles een beetje trager doen want ik merk bv. dat als ik te snel opsta het even zwart wordt voor m'n ogen. Voel me net een slome opa :D

Romanian deadlift: 10/8/7 x 120 kg
Hacksquat: 9/8/7 x 100 kg
Leg curl: 13/10/8 x 73 kg
Leg extension: 9/8/7 x 91 kg
Ab crunch machine: 11/10/8 x 59 kg

Gewicht: 77,1 kg

Ik hou veel vocht vast, voel het aan m'n handen die een maat te groot voelen voor m'n huid. Lijkt wel of m'n lichaam geen gewicht meer wil verliezen, want zout inname en drinken is elke dag +- hetzelfde. Kcal gaan uitkomen op 1750 deze week, ik zal maandag de macro's posten.

RDL ging vlot, bij de rest een rep of wat gewicht minder. Ik merk dat mijn batterij redelijk op is na de compounds, en ik moet alles een beetje trager doen want ik merk bv. dat als ik te snel opsta het even zwart wordt voor m'n ogen. Voel me net een slome opa :D

Romanian deadlift: 10/8/7 x 120 kg
Leg curl: 13/10/8 x 73 kg
Leg extension: 9/8/7 x 91 kg
Ab crunch machine: 11/10/8 x 59 kg
Hoeveel weken ben je nog van plan om te cutten en wie is je coach eigenlijk?

Gewicht: 76,9 kg

Kcal zoals verwacht rond 1750. Mijn fysiek is plat als een pannenkoek, maar hopelijk drop ik nog wat vocht deze week

Screenshot_20250907_211158_Food.jpg

Bij training heb ik met row zelfde cue als @AK als tip gaf voor pulldown gebruikt, het gewicht was achteraf bekeken wat laag maar dat los ik volgende keer wel op.

Cable row overhand wide: 12/11/10 x 75 kg
Shoulder press db: 11/10/7 x 16 kg
Triceps pushdown: 15/12/10 x 27,5 kg
Concentration curl: 14/11/9 x 12 kg
Db fly: 12/10/9 x 14 kg
Seated front raise: 10/10/9 x 6 kg (alle pulleys bezet, dus facepull vervangen door deze)

De laatste shape foto's voor de eindfoto's:

20250908_162520.jpg

20250908_162911.jpg

Gewicht: 77,7 kg

Gisteren 4000 kcal binnengewerkt door een binge, daar betaal ik nu natuurlijk de prijs voor. Vandaag klok ik wel af op 1800 kcal, het is wat uit m'n systeem maar ik merk wel dat ik héél vaak denk aan eten.

Training vandaag:

Romanian deadlift: 9/8/7 x 120 kg
Leg curl: 12/10/8 x 73 kg
Leg extension: 9/8/6 x 91 kg
Ab crunch: 10/9/8 x 59 kg

Dat veel aan eten denken herken ik best wel. Bij mij zijn de triggers vooral na 15 uur als ik moe wordt en als het gezin aan het eten is. Op dat soort momenten ga ik gewoon opruimen. Heb ondertussen bijna alle kastjes van de keuken heringedeeld, woonkamer is al heringericht. 😂 enige dat helpt is echt uit de situatie weggaan en minstens 20 minuten bezig zijn. Neemt niet weg dat het mis kan gaan natuurlijk we blijven mens.

Netjes dat je het vandaag weer opgepakt hebt

Dat veel aan eten denken herken ik best wel. Bij mij zijn de triggers vooral na 15 uur als ik moe wordt en als het gezin aan het eten is. Op dat soort momenten ga ik gewoon opruimen. Heb ondertussen bijna alle kastjes van de keuken heringedeeld, woonkamer is al heringericht. 😂 enige dat helpt is echt uit de situatie weggaan en minstens 20 minuten bezig zijn. Neemt niet weg dat het mis kan gaan natuurlijk we blijven mens.

Yes, las het ook in je log. Het is nu de derde keer sinds het begin vorig jaar dat ik het voorheb, niet te veel in blijven hangen en zsm herpakken vind ik de beste manier om ermee om te gaan. Maar wat ik doe kan je nog niet vergelijken met een prep natuurlijk.
Ik ben ook de kok in huis (net als jij denk ik), wat ik heel graag doe, maar veel met m’n neus boven eten hangen is een uitdaging momenteel. Chips en snoep voor m’n zoontje liggen in een doos in de hoogste kast, onder een andere doos. Dat creëert genoeg afstand om ervan af te blijven. En cola zero sugar/cafeïne drinken (of andere dingen met bruis), dat helpt ook wel, vond ik een goede tip die ik denk ik van AK heb opgepikt een tijdje terug.

Ik ben inderdaad ook de kok, alleen met alles wat ik maak aan eten en toetjes voor het gezin heb ik totaal geen moeite mee om van af te blijven. Heb ook de afspraak dat als ik iets wil pakken dat ik daar op aangesproken wordt. Dat helpt eigenlijk best wel.

Zijn meer de momenten als moeheid toeslaat. Cola zero helpt zeker, ik drink een glas voor en na het eten om toch wat langer verzadigd te blijven.

Al eens over nagedacht op wat voor momenten je getriggerd wordt ? Zit er een bepaald patroon in? 3x in een week is toch al best veel aan het worden.

Zit je continuebop lage calorieën of heb je ook al wel eens refeed dagen toegepast ? Die helpen mij normaal mentaal enorm om weer even motivatie te vinden om door te gaan en cravings te verminderen

Ik ben inderdaad ook de kok, alleen met alles wat ik maak aan eten en toetjes voor het gezin heb ik totaal geen moeite mee om van af te blijven. Heb ook de afspraak dat als ik iets wil pakken dat ik daar op aangesproken wordt. Dat helpt eigenlijk best wel.

Zijn meer de momenten als moeheid toeslaat. Cola zero helpt zeker, ik drink een glas voor en na het eten om toch wat langer verzadigd te blijven.

Al eens over nagedacht op wat voor momenten je getriggerd wordt ? Zit er een bepaald patroon in? 3x in een week is toch al best veel aan het worden.

Zit je continuebop lage calorieën of heb je ook al wel eens refeed dagen toegepast ? Die helpen mij normaal mentaal enorm om weer even motivatie te vinden om door te gaan en cravings te verminderen
Best wel knap dat je gewoon een prep draait, naast je gezin. Moet je wel enorm gedisciplineerd zijn. Merk je dat je slaap kwaliteit steeds meer achteruit gaat en meer zenuwen richting de wedstrijd?

Het is nu 3 keer op een jaar ongeveer, eerste keer was toen m’n vader een jaar overleden was en puur emotioneel, en de twee andere keren telkens op bezoek. 1 maal op een horeca-beurs waar ik constant nieuwe dingen kon proeven, eergisteren op bezoek waar te veel eten werd gemaakt (met alle toeters en bellen: aperitiefglaasjes, voorgerecht, hoofdgerecht etc) en ik het niet uit m’n hoofd kreeg dat het zonde zou zijn om dat lekkere eten weg te gooien.
In het begin heb ik wel eens geprobeerd om met hoge(re) dagen te werken op trainingsdagen, maar de laatste tijd mik ik op constante kcal. Refeeds heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd, maar het is wel iets wat ik in het achterhoofd hou voor een volgende cut.

Het is nu 3 keer op een jaar ongeveer, eerste keer was toen m’n vader een jaar overleden was en puur emotioneel, en de twee andere keren telkens op bezoek. 1 maal op een horeca-beurs waar ik constant nieuwe dingen kon proeven, eergisteren op bezoek waar te veel eten werd gemaakt (met alle toeters en bellen: aperitiefglaasjes, voorgerecht, hoofdgerecht etc) en ik het niet uit m’n hoofd kreeg dat het zonde zou zijn om dat lekkere eten weg te gooien.
In het begin heb ik wel eens geprobeerd om met hoge(re) dagen te werken op trainingsdagen, maar de laatste tijd mik ik op constante kcal. Refeeds heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd, maar het is wel iets wat ik in het achterhoofd hou voor een volgende cut.
Oh 3x op een jaar valt best mee. Dan had ik het het verkeerd begrepen😂.

Sociale aangelegenheden zijn wel de lastigste dingen ja, die skip ik op het moment ook gewoon. Daarvoor liep ik gewoon weg, even een blokje om als ik het moeilijk kreeg. Dat vinden ze in het begin misschien raar maar dat went wel.

Dat weggooien is inderdaad een dingetje, vooral als het ook echt lekker is. Ik gooi na het eten alles meteen in 1 pan, en dan flink door elkaar scheppen. Dan ziet het er ook meteen niet lekker meer uit😋

Gewicht: 77,5 kg
BF% 4-puntsmeting: 14,3%

De laatste 2 dagen al verhoogd naar 2000 kcal.
Vanmorgen check in bij de coach om de omschakeling naar bulk te plannen. Vanaf vandaag verhoog ik twee weken naar 2200 kcal, en dan heb ik weer een check in met een evaluatie van de evolutie van m'n gewicht, om dan vervolgens ofwel nog even te stabiliseren, ofwel (naar verwachting) te verhogen naar 2400/2500 kcal voor een lean bulk. Dit is eerlijk gezegd de fase waar ik toch wat zenuwachtig voor ben, maar ik ga ervoor en denk dat ik met de combi van tracken en ain't nothin' to it but to do it ervoor ga zorgen dat het lukt.

Wat de contest en cut in het algemeen betreft heb ik m'n doel (volledige abs of 12% BF) net niet gehaald. Ik ben wel van plan dit te halen na de lean bulk.

Morgen ga ik nog eens alles opmeten zodat ik een startpunt heb, maar m'n middel vlak boven de navel is alvast 86 cm relaxed.

Oh, en ik train ook nog:

Lat pulldown wide grip: 14/11/10 x 75 kg
Incline db press: 12/10/9 x 22 kg
Triceps pushdown: 15/13/10 x 27,5 kg
Concentration curl: 14/12/10 x 12 kg
Db fly: 12/11/9 x 14 kg
Facepull: 12/11/10 x 30 kg

Alsmede maar niets eetbaars ligt in die kastjes dan 🤣

Gewicht: 77,3 kg

Nog eens alles opgemeten, alles flexed:
Schouders: 122 cm
Rug/borst: 108 cm
Middel op navel: 86 cm ontspannen / 82 cm flexed
Bovenarm: 35 cm
Onderarm: 30 cm
Bovenbeen: 55 cm
Kuit: 37 cm

Alles is behoorlijk wat centimeters kwijt.

De laatste dagen waren hectisch en was ik op het randje van ziek. Bij deadlift vandaag was de laatste rep trager dan ik had gewild met dat gewicht, daarna was m'n batterij ook redelijk leeg.

Deadlift: 1 x 5 x 80/100/120/130/140 kg
Hacksquat: 10/10/9 x 80 kg
Leg curl: 15/11/9 x 68 kg
Leg extension: 9/8/7 x 86 kg
Ab crunch machine: 10/9/8 x 55 kg

Laatst bewerkt:
Gewicht: 77,7 kg

Vannacht goed geslapen, dat deed deugd. De hele training ging vlot tot heel vlot, wanneer ik binnenkort row terug verhoog ga ik toch maar straps gebruiken denk ik.
De afgelopen week netjes op 2200 kcal gebleven, gewicht blijft redelijk stabiel. Ik kijk ernaar uit om binnenkort eindelijk wat spieren te kweken. Ik ben naar schatting een 6-tal kg VVM kwijt tegenover de eerste DEXA-scan en nu, en het zou mooi zijn moest ik die kunnen terugwinnen.

Cable row overhand wide: 12/11/10 x 85 kg
Db shoulder press: 12/11/8 x 16 kg
Triceps pushdown: 15/14/13 x 27,5 kg
Concentration curl: 14/12/10 x 12 kg
Db fly: 12/11/9 x 14 kg
Db side raise: 12/11/10 x 7 kg

Gewicht: 78,1 kg

Op alles een tandje kunnen bijsteken, heel leuk.
Ik wilde de 24 kg dumbells zittend hammercurlen om in positie te komen, net als ervoor met de 22 kg, maar dat viel effe tegen... dus maar een knietje ertegen. Energie is al stukken beter en alles wat voller. Benieuwd wat dat gaat geven op 2500 kcal.

Lat pulldown wide: 15/13/10 x 77 kg
Incline db press: 9/8/7 x 24 kg
Triceps pushdown: 13/12/10 x 30 kg
Concentration curl: 15/13/12 x 12 kg
Db fly: 12/11/10 x 14 kg
Facepull: 11/10/9 x 32,5 kg

Gewicht: 78,1 kg

De contest zit er bijna op, dus dit is waarschijnlijk 1 van de laatste trainingen die ik hier ga loggen.

Romanian deadlift: 10/9/7 x 122,5 kg
Hacksquat: 10/10/9 x 82,5 kg
Leg curl: 15/13/12 x 68 kg
Leg extension: 10/10/9 x 86 kg
Ab crunch machine: 12/11/10 x 55 kg

Terug
Naar boven