AndroidHealthClinic

Contest Log From little to lethal

• Topic Starter Topic Starter
Gaat lekker man! Leuk om te zien.

Wellicht een idee om het poseren te filmen, zodat je achteraf kan terugzien welke punten je kan verbeteren.
Dat doe ik, de fotos die ik deel zijn gemaakt uit de video. Zo zie ik ook in welk deel ik bepaalde spieren toch beter zie uitkomen om daar dan weer op te oefenen. Maar meestal oefenen ik een ronde, video terug kijken, weer oefenen. Dan ben je zo 25 minuten verder. En dan de volgende keer eerst video bekijken en weer verder met oefenen.

• Like
Waarderingen: Onit
Voor 6 weken uit zit je goed op de rit vind ik.

Lijnen in de benen komen later doordat je gewoon veel loopt/ cardio doet.

Thanks! Goed om te horen. Ik hoop het van die benen, dat zou het wel afmaken.

Ik zie het zelf alleen niet zo, naar mIn idee moet er nog zeker 2% van af, normaal heb ik het besef dat 6 weken best lang is. Maar mijn hele perspectief op tijd is verandert. De dagen zitten vol met eten/cardio/neat/poseren/sporten/werk. Heb soms geen idee waar ik ruimte moet zoeken om nog wat met het zin te doen, of als het nodig zou zijn nog meer cardio er in te proppen

Heb al besloten deze week thuis te werken zodat ik in de pauzes even kan poseren of stappen zetten om maar wat tijd te winnen.

Het is wel te doen, me energie is alleen wat laag en dan voelt alles als een groot doel, ik moet me er echt toe zetten. Maar goed, over 6 weken weer terug opbouwen, dan wordt het allemaal wel weer makkelijker.

Deze fase is gewoon het meest intense van een prep en kost enorm veel tijd/energie van iemand.
Vaak is bij de eerste prep ook het onderdeel stress wat meespeelt doordat je niet exact weet wat te verwachten etc, dit word volgende ronde stuk minder. Stress is ongekend in een prep en probeer je rust te nemen.

Niks mis met soms aan jezelf denken, inhalen kan na prep en dat je dan meer tijd spendeert met de fam. Nu moet je gewoon jezelf voorop zetten hoe brutal het ook klinkt. Laatste prep deed ik op 5 days out niet meer werken om maximaal rust te nemen om “fit” on stage te staan en 2 dagen na de wedstrijd ging ik pas weer werken. 2 weken daarna op vakantie, aangezien vorige wedstrijd we dag later al op vakantie gingen maar energie was nog laag en was eerder slapen dan vakantie.

Had vanaf het punt waar je nu zit ook wel wekelijks dat ik een halve dag eerder stopte met werken of zelfs een dag vrij nam wekelijks, puur doordat energie dramatisch was. Volhouden en doen wat je alleen moet doen, al het andere moet maar wachten na prep.

Dat klopt ook, soms moet je jezelf voorop stellen die tijd is wel aangebroken. Iedereen begrijpt het ook dus dat maakt het wel makkelijker.

door het thuiswerken kan ik me rust al meer pakken, minder prikkels kost minder energie. Overleggen e.d. zit ik tegenwoordig helemaal niet meer op te wachten, dat sloopt je.

laatste week heb ik ook vrij genomen, geen idee hoe mijn energie dan is, maar dat is in mijn ogen een belangrijke week dus wil ik alle tijd voor mezelf hebben.

Cable Pullover 15/13 x 30
Barbell row 11/14 x 100/80
High row 8/13 x124/104
Standing uni row 9/13 x55/50
Rear lateral fly machine 14/12/10 x45/40
Dumbell curl 15/12/9 x16
Lower Cable curl 15/14/12 x12,5
Cable crunches 14/13/12 x28
Leg raises 16/14/13

2e keer dit schema, bij alles iets kunnen verhogen of repje meer. Begin de juiste gewichten bij de oefeningen wel te vinden. Moet alleen bij sommige oefeningen steeds een andere Cable pakken. Dan liggen de verhoudingen met gewicht weer net anders. Maar ga geen 5 minuten wachten op die lui.

Energie was/is laag, het was warm voelde niet als mijn dag. Totaal uitgeput vanavond. Workout ging daarentegen enorm goed. Bij thuiskomst me bakje cor en voel me eigenlijk wel weer energiek! Ondanks dat ik op trainingsdagen 250kcal minder mag eten.

Cravings zijn enorm besloten geen lekkere dingen meer voor het gezin te maken. Dit test mij wilskracht enorm. Voor vanavond nog even uitgepakt met zelf nasi kruidenmix maken, de kip goed marineren en gepocheerde eitjes erbij. Als toetje dit gemaakt:
Wat echt een aanrader is als ik iedereen mag geloven. Dus dit staat op mijn bucketlist na de wedstrijd.

Van Wouter nieuw voedingsspanning gekregen waarmee ik op trainingsdagen dus +-250kcal minder eet. Geen zin om het verschil precies uit te rekenen. Clen is met 20mcg verhoogd dus op 60mcg nu.

Voor het eerst in 3 dagen weer eens flink op de pot gezeten, had de laatste 3 dagen last van weinig ontlasting en winderigheid. Wat misschien de stijging in mijn gewicht kan verklaren.ik ga het zien morgen op de weegschaal.

Krijg ondertussen ook opmerkingen van mensen dat ik goed droog ben en een smal bekkie heb. Zie het zelf eigenlijk niet zo maar leuk om te horen. Daar moet ik ook naartoe.

Vandaag iets teveel caffeine gedronken dus hopelijk gaat het slapen goed. Merk wel dat sinds ik revive md sleep neem ik rustiger in bed lig en makkelijker ga slapen.

Over het algemeen:
Energie 4/10
Honger 3/10 niet echt honger maar gewoon zin om te eten.
Motivatie 8/10
Slaap 6/10
Concentratie 2/10

Middagdutje wil nog steeds niet lukken, dus plof even op de bank, film aan en gewoon rustig liggen. Het beste wat ik ervan kan maken.

Probeer elke 2 uur een rondje te lopen van 20 min, sochtends om 4:14 heb ik 45min fasted walk. Wacht nog steeds op me yohimbine, hopelijk komt dit 1 dezer dagen eens binnen.
Gemiddelde stappen per dag 16300 (incl. Fasted walk). Voeten beginnen ondertussen wel kut aan te voelen maar goed het is niet anders.

Morgen weer naar Eindhoven voor les 3, volgende week de laatste. Ben blij dat ik het gedaan heb maakt een wereld van verschil voel me een stuk zelfverzekerder in de poses! Nu nog de transities onder de knie krijgen. En weer tijd vinden om mijn eigen routine te oefenen. Wel de minst belangrijke maar toch ook die wil ik gewoon voor elkaar hebben. Hij is al klaar en veel geoefend, alleen door de poses hoe ik ze nu geleerd heb merk ik dat de routine wat moeilijker is geworden.

Vandaag weer poseerles gehad, volgende week laatste keer. Dit was wel de zwaarste sessie. 2 poses echt een andere manier voor aangeleerd. Het was ook warm en me energie is echt laag vandaag. Mocht de pret niet drukken leuke sessie!

1000052761.jpg
1000052762.jpg
1000052760.jpg
1000052759.jpg

1000052751.jpg

Seated leg curl 10/13 x50/45
Hack squat 10/13 x130/104
Leg press 9/13 x160/130
Leg Extension 12/14 x90/70
Hip abductor 10/15 x100/80
Seated Calf raise 12/15 x80/70
Single Leg calf raise 10/14 x60/50

Vandaag ook me eerste refeed dag gehad. Wat een geweldige dag. Spontaan niet depressief meer. Energie is veel beter, straks nog 1 Meal, die neem ik wel wat eerder, normaal minimaal 1 uur voor het slapen gaan geen maaltijd of drinken meer. Dit komt mijn slaap ten goede. Aangezien dit een flinke maaltijd is besloten deze 1,5 uur voor het slapen te nemen. Flinke maaltijd, in ieder geval in vergelijking met de afgelopen weken.

De sessie ging ook goed, bijna overal op gepland, het is ook een nieuw schema die ik nu voor de 2e keer volg dus had ook niet anders verwacht. Pas bij de laatste 2 oefeningen last van de warmte, dat viel gelukkig mee. Alleen dan de wandeling naar huis nog. Die leek wel erg lang te duren. Misschien op leg day toch de fiets pakken.

Flat plate load Chest Press 10/14 140/120
Plate loaded Shoulder press 11/14 x90/74
Cuffed crucifix lateral raises 13/12/9 x10
Tricep pushdown 14/13/11 x25
Overhead Rope extension 14/12/11 x21
Cable crunches 14/12/11 x31,5
Leg raises 13/13/12

Sessie ging lekker, her en der een repje extra. Goede pomp en uitgeput naar huis. Gym eigenaar heeft ventilatoren gehaald kan niet wachten tot die hangen en een briesje door de zaal heen blazen met deze tempersture. Wou achter de sessie aan nog wat extra cardio doen. Na 2 min op de stairmaster heel snel op de stop knop gedruk en het was prima.

Vandaag vooor het eerst een echte cheat gehad. Me zoontje heeft zijne erste zelfgemaakt pizza gemaakt, met misschien wel iets teveel kaas erop. Maar zon dikke kaas laag heeft wel wat😅 normaal geen problemen mee maar vandaag toch een paar stukjes meegegeten. Kut, veel te veel kcal maar goed, het zit er al in. Dus laatste meal geskipt en dan maar morgen met honger wakker worden. Ergens baal ik van de cheat, maar aan de andere kant, het was ook wel een keer lekker. De eerste keer sinds begin prep dat ik een keer de conteole verlies. Dus het valtbin mijn ogen nog wel mee. Nu zoegen dat het niet weer gebeurt en de laatste weken even doorbijten.

Cravings zijn de laatste dagen echt wel enorm nog even een weg in zien te vinden. Merk dat een rondje lopen o.i.d. wel werkt. Alleen door die t*ring hoge hoeveelheid cardio doen me hakken toch een partij pijn. Vanaf morgen gebruik ik de gasted walk om mijn stappendoel te halen. Cardio gaat op de hometrainer of stairmaster. Even de voeten ontlasten.

Gister check in gehad.
Gewicht 74,07
De laatste tijd iets gestegen, maar voeding e.d. is ook wel wat anders sinds ik bij wouter zit. Lichaam zal wel even moeten wennen.
Bicep, buikomtrek blijven redelijk gelijk. Benen willen nog wel eens wat schommelen in omtrek.

Hip abductor 10/15 x100/85
Seated leg curl 9/13 x55/45
Romanian dead lift 9/11 x135/110
Bulgarian split squat 11/13 x40/36
Leg press wide high stance 9/13 x120/100
Leg extension 10/15 x94/78
Single leg calf raise 11/14 x65/55

Vandaag echt een zondag gevoel. Lui nergens zin in. Was vanmorgen al vroeg wakker. 3:15, dus om 3:30 me fasted walk gedaan van 60minuten. Voordeel is, nog niemand wakker, gelijk maar even de beneden verdieping schoongemaakt 👌

Rond 8:30 naar de sportschool gegaan voor de workout, die ging goed. Bij de eerste oefening dacht ik nog dit wordt niks.
Na de training wou ik gelijk me 60 min cardio doen, op de stairmaster. 2e keer dat ik dat ding probeer deze week. Niet mijn ding wat een klote apparaat. Vooral na het trainen van kuiten. Dus na 8 minuten besloten vanmiddag wel weer op de hometrainer te gaan zitten.

Gewicht is stijgende, op het moment gemiddeld 74,4, dit is 0,6kg hoger t.o.v. vorige week. Zal een reactie zijn op het nieuwe voedingsschema, refeed dag en natuurlijk me cheat, maar wel een ding in je hoofd. Het komt wel goed maar de twijfel slaat wel vaker toe. Ik blijf het plan volgen en over 4 weken zien we wel waar we staan. Heb er aan de ene kant vertrouwen in, aan de andere kant continue twijfel. Ik denk dat het erbij hoort, ik ben mentaal gewoon moe, fysiek begint mijn lichaam te protesteren met zere voeten vaker futloos. Dus alles werkt even tegen
Maar goed genoeg gejankt. Het is nog: 4 weken en 6 dagen, de eindstreep komt dichtbij.

Maandag morgen check-in. Tegenwoorsig op donderdag en maandag.

Gemiddeld gewicht: 74,2
Geniddeld aantal stappen: 16468
Cardio: 60 min fasted walk, om aan me stappen te komen. + 60 min cardio.
vetpercentage: geen idee
Buikomtrek; 77,5cm
Bicep: 40,5cm
Quad: 58cm
Energie gemiddeld: 6/10
Motivatie: 7/10
Cravings: 9/10 (afgelopen 2 dagen niet)
Honger: 6/10
Bloeddruk: gemiddeld: 126/79mmHg
Harstslag rust gemiddeld: 72bpm

1000052952.png
1000052953.png

Cable Pullover 14/11 x 35
Barbell row 9/14 x 110/90
High row 9/13 x124/104
Standing uni row 10/13 x55/50
Rear lateral fly machine 13/11/9 x40
Dumbell curl 15/13/12 x16
Lower Cable curl 13/13/12 x15
Cable crunches 17/14/12 x28
Leg raises 11/10/12 x5/0

Sessie ging weer lekker, het schema begint te wennen. Zitten wel oefeningen in die ik eerder niet of lang geleden gedaan heb. In deze oefeningen merk ik toch dat ik nog een beetje zoekende ben naar het juiste gewicht. Elke week toch weer een repje of kilotje extra.

Check-in is goed gegaan, deze keer geen wijzigingen dus so far so good. Cardio doel en stappen haal ik nog steeds, merk wel dat dit in combinatie met werken op kantoor lastiger is. Dus deze week weer thuis werken om dan toch makkelijker een rondje te lopen of even 30 min te fietsen/poseren in de pauze. Eten kan wel gewoon aan het bureau.

Vandaag yohimbine eindelijk binnen gekregen. Dus morgenochtend voor de fasted walk dat nog even naar binnen werken samen met de koffie.

Energie was vandaag echt goed. Ondanks dat ik om 3:15 wakker was en om 3:45 ben gaan lopen de dag goed doorgekomen. Zou fijn zijn als dit zo blijft maar ben er bang voor. Het is de laatste dagen gewoon laag. Normaal ga ik om 20:30 naar bed, dit lukt op trainingsdagen niet. Dan zit ik nog aan me post workout meal en wil toch minimaal een uur tussen eten en slapen hebben.

Vandaag de 4e en laatste poseerles gehad. De laatste poses verbeterd, transities geoefend en de routine doorgenomen en wat verbeter punten in gevonden. Al met al was het ontzettend leerzaam en leuk om te doen.

Voor de volgende wedstrijd begin ik eerder met poseerlessen zodat er meer tijd en energie is om hier harder aan te kunnen werken.

1755688937462.jpg
1755688937464.jpg
1755688937488.jpg
1755688937496.jpg

Dit is mijn tip aan alle wedstrijd atleten. Ga posinglessen nemen minimaal vanaf de start wedstrijd prep. (niet die overhaaste 8 weken prep maar 12wkn of langer)
Maar je poseren is zeker verbetert.

Dit is mijn tip aan alle wedstrijd atleten. Ga posinglessen nemen minimaal vanaf de start wedstrijd prep. (niet die overhaaste 8 weken prep maar 12wkn of langer)
Maar je poseren is zeker verbetert.
Thanks.

Persoonlijk zou ik zeggen voor een eerste wrsstrijd begin gewoon in je bulk. Leer de vaardigheden kennen. Dan kan je tijdens de prep wel finetunen. Het kost ontzettend veel energie en dat is in de prep gewoon schaars. Gister heeft me me energie voor de hele dag gekost.

Seated leg curl 12/13 x55/47
Hack squat 8/11x134/110
Leg press 11/1 4x160/130
Leg Extension 11/13 x94/74
Hip abductor 11/14 x100/85
Seated Calf raise 9/13 x90/80
Single Leg calf raise 9/13 x70/57,5

In de sessie weer vooruitgang geboekt, merk wel dat ik iets meer rust tussen de sets nodig heb om even bij te komen.

Vannacht goed geslapen. Gister om 20:00 naar bed gegaan, wel weer 03:15 wakker en beneden. Toch even 1,5 uur extra gepakt. Jammer dat na een uur de buurman besloot nog even de een nieuwe doorvoer te hakken in zijn woonkamer. Die stopte er weer snel mee.

Alle poses een half uur doorgenomen met de transities. Dit is nog best lastig. Vooral de nieuwe poses er in 1x goed in krijgen. Toch kijken naar 2x oefenen op een dag, dit wordt wel erg lastig i.c.m. alle andere verplichtingen waar ik niet om heen kan.

Vandaag weer check-in gehad, benieuwd naar de feedback. Taille is kleiner geworden. Weekgemiddelde maar -0,1 alleen ik zie in de afgelopen 2 dagen wel een drop van 0,8 dat zal vocht zijn en zegt ook niet zoveel meer naar mijn idee. Ik ben nogal van statistieken dus de cijfers op de weegschaal los laten is wel een dingetje.

Feedback binnen:

Gas erop, er moet nog wat af en de tijd is kort.

Op trainingsdagen nu: 1715kcal
Rustdagen: 1627kcal.
Cardio blijft gelijk.

Alle sociale dingen die nog op de planning stonden afgezegd. Thuis ook niet meer uitgebreid koken voor iedereen. Normale recepten om de verleiding niet groter te maken dan het is.

Mentaal voorbereid op een naar mijn gevoel best pittige paar weken. Nog even doorbijten, van af a.s. zaterdag nog 4 weken. Nog 2 weken werken en dan de laatste week vrij. Misschien overleggen toch 2 weken vrij te hebben. Even kijken hoe het gaat de komende dagen.

Reden: Geen 3 maar 4 weken.
Laatst bewerkt:
Feedback binnen:

Cardio blijft gelijk.

Alle sociale dingen die nog op de planning stonden afgezegd. Thuis ook niet meer uitgebreid koken voor iedereen. Normale recepten om de verleiding niet groter te maken dan het is.

Mentaal voorbereid op een naar mijn gevoel best pittige paar weken. Nog even doorbijten, van af a.s. zaterdag nog 3 weken. Nog 2 weken werken en dan de laatste week vrij. Misschien overleggen toch 2 weken vrij te hebben. Even kijken hoe het gaat de komende dagen.
Excited Lets Go GIF by Cool Cats

Feedback binnen:

Cardio blijft gelijk.

Mentaal voorbereid op een naar mijn gevoel best pittige paar weken. Nog even doorbijten, van af a.s. zaterdag nog 3 weken. Nog 2 weken werken en dan de laatste week vrij. Misschien overleggen toch 2 weken vrij te hebben. Even kijken hoe het gaat de komende dagen.
Zet hem op, doe wat nodig is en zet jezelf op de eerste plek. Dag na de wedstrijd ga je met de kids naar de mac 👍

Je zit nu op het punt als je de waarheid verteld hoe je leven er op dit moment uit ziet niemand het begrijpt en vele je voor gek verklaren, maar “this is the way” en je doet het goed.

Zet hem op, doe wat nodig is en zet jezelf op de eerste plek. Dag na de wedstrijd ga je met de kids naar de mac 👍

Je zit nu op het punt als je de waarheid verteld hoe je leven er op dit moment uit ziet niemand het begrijpt en vele je voor gek verklaren, maar “this is the way” en je doet het goed.
Thanks! ❤️

Het etentje met de kids is al gepland, wel een week later. Pannenkoekenhuis hans en grietje in Zeewolde!
Na de wedstrijd is er weer alle tijd om leuke dingen te doen. Voor mijn vrouw en mij ook al een weekend weggepland om even quality time in te halen.

Dus me al ingedekt voor de komende periode haha.

Terug
Naar boven