AndroidHealthClinic

Frustrerende vecht-dromen ?

• Topic Starter Topic Starter
verkapt-kijk-mij-eens-sterk-zijn topic

maargoed, post hierboven zeg het. Blowen is het beste denk ik, nooit last van vervelende dromen.

De verkapt-grap had ik al aangekondigd ;) enorme faal van jouw kant dus

Het smoken van wiet gaat me 9/10 keer niet zo lekker af, krijg enorme angsten en dergelijke eerst, maar daarna is het wel lekker. Hasj gaat een stuk beter en dan heb ik geen last van angst ofzoiets.

gisteren droomde ik dat ik aan het vechten was met een zwaard , en op een gegeven moment pakte ik een zak cement en strooide ik die over de vijand :roflol: had wss te maken doordak die dag een filmpje had gezien waardat dit gebeurde..toen wou ik weglopen maar ze hadden mij te pakken ( was +-100 tegen 100 ) voelde net alsof dat ik in een spel zat
http://www.youtube.com/watch?v=fuDgdhXLm_w

Hebben jullie ook altijd als je in je droom vecht, dat je heel zacht slaat ?
Ik heb dat echt altijd, er komt maar geen kracht uit. terwijl irl kan ik vrij goed vechten en hard slaan.

Erg frustrerend in een droom en heb er geen lekkere nachtrust door, jullie weleens problemen mee ?

Heb ik ook ja...

Ik droom soms dat mn vroegere leerkracht praktize (mevr. D) een Milf is...zo'n nice droom. Maar ergens halverwege besef ik dat t niet zo is, en begin ik zot te worden, alles ineen te slaan en wordt ik brullend wakker... Fmylife.com?

Droom extreem vaak dat mijn armen verlamd zijn, maar word ook vaak wakker met lamme armen, omdat ik dan in een houding heb geleden die niet goed was voor de doorbloeding in mijn armen. Zou dit met elkaar te maken kunnen hebben?

Ik kom in m'n droom altijd in gevecht met mannen van rond de 40 50 met een politiek teken in hun linkerhand en een Waarheidsprotocol in hun rechter hand. Zodra de dirigent z'n onzichtbare stokje uit z'n borst zakje haalt en de samenzang begint, ben ik het die stiekem solitair het colloseum verlaat en op m'n tenen sluip om de lof zangende rest niet wakker te maken en te laten doorschemeren dat er nog een wereld is buiten de muren van de collectieve bekleding.

Ik weet niet wat erger is: mensen die zich afvragen wat een droom betekend, of mensen die echt serieus gaan uitleggen wat een droom volgens hen betekend...

Dromen betekenen helemaal geen f*ck en zijn gewoon een onverklaarbare werking in de hersenen terwijl die zich herstellen gedurende de slaap, zodat je de volgende dag weer optimaal kan presteren.

Niet volledig, er wordt ook vermoed dat er een verwerking van informatie plaatsvindt. Als dit zo is kunnen sommige dromen wel eens een betekenis hebben, omdat velen ook onderdrukte en onbewuste informatie hebben.

Dat meerdere personen dit soort dromen hebben is toch iets intressant. Het is een gevoel van onmacht en dat is vrijwel bij iedereen bekend.

Laatst bewerkt:
Werdt vannacht nog achterna gezeten door een groep gangsters met machinegeweren. Ik weet altijd net te ontkomen.

Niet volledig, er wordt ook vermoed dat er een verwerking van informatie plaatsvindt. Als dit zo is kunnen sommige dromen wel eens een betekenis hebben, omdat velen ook onderdrukte en onbewuste informatie hebben.

Dat meerdere personen dit soort dromen hebben is toch iets intressant. Het is een gevoel van onmacht en dat is vrijwel bij iedereen bekend.
Nooit bewezen, en om nu meteen iets te gaan veronderstellen dat geen wetenschappelijke onderbouwing heeft, en vervolgens nog als een soort Egyptische droomverklaarder te gaan praten gaat me wat te ver.

De simpelste verklaring is meestal de juiste, en alles wijst erop dat het gewoon een neveneffect is van dat herstelproces (dat overigens wel bewezen is) en waarbij toevallige elementen uit het leven als content kunnen voorkomen, maar geen diepere betekenis hoeven te hebben.

Al zal een bezorgdheid of zelfs een trauma IRL best nachtmerrie(s) kunnen uitlokken. Maar dat heeft dus niet bepaald een 'diepere betekenis'.

Hebben jullie ook altijd als je in je droom vecht, dat je heel zacht slaat ?
Ik heb dat echt altijd, er komt maar geen kracht uit. terwijl irl kan ik vrij goed vechten en hard slaan.

Erg frustrerend in een droom en heb er geen lekkere nachtrust door, jullie weleens problemen mee ?

damn gast. dit had ik vroeger ook best vaak

---------- Toegevoegd om 11:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:11 ----------

Ja dat heb ik ook weleens. Ook heb ik weleens dat ik probeer te lopen (of rennen) maar dat ik bijna niet vooruit kom. Of ook dat ik mijn ogen niet open krijg in mijn droom.

dit ook :roflol:

Die dromen had ik vroeger heel vaak, nu niet meer eigenlijk! Wel rare dingen als dat er overal in het huis enorme spinnen zitten, en dat ik de enige ben die dit een probleem vind. De rest van de familie zien die spinnen niet ofzo ??? :o Ook droom ik af en toe dat ik heel erg naar de wc moet, en in mijn droom ga ik dan naar de wc om te pissen, maar mijn blaas gaat gewoon niet leeg. Dan ben ik een kwartier lang bezig, en heb ik nog steeds het gevoel van een volle blaas :P Dan word ik wakker zodat ik echt naar de wc kan.

Overigens denk ik echt wel dat dromen betekenissen kunnen hebben of je in ieder geval bewust van iets kunnen maken. Zo zijn er toch ook verhalen dat als je droomt dat jouw ernstig zieke familielid ineens weer gezond is, dat dit eigenlijk betekent dat diegene nog maar kort te leven hebt.

Nooit bewezen, en om nu meteen iets te gaan veronderstellen dat geen wetenschappelijke onderbouwing heeft, en vervolgens nog als een soort Egyptische droomverklaarder te gaan praten gaat me wat te ver.

De simpelste verklaring is meestal de juiste, en alles wijst erop dat het gewoon een neveneffect is van dat herstelproces (dat overigens wel bewezen is) en waarbij toevallige elementen uit het leven als content kunnen voorkomen, maar geen diepere betekenis hoeven te hebben.

Al zal een bezorgdheid of zelfs een trauma IRL best nachtmerrie(s) kunnen uitlokken. Maar dat heeft dus niet bepaald een 'diepere betekenis'.

Dat de simpelste verklaring meestal de juiste is is helemaal niet correct. Genoeg voorbeelden in de wetenschap waar de verklaring minder simpel is dan ze dachten. En verwerking van informatie 's nachts is toch helemaal niet ver gezocht? Je zegt dat het 's nachts een neveneffect van het herstelproces is. Ok, er komen meer hormonen vrij voor het herstelproces die invloed op je denken hebben. De invloed op je gedachten kan idd groot zijn, zeker omdat je 's nachts geen controle over je gedachten hebt. Net zoals drugs je gedachten overdag kan beinvloeden.k praat niet over een diepere betekenis, maar gewoon een simpele verklaring. Je hebt 's nachts geen controle over je gedachten en emoties dus het is normaal dat je denken buiten de invloed van hormonen ook beinvloed wordt door emoties en onderdrukte gedachten. Dingen die je door de dag hebt meegemaakt kunnen er ook in meespelen.

De droom van het krachtloos slagen is een die velen hebben. Vooral mannen en dit is een gevoel van onmacht dat een man niet wil voelen. Bewust zal hij dit ook niet onder ogen komen en zich altijd sterk opstellen. Over je onmacht nadenken en het aan jezelf toegeven is iets wat een man niet snel zal doen. En als je slaapt heb je geen controle over je gedachten, dus die emotie kan zich heel makkelijk in een droom dan manifesteren. Tuurlijk is er een invloed van andere hormonen, zoals dat overdag vooral testosteron is.

Zo diep is de betekenis dus niet, maar vrij simpel als je het onder ogen durft komen. Verwerking van informatie staat nog wel open voor debat want je verwerkt de hele dag al informatiedus 's nachts kan een rustmoment zijn voor de hersenen, maar ook een moment van ordening.

De droom van kunnen vliegen of proberen te vliegen is ook een veel voorkomende droom.

Laatst bewerkt:
ik heb als ik droom dat ik vecht dat ik in mn bed ook wild wordt en om me heen slaat. heb mijn vriendin een keer een elleboog in haar zij gegeven, voelde mij zo schuldig :(

ik heb wel is dromen dat ik kloontjes aanmaak op dbb maar dat ik toch steeds faal om het goed te doen
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven