Fitness Seller

FTIO's vetverlies log - 3 maanden (juni - augustus '14)

FTIO

Competitive Bodybuilder
Waardering
191
Lengte
1m88
Vanaf maandag 2 juni tot en met ongeveer 27 juli (8 weken) zal ik gaan cutten, door +-20% onder onderhoud te eten. Niks speciaals dus, kortweg effectief.

Dit wordt mijn eerste cut. Plan van aanpak ligt al een tijdje klaar. Ik heb voor de cut een:

- trainingsschema (3x FB per week);
- voedingsschema (-20% onderhoud);
- meetschema (gewicht, omtrekken e.d.).

Het trainingsschema en voedingsschema spreekt redelijk voor zich. Met het meetschema hou ik mijn progressie bij. Tijdens de 8 weken zal ik ongeveer het volgende doen wat betreft sturing in mijn dieet:

Meten met het meetschema, interpreteren en relativeren van de gegevens voor de tijd in de cut, bijsturen van het cut proces wanneer nodig en dit herhalen.

Meten, lezen, aanpassen en repeat dus.

Mijn doelen zijn wat betreft kracht om relatieve krachtwinst te boeken en om uiteindelijk ergens tussen de 84 en 87 kg te eindigen aan het eind van de cut.

Krachtstats en gewicht vooraf (wordt nog geupdate tegen de tijd dat ik begin):
Squat: 140 x 5 x 3
Benchpress: 105 x 5 x 3
Deadlift: 155 x 5
Press: 65 x 5 x 3

Startgewicht.

Nu nog even wachten tot het daadwerkelijke cutten :) Net als in mijn andere log, staan vragen altijd open.

Laatst bewerkt:
In, succes in ieder geval! Hoeveel weeg je nu en je %?

• Like
Waarderingen: FTIO
  • Topic Starter Topic Starter
in ! succes ;)

• Like
-20% ook op trainingsdagen?
Mijn eigen cut begint nu traag te lopen, dus leuke inspiratie dit ;)
Succes! :)

• Like
Welkom cut maestro :)
-20% ook op trainingsdagen?
Mijn eigen cut begint nu traag te lopen, dus leuke inspiratie dit ;)
Succes! :)
Ja, elke dag -20% van mijn onderhoud. Om de week in het weekend een refeed maaltijd, misschien later in de cut in de laatste 2-3 weken elke week één refeed.

---------- Toegevoegd om 20:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:17 ----------

Net de metabolic training geprobeerd die ik eenmaal per week tijdens de cut ga doen. Hij was behoorlijk pittig. Dit is denk ik de langste training van de drie. Ik was hier 1 uur mee bezig.

SQUAT - HIGH BAR - @ 80%
105 x 5 x 3 @ RPE <7

PRESS - @ 80%
50 x 5 x 3 @ RPE <7

FLAT DUMBBELL PRESS
20 x 3
KETTLEBELL ROW
20 x 3

DUMBBELL SIDE RAISE
20 x 3
FACE PULL
20 x 3

CABLE OVERHEAD EXTENSION
20 x 3
CABLE CURL
20 x 3

LEG EXTENSION
20 x 3
LYING LEG CURL
20 x 3

INCLINE PECK DECK
20 x 3
STRAIGHT ARM PULL DOWN
20 x 2

Begint al erg interessant!
Nu kom ik natuurlijk vragen of je meer info hebt over de metabolic training :o

Gewichten kan ik vrij weinig over zeggen vanwege RPE <7 ;)

Metabolic training, wat is de bedoeling daar dachter?

• Like
Begint al erg interessant!
Nu kom ik natuurlijk vragen of je meer info hebt over de metabolic training :o

Gewichten kan ik vrij weinig over zeggen vanwege RPE <7 ;)
Wat zou je willen weten dan? Wat bedoel je met meer info?
Metabolic training, wat is de bedoeling daar dachter?

Onderhouden van sacroplasmatische hypertrofie en het stimuleren van slow twitch vezels.

Het doel tijdens de cut is een poging om een 'vollere look' te behouden tijdens de kcal deficit.

Laatst bewerkt:
Waarom de keuze voor de incline pec deck en niet gewoon een incline dumbell fly?

Dat dere volume though, ben benieuwd wat deze cut je gaat brengen.

Waarom de keuze voor de incline pec deck en niet gewoon een incline dumbell fly?

Dat dere volume though, ben benieuwd wat deze cut je gaat brengen.

Dumbbell fly vind ik niks vanwege de disbalans tussen piekspanning en de spanning over de gehele ROM. Ik zou dan nog eerder cable flyes doen.

Maar als je een keer die incline peck deck heb gedaan, dan snap je wel waarom ik die pak ;)

Vandaag dag 1 van de cut..

Week 1 - Training 02-06-2014

SQUAT
120 x 5 x 3 @ 8,5

BENCHPRESS
95 x 5 x 3 @ 8 - 8,5

ROMANIAN DEADLIFT
90 x 5 x 3 @ 7

PULL UP - WIDE GRIP
10 x 5 x 2 @ 8,5
HAMMER GRIP
BW x 10

SINGLE LEG CALF RAISE
5 x 5 x 2 @ 8
BW x 10 @ 8,5 - 9

WEIGHTED DECLINE SIT-UPS
5 x 10 x 2 @ 7

Comment: Niet denderend, had 2 uur van te voren alleen 80 gram brinta + 20 gram isolaat op.

Post workout maaltijd:
80 gram basmati rijst (in kippenbouillon gekookt)
150 gram nasi groenten
200 gram gekookte kip met toscaanse kruiden
3 eieren gekookt

Hmm, stroef begin! Merk je veel van het tekort in kcals?

• Like
Hmm, stroef begin! Merk je veel van het tekort in kcals?

Nee, nog niet echt. Ik ben tenslotte pas één dag op kcal deficit en die dag is nog niet eens voorbij.

Mijn ontbijt was nog niet eens de helft van normaal en ik merk wèl altijd verschillen tussen trainingen wanneer ik meer of minder eet dan normaal.

Dus voor de volgende training goed mijn pre workout maaltijd plannen en er met genoeg energie ingaan.

Nee, nog niet echt. Ik ben tenslotte pas één dag op kcal deficit en die dag is nog niet eens voorbij.

Mijn ontbijt was nog niet eens de helft van normaal en ik merk wèl altijd verschillen tussen trainingen wanneer ik meer of minder eet dan normaal.

Dus voor de volgende training goed mijn pre workout maaltijd plannen en er met genoeg energie ingaan.
Met jou kennis van zaken en wetenschappelijke benadering moet dat goed komen!:thumbs:

• Like
Met jou kennis van zaken en wetenschappelijke benadering moet dat goed komen!:thumbs:

In de komende acht weken is het 'theoretische kennis meets praktische ervaring'. Ik ben benieuwd :)

---------- Toegevoegd om 15:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:51 ----------

Vorige week gemiddeld 91,5 kg gewogen.

Voeding is verspreid over 4 - 5 maaltijden per dag. Allemaal ongeveer dezelfde macro verhoudingen, met uitzondering van de pre-nachtrust maaltijd. Die is wat hoger in vetten voor een goede verzadiging tijdens het slapen. Ik wordt namelijk snel wakker van honger anders.

Maaltijden zijn zo'n 500- 700 kcal per stuk.

Macro \\ Grammen \\ kilocalorieën \\ percentages

Eiwitten \\ 191 gr \\ 766 kcal \\ 33%
Vetten \\ 82 gr \\ 736 kcal \\ 32%
Koolhydraten \\ 199 gr \\ 795 kcal \\ 35%

---------- Toegevoegd om 21:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:03 ----------

Verdomme mijn maaltijden voor morgen moeten pureren vanwege ****ing kauwpijn..

Terug
Naar boven