FTIO
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 191
- Lengte
- 1m88
Vanaf maandag 2 juni tot en met ongeveer 27 juli (8 weken) zal ik gaan cutten, door +-20% onder onderhoud te eten. Niks speciaals dus, kortweg effectief.
Dit wordt mijn eerste cut. Plan van aanpak ligt al een tijdje klaar. Ik heb voor de cut een:
- trainingsschema (3x FB per week);
- voedingsschema (-20% onderhoud);
- meetschema (gewicht, omtrekken e.d.).
Het trainingsschema en voedingsschema spreekt redelijk voor zich. Met het meetschema hou ik mijn progressie bij. Tijdens de 8 weken zal ik ongeveer het volgende doen wat betreft sturing in mijn dieet:
Meten met het meetschema, interpreteren en relativeren van de gegevens voor de tijd in de cut, bijsturen van het cut proces wanneer nodig en dit herhalen.
Meten, lezen, aanpassen en repeat dus.
Mijn doelen zijn wat betreft kracht om relatieve krachtwinst te boeken en om uiteindelijk ergens tussen de 84 en 87 kg te eindigen aan het eind van de cut.
Krachtstats en gewicht vooraf (wordt nog geupdate tegen de tijd dat ik begin):
Squat: 140 x 5 x 3
Benchpress: 105 x 5 x 3
Deadlift: 155 x 5
Press: 65 x 5 x 3
Startgewicht.
Nu nog even wachten tot het daadwerkelijke cutten
Net als in mijn andere log, staan vragen altijd open.
Dit wordt mijn eerste cut. Plan van aanpak ligt al een tijdje klaar. Ik heb voor de cut een:
- trainingsschema (3x FB per week);
- voedingsschema (-20% onderhoud);
- meetschema (gewicht, omtrekken e.d.).
Het trainingsschema en voedingsschema spreekt redelijk voor zich. Met het meetschema hou ik mijn progressie bij. Tijdens de 8 weken zal ik ongeveer het volgende doen wat betreft sturing in mijn dieet:
Meten met het meetschema, interpreteren en relativeren van de gegevens voor de tijd in de cut, bijsturen van het cut proces wanneer nodig en dit herhalen.
Meten, lezen, aanpassen en repeat dus.
Mijn doelen zijn wat betreft kracht om relatieve krachtwinst te boeken en om uiteindelijk ergens tussen de 84 en 87 kg te eindigen aan het eind van de cut.
Krachtstats en gewicht vooraf (wordt nog geupdate tegen de tijd dat ik begin):
Squat: 140 x 5 x 3
Benchpress: 105 x 5 x 3
Deadlift: 155 x 5
Press: 65 x 5 x 3
Startgewicht.
Nu nog even wachten tot het daadwerkelijke cutten
Net als in mijn andere log, staan vragen altijd open.
Laatst bewerkt: