Fitness Seller

FTIO's vetverlies log - 3 maanden (juni - augustus '14)

• Topic Starter Topic Starter
Week 2 - Training 13-06-2014

SQUAT
125 x 5 x 3 @ 8,5
120 x 5 @ 8

BENCHPRESS
95 x 5 x 2 @ 8,5
95 x 5 @ 9

ROMANIAN DEADLIFT
80 x 5 x 3 @ 6
Rustig gehouden, voelde lichte strain in de hamstring na squatten op platte schoenen. Wellicht te snel door de warming-up heen gegaan. Achter 10 minuten rustig uit gefietst als cooling-down.

PULL UP - WIDE GRIP
10 x 5 x 2 @ 8
HAMMER GRIP
BW x 10 @ 9

SINGLE LEG CALF RAISE
5 x 5 x 2 @ 7
10 x 5 @ 9

WEIGHTED DECLINE SIT-UPS
7,5 x 10 x 2 @ 7

Comment: Voor een vrijdag de dertiende ging het best aardig. Sommige zelfde gewichten met iets hoger RPE's. Vandaag kcals wat hoger gedaan om het (te) snelle gewichtsverlies wat tegen te gaan. Misschien één of twee keer per week wat kcal uppen als een soort van recomp cut.

Daarna nog heerlijk gegeten!
200 gr vis
150 gr raviolie
150 gr doperwten
eiersaus :meal:

Avondeten.jpg

Kleine update na 2 weken:

Gewicht
Deze week gemiddeld 89,6 kg gewogen. Dat ligt mooi tussen de voorspelling 90,1 - 89,2 kg. Dat gaat goed.
Helaas komt dit wel doordat ik zelf heb moeten corrigeren in de loop van de week, omdat het te snel ging met gewicht verliezen.

Actie: één keer per week eten op onderhoud en op de high rep training 150-200 kcal extra nemen die dag.

Omtrekken
Gaat goed, taille neemt af (3-4 cm), bovenbeen en bovenarm en borst omtrekken blijven gelijk.

Kracht
Er zouden een aantal factoren kunnen spelen waardoor de trainingen van RPE 8 - 8,5 toch aardig zwaar voelen: lager energieniveau vanwege kcal deficit, gestopt met creatine en / of verminderde mechanical leverage. Blijft gokken en we blijven gewoon doorgaan.

Avond eten van vandaag:

+- 670 kcal aan twee eiwitrijke pannenkoeken

Avondeten pannenkoek.jpg

Kracht

Er zouden een aantal factoren kunnen spelen waardoor de trainingen van RPE 8 - 8,5 toch aardig zwaar voelen: lager energieniveau vanwege kcal deficit, gestopt met creatine en / of verminderde mechanical leverage. Blijft gokken en we blijven gewoon doorgaan.

Avond eten van vandaag:

+- 670 kcal aan twee eiwitrijke pannenkoeken

Waarom gestopt met creatine?

Het gaat hier nog steeds goed zie ik!:thumbs:

Panncakes...HNNNNG

Welkom Tim!

Week 3 - Training 16-06-2014

SQUAT - HIGH BAR - @ 80%
110 x 5 x 3 @ RPE <7
vlotjes

PRESS - @ 80%
52,5 x 5 x 3 @ RPE <7
vlotjes

FLAT DUMBBELL PRESS
20x
20x
12x + 5 + 3
KETTLEBELL ROW
20x
15x
20x

DUMBBELL SIDE RAISE
20x
15x
20x
UPRIGHT ROW
20x
20x
20x

TRICEP PUSH DOWN
20x
20x
15x
CABLE CURL
20x
20x
15x

LEG EXTENSION
20 x 3
LEG CURL
20 x 3

INCLINE PECK DECK
20 x 3
STRAIGHT ARM PULL DOWN
20 x 2

Comment: Zware, maar lekkere training. Zoals eerder aangegeven kcal vandaag met 150-200 kcal omhoog. Morgen de hele dag op OK staan, dus dan hoef ik niet zo veel te doen. Ga met de auto heen, dus kcal gewoon 2700 (-20%).

Gaat goed Stef. Wat betreft de creatine zou ik me er gedurende de vetverliesfase niet zo druk om maken. Als je ermee stopt duurt het ongeveer 1 maand voordat je lichaam het helemaal verbruikt heeft.

Wanneer het uit je systeem is kan dit ten koste gaan van de inspanning die je tijdens de trainingen levert (een krachtafname). Ik zou zoiets tijdelijk stopzetten wanneer je op vakantie gaat of na een vetverliesfase.

Gaat goed Stef. Wat betreft de creatine zou ik me er gedurende de vetverliesfase niet zo druk om maken. Als je ermee stopt duurt het ongeveer 1 maand voordat je lichaam het helemaal verbruikt heeft.

Wanneer het uit je systeem is kan dit ten koste gaan van de inspanning die je tijdens de trainingen levert (een krachtafname). Ik zou zoiets tijdelijk stopzetten wanneer je op vakantie gaat of na een vetverliesfase.

Bedankt Victor. Ik heb de incline peck deck en straight arm pull down toegevoegd, omdat die voor mijn gevoel nog wat extra toevoegde aan de training.

Wat betreft de creatine heb ik een beetje dom gehandeld. Ik was zeker al een jaar lang non-stop aan het suppleren met creatine en heb een beetje abrupt besloten om de outwash periode te starten vlak voor mijn cut.. Dus die ga ik nog in ieder geval 2 weken doorzetten. Daarna begin ik weer, halverwege de cut dus.

Volgend jaar even beter plannen dus, bedankt voor je tip!

Dieet
Dieet ging vandaag niet zo super, ik heb om 06.30 ontbeten (80 gr brinta / 20 gr whey / 500 ml water / 2 eieren) en heb tot 15.00 uur vanmiddag niet gegeten / kunnen eten, omdat ik op de operatie kamer stond. Ik moet zeggen, toen ik die tien en een half uur had gevast (alleen 2 koppen koffie) en ik was mij aan het omkleden van de operatie kamer, zag ik er wel verdomd strak uit :thumb: Dat dan weer wel :o

Verder vandaag nog regulier avondeten á 600 kcal en voor het slapen gaan wat eten (50 gr pindakaas / 70 gr oats / 20 gr whey / 2 eieren).

Pfoe! Heftige operatie dan of niet?

Ik moet er niet aan denken met carbs te ontbijten en dan vervolgens zo lang niks te eten...krijg ik zware cravings van!

Pfoe! Heftige operatie dan of niet?

Ik moet er niet aan denken met carbs te ontbijten en dan vervolgens zo lang niks te eten...krijg ik zware cravings van!
Nee viel wel mee hoor Marvin! Het waren vier operaties: discectomie L4-L5, foraminotomie L4 en L5, laminectomie L5 en een ISD op L4 :)
Oftewel rug operaties aan de allerlaagste wervels van je wervelkolom, net boven je stuitbeen.

En wat betreft die cravings viel het wel mee, het is een hele surrealistische wereld op de OK, dus je bent dan druk bezig met andere dingen.. Daarnaast ben ik ook niet zo'n snaaier als dat jij bent volgens mij :D
+1 op beide opmerkingen

Ben je trouwens afgestudeerd chirurg?
Hahaha nee joh! Ik ben niet afgestudeerd en ook geen chirurg.. Ik ben Fysiotherapeut in opleiding (FT I O) ;) Maar ik loop stage in een ziekenhuis en ik wil alles zien wat er te zien valt! Daar leer je enorm veel van.

Hahaha nee joh! Ik ben niet afgestudeerd en ook geen chirurg.. Ik ben Fysiotherapeut in opleiding (FT I O) ;) Maar ik loop stage in een ziekenhuis en ik wil alles zien wat er te zien valt! Daar leer je enorm veel van.

Hehehe, dacht me al te herinneren dat je eens FT I O had toegelicht, my bad :o
Maar geef je groot gelijk dat je dan inderdaad alles bekijkt wat er te bekijken valt ja.
Leer je namelijk een hoop van inderdaad!

Noem je mij nu een snaaier :mad:

..ben ik ook..:o

Haha ik volg je al langer dan vandaag Marvin :o

Week 3 - Training 18-06-2014

SQUAT - HIGH BAR
112.5 x 5 x 2 @ 7

SPOTO PRESS
80 x 5 x 2 @ 7

DEADLIFT
150 x 6 @ 9.5 - 10 mixed grip vanaf rep 4

CHIN-UP
bw + 5 kg x 5 x 2 @ 6

Comment: kort gehouden, beetje koppijn (weinig geslapen) en snel terug voor het WK.

Voeding

Vandaag weer prima volgens plan gegeten. En even reclame maken voor Muscle Meat, want ik ben echt uitermate tevreden over hun service en vooral over het vlees! Op de foto's zie je 7 kg vacuümverpakte, toscaanse gekruide, gekookt en gesneden kip. :thumb:

Ontbijt (06.30 u)

80 gr brinta
20 gr isolaat
500 ml water
2 eieren - ketchup
---------- supps
2 gr beta alanine
3 biergist pillen (moet ik nog opmaken)

Lunch (10.30 u & 12.30 u)
40 gr volkoren tarwemeel
20 gr pannekoekenmix
2 eieren
300 ml water
1 eetlepel olijfolie
beetje jam

Avondeten (18.00 u)
80 gr spaghetti
200 gr ratatouille
100 gr ham
500 ml water
---------- supps
10 gr isolaat
10 gr BCAA (moet ik nog opmaken)
2 omega 3 caps
2 gr beta alanine

Pre nachtrust (21.00 u)
70 gr havermout
20 gr isolaat
50 gr pindakaas
2 eieren - ketchup
---------- supps

Totaal zo'n 2700-2800 kcal en dat is ~-20% onderhoud.

20140619_183426.jpg

20140619_183626.jpg

Voeding ziet er goed uit kerel! Mocht ik nog eens in tijd gebrek komen, dan ga ik ook zeker eens bestellen bij muscle meat! Voor de prijs hoef je het in ieder geval niet te laten en het assortiment wordt ook groter en groter!:D

Dat van die biergist herken ik wel...dat spul doet niks voor me, dus supplementeer ik ze random tussendoor:o
BCAA's kunnen IMO best nuttig zijn tegen het einde van je cut, dus die zou ik persoonlijk niet gewoon 'opmaken'

Voeding ziet er goed uit kerel! Mocht ik nog eens in tijd gebrek komen, dan ga ik ook zeker eens bestellen bij muscle meat! Voor de prijs hoef je het in ieder geval niet te laten en het assortiment wordt ook groter en groter!:D

Dat van die biergist herken ik wel...dat spul doet niks voor me, dus supplementeer ik ze random tussendoor:o
BCAA's kunnen IMO best nuttig zijn tegen het einde van je cut, dus die zou ik persoonlijk niet gewoon 'opmaken'

Wat wil je dan dat de biergist doet voor je?

Ik ondervind juist dat ze ontzettend goed helpen tegen puistjes, waar ik ze voor neem.

Terug
Naar boven