MuscleMeat

FTIO's vetverlies log - 3 maanden (juni - augustus '14)

• Topic Starter Topic Starter
Zal ik doen man ;) had je het over het squat filmpje in mijn log of over die in een apart topic tijdje terug , want als ik die kijk lijkt die helemaal nergens op :o Kritiek is welkom man :)

Ik had dat squat filmpje van jou gevonden in jouw log ;)

En daarna over het squat filmpje in deze log.

Korte reflectie van mijn eerste cut periode:

Trainingsschema
Tijdens deze cut heb ik drie maal per week full body getraind met verschillende indelingen voor sets, reps en intensiteit. Ik ben helaas te laag ingestapt wat betreft % van mijn huidige lifts. Voor de rest was het wel fijn om alles drie keer per week te trainen.

Dieet
Het dieet verliep goed. Ik had geen zuivel in mijn dieet gedaan, om te kijken of ik wat minder talg zou produceren en mijn huid misschien wat dunner zou worden. Dat is beide niet echt gebeurd. Zuivel wordt dus in mijn bulk ook weer erin gebracht. Wat betreft de schatting van mijn onderhoud ging prima. -20% onder onderhoud zorgde ervoor dat ik netjes volgens mijn richtlijnen afviel. Wel wil ik volgende keer tijdens de cut eens per twee weken of eens per week een carb refeed houden. Dit heb ik nu één keer gedaan en dat beviel mij goed.

Omtrekken - gewicht
Tijdens de cut heb ik omtrekken gemeten om een wat objectiever beeld te krijgen waar ik smaller wordt. Ik heb gemeten op de plekken: benen, buik, borstkas, armen. Ik ben helaas 2 centimeter verloren op mijn benen, 1 centimeter op mijn borst, 0,5 op mijn armen en 7,5(!) centimeter op mijn buik :D

Mijn gewicht is van 92 kg in 2,5 maand gegaan naar 85 kg. Mooi binnen de richtlijnen.

Mentaal
Mentaal gezien was dit een vrij simpele cut. Nooit echt last gehad van flinke honger gevoelens. Ik denk dat ik ook minder moeite heb met minder eten dan met meer eten.

Volgende keer
Volgende keer wil ik eerder beginnen met cutten (ongeveer 1 maand) en zal ik richting de 10% gaan recompen om mijn trainingen sterker proberen te houden. Ik ga zuivel niet meer schrappen. Wanneer ik de volgende keer ga cutten, ga ik misschien wel kiezen voor een UB - LB opzet met undulating periodisatie. Maar dat zie ik volgend jaar wel.

Voor nu ga ik weer verder in mijn oude log, deze zal volgend jaar weer verder gaan. In mijn oude log ga ik een recomp bulk volgen met een drie maal weekse full body trainingsschema.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/ftios-online-trainingslogboek-349179/index36.html

THE END

Eindresultaat cut 2014 (~11%).jpg

Bedankt :thumb:

Zoals je kan zien in de conclusie hoef je niet raar te doen of magische supplementen / trainingsschema's te gebruiken om richting de 10% te gaan.

On a side note:

Ik ben aan één kant wel weer blij dat de cut voorbij is, dan kan ik tenminste weer vooruit in de trainingen én houd mijn vriendin een keer op, om bij elk mogelijke gelegenheid tegen alles en iedereen te zeggen dat ze mijn taille en mijn kop te smal vind nu ik rond de 11% sta.. :o

Mooie reflectie, mooi resultaat en grinnik n.a.v. je vriendins opmerkingen ;)

• Like
Waarderingen: FTIO
Terug
Naar boven