MuscleMeat

FTIO's vetverlies log - 3 maanden (juni - augustus '14)

• Topic Starter Topic Starter
Week 11 - Training 11-08-2014
Pre-workout
Mentale fitness: 6
Fysieke fitness: 6,5

Post-workout
Mentale fitness: 7
Fysieke fitness: 7

Comment: Was moe en gaperig toen ik naar de sportschool ging. Ik kon ook moeilijk mijn bed uit komen vanochtend. Tijdens de training kreeg ik al weer meer energie en na de training was ik ook energieker :thumb:

Ik ga dit voortaan ook proberen bij te houden, omdat ik zeker van invloed is op de trainingen. Door de bewustwording kan ik vooraf misschien al verwachtingen bijstellen of een andere aanpak doen per training.

SQUAT - HIGH BAR
20 x 10
60 x 5
100 x 5
110 x 6 @ 8,5
110 x 6 @ 9
Na een tijdje vogelen en op par squatten (heupplooi thv knieplooi), vanmiddag het filmpje in de spoiler bekeken en vandaag meteen begonnen met een full squat. Voelde heerlijk. En was uiteraard zwaarder.

INCLINE DUMBBELL BENCHPRESS - 30 DEGREES
10 x 10
20 x 6
30 x 8 x 2 @ 8
weinig rust tussendoor genomen

DIPS
BW x 8
16 x 8 @ 8
15 x 8 @ 8

PULL UPS - WIDE GRIP
BW x 8 @ 6
BW x 8 @ 8
BW x 6 @ 9
korte rustpauzes

ROMANIAN DEADLIFT
60 x 5
90 x 6 x 2 @ 7

YATES ROW
60 x 8 @ 7
70 x 8 @ 8

Trainingstijd: 40-45 minuten.

Comment: Na de training nog even lekker een sauna en koude douche gepakt. Heerlijk!

Shape ziet er strak uit Stef!
Goede definitie rondom je midsection!
Lijkt me een geslaagde cut toch al met al?
Percentage doe ik geen uitspraak over, maar look is goed man!
Vind sowieso schatten van % niet te doen persoonlijk :o

Bedankt Tim!

Cut gaat zeker goed. Onwijs leerzame ervaring, zo'n eerste cut. Ik ben ook zeker niet ontevreden.

De -20% onderhoud is precies goed. Wel heb ik gister een carbload gehad en ik stond er vandaag een stuk beter bij. Die ga ik er dus inhouden bij de volgende cut (1 x per 2 weken). Verder ben ik ook wel fan van 1 dag high rep werk.

Wat betreft het schrappen van zuivel heeft dat voor mij (en mijn huid) geen ruk opgeleverd. Zuivel gaat dus weer terug komen in de bulk.

Wat betreft de eiwitinname heb ik nergens last van gehad met 'maar' 1,5-1,8 gr / kg aan eiwitten. Dat komt dus ook terug in de bulk.

Ik zal aan het eind nog een wat completere samenvatting geven aan het eind van de cut :)

Lekker bezig man

Wat betreft het schrappen van zuivel heeft dat voor mij (en mijn huid) geen ruk opgeleverd.

Had ook echt raar opgekeken als het wel zo had geweest. Misschien een begin om deze boute mythe eens van DBB af te krijgen. Aardig doorgetrained als je dit in 45 minuten weg krijgt.

Shape ziet er strak uit Stef!
Goede definitie rondom je midsection!
Lijkt me een geslaagde cut toch al met al?
Percentage doe ik geen uitspraak over, maar look is goed man!
Vind sowieso schatten van % niet te doen persoonlijk :o
Agree 100%
Had ook echt raar opgekeken als het wel zo had geweest. Misschien een begin om deze boute mythe eens van DBB af te krijgen. Aardig doorgetrained als je dit in 45 minuten weg krijgt.
Don't agree:o

Maar misschien ben ik een uitzondering...met een (lichte) mate van lactose intollerantie. Echter heb ik er ook al eens wat over gelezen in de M&F, maar weet niet meer welk nummer anders had ik het voor je ingescand..:o

Bedankt :thumb:
Bedankt! Ja het viel wel mee. De meeste sets waren niet zo zwaar. En ik deed maar 2 werksets per oefening.
Agree 100%
Don't agree:o

Maar misschien ben ik een uitzondering...met een (lichte) mate van lactose intollerantie. Echter heb ik er ook al eens wat over gelezen in de M&F, maar weet niet meer welk nummer anders had ik het voor je ingescand..:o
Bedankt Marvin! Ouwe shredder.

:o :o :o

M&F > meta analyse

hnngg alan thrall

Score ik nu pluspunten bij je?

---------- Toegevoegd om 16:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:43 ----------

Die man heeft trouwens echt hele krachtige poten. Ergens in het filmpje zie je hem ook 120x30 squatten of zo terwijl op de achtergrond hij wat uitlegt..

Vind hem best krachtige alles hebben :p. 5x105 axle push press, 140kg atlas stone op iets van 1m 1m20 oid

Ja, hij geeft goede uitleg!
Lekker helder en duidelijk.

Kende hem nog niet, dus thanks for the share! :D

Geen probleem :)

Week 11 - Training 13-08-2014
Pre-workout
Mentale fitness: 6,5
Fysieke fitness: 6,5

Post-workout
Mentale fitness: 6
Fysieke fitness: 6

Comment: Voelde me niet top fit, maar ook niet moe. Na de training merkte ik toch wel dat hij een beetje taxing was. Ik had ook flinke honger op de terugweg.

SQUAT - HIGH BAR
20 x 10
60 x 5
80 x 5 x 2
90 x 5 @ 6

ROMANIAN DEADLIFT
20 x 5
40 x 5
60 x 5
80 x 5 x 2
90 x 5 @ 6

DIPS
BW x 8
14 x 8 @ 7

INCLINE BENCHPRESS
60 x 12
60 x 10 @ 8

PULL UPS - WIDE GRIP
BW x 5 x 2
BW x 8 hammergrip @ 7

LOW CABLE ROW
41 x 15 x 2 @ 8

Trainingstijd: Geen idee.

Comment: Trainde vandaag met iemand samen. Heb het kort gehouden, sets beperkt, RPE beperkt.

Plan van aanpak
Na veel twijfelen tussen het schema de Texas Method en de Generic Bulking Routine, ga ik voor de gulden middenweg:
3 maal per week full body met conjugate periodisatie (oftewel verschillende intensiteit per training in één week). Gericht op Botjebuilding.

Hoofddoelen zijn:
1. progressieve overload op de lange termijn. Dus sterker worden.
2. lokaal spier uithoudingsvermogen, pomp, exhaustion training of hoe je dat ook wilt noemen. Oftewel meer werk doen met de zwaardere gewichten.

Subdoelen zijn voor mij:
3. gewrichten en bindweefsel gezond houden. Door korte periodes te trainen met laag intensiteit, hoge reps en korte rustpauzes.
4. om het aantal bloks een korte periode inlassen van hoge intensiteit trainingen (1-5RM).

Beetje vage woordkeuzes af en toe, het is vrij vertaald uit het Engels.

Lekkere training, wel erg lage RPE's idd :P Ben erg benieuwd naar je nieuwe opzet!

Je plannen zijn altijd goed uitgewerkt man , duidelijk om te volgen ! en shape is hard ik schat hem zeker 11 procent idd ;)

Lekkere training, wel erg lage RPE's idd :P Ben erg benieuwd naar je nieuwe opzet!
Jup. Ik voelde me nog redelijke zuur van de eerste training na mijn vakantie.

Opzet is ondertussen al klaar. Het is vrij basic en zoals Matthew Perryman zei: the devil is in the details.

Morgen ook nog een recovery training. Ik denk lekker hoog in reps, een beetje foam rollen (proberen) en een sauna. Dan volgende week 5RM's in ieder geval testen zodat ik een begin punt heb voor de bulk.

Vanaf volgende week, twee weken op onderhoud eten (~3100 kcal) en dus 5RM's meten en misschien nog een recovery training.

Vervolgens ga ik in mijn andere log verder met een recomp bulk, samen met een full body training drie maal per week.

Je plannen zijn altijd goed uitgewerkt man , duidelijk om te volgen ! en shape is hard ik schat hem zeker 11 procent idd ;)

Bedankt kleine man :) Als er iets niet helemaal duidelijk is, je wilt wat vragen of misschien wat te lezen hebben over een bepaald onderwerp. Vraag het maar ;)

Toen ik naar jouw squat filmpje keek op Google Drive, dacht ik wel: Die Jim kan best even kijken naar het filmpje over de squat die ik op deze pagina in mijn log heb staan ;)

Wat heerlijk om weer op onderhoud te zitten! Ben je niet bang dat je na je cut fase erg snel vet gaint als je gelijk weer naar onderhoud gaat?

Hoe groot is het verschil tussen je cut en onderhouds macro's?

Onderhoud is onderhoud he, dus in feite zou je dan amper aan moeten komen of gewicht kwijt moeten raken.

Precies. Ik maak me daar geen zorgen om.

Mocht ik wel vet aankomen, eet ik dus meer dan mijn onderhoud.

Ik verwacht dat niet, want tot nu toe kom ik elke keer aardig in de goede richting met de formule van McArdle, Katch & Katch om mijn dieet, onderhoud en bulk te schatten.

Jup. Ik voelde me nog redelijke zuur van de eerste training na mijn vakantie.

Opzet is ondertussen al klaar. Het is vrij basic en zoals Matthew Perryman zei: the devil is in the details.

Morgen ook nog een recovery training. Ik denk lekker hoog in reps, een beetje foam rollen (proberen) en een sauna. Dan volgende week 5RM's in ieder geval testen zodat ik een begin punt heb voor de bulk.

Vanaf volgende week, twee weken op onderhoud eten (~3100 kcal) en dus 5RM's meten en misschien nog een recovery training.

Vervolgens ga ik in mijn andere log verder met een recomp bulk, samen met een full body training drie maal per week.

Bedankt kleine man :) Als er iets niet helemaal duidelijk is, je wilt wat vragen of misschien wat te lezen hebben over een bepaald onderwerp. Vraag het maar ;)

Toen ik naar jouw squat filmpje keek op Google Drive, dacht ik wel: Die Jim kan best even kijken naar het filmpje over de squat die ik op deze pagina in mijn log heb staan ;)

Zal ik doen man ;) had je het over het squat filmpje in mijn log of over die in een apart topic tijdje terug , want als ik die kijk lijkt die helemaal nergens op :o Kritiek is welkom man :)

edit : heb veel gehad aan het filmpje als ik hem zo kijk man thx ! ga is proberen vandaag :)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven