ks86
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 67kg
- Vetpercentage
- 19%
Ik ben bezig met een Full body trainingsschema samen te stellen. Nu lees ik op het Amerikaanse bodybuilding forum veel over het volgende schema: AllPro: " A Simple Beginner's Routine". (link: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=155009423 ).
Lijkt me een goed schema maar ook enigszins onhandig door het vele wisselen qua gewicht. Dit schema bestaat vooral uit compound oefeningen, dag 1 train je voor 100 %, dag 2 90%, dag 3 80%. Elke oefening doe je 4 sets, 2 warm up sets welke dan weer voor 1/4 en 1/2 van je workingsets bestaan, daarna doe je dus 2 workingsets.
Best onhandig dus, maar schijnt goed te zijn voor progressie.
Op dit moment werk ik met een split schema, borst, triceps, benen en de andere dag rug, biceps, schouders. Deze 2 trainingen doe ik dan 2 keer per week. Maar ik boek gewoon weinig resultaat.
Ik wil nu 3 x full body doen met voornamelijk compound oefeningen.
Ik zie door de bomen het bos niet meer dus ik vraag eigenlijk wat advies hier.
Is het aan te raden om gewoon 3 x full body per week te doen, bestaande uit compound oefeningen? Kan ik dan alle 3 de dagen hetzelfde gewicht pakken? En hoeveel sets/reps?
Ik zou de volgende oefeningen dan 3 x per week willen doen:
Squats
Bench Press
Bent-Over Rows
Overhead Barbell Presses
Stiff-Legged Deadlifts
Barbell Curls
Skull crushers
Lat pull down / pull up/chin up
abs
Thanks
Lijkt me een goed schema maar ook enigszins onhandig door het vele wisselen qua gewicht. Dit schema bestaat vooral uit compound oefeningen, dag 1 train je voor 100 %, dag 2 90%, dag 3 80%. Elke oefening doe je 4 sets, 2 warm up sets welke dan weer voor 1/4 en 1/2 van je workingsets bestaan, daarna doe je dus 2 workingsets.
Best onhandig dus, maar schijnt goed te zijn voor progressie.
Op dit moment werk ik met een split schema, borst, triceps, benen en de andere dag rug, biceps, schouders. Deze 2 trainingen doe ik dan 2 keer per week. Maar ik boek gewoon weinig resultaat.
Ik wil nu 3 x full body doen met voornamelijk compound oefeningen.
Ik zie door de bomen het bos niet meer dus ik vraag eigenlijk wat advies hier.
Is het aan te raden om gewoon 3 x full body per week te doen, bestaande uit compound oefeningen? Kan ik dan alle 3 de dagen hetzelfde gewicht pakken? En hoeveel sets/reps?
Ik zou de volgende oefeningen dan 3 x per week willen doen:
Squats
Bench Press
Bent-Over Rows
Overhead Barbell Presses
Stiff-Legged Deadlifts
Barbell Curls
Skull crushers
Lat pull down / pull up/chin up
abs
Thanks

Probeer het maar. Mocht het toch te veel zijn, dan kun je het opsplitsen, bijv borst/rug oefeningen op 1 dag en schouders/benen of upperbody/lowerbody.