MuscleMeat

Fullbody is het beste (zeker voor beginners)

ParrieB

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m79
Massa
73kg
Vetpercentage
12%
hallo,
ik zie veel split-schema's voorbijkomen op dit forum. ik begrijp alleen niet waarom.

hier wat links die jullie zouden moet overtuigen:
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=855982&highlight=full+body
http://forum.dutchbodybuilding.com/...-fullbody-beter-zijn-split-124269/index2.html

het komt erop neer dat spieren sneller groeien als je ze als geheel gebruikt. dus geen isolatie-oefeningen meer.
een ander argument is dat er bij fullbody meer hormonen worden aangemaakt die spiergroei bevorderen

of klopt dit allemaal niet.
volgens mij wel.

split training gebeurd ook niet met alleen isolatie he...
en je kan meer oefeningen/sets/reps per spiergroep doen dus denk dat het vooral aan ligt wat je lekker trainen vind

voor beginners vind ik het wel goed om eerst gewenning te hebben door weinig sets en hoge reps (dus 3x12 ofzo) en dan fullbody

• Topic Starter Topic Starter
maar met split spreek je minder spieren aan, en in split heb je meer isolatieoefeningen dan fullbody.
dus groei je minder omdat er minder hormonen worden aangemaakt...

waarom wel? je verdeelt de spieren gewoon meer over de week, zodat je iedere spier harder kunt aanpakken... Tis niet alsof je ze gewoon laat liggen...
Fullbody doe je gewoon meer spieren op n dag...
Gewoon doen wat jou het beste ligt!

Ik vind het leuker mij te kunnen concentreren op 2 spieren, en deze echt afmatten
Dan ben ik de volgende dag nog fit, naast die 2 spieren dan...

naja...in die artikelen stond dat fullbody beter was...en ik vond dat ze goeie argumenten hebben...
split kan wel maar dan zoiezo alleen compound.
maar fullbody spreekt toch meer spiergroepen aan dus meer hormonen

Split > fullbody.

Met een fullbody kan je je lichaam niet volledig en optimaal trainen.

en waarom niet?
hebben jullie de artikelen wel gelezen?
en waarom raad iedereen altijd rippetoe's voor beginners aan?

Neen, maar ik weet zo wat een fullbody inhoudt en wat de gebreken ervan zijn. Heb er van beide ervaring en split traint gewoon het lekkerst en volledigs. Met split kan je meer de nadruk leggen op een bepaalde spiergroep en elk spiergroep kijrgt evenveel en grote aandacht. Bij fullbody is dat niet zo.

maar die 'speciale aandacht' is niet nodig, of ben je al bijna helemaal uitgetraind en hoeven puntjes alleen nog maar op de í?
en moet fullbody spreek je tog alle spieren aan? of niet. en fullbody kan je ook vaker spiergroepen trainen per week 3x.
terwijl je bij de meeste splits 1x pw een spier pakt

Het is ook geen puntjes op de i zetten, elk spiergroep train je om het maximale eruit te halen en ze groeien allemaal mooi samen. En 1x per week een spiergroep trainen is ruim voldoende voor de meeste spieren. (waarom meer als het minder ook kan :D)

Fullbody : 1 oefening voor een omvangrijke spiergroep + zoveel compounds op 1 dag dat de ene compound de andere compound beperkt. Na een squatsessie heb ik bijvoorbeeld geen fut om nog keihard te rowen en benchpressen. Liefst besteed ik een 1 a 2 grote compunds* (genoeg kracht daarvoor) en enkele minder grote oefeningen.

*compunds is hier eigenlijk een slecht woord, want binnen elke training doe ik 4 van de 5 oefeningen compound ofzo. Interpreteer 'compound' hier als grote oefeningen zoals squatd, deadlift, row, mil press etc...

Split !....fullbody is leuk als je begint of ter afwisseling een keer.
Maar echt wat bereiken doe je uiteindelijk toch met split imo.

Ik groei harder, train lekkerder en vind het leuker met split

Wat een k*ttopic weer.

Tof dat je dit even liet weten :thumbs: Van zulke k*tposts worden we altijd slimmer.

Ik vraag me af hoeveel van de mensen die hier reageren al beide geprobeert hebben?

Volgens mij kun je met fullbody nooit iedere spier genoeg belasten/aanspreken om maximale groei te bekomen.

Eeuwige discussie

Neem gewoon wat je het leukst vind.

Ik geef de voorkeur aan een UB/LB - push/pull/benen schema.

Wat mij stoort aan een split is dat je nooit een optimaal schema kunt hebben voor alle spiergroepen, dan spreek ik vooral over de armen en schouders, spiergroepen die bijna bij elke compound worden aangesproken

Tof dat je dit even liet weten :thumbs: Van zulke k*tposts worden we altijd slimmer.
Ik vraag me af hoeveel van de mensen die hier reageren al beide geprobeert hebben?

Volgens mij kun je met fullbody nooit iedere spier genoeg belasten/aanspreken om maximale groei te bekomen.

Als je even de tijd neemt om het forum door te lezen zul je zien dat deze discussie al 1234564213 maal gevoerd is.
Vandaar dat het weer een k*ttopic is.

ga lezen in plaats van zulke gare topics aanmaken.

Het is één dikke bullShit.

Met alleen compound kun je idd een eind komen.
Maar sommige spieren hebben toch iets meer nodig.
Voorbeeld daar van in de borst spieren en schouderspieren.
Deze groeinen niet altijd voldoende met compound zelfde geld
voor armen.

Zijn compound gewoon basis oefeningen?
Zo jah zijn bb curls en tricpes ententions ook compound volgend mij.
Want dat zijn basis oefeningen

En methode die jij gebruikt, licht er helemaal met wat voor volume en intensitieit jij traind
of jij wel of niet groeid. Maakt niet uit of het fullbody of split is ub/lb of dubble split

Eigen ervaring:

- Fullbody is beter voor kracht.
- Split beter voor massa.
- Split is saai:).

Terug
Naar boven