AndroidHealthClinic

Fullbody is het beste (zeker voor beginners)

gewoon doen wat je t leukste vind.

heb met allebij vergelijkbare resultaten gehaald alleen merkte ik dat voor sommigen spiergroepen fb wat gunstiger was en split weer voor anderen, persoonlijk dan.

maar als je goed eet en rust en hard traint etc werken allebij gegarandeert.
dus nogmaals go met wat je t leukst vind imo.

gewoon doen wat je t leukste vind.

heb met allebij vergelijkbare resultaten gehaald alleen merkte ik dat voor sommigen spiergroepen fb wat gunstiger was en split weer voor anderen, persoonlijk dan.

maar als je goed eet en rust en hard traint etc werken allebij gegarandeert.
dus nogmaals go met wat je t leukst vind imo.

Precies. Zolang minimaal 1 keer per week squat, deadlift en bench doet en keihard traint werkt alles. Als je je volume en intensiteit maar afstemt op je trainingsfrequentie.

natuurlijk ligt de waarheid weer in het midden...
Geen van beide is het beste
variatie is de sleutel

mijn mening eh;)

Niet miepen, gewoon Doggcrapp gaan trainen. Veel compounds, weinig isolatie, shit heavy training. Het is de bedoeling dat je progressief sterker word, dus je zult altijd gainen als je genoeg vreet.

3x per week alle spiergroepen en dan 2 oefeningen , tot je merkt dat de spierpijn minder word dan de spier groepen opdelen in 2 spiergroepen per trainingsdag... kwa sets en herhalingen en wat voor oefeningen zou ik niet teveel aan een schema houden...

ik heb allebei de methodes geprobeert en moet zeggen dat ik met fb meer kracht krijg , maar ik kom met allebei goed aan zolang ik maar goed eet

Zijn compound gewoon basis oefeningen?
Zo jah zijn bb curls en tricpes ententions ook compound volgend mij.

Kijk, het is vrij simpel. Bij een isolatie oefening beweegt slechts 1 gewricht en bij compound oefeningen bewegen meerdere gewrichten.
Een compound oefening kan dus zelfs een machine press zijn.

Kijk, het is vrij simpel. Bij een isolatie oefening beweegt slechts 1 gewricht en bij compound oefeningen bewegen meerdere gewrichten.
Een compound oefening kan dus zelfs een machine press zijn.

Hoezo 'zelfs'? Natuurlijk is chestpress een compound, je pakt er net als bij benchpress ook gewoon borst, voorkant schouders en triceps mee. Wat is dat met die 'losse gewichten' obsessie van iedereen?

Barbells, dumbbells, machine's en cable's zijn allemaal prima te gebruiken, mits de uitvoering goed blijft.

Ik train nu fb omdat ik gewoon maar 2x per week kan trainen en dan dus geen split kan trainen. Nu train ik wel 2x een net andere fb zodat ik mijn schouders+borst in de eerste training wat extra kan pakken en mijn benen de 2de training.

Ik vind persoonlijk split leuker en bevredigender, maar ik moet zeggen dat fb nu ook erg goed gaat. Maar 3 of 4 oefeningen puur en alleen maar triceps bijv mis ik nu wel. In een fb-schema is een uur trainen gewoon proppen om alles erin te krijgen. En na een uur is mijn batterij echt wel leeg.

Maar ik moet zeggen dat ik met mijn fb-schema en goed eten zeker netjes aankom, dus nutteloos is het zeker niet als je geen 4 of 5x in de week kan trainen.

variatie is the key of everything

Hoezo 'zelfs'? Natuurlijk is chestpress een compound, je pakt er net als bij benchpress ook gewoon borst, voorkant schouders en triceps mee. Wat is dat met die 'losse gewichten' obsessie van iedereen?

Barbells, dumbbells, machine's en cable's zijn allemaal prima te gebruiken, mits de uitvoering goed blijft.

Ik zeg "zelfs chestpress" omdat sommige mensen denken dat compound staat voor losse gewichten en stangen. Ik denk trouwens dat de losse gewichten obsessie komt van een betere progressie merken. Toen ik een tijdje alleen maar met machines trainde ging ik een stuk minder hard dus vandaar dat ik nu alleen nog maar met losse gewichten train en het soms eens afmaak met een aparaatje en kabel dingetje.

Dat je met een oefening meerdere spieren traint hoeft trouwens niet te zeggen dat het een compound oefening is, het heeft met gewrichten te maken. Bij fly's train je bijvoorbeeld borst en schouders maar het is wel een isolatie oefening omdat je alleen je schouder gewricht gebruikt.
Bij bankdrukken gebruik je je schouder gewricht en elleboog gewricht en dat maakt het dus een compound oefening.

Dat je met een oefening meerdere spieren traint hoeft trouwens niet te zeggen dat het een compound oefening is, het heeft met gewrichten te maken. Bij fly's train je bijvoorbeeld borst en schouders maar het is wel een isolatie oefening omdat je alleen je schouder gewricht gebruikt.
Bij bankdrukken gebruik je je schouder gewricht en elleboog gewricht en dat maakt het dus een compound oefening.

Mmm, en een ''bent over row'' dan? Is zeker een compound imo.

Je gebruikt duidelijk je rug en biceps, maar welke gewrichten gebruik je dan?
In ieder geval je elleboog, maar welk gewricht nog meer?

je brein? of is dat geen gewricht:-)

Terug
Naar boven