Fitness Seller

Gaan we de 21ste eeuw overleven?

Persian

Cool Novice
Waardering
0
De 20ste eeuw, de eeuw waarin de atoombom werd ontwikkeld en waarvan de gevolgen schaamteloos in praktijk werden gebracht, om het vervolgens één keer per jaar met bloemen en een minuut stilte te herdenken. De eeuw waarin ’t menszijn verdwaald raakte in twee lugubere wereldoorlogen. De eeuw waarin ‘t speelgoed weggeconcurreerd werd door machinegeweren in Afrika.

De eeuw van de secularisatie en waarden- en normenvervaging, doch de eeuw waarin onze leiders vonden dat ze de mensheid naar een hoogtepunt van beschaving hadden geleid. De 20ste eeuw, de fontein voor alternatieve ideeën; de eeuw waarin kunst degradeerde tot ’t niveau waarin verfballetjes tegen een wit doek gegooid werden.

De eeuw waarin we ons steeds meer bewust werden van de rechten van de dieren. Diezelfde eeuw waarin de rechten van de dieren meer aandacht kregen dan de rechten van ontwikkelingslanden en haar onderdrukte mensen. De eeuw waarin we geacht werden onszelf als individuen op te stellen “binnen de perken van de democratie”. De eeuw die een kooi vormde voor hen die de Westerse democratie verachtten.

De eeuw waarin we praktisch ’t hele jaar door om 07:00 uur opstonden, 07:30 uur ontbeten, 07:45 uur de krant lazen, 08:00 uur naar ons werk gingen, 09:00 uur op ons werk aankwamen na een half uur in de file te hebben gezeten, en om 18:00 uur thuiskwamen na weer een half uur in de file te hebben gezeten. De eeuw waarin we deze cyclus het hele jaar door herhaalden om 2 weken op skivakantie te kunnen gaan.

De eeuw waarin in ’t Westen volgens de geschiedenisboeken geen sprake meer was van een standensamenleving, doch de eeuw waarin we alles wat afweek van wat als “normaal” beschouwd werd, een hokje toewezen.

De eeuw waarin velen rijk werden op kosten én ten koste van de zwakkeren in de samenleving. De eeuw waarin over dit verschijnsel niet gepiekerd werd omdat het hoorde bij de superieure Westerse cultuur waar ’t mensideaal onder de vlag van het kapitalisme verkondigd werd.

De 20ste eeuw, de eeuw waarin we velen verrasten door te overleven. Gaan we de 21ste overleven?

Ja! als ik 115 word tenminste ;)

Ik niet.

Ik doe mee met Dani.

binnen een paar jaar ben ik onsterfelijk, mensheid sterft nooit

waar heb je dit stukje tekst vandaan gehaald?

• Topic Starter Topic Starter
Zelf geschreven. Ik vind het wel jammer dat niemand er serieus op ingaat. Hell, als dit de piek is van ons intellectueel vermogen is het misschien wel beter als we het niet overleven. :rolleyes:

zonder onze goede vriend orp
neeeeeh

Zelf geschreven. Ik vind het wel jammer dat niemand er serieus op ingaat. Hell, als dit de piek is van ons intellectueel vermogen is het misschien wel beter als we het niet overleven. :rolleyes:

Piek van intellectueel zul je wellicht niet vinden hier op DBB, wij zijn immers domme bodybuilders...

mocrosociety.com maybe? :rolleyes:

Heb het wel serieus gelezen, en serieus geantwoord ook (op je topictitel dan;));)...

Smells like teen spirit!

(met andere woorden, ik vind het een clichematig verhaal die op verschillende punten niet bepaald de plank raak slaat)

Vergeef me voor m'n kritiek.

Laatst bewerkt:
Pfffff, wat een vraagstuk.
Ik denk het wel. Ik denk wel dat we dicht tegen zelfvernietiging aan komen, beetje koude oorlog idee, maar er zullen altijd wel wat pijassen overleven.
Ik denk dat we uiteindelijk wel de vernieling in geholpen worden maar vast niet in de 21e eeuw.

Erg moeilijke vraag bro.

• Topic Starter Topic Starter
Smells like teen spirit!

(met andere woorden, ik vind het een clichematig verhaal die op verschillende punten niet bepaald de plank raak slaat)

Vergeef me voor m'n kritiek.
Je kritiek is min of meer rechtmatig hoor. Ik heb het stukje ook met opzet, zoals zulke stukjes ook bedoeld zijn, zeer ongenuanceerd, selectief en pessimistisch geschreven. Dit doet echter niets af aan de kern van het verhaal en de daaruit volgende eindvraag. ;)

Je weet het nooit, maar ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen. Duizend jaar, dat is een ander verhaal.

Terug
Naar boven