AndroidHealthClinic

Gainen na kuur langzamer; mentaal of daadwerkelijke waarheid?

Amped

Advanced Bodybuilder
Waardering
37
Ik kan er maar weinig over vinden, vandaar maar een topic.

Ik ben van plan eind dit jaar een klein winny only kuurtje erin te gooien. Ik zie overal mensen praten dat het gainen na AS langzamer gaat, maar is dit daadwerkelijk meetbaar of is dit een mentaal iets omdat je als je on bent meer gaint?

Dat is allemaal mentaal. Op een kuur gain je 10x sneller dan normaal dus voor je eigen perceptie lijkt alles te stoppen na de kuur terwijl dat helemaal niet het gevoel hoeft te zijn. Sterker nog, door je massa en kracht te behouden na een kuur ben je in feite ook aan het gainen omdat je dan in staat bent om met een ander hormoonniveau een evenwicht van spiermassa te bereiken.

Dat is allemaal mentaal. Op een kuur gain je 10x sneller dan normaal dus voor je eigen perceptie lijkt alles te stoppen na de kuur terwijl dat helemaal niet het gevoel hoeft te zijn. Sterker nog, door je massa en kracht te behouden na een kuur ben je in feite ook aan het gainen omdat je dan in staat bent om met een ander hormoonniveau een evenwicht van spiermassa te bereiken.

ook op laage test levels ?

• Topic Starter Topic Starter
En dan heb ik jet overigens niet over 5 weken erna ofzo. Snap goed dat je waardes weer normaal moeten worden.

Er is een goede kans dat je zelfs na je kuur harder kan gainen dan voorheen. Dat heeft te maken met een verhoogd aantal AR-receptoren die door IGF-1 worden vrijgemaakt maar ook het aantal cortisolreceptoren kunnen met bijvoorbeeld trenbolone op semi-permanente basis worden verlaagd. Ik heb geen idee hoe lang deze effecten kunnen aanhouden maar dat ze positief zijn voor spiergroei is zeker.

Een belangrijke randvoorwaarde is dat je wel altijd goed blijft eten.

Er is een goede kans dat je zelfs na je kuur harder kan gainen dan voorheen. Dat heeft te maken met een verhoogd aantal AR-receptoren die door IGF-1 worden vrijgemaakt maar ook het aantal cortisolreceptoren kunnen met bijvoorbeeld trenbolone op semi-permanente basis worden verlaagd. Ik heb geen idee hoe lang deze effecten kunnen aanhouden maar dat ze positief zijn voor spiergroei is zeker.

Klinkt erg interessant, maar heb nogal een fobie voor naalden, dus prikken word het niet.. Ga sowieso met een lichte kuur als winny/dianabol beginnen. Misschien eventueel Ostarine, maar kan er op dit moment nog te weinig over vinden om met zekerheid te zeggen dat dat het word.

Een belangrijke randvoorwaarde is dat je wel altijd goed blijft eten.

ik dacht dat dit enkel met HGH kon ?

Klinkt erg interessant, maar heb nogal een fobie voor naalden, dus prikken word het niet.. Ga sowieso met een lichte kuur als winny/dianabol beginnen. Misschien eventueel Ostarine, maar kan er op dit moment nog te weinig over vinden om met zekerheid te zeggen dat dat het word.

'lichte' kuur... Als je goed rondleest zijn orals nogal zwaar voor oa je lever. Hierbij komt ook dat orals meestal geen al te grote massawinst opleveren. Volgens mij, en ook volgens de meesten op dit forum, is het toch beter om een lichte injectiekuur te doen. Ik heb vaak gehoord (en ook gezien van mensen in mijn omgeving) dat degene die goed gainen op een oral only vaak nog geen goed voedings- en/of trainingsschema hadden. Buiten enkele uitzonderingen uiteraard, die zijn er altijd.
Als je toch een winny only ofzo wil doen, mij geen probleem. Er zijn er genoeg die dit ook doen :p

Wil net zeggen je kan beter test e only pakken is lichter voor je lever.. oral kuurtjes zijn zeker niet lichter !!

Bedoel lichter kwa gainen, lever sides heb ik me voor ingelezen. Daarom misschien toch liever Ostarine, hoewel de uitwerkingen daarvan nog niet helemaal specifiek beschreven zijn. Zal ook vast wel lever-toxic zijn, maargoed. Iig bedankt.

Ja ik zou het zeker nog een keer heroverwegen. Eerste prikje is altijd spannend daarna peace of cake! En een oral kuurtje kan misschien niet aan je verwachtingen doen. En ben je teleurgesteld.

Mensen nemen eerder een snoepje dan een prikje, vroeger kreeg ik een snoepje na een prikje.:D

Orals gooi je zo naar binnen met water, dus dat blijft altijd een makkelijke weg.

Velen hebben dit de eerste keer, ikzelf zat ook te schudden en beven en uiteindelijk toch niet gedaan, dan heeft mijn oom dit 2 weken voor mij gedaan en na 2 weken kon ik het wel zelf..

Heb je niemand die je wilt helpen? Je moet daarvoor geen ervaring hebben, als je weet waar te prikken kan diegene dat met gemak doen.. Na een paar keer heb je wel door dat er eigenlijk niet veel verkeerd kan gaan als je alle injectieprotocolen volgt tenminste..

Mijn mening is dat een oral kuurtje je nooit zal bekoren qua gains, vindt het zel nutteloos aangezien het zwaarder voor je lever is en nauwelijks wat gaint..

Zou er toch een 2de keer over nadenken..

Precies porter. Heb een ontzettende haat aan naalden, ben als kind 6x misgestoken met de griepprik en that still haunts me today.
Laatst bloed moeten prikken, ****ing hell wat haat ik die dingen. En dat zijn nog kleine naalden.

Val bijna altijd flauw als ze me gaan prikken in het ziekenhuis. Maar als ik zelf ga prikken heb ik nooit ergens last van haha

Precies porter. Heb een ontzettende haat aan naalden, ben als kind 6x misgestoken met de griepprik en that still haunts me today.
Laatst bloed moeten prikken, ****ing hell wat haat ik die dingen. En dat zijn nog kleine naalden.
bloed prikken is iets anders :)
Injecteer HEEL langzaam, zo deed/doe ik het ook.
Voel je nix van

Misprikken met griepprik?????????, die kun je met je ogen dicht zetten, en dan zet je hem nog goed:D

Hoe heeft iedereen iets tegen oral winny only? Puur om de lever? En ik had gehoord dat je gemiddeld 2-3 kg aan spiermassa wint op winny only orals? Kan iemand dit bevestigen? Gewoon nieuwsgierig

Vorig jaar ben ik eigenwijs geweest en heb ik een dbol only kuur gedaan. Ik was er te nieuwsgierig naar maar vond een prik op dat moment niks. Mijn ervaring is dat ik niet nog eens een oral only zal doen, ik was 8 kilo (6kg vocht?) aangekomen waar nagenoeg 3 maanden later niks meer van over was, behalve een aangetaste lever misschien. Zet je over je angst heen en neem een licht injectie kuurtje. Ik start volgende week zelf ook met me eerste injectie. Als je t wil doen dan beter goed imo.
Succes in iedergeval

Het probleem met orals is dat afgezien de levertoxiciteit er te weinig geslikt wordt om tot goede resultaten te komen. Ik zal me nu wel een hoop reacties op de hals halen maar laat het me even uitleggen. Dbol, een veel gebruikte oral, is mg voor mg sterker dan test maar als je 40 mg per dag slikt dan is dat maar 280 mg per week. Daarnaast mag je vraagtekens zetten bij de zuiverheid van de stof die best op 80% of lager kan zitten. Daarnaast wordt een deel van de orale middelen vernietigd bij de eerste leverpassage (~25%). Je zou dus kunnen stellen dat van de 280 mg per week er maar 168 mg (of als je gear hg is 210mg) aan actieve stof de bloedbaan binnenkomt. Met 500 mg test e per week is dat al weer 360 mg testosteron wat al meer dan de dubbele dosis is.

Dan heb je nog het probleem met de halfwaardetijd van orals waardoor je al zigzaggend in bloedwaarden gunstige als ongunstige momenten creeert voor spiergroei omdat je cortisol ook stijgt. Moraal van het verhaal, zorg met test voor een continu verhoogde staat van anabolisme en stimuleer extra spiergroei met orals door met vlagen piekmomenten in bloedwaarden te creeeren.

Terug
Naar boven