MuscleMeat

Gebakken kipfilets.

Gast 172018

Cool Novice
uitgeschakeld
Waardering
59
Ik eet elke dag kipfilet die ik uit de diepvries haal.

2 stuks circa 350gs
Sochtends blijft daar 325gr van over en na bakken 240gr.

Ik vermoed dat ik om het aantal calorieën en proteïne correct te kunnen berekenen ik het gewicht 325 moet gebruiken? Aangezien het gewoon vocht is die verdwijnt? De voedingswaarden in de tabel zijn altijd onbereid na mijn mening of maak ik daarmee in mijn schema een foute berekening.

Ik eet elke dag kipfilet die ik uit de diepvries haal.

2 stuks circa 350gs
Sochtends blijft daar 325gr van over en na bakken 240gr.

Ik vermoed dat ik om het aantal calorieën en proteïne correct te kunnen berekenen ik het gewicht 325 moet gebruiken? Aangezien het gewoon vocht is die verdwijnt? De voedingswaarden in de tabel zijn altijd onbereid na mijn mening of maak ik daarmee in mijn schema een foute berekening.
Labels op de verpakking is altijd rauw en die moet je aanhouden. Doe je het in de diepvries dan komt er ijs op en weegt het meer en na ontdooien weer minder. Dat het tijdens het bakken uiteindelijk nog minder word is doordat de vocht verdampt.

Label gewichten altijd aanhouden.

Bereid per 100g zit er meer eiwit in. ~30 v ~22.
Je eet bereid, niet rauw

• Topic Starter Topic Starter
Het is diepvrieskipfilet en het label vermeld circa 25gr per 100 gr eiwit.
Dus mijn 325gr kip houd dan 81.25gr proteïne in toch?

Voedingswaarde voor ingrediënten is altijd rauw.

Als je het diepgevroren koopt, is de voedingswaarde op de zak/pak per 100 gr bevroren gewicht.
Vaak zit er een dun glaceerlaagje (water) over vis/vlees om aan elkaar vriezen te voorkomen. Dit is meegenomen in de voedingswaarde op de zak. Zo zou het moeten zijn. Anders moet er op de zak staan dat het om.ontdooit gewicht gaat.

Als je het diepgevroren koopt, is de voedingswaarde op de zak/pak per 100 gr bevroren gewicht.
Vaak zit er een dun glaceerlaagje (water) over vis/vlees om aan elkaar vriezen te voorkomen. Dit is meegenomen in de voedingswaarde op de zak. Zo zou het moeten zijn. Anders moet er op de zak staan dat het om.ontdooit gewicht gaat.
Ik leer ook altijd wat van jou.

Je hebt iets verlies, zeker van bevroren. als je met bakken witte ´drap' in de pan ziet, is dat eiwit. Ontdooit klaar maken, in bakpan met hete olie en direct 'dichtschroeien'.
Het beste is ook om vlees een uur of 2 vooraf al uit de koelkast te halen, zodat het dichter op keukentemperatuur is. Het gewicht bereid wordt minder, maar eiwitgehalte blijft ~gelijk .

Je hebt iets verlies, zeker van bevroren. als je met bakken witte ´drap' in de pan ziet, is dat eiwit. Ontdooit klaar maken, in bakpan met hete olie en direct 'dichtschroeien'.
Het beste is ook om vlees een uur of 2 vooraf al uit de koelkast te halen, zodat het dichter op keukentemperatuur is. Het gewicht bereid wordt minder, maar eiwitgehalte blijft ~gelijk .
Een uur of 2 van te voren uit de koelkast halen is wel erg lang, zeker bij kip.

Zit er bij de kip van TS al vanaf de fabriek een laagje water on de kip of is dat in zijn eigen vriezer ontstaan?

Zit er bij de kip van TS al vanaf de fabriek een laagje water on de kip of is dat in zijn eigen vriezer ontstaan?
Als het goed is, wordt de kipfilet snel ingevroren op - 70, -80 zodat het zo droog mogelijk en snel is bevroren. (los van elkaar)

Dan doen we het hier fout, gelukkig wel heel consequent fout.
We wegen af na bereiding, en op die manier staat ' kipfillet gebakken ' ook in fatsecret.

Hoe krijg je anders de kcal passend? Als je met twee personen 600gr kipfillet bakt en verdeeld over vier maaltijden. Hoe weet je dan of je 150gr ' rauw gewicht' binnen krijgt. Mijn porties zijn uiteraard iets groter dan die van mijn vrouw.

Dan doen we het hier fout, gelukkig wel heel consequent fout.
We wegen af na bereiding, en op die manier staat ' kipfillet gebakken ' ook in fatsecret.

Hoe krijg je anders de kcal passend? Als je met twee personen 600gr kipfillet bakt en verdeeld over vier maaltijden. Hoe weet je dan of je 150gr ' rauw gewicht' binnen krijgt. Mijn porties zijn uiteraard iets groter dan die van mijn vrouw.
Zie je nou @apfelstrudel.

In spier zit sowieso vocht. Zal best wat aan worden toegevoegd, maar zodra het meer dan 5% is, moet het worden vermeld op de verpakking. Staat dan vermeld als marinade, gekruid of andere bewerking.

Geloof dat ik zelf meer verlies door dat ik die ranzige pezen enzo eraf snij

Dat is meestal af fabriek zo. Nadeel is dar in je eigen vriezer, na openen van de zak er "extra" vocht bijkomt wat je terugziet als kristalvorming op t vlees of ijskristallen onderin de zak. Dus 100% nauwkeurig krijg je het nooit "geschat".
Als je de zak net opent is dit t nauwkeurigst omdat het extra vocht er nog niet bij kan komen. Dus na eerste x openen meteen dan alles wegen en verdelen zou t beste zijn als je echt wil "mierenneuken" :D

Terug
Naar boven