MuscleMeat

Geen chest vooruitgang

Bezoekers in dit topic

150 gram eiwit en ongeveer 3000 calorieeën per dag plus veel goeie vetten

Ik vind het moeilijk bij chest dips omdat ik niet precies weet hoe ver ik naar voren moet leunen
 
Ja me schouder loopt idd voor. lijkt het daardoor dat de chest niet vooruitkomt?

Ik ga denk ik chest dips erbij doen ipv dumbbells die lijken me erg effectief

Chest dips zijn imo een van de beste delt bouwers.

zou adviseren om een tijd alleen decline bench en fly's te doen voor borst. en geen jane fonda fly's

Decline bench

Fly's



oooh fuck maar 2gerichte oefeningen voor borst ................... weg gains;)
 
150 gram eiwit en ongeveer 3000 calorieeën per dag plus veel goeie vetten

Ik vind het moeilijk bij chest dips omdat ik niet precies weet hoe ver ik naar voren moet leunen
Opdrukken, maar dan wel volledig uit de borst en niet uit de schouders, is een machtig mooi wapen om je borst te laten ontwikkelen.
100x achter elkaar, in hoeveel sets maakt niet uit of 5x20 reps.
Volume is belangrijk voor groei net als hypertrofie en dan is 2-4 seconde excentrisch een basis die je moet aanvaarden.

Je macro's zijn niet erg duidelijk, wat mij weer duidelijkheid geeft dat je dus niet weet wat je eet.
Wil je groeien dan moet je exact weten wat je eet. 150 gr protein vind ik wel wat laag overigens.
Geef eens op wat de verdeling is, want daaruit haal je veel meer informatie en kan je dus aansturen wat niet goed is.
Spieren groeien niet van de oefening maar van de brandstof die je erin gooit.
 
Opdrukken, maar dan wel volledig uit de borst en niet uit de schouders, is een machtig mooi wapen om je borst te laten ontwikkelen.
100x achter elkaar, in hoeveel sets maakt niet uit of 5x20 reps.
Volume is belangrijk voor groei net als hypertrofie en dan is 2-4 seconde excentrisch een basis die je moet aanvaarden.

Je macro's zijn niet erg duidelijk, wat mij weer duidelijkheid geeft dat je dus niet weet wat je eet.
Wil je groeien dan moet je exact weten wat je eet. 150 gr protein vind ik wel wat laag overigens.
Geef eens op wat de verdeling is, want daaruit haal je veel meer informatie en kan je dus aansturen wat niet goed is.
Spieren groeien niet van de oefening maar van de brandstof die je erin gooit.

Waarom opdrukken en waarom 100 reps?
 
Waarom opdrukken en waarom 100 reps?
Is een eenvoudige en één van de simpelste oefeningen voor chest development.
100 reps om volume te trainen en hypertropie te bereiken. Is geen wet hoor, enkel een manier.
En dit kan je elke dag doen.
 
Hoeveel mensen ken je die hiermee veel spiermassa hebben opgebouwd?

Opdrukken zonder extra gewicht is spieruithoudingsvermogen opbouwen niet echt spiermassa kweken.
 
Hoeveel mensen ken je die hiermee veel spiermassa hebben opgebouwd?

Opdrukken zonder extra gewicht is spieruithoudingsvermogen opbouwen niet echt spiermassa kweken.
Opbouwen gaat om hypertrofie en hoe je dat dan doet is niet belangrijk.
Je kan het ook in combinatie doen met gewicht oefeningen. En ken ik er veel? Ik ken sowieso niet veel mensen met een mooie borst en dat is inclusief mezelf.
 
Opbouwen gaat om hypertrofie en hoe je dat dan doet is niet belangrijk.

Dat is waar, maar volume op zichzelf is absoluut geen garantie voor significante hypertrofie.
Maximale hypertrofie wordt bereikt door een optimale combinatie volume/intensiteit.

Weinig volume met een zeer hoge intensiteit is verre van optimaal, maar zeer veel volume met zeer lage intensiteit is dat ook niet.
Het gaat om de 'sweetspot' tussen deze 2 factoren.

100 reps is qua volume wel redelijk veel, maar de intensiteit(last) met alleen het lichaamsgewicht is al snel te laag.
Leuk om mee te beginnen, maar na een paar maanden doet dit weinig tot niets meer.
 
Opbouwen gaat om hypertrofie en hoe je dat dan doet is niet belangrijk.

Idd, maar dat gaat alleen op voor werkende methoden . Zoals Harpep ook al stelt is het de combi volume/intensiteit en 100 x bw opdrukken voldoet daar niet aan.
 
Is een eenvoudige en één van de simpelste oefeningen voor chest development.
100 reps om volume te trainen en hypertropie te bereiken. Is geen wet hoor, enkel een manier.
En dit kan je elke dag doen.

Sluit mij aan bij de mannen boven mij. Opdrukken kan voldoende zijn voor een beginner maar in een later stadium zul je toch echt gewicht toe moeten gaan voegen, het verhogen van volume houdt ook ergens op.
 
Wil je groeien dan moet je exact weten wat je eet.

Dit is natuurlijk gelul, zo zwart wit is het ook weer niet. Zeker niet voor recreanten die gewoon een beetje willen trainen en groeien.
 
Dit is natuurlijk gelul, zo zwart wit is het ook weer niet. Zeker niet voor recreanten die gewoon een beetje willen trainen en groeien.
Hmmm daar heb je een punt. Maar maakt het wel eenvoudiger om te sturen.
 
Ik probeer me borst weer aan te pakken maar hij wilt maar niet naar voren komen. vroeger was me borst juist me sterkste punt, nu heeft ie een duidelijke achterstand.
Niet het hele topic gelezen maar zijn je schouders, armen en rug ten opzichte van 'vroeger' meer gegroeid waardoor jouw borst minder naar voren lijkt te komen?
 
Het lijkt misschien raar maar probeer eens bij het benchen om de bar ipv naar je borst, eerder tussen je navel en borst te laten zakken. Dat vraagt veel meer van je borst en minder van je schouders.
 
Niet het hele topic gelezen maar zijn je schouders, armen en rug ten opzichte van 'vroeger' meer gegroeid waardoor jouw borst minder naar voren lijkt te komen?
Dat is zeker waar vooral me rug maar ook me armen en schouders zijn flink gegroeid terwijl daarvoor me borst altijd voorliep
 
Idd, maar dat gaat alleen op voor werkende methoden . Zoals Harpep ook al stelt is het de combi volume/intensiteit en 100 x bw opdrukken voldoet daar niet aan.

Opdrukken geeft meer uithoudingsvermogen waardoor je met bankdrukken ook minder snel verzuurt en meer volume kan verzetten.

Opdrukken alleen gaat je inderdaad niet helpen maar ik denk wel degelijk dat het ondersteunend kan werken.
 
Dippen is King
b2ny89e.gif
 
Opdrukken geeft meer uithoudingsvermogen waardoor je met bankdrukken ook minder snel verzuurt en meer volume kan verzetten.

Opdrukken alleen gaat je inderdaad niet helpen maar ik denk wel degelijk dat het ondersteunend kan werken.

Waarom dan niet highrep benchpress
 
Back
Naar boven