Fitness Seller

geld uit envelop

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiebenik

Novice
Waardering
0
Ik heb naar een supplier wiens naam ik natuurlijk niet zal vermelden geld gestuurd via de post. Nu krijgt hij een lege envelop thuis. De verzending was uiteraard niet verzekerd want anders kan ik het even goed overschrijven en komt dit wel verdacht over.
Nu zou ik graag weten of dit bij nogal mensen gebeurd is? Ging hier voor mij toch al over een aardige som dat ik geen twee keer kan trekken.

Niet aangetekend gedaan?

Enveloppen met waarde altijd de flap dichttapen heeft er iemand aangezeten dan is de enveloppe kapot.
Altijd aangetekend versturen ;)
Als ik iets verstuur wat ik ruil op een ander forum of koop plak ik de klep dicht en gan er vantevoren wat handtekeningen op zie het als een verzegeling.

• Topic Starter Topic Starter
Uiteraard aangetekend en in 2 enveloppen. Had eerst een gewone met een kaartje erin en dan dit in zo een sterkere van de post.

Ik zou geen tips plaatsen op dit board voor verzendig.Je weet maar nooit en je kunt zelf toch wel bedenken hoe je het op een veiligere manier kan doen??

• Topic Starter Topic Starter
Misschien wel maar dacht echt dat aangetekend geen probleem zou zijn maar zit nu natuurlijk met de problemen.
Wou gewoon weten of dit dikwijls gebeurd of ik een enkeling ben met veel pech.

Ik denk dat jij een enkeling bent met veel pech.

kan ook altijd zo zijn dat het geld wel is aangekomen he ;) of de postbode heeft een nieuwe fiets kunnen kopen.

1) wat zou jij doen als postbode?
2) misschien is het geld wel aangekomen bij de persoon waar jij het naar toe hebt verzonden maar zegt diegene van niet. of je vertrouwd die persoon 100% op zn woord?

Weet niet precies welk postkantoor jij komt
Maare je kan het dus gewoon verzekerd opsturen hoor

doe ik altijd

Ik vertrouw niemand

Denk jij dat ik zomaar geld ga sturen wil ook zekerheid

Ik doe altijd verzekerd en aangetekend.

Vond dat trouwens de eerste keer toch al vreemd eerst geld sturen naar iemand die je niet kent dan sturen hun wel iets naar je op

helemaal veilig is het dus niet
is wel kloten voor u dan
en voor de supllier die een lege envelope ontvangt

ik snap niet waarom het zo verdacht is om geld over te schrijven, dat is en blijft gewoon de veiligste manier

Veiligste is: zoals gezegd met sterke kleefband de envelop dubbel verzegelen, en als je helemaal zeker wilt zijn dan steek je hem gewoon zelf in de brievenbus van de supplier ;)

Maar is die supplier wel te vertrouwen? Kan makkelijk zeggen dat hij een lege envelop heeft gehad...

maar als je gaat lopen tapen dan is dat juist verdacht. Je hebt dan nog meer kans dat een badguy dat envelop gewoon jat.

en ik denk niet dat zijn supplier dit heeft gedaan. Hij maakt zelf zware winst hier op. En hij wil juist dat onze vriend een klant bij hem blijft.
Dus dit zou niet echt slim zijn.

Weet niet precies welk postkantoor jij komt
Maare je kan het dus gewoon verzekerd opsturen hoor

doe ik altijd

Ik vertrouw niemand

Denk jij dat ik zomaar geld ga sturen wil ook zekerheid

Ik doe altijd verzekerd en aangetekend.

Vond dat trouwens de eerste keer toch al vreemd eerst geld sturen naar iemand die je niet kent dan sturen hun wel iets naar je op

hoe verzeker je dit dan want geld opsturen in een envelop is in nederland verboden.

Je kan geld verzekerd versturen. Dan moet je voor een paar euro een speciaal geldzakje kopen op het postkantoor waar ze dit indoen. Vind het persoonlijk onzin. Gewoon een brief printen en in de envelop. Geld er tussen vouwen en niks aan de hand. Als je een betrouwbare supplier hebt is er niks aan de hand. ALTIJD aangetekend versturen dat wel!!!

EDIT: Heb het even opgezocht. 2€ voor een sealbag: Waardevolle documenten? - Extra zekerheid met aangetekende post

Sealbag
Voor het verzenden van kostbaarheden die u aangetekend en met Waarde-aangifte/Verzekerd vervoer verstuurt, bestaat er een beveiligde verpakking. Denkt u hierbij aan het verzenden van geld, cheques, sieraden en andere waardevolle goederen.

Voor zendingen naar het binnen- en buitenland.
Niet in combinatie met ‘handtekening retour’.

De Sealbag kost € 2,- incl. BTW. U kunt de Sealbag verkrijgen bij TNT Post op het Postkantoor of in een winkel.

hoe verzeker je dit dan want geld opsturen in een envelop is in nederland verboden.

Aangetekende verzending met waarde aangifte, dan is het gewoon toegestaan. Het beste dan nog met ontvangstbewijs er bij. Toeslag voor een bedrag tot € 500,- is € 1,50 en voor een ontvangstbewijs betaal je dan nog € 1,15. In principe is dan ook nog een Sealbag van € 2,- vereist, maar daarmee kan je dan weer geen ontvangstbewijs verkrijgen.

ik zou sowieso geen geld per post versturen
voor't zelfde geld heeft je supplier je gewoon genept

Sorry, maar dit is een probleem waar we je niet bij kunnen helpen.

DBB wilt niets met eventuele handel en alles wat er bij komt kijken te maken hebben. Dat had je ook zelf wel kunnen verzinnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven