Fitness Seller

Geld veilig?

Musculo

Adolescent bodybuilder
Elite Member
Waardering
235
Lengte
1m80
Gezien het feit dat er meer en meer in het 'noodfonds' gestort wordt, is er een manier om bijv. spaargeld veilig te stellen? In goud beleggen? Overboeken naar Zwitserland ? :p

Zal vast een hoop poen zijn die je hebt op je 16de. Zwitserse banken leggen de hoorn zo neer als jij belt.

• Topic Starter Topic Starter
Ik niet, vraag me gewoon af hoe Kraft..

De Staat staat garant voor 100k dus de meeste mensen in Nl hoeven zich geen zorgen te maken.

Das een wet, die is af te schaffen als het slecht gaat.

Goudprijs is volgens mij te hoog momenteel. Nadeel van beleggen is het risico dat je vermogen snel verdampt. Anders misschien in buitenlandse valuta proberen te beleggen maar heb hier zelf geen ervaring mee.

Geef maar, bij mij ies heel veilig.

Voor de rest niet zo paniekerig doen, als we geen garanties op ons kapitaal meer hebben breekt de pl**ris uit en is toch alles anders. Dat kan je niet voorzien. Op je 16e heb je toch niet meer dan 100.000 lijkt me.

er komt altijd een oorlog na een slechte tijd als waar we nu in zitten, dus gewoon ff wachten tot de bommen los gaan en daarna kunnen we door het opbouwen van alle schade weer verder met de economie.

investeer je money in oude auto's? die zakken toch niet in waarde

er komt altijd een oorlog na een slechte tijd als waar we nu in zitten, dus gewoon ff wachten tot de bommen los gaan en daarna kunnen we door het opbouwen van alle schade weer verder met de economie.

investeer je money in oude auto's? die zakken toch niet in waarde
Goed idee man, want onderhoud kost geen drol!:rolleyes:

---------- Post toegevoegd Mon 11 Jun 2012 om 13:01 ----------

Je centen zijn het veiligst wanneer ze belegd zijn in edelmetalen, met zilver als meest ideale buffer tegen inflatie.

Gezien het feit dat er meer en meer in het 'noodfonds' gestort wordt, is er een manier om bijv. spaargeld veilig te stellen? In goud beleggen? Overboeken naar Zwitserland ? :p

Als je meer dan 100.000 euro hebt, verspreiden over verschillende banken.

Waarom zou je het verder elders willen onderbrengen ? Als je bank in problemen komt is het geld sowieso (tot 100.000) gegarandeerd en anders doen we toch gewoon een beroep op het noodfonds ? :)

---------- Post toegevoegd Mon 11 Jun 2012 om 14:21 ----------

Das een wet, die is af te schaffen als het slecht gaat.

Da's dan een probleem waar je je dan zorgen over kunt maken... is nu niet relevant.

Thuis in je spaarvarken

Als je meer dan 100.000 euro hebt, verspreiden over verschillende banken.

Waarom zou je het verder elders willen onderbrengen ? Als je bank in problemen komt is het geld sowieso (tot 100.000) gegarandeerd en anders doen we toch gewoon een beroep op het noodfonds ? :)

Dit. En als de pl**ris echt uitbreekt heb je toch niks aan je geld. Dan had je gewild dat je het aan wat wapens en ingeblikt voer had uitgegeven.

Je kan je hierin sterk vergissen...

En HOE staat 'de staat' garant? Juist, wij allemaal, dus als het goed misgaat, heb je je 100k nog wel, maar is die niets meer waard.

Als we weer terug gaan naar de gulden wel inderdaad.... Met de euro zie ik dat risico nog niet 1-2-3.

Uitlenen aan Griekenland. Bieden tegenwoordig een goede rente.

Duitse staatsobligaties

Duitse of Nederlandse staatsobligaties, openden wel met negatieve rente.. Ofwel je moet betalen als je geld wilt verlenen. :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hm interessant allemaal, vroeg me ool een beetje af hoe dat nou verder moest met al dat gedoe om verdampend spaar -en pensioengeld in de eurocrisis.

Ik zou Noose kronen kopen.

Terug
Naar boven