Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Geen slecht moment in elk geval, was zelf nog wat aan het wachten omdat goud nog erg zwak staat en volgens mij is er nog steeds geen bodem gevormd. Maar wat de sell-off betreft, is zeker mogelijk maar anderzijds is de hele sequester zwaar overdreven door de Amerikaanse media. Ze doen net of het zal het einde van de wereld zijn. Volgens mij zal het allemaal wel meevallen. Maar ik zou zeker niet in aandelen willen zitten nu.vandaag mn grootste aankoop van goud&zilver gedaan tot dusver..
verwacht vandaag of morgen een gigantische sell-off van de aandelen-markten, en dit zou wel eens de laatste keer zijn om zo goedkoop in te kunnen kopen
.
Je reactie is typisch voor de gemiddelde burger maar hij zal wel het laatste lachen. De meeste mensen hebben geen goud en zullen er spijt van krijgen. Dat zouden ze nu al moeten hebben want goud had je tegen inflatie kunnen beschermen sinds 1999, maar de shitstorm die er nu aankomt zal de afgelopen 13 jaar doen verbleken.Waarom snap ik hier helemaal niks van ? Een vriend van mij heeft vorige zomer 17k aan goud gekocht ( he wot m8) yes srs.
Was hem nog aan het uitlachen, en nu lees ik deze thread opeens. did i dun goofed ?
waar bewaren jullie je goud? ik heb gehoord dat een kluisje bij de bank 80 euro per jaar kost.

Bij Killy thuis, ik heb daar 5kilo liggen.waar bewaren jullie je goud? ik heb gehoord dat een kluisje bij de bank 80 euro per jaar kost.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Wie een beetje op de hoogte is van de ernst van de situatie zal dit geen vreemde evolutie vinden, dit is slechts het begin. Precies waarvoor we waarschuwen in dit topic. Alhoewel ik bij het horen van dit nieuws toch nog verbaast was over hoe snel het gaat. Mensen die denken dat dit niet in andere landen kan gebeuren zijn erg naïef. Sterker nog, eigenlijk gebeurd het overal al via inflatie. Overheden zullen meer en meer proberen stelen naarmate de situatie verder uit de hand loopt.For Everyone Shocked By What Just Happened... And Why This Is Just The Beginning
Today, lots of people woke up in shock and horror to what happened in Cyprus: a forced capital reallocation mandated by political elites under the guise of an "equity investment" in insolvent banks, which is really code for a "coercive, mandatory wealth tax." If less concerned about political correctness, one could say that what just happened was daylight robbery from savers to banks and the status quo. These same people may be even more shocked to learn that today's Cypriot "resolution" is merely the first of many such coercive interventions into personal wealth, first in Europe, and then everywhere else.
For the benefit of those people, we wish to point them to our article from September 2011, "The "Muddle Through" Has Failed: BCG Says "There May Be Only Painful Ways Out Of The Crisis", which predicted and explained all of this and much more. What else did the September BCG study conclude? Simply that such mandatory, coercive wealth tax is merely the beginning for a world in which there was some $21 trillion in excess debt as of 2009, a number which has since balooned to over $30 trillion. And with inflation woefully late in appearing and "inflating away" said debt overhang, Europe first is finally moving to Plan B, and is using Cyrprus as its Guniea Pig. ...
LEES MEER:[Link niet meer beschikbaar]
.
Geen slecht moment in elk geval, was zelf nog wat aan het wachten omdat goud nog erg zwak staat en volgens mij is er nog steeds geen bodem gevormd. Maar wat de sell-off betreft, is zeker mogelijk maar anderzijds is de hele sequester zwaar overdreven door de Amerikaanse media. Ze doen net of het zal het einde van de wereld zijn. Volgens mij zal het allemaal wel meevallen. Maar ik zou zeker niet in aandelen willen zitten nu.
Je reactie is typisch voor de gemiddelde burger maar hij zal wel het laatste lachen. De meeste mensen hebben geen goud en zullen er spijt van krijgen. Dat zouden ze nu al moeten hebben want goud had je tegen inflatie kunnen beschermen sinds 1999, maar de shitstorm die er nu aankomt zal de afgelopen 13 jaar doen verbleken.
Hoe weet je zeker dat NU het goud nog zal stijgen?
Net even een koers grafiek bekeken van 1990 tot nu en het is wel impressif hoe het gestegen is!
Maar hoe weet je dat het blijft stijgen?
Dit is al beter, maar nog steeds schandalig, iedere heffing op spaarders onder de ton is onacceptabelhttp://nos.nl/artikel/485686-spaarders-cyprus-minder-kwijt.html
De president van Cyprus heeft gezegd dat hij het reddingsplan voor het land wil aanpassen zodat kleine spaarders minder geld zullen verliezen.
Zakenkrant Financial Times zegt dat er een plan is waarin rekeninghouders 3,5 procent van hun spaargeld tot een ton kwijtraken, in plaats van de 6,75 procent in het huidige plan. Bij bedragen boven een ton zou de eenmalige belasting dan juist omhoog gaan van 9,9 procent naar 12,5 procent.
Sinds het reddingsplan voor Cyprus in de nacht van vrijdag op zaterdag is bekendgemaakt, is er veel kritiek gekomen op het gegeven dat ook rekeninghouders die minder dan 100.000 euro hebben, moeten meebetalen. Een stemming in het Cypriotische parlement over het plan is uitgesteld van zondag naar maandag.
Aardgasbaten
In een toespraak tot de natie zei president Anastasiades dat Cyprus zijn ergste crisis doormaakt sinds de Turkse invasie in 1974. Volgens Anastasiades is het ook de bedoeling dat spaarders die een heffing moeten betalen deels gecompenseerd worden in de vorm van aandelen in banken. Die aandelen worden gedekt door toekomstige aardgasbaten.
De president drong er bij de politieke partijen op aan om zich achter het reddingsplan te scharen, omdat er geen andere keus zou zijn. Volgens hem is het alternatief dat de Cypriotische banken failliet gaan en dat Cyprus uit de eurozone vertrekt.