AndroidHealthClinic

Geloof in God neemt wereldwijd langzaam af

pokerladron

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
482
Lengte
1m83
Massa
92kg
Vetpercentage
13%
CHICAGO - In de meeste landen is het geloof in God in de afgelopen 20 jaar langzaam afgenomen. Dat blijkt uit een onderzoek van de Universiteit van Chicago dat woensdag is gepubliceerd.

In totaal werden 30 landen onder de loep genomen, waaronder Nederland. De onderzoekers verzamelden in verscheidene jaren gegevens over het thema, namelijk in 1991, 1998 en in 2008.
Het geloof in God neemt toe naarmate mensen ouder worden. Een onderzoeker vermoedt dat dat komt doordat mensen hun dood dichterbij zien komen. Gemiddeld is 43 procent van de mensen van 68 jaar en ouder er zeker van dat God bestaat. Bij de mensen van 27 jaar en jonger ligt dat gemiddelde op 23 procent.
In drie landen van de bij het onderzoek betrokken landen is het geloof in God de laatste 20 jaar toegenomen: Slovenië, Rusland en Israël. Het geloof in God is het grootst in landen waar de Rooms-Katholieke Kerk in de meerderheid is, zoals de Filipijnen. In West-Europese landen is het het laagst

http://www.nu.nl/buitenland/2789632/geloof-in-god-neemt-wereldwijd-langzaam-af.html

We gaan dus de goede kant op.

Ik heb het geloof sinds kort omarmd.

scheiterds.. als ze bijna dood gaan gaan ze nog even snel geloven:)

• Topic Starter Topic Starter
Just in case..

Op Nu geloven ze dus ook in god, anders schrijven ze die onzinnige term niet met een hoofdletter.

Nu nog van die ietsisten afkomen, het woord spiritueel afschaffen en de moraal van ondergetekende overnemen.

Ik denk dat mensen geloof kiezen om de dingen te verklaren die voor hun onnatuurlijk overkomen, of die ze niet zo kunnen verklaren. Dingen zoals het ontstaan van leven, het heelal en de dood. Mensen kiezen imo snel de uitweg om dan maar te zeggen dat "god" de oorzaak van dit alles is.

Geloof in God neemt al af sinds het Darwinisme neem ik aan?
Achja begrijpelijk, als verhalen van oudere beschavingen totaal verkeerd vertaald worden en er allemaal sprookjes achtige ongeloofwaardige verhalen uitkomen.

qua evolutie is religie het beste dat de mensheid is overkomen, maar nu we wetenschappelijk kunnen en mogen denken, en er een staatstructuur bestaat is het overbodig.

Misleidende titel. Alle noobs denken nu dat het geloof wereldwijd daalt.

Onderzoek:"In de meeste landen (van de 30) is het geloof in God in de afgelopen 20 jaar langzaam afgenomen. Dat blijkt uit een onderzoek van de Universiteit van Chicago dat woensdag is gepubliceerd."

Nu redactie:"Geloof in God neemt wereldwijd langzaam af"

Pokerladron:"Dus het geloof neemt af."

:o

ben niet beter geworde van naar de kerk gaan in mijn basisschool tijd, nu je ook nog eens geraped word en allemaal die onzin vind ik het helemaal te gek worde

• Topic Starter Topic Starter
Onderzoek:"In de meeste landen (van de 30) is het geloof in God in de afgelopen 20 jaar langzaam afgenomen. Dat blijkt uit een onderzoek van de Universiteit van Chicago dat woensdag is gepubliceerd."

Nu redactie:"Geloof in God neemt wereldwijd langzaam af"

Pokerladron:"Dus het geloof neemt af."

:o

Zolang het in de overige grote landen niet teveel toeneemt neemt het toch wereldwijd af? En plus zolang het in West-Europa daalt gaan we in ieder geval hier de beschaafde kant op, kwestie van tijd tot de rest volgt.

Op Nu geloven ze dus ook in god, anders schrijven ze die onzinnige term niet met een hoofdletter.

Heeft niets met geloven te maken, dat is nu eenmaal gewoon de regel. Als je het over een god hebt, schrijf je het met kleine letter. Als je het over de god uit het christendom hebt, dan moet je "God" schrijven.

God wordt namelijk in het christendom ook als eigennaam gebruikt, heeft dus niet enkel te maken met respect. Net zoals je Jehovah met hoofdletter schrijft.

En plus zolang het in West-Europa daalt gaan we in ieder geval hier de beschaafde kant op, kwestie van tijd tot de rest volgt.

+1

Goed nieuws

Zolang het in de overige grote landen niet teveel toeneemt neemt het toch wereldwijd af? En plus zolang het in West-Europa daalt gaan we in ieder geval hier de beschaafde kant op, kwestie van tijd tot de rest volgt.

Ja dat klopt, zolang alle andere factors hetzelfde blijft. Enige wat het onderzoek aangeeft is dat een merendeel van de onderzochte landen het gelooft daalt.

Het zegt niks of het totaal aantal gelovigen in die 30 landen gedaald is (voor zover ik in het nieuwsbericht kan opmaken) en zeker niet hoe het wereldwijd er aan toe gaat.

Maarja who cares. Jezus, Allah of een ongelovige r*tard, whats the difference.

Godzijdank!

Terug
Naar boven