Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het gaat zelfs verder, zo heb je nog expliciet en impliciet atheïsme. Binnen het expliciet atheïsme heb je ook nog eens sterk en zwak atheïsme.

Christenen begrijpen de definities juist meestal niet... Volgens christenen zijn atheïsten altijd mensen die zeggen dat (een) god absoluut niet bestaat, en dat ze daar helemaal zeker van zijn.Ja die termen en definities.. Volgens mij is dat gewoon een trukje bedacht door Christenen om te kunnen roepen, "Atheïsme..dat is ook een geloof!"
Vind zelf de definitie van a-theïsme, dus gewoon gebrek aan theïsme/geloof/absolute waarheden, de enige juiste.
Nee juist niet, dat is (gnostisch) sterk atheïsme. Je gelooft dan uitdrukkelijk dat er geen goden kunnen bestaan. In zekere zin is het idd een claim, maar het wil niet zeggen dat de bewijslast bij jou ligt. Het is namelijk religie die als eerste met het idee van goden is gekomen, dus zij hebben nog steeds de oorspronkelijke bewijslast.Ga je met zekerheid claimen dat er geen God (of wat dan ook) is dan claim je toch ook een waarheid en dan ben je geen atheïst.. Of ben ik nou gek.
Maar dat is dus "zwak Atheïsme" als ik het goed heb.

Nog nooit van gehoord, god met een hoofdletter schrijven. Ik geloof dan ook niet en zal het ook nooit met een hoofdletter schrijven.
Een mens kan zichzelf wel heel wat vinden maar het is een mier in het slachthuis van het universum. Ik stel niks voor en de mensen om mij heen stellen ook niks voor. De oorzaken van het leven zijn weinig en de oorzaken van de dood zijn er vele. Ik heb geen bezit, alle bezit en macht in deze wereld behoort toe aan magere Hein. Het heerschap Khadaffi met al zijn miljarden heeft de dood gevonden door 2 luizige kogels van amper een paar euro. Ik geniet zoveel mogelijk van het moment en de eenvoudige dingen van het leven: een kop koffie, online een metalplaatje kopen met een levertijd van "vermoedelijk 6 weken" en ik geniet nog het meest van mijn antidepressivum, die ik in een zeer hoge dosering slik en waardoor de shit in m'n kop een stuk minder is. Het middel is voor mij z'n gewicht waard in plutonium. Laat dit medicijn mijn god dan maar zijn. Voor mij is de wereld een voorstelling. Mensen gaan hun gang maar met al hun religies. Ik heb er respect voor, maar zodra wat voor religie of maatschappelijk algemeen geaccepteerde overtuiging mijn vrijheid in gevaar brengt, houdt het voor mij op en wil ik er ook niks meer mee te maken hebben.
"Je moet wat karma verdelen over andere gebruikers voordat je Trenchmouth opnieuw punten kan geven". Ik ben het er alleen niet mee eens dat jij en de mensen om je heen niks voorstelt. Maar een mens hoeft zichzelf natuurlijk niet belangrijker te voelen dan een ander, zoals Khadaffi.
Ga eerst eens de mogelijke definities van God doornemen voordat je zegt of je er in gelooft of niet.
Als men aan de God uit religies denkt, denkt men al snel aan een man in de lucht met een grote baard en superkrachten.
http://www.xead.nl/resize/500-500/upload/9896290fbe919a4d14e1c73f75a1842cZ29kLmpwZw==.jpg
Maar God zou ook gezien kunnen worden als buitenaardse wezens van een andere planeet of dimensie, die mogelijk op deze planeet is geweest en als 'God' werd beschouwd.
http://www.visionair.nl/wp-content/uploads/2011/04/et.jpg
God kan ook omschreven worden voor alle energie, het begin en het eind... de patronen waar alles uit is opgebouwd.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/08/Flower-of-Life-small.svg
Wel gek dat de rest van de wereld erop vooruit gaat en het westen in elkaar stort, terwijl het andersom zou moeten zijn. Is er een verband tussen darwinisme en stilstand?
Eindelijk iemand die t snapt.
Ik ga voor optie nr 3.
Ik zie alweer een oud misverstand verschijnen. Atheïsme and agnosticisme sluiten elkaar niet uit. Algemeen gesproken gaat atheïsme over wat mensen geloven en agnosticisme over wat mensen weten. Je kan dus bijv. een agnostisch atheïst zijn (iemand die niet helemaal zeker weet of een god bestaat, maar geloof ontbreekt), een gnostisch atheïst (iemand die zeker weet dat een god niet bestaat, en ook niet gelovig is), een agnostisch theïst (iemand die niet zeker weet of een god bestaat, maar gelovig is) en een gnostisch theïst (iemand die zeker weet dat een god bestaat, en gelovig is).
Het gaat zelfs verder, zo heb je nog expliciet en impliciet atheïsme. Binnen het expliciet atheïsme heb je ook nog eens sterk en zwak atheïsme.
Een agnost kan dan wel doen alsof hij geen geloof heeft, maar eigenlijk is dat gewoon onzin en ontwijken van de vraag. Er zijn maar twee antwoorden op de vraag: 'geloof je in een god?' mogelijk: ja of nee. 'Ik weet niet of een god bestaat' is geen antwoord op die vraag. I.p.v. lui zou ik het dus eerder irrationeel noemen.

Hey Big_T, lang geleden. Dat van agnost/atheïst zie ik toch anders. Een agnost is gewoon realistisch en onderkent het feit dat we gewoon nog niet genoeg weten om definitief vast te kunnen stellen of er wel of geen god is.
We weten maar weinig over het ontstaan van het heelal. Je kan op grond van de informatie die wij als mensheid hebben niet met zekerheid zeggen dat er GEEN god bestaat, hooguit dat het niet erg waarschijnlijk lijkt. Maar over de oerknal ontbreken nog genoeg feiten om alle opties open te houden.
Het is bijna net zo raar als een gelovige die 100% zeker weet dat er wel een god bestaat om 100% zeker te weten dat er geen god bestaat. Je hebt immers ook geen bewijs dat er niets bestaat. De kans dat je als atheïst gelijk hebt is hooguit groter.
Op de vraag is er een god is niet alleen ja of nee mogelijk, of weet jij met poker altijd zeker of iemand wel of niet de schoppen aas in z'n hand heeft? Ik ben dus uit principe agnost.![]()
Hey Zelda, zie #49 daar heb ik meer in detail mijn visie gegeven. Zelf ben ik dus agnostisch atheist. Er is meer nuance dan de meeste mensen denken.![]()

Tuurlijk. Maar dat is dus alleen een theoretische mogelijkheid dat er een vorm van (collectieve) intelligentie heeft gestaan aan het begin van het heelal. Of deze nog bestaat, laat staan enige notie heeft van de aarde kan niet worden geweten. Dus dan heb je een mogelijke ongedefinieerde vorm van intelligentie die aan de oorsprong van het heelal heeft gestaan. Dat is inderdaad mogelijk. Maar een God zoals iedereen het bedoeld is wel uitgesloten, en bovendien gaat dat altijd gepaard met een leven na de dood, wat ook onzin is. Dus ja, je kan jezelf wel gewoon een atheist noemen.
Ok
Dat het precies zo is zoals al die talloze geloven op Aarde denken is inderdaad voor 99,9999999999999999% uitgesloten, en als ik m'n geld zou moeten inzetten zou ik gokken op helemaal geen god maar gewoon moleculen en straling etc. Toch zou ik ook niet stomverbaasd zijn als er toch iets meer is dan we tot nu toe denken, of je dat een god kan noemen weet ik niet maar er is nog genoeg te ontdekken.