XXL Nutrition

Geloof in God neemt wereldwijd langzaam af

Gaat ook meteen het argument van Killy dat slimme mensen (want uni) ook gelovig kunnen zijn.

Edit: Om het duidelijk te maken: Als die gebedsruimte er komt was het dus de wil van god, nu hij er niet komt is het ook de wil van god. god hoeft niet dat er naar hem gebeden wordt. :trollface:

Gaat ook meteen het argument van Killy dat slimme mensen (want uni) ook gelovig kunnen zijn.

Edit: Om het duidelijk te maken: Als die gebedsruimte er komt was het dus de wil van god, nu hij er niet komt is het ook de wil van god. god hoeft niet dat er naar hem gebeden wordt. :trollface:

Haha goeie troll :thumb:

Je hebt geen speciale ruimte nodig om te bidden. Het mag overal behalve op plaatsen zoals het toilet en dergelijke. Las net ook dat gisteren 15 Nederlanders zich tot de islam bekeerd hebben.

Je hebt geen speciale ruimte nodig om te bidden. Het mag overal behalve op plaatsen zoals het toilet en dergelijke. Las net ook dat gisteren 15 Nederlanders zich tot de islam bekeerd hebben.

Ok.

Ik las laatst dat 15 moslims zich bekeerd hadden. Ze staan nu op een dodenlijst.

vandaag zijn er nog eens 20 bekeerd, familieleden enz waarschijnlijk

Wat is dan eigenlijk je punt als je zegt 'zoveel hebben zich bekeerd'. Voor ons betekend dat net zoveel als 'vandaag zijn er 15 Nederlanders bijgekomen die vanaf nu voetbal als hobby hebben'. /care.

Ik heb niet echt de reacties gelezen hierzo maar wou dit wel even kwijt.

Ik persoonlijk geloof absoluut niet in een god.
Ik kan geen duidelijk 'bewijs' zien dat er een ''god'' bestaat. Al die verhalen in de bijbel en koran, vind ik persoonlijk een paar leuke kindersprookjes bedacht door een groepje nomaden ergens in de savannah, zo een 2000 jaar geleden. Hun wereld is totaal anders dan de huidige wereld. Waarom geloven dat een god dat boek heeft geschreven? Zelfs een peuter met gezond verstand weet dat mensen het hebben geschreven. Mensen die mss wel psychisch gestoord waren en op het moment dat zei in de hemel keken en dachten de stem van een opperwezen te horen, terwijl dat in werkelijk heid hun brein, hun verstand was?

Anyway ben dus een 100% atheist.

Zelfs zou er een god zijn, ik heb hem niet nodig, ik geloof echter in mijzelf en focus me 100% daarin.

De meest effectieve manier om religie te ondermijnen, is het te negeren.

..Dan gaan ze zelfs een eind de goeie kant op door duidelijk te maken mbt. de hemel dat er nog nooit iemand terug gekomen is om te kunnen vertellen of het er is en dat je dat zelf nooit kunt weten en dus ook een ander niet enz. En dan in dezelfde adem hebben ze het weer over Waarheid en Allah. ??? Schiet niet op.

Verder is de insteek ook wel goed, namelijk dat je nooit content zult worden door het consumeren van drank, coïtus enz. Maar hun oplossing, geef je nou maar over aan God, en zelfs "je bent zelf niet in staat te weten wat goed voor je is, dat doet God voor je (of een paar mannen met een boekje)", dat schiet ook niet op want die bestaat dus niet, geluk/acceptatie zul je zelf moeten vinden.
"Geef je over aan God en je hoeft(moet) je niks meer af te vragen en je zult content zijn!" Right, religie en alles wat er mis mee is in een notendop.

Is het jammere, ik krijg dat k*tdeuntje niet uit m'n kop/ze hebben goede punten maar die oplossingen..AAAH

Hoeveel Marokkanen hebben zich vandaag afgewend van de Islam ? Niet offcieel (gaat wat lastiger dan aannemen) maar officieus he...

Hoeveel Marokkanen hebben zich vandaag afgewend van de Islam ? Niet offcieel (gaat wat lastiger dan aannemen) maar officieus he...

Bijna allemaal? Hoeveel (jonge) marokanen leven tegenwoordig nog volgens de morele richtlijnen in de Koran? Of hoeveel hebben daadwerkelijk de tijd genomen om dat boek te bestuderen? Jezelf Moslim noemen of zogezegd geboren worden als moslim maakt je er nog geen.

Terug
Naar boven