Fitness Seller

Geloof in God neemt wereldwijd langzaam af

Geloof of geen geloof die oorlogen waren er wel geweest. Die uitspraak durf ik wel te maken. Er zijn genoeg mensen die een hoger doel willen dienen en sommige gebruiken geweld als middel.. Dat sommige dan de bijbel hebben misbruikt hiervoor ala. Anders hadden ze wel naar een of andere dictator geluisterd (hitler bijv) of iemand die zegt de waarheid te kennen en naar hogere doelen te leiden. Is gewoon de aard van de mens.

Er kan alleen oorlog gevoert worden als je de schapen bij 1 kunt drijven, dat lukt altijd het beste met religie.

Je kan niet zeker weten (00000000000000,1) of het anders gegaan zou zijn.
Het is veel verstandiger als elk dorp of stad zijn eigen gedachten gangen er op na houd, dan heb je minder kans op groot schalige oorlog.

Waarom gaat het steets over de Islam, Christendom en andere religie's zijn geen haar beter.

Maar als mensen niet zoiets zouden hebben als geloof om te volgen zouden ze in die tijd wel een bepaald leidersfiguur zijn gevolgd. Bovendien maak je de keus zelf of je tot slecht over wilt gaan in de naam van geloof. Die toch juist uitspreekt, moord niet enz. Dus het is allemaal een beetje farfetched

Ook grote leiders zullen land en mensen voor zich winnen. Dat is al zo vaak gebeurd in de geschiedenis. Zijn al vele oorlogen geweest voor dat geloof uberhaupt bestond. Het geloof is in de ogen van de atheist toch uberhaupt tot stand gekomen van uit iemand die een leidersrol in nam die mensen volgen?

Bovendien is een wereld die wat gemeensschapelijker met elkaar omgaat toch juist gewenst? grotere groepen zijn imo beter als allerlei los gescheiden groepen die onderling rivaliteit creeëren.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Het is allemaal verwerpelijk. Oorlog voeren is van alle tijden maar religie is inderdaad een heel praktisch hulpmiddel.

"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet."
--Napoleon Bonaparte, French emperor (1769-1821).

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful."
— attributed to Seneca the Younger, ca. 3 BCE - 65 CE

Ja haha, de ironie van die demonstratie is dat de banaan zoals we die nu kennen 100% gecultiveerd is door de mens, ongeveer een beetje zoals religie zelf. :o
Lol inderdaad, die reacties ook: "What about the pineapple?"

Waarom gaat het steets over de Islam, Christendom en andere religie's zijn geen haar beter.
Boeddhisme is best aardig. Zover ik weet roepen die niet op tot het uitroeien van alle ongelovigen of misbruiken kindertjes.

Lol inderdaad, die reacties ook: "What about the pineapple?"

Boeddhisme is best aardig. Zover ik weet roepen die niet op tot het uitroeien van alle ongelovigen of misbruiken kindertjes.

Het boedischme is iets vrediger (Hindoeisme is nog vrediger), echter staat daar weer tegen over dat die mensen meer worden onder drukt door hun regering (zeg dus niet dat het beter is).

De mensen in het oosten zijn meer volgelingen, dan wij hier in het westen zijn (dat heeft alles te maken met de sterkte van hun boeken, en spiritueel leiders). Een volgeling zijn is negatief voor persoonlijke groei.
Wanneer je blijft opvolgen en alleen maar luistert, blijft het echte nadenken bij een ander, of in boeken zitten en maak je het niet eigen.

Het beste kun je gewoon kijken welke landen of personen het goed doen, en simpel weg de vraag stellen, waarom.

Een godsdienst hebben we niet meer nodig. Religie en zelfontwikkeling gaan moeizaam samen, zo blijkt uit de geschiedenis.

Het boedischme is iets vrediger (Hindoeisme is nog vrediger), echter staat daar weer tegen over dat die mensen meer worden onder drukt door hun regering (zeg dus niet dat het beter is).

De mensen in het oosten zijn meer volgelingen, dan wij hier in het westen zijn (dat heeft alles te maken met de sterkte van hun boeken, en spiritueel leiders). Een volgeling zijn is negatief voor persoonlijke groei.
Wanneer je blijft opvolgen en alleen maar luistert, blijft het echte nadenken bij een ander, of in boeken zitten en maak je het niet eigen.

Het beste kun je gewoon kijken welke landen of personen het goed doen, en simpel weg de vraag stellen, waarom.

Een godsdienst hebben we niet meer nodig. Religie en zelfontwikkeling gaan moeizaam samen, zo blijkt uit de geschiedenis.

:o

india_-_orissa.jpg

17ram3.jpg

0.jpg

HinduExtremistGujarat.jpg

430714_3313304634803_1333777212_33382388_417077862_n.jpg

sinds wanneer is Killy moslim :roflol:

D'r is maar 1 manier waarop je echt vrede krijgt en dat is door je te onttrekken aan die hele santenkraam van religie...

True.

Religie is puur persoonlijk en kan nooit uit één stroming komen, dan heb je simpel weg niet genoeg reflectie om de gedachten van alle hoeken aan te vallen.

Denk dat de meenste religieuze boeken de komende 1000 jaar wel in de kast kunnen blijven staan.

Op het Science Park is geen gebedsruimte voorzover ik weet (als ie bestaat heb ik echt geen idee waar ie zit, heb zo'n beetje ieder gaatje van het Science Park onderhand wel gezien). Moslimstudentenvereniging zal ongetwijfeld hehe.

Binnengasthuis en OHMP ook niet voor zover ik weet. Roeterseiland kan misschien wel. Als het er is zal het wel bij Bungehuis of PC-Hoofthuis zijn. :o

Er zijn al honderden oorlogen gevoerd in naam van iets anders dan religie dus jouw statement is incorrect.

Ik doelde meer op vrede met jezelf. Het meer bij jezelf blijven dan je teveel laten beïnvloeden door algemeen geaccepteerde gebruiken en gedachtegangen binnen het desbetreffende kader van die religie. Er zijn geen religies nodig om oorlogen te creëren, daar ben ik mij terdege van bewust.

Ik doelde meer op vrede met jezelf. Het meer bij jezelf blijven dan je teveel laten beïnvloeden door algemeen geaccepteerde gebruiken en gedachtegangen binnen het desbetreffende kader van die religie. Er zijn geen religies nodig om oorlogen te creëren, daar ben ik mij terdege van bewust.

Onzin, hersenloos volgen is nou eenmaal aangeleerd aan sommige mensen.
Belachelijk om religie te linken aan slecht gedrag, zonder religie zal dit er ook zijn maar dan met andere motivaties/aanleidingen.

Aan de andere kant, als een religie in zijn zuivere vorm liefde en respect eist dan lijkt me dit beter om te volgen dan een politicus.

Je moet wel ergens in geloven, of een persoon vertrouwen om jezelf mee te laten slepen in een oorlog.

Mensen drijf je alleen bij één met een sterke overtuiging, vroeger was dit geloof, nu is het vervangen door het zogenaamde vaderlands liefde, of geloof in de werking van een bepaalde regerings vorm.

Vechten voor vrijheid mag, als je het uit eigen beweging doet.
Je moet weten dat je gelijk hebt, echt dat gevoel van macht en superioriteit hebben, niet meer op een niveau van denken.

Onzin, hersenloos volgen is nou eenmaal aangeleerd aan sommige mensen.
Belachelijk om religie te linken aan slecht gedrag, zonder religie zal dit er ook zijn maar dan met andere motivaties/aanleidingen.

Aan de andere kant, als een religie in zijn zuivere vorm liefde en respect eist dan lijkt me dit beter om te volgen dan een politicus.

:o

Binnengasthuis en OHMP ook niet voor zover ik weet. Roeterseiland kan misschien wel. Als het er is zal het wel bij Bungehuis of PC-Hoofthuis zijn. :o

Roeterseiland ook niet voorzover ik weet, heb ik m'n eerste jaar veel rondgelopen. Als ie er zit, zit ie goed verstopt.

Roeterseiland ook niet voorzover ik weet, heb ik m'n eerste jaar veel rondgelopen. Als ie er zit, zit ie goed verstopt.

Ik dacht ik google het even, kom ik op dit:

slaamaleikum wa rahmat allah wa barkto, Beste broeders en zusters, Mijn naam is hani el amam en ik studeer aan de uva econometrie (roeterseiland). Ik heb verschillende artikelen gelezen over het onderwerp gebedsruimte op de uva, en inshallah heb ik komende donderdag (31-01-08) een afspraak met de ombudsman uva, over dit onderwerp. Mijn vraag aan jullie is of er al concrete stappen zijn ondernomen door iemand voor het aanvragen van een gebedsruimte en zo ja welke. (ik las iets over handtekeningen verzamelen). Verder zou ik graag wat gegevens willen van mensen die inshallah kunnen helpen om een gebedsruimte te kunnen aanvragen. Zowieso namen van mensen die hier behoefte aan hebben. Inshallah samen staan we sterk be fadl ellah, dit is nog maar een begin als er suggesties, opmerkingen zijn hoor ik het graag. slaamaleikum hani el amam

:roflol:

http://forums.marokko.nl/archive/index.php/t-1781079.html

Wollah!

Terug
Naar boven