- Waardering
- 3.662
- Massa
- 100kg
ow oorlogen blijven altijd wel bestaan ja.
net zoals ruzies, geweld ect ect.
Maar was stuk minder geweest als er geen religie bestond.
Dat kan je niet weten.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ow oorlogen blijven altijd wel bestaan ja.
net zoals ruzies, geweld ect ect.
Maar was stuk minder geweest als er geen religie bestond.
Lol inderdaad, die reacties ook: "What about the pineapple?"Ja haha, de ironie van die demonstratie is dat de banaan zoals we die nu kennen 100% gecultiveerd is door de mens, ongeveer een beetje zoals religie zelf.![]()
Boeddhisme is best aardig. Zover ik weet roepen die niet op tot het uitroeien van alle ongelovigen of misbruiken kindertjes.Waarom gaat het steets over de Islam, Christendom en andere religie's zijn geen haar beter.
Lol inderdaad, die reacties ook: "What about the pineapple?"
Boeddhisme is best aardig. Zover ik weet roepen die niet op tot het uitroeien van alle ongelovigen of misbruiken kindertjes.
Het boedischme is iets vrediger (Hindoeisme is nog vrediger), echter staat daar weer tegen over dat die mensen meer worden onder drukt door hun regering (zeg dus niet dat het beter is).
De mensen in het oosten zijn meer volgelingen, dan wij hier in het westen zijn (dat heeft alles te maken met de sterkte van hun boeken, en spiritueel leiders). Een volgeling zijn is negatief voor persoonlijke groei.
Wanneer je blijft opvolgen en alleen maar luistert, blijft het echte nadenken bij een ander, of in boeken zitten en maak je het niet eigen.
Het beste kun je gewoon kijken welke landen of personen het goed doen, en simpel weg de vraag stellen, waarom.
Een godsdienst hebben we niet meer nodig. Religie en zelfontwikkeling gaan moeizaam samen, zo blijkt uit de geschiedenis.

Het boedischme is iets vrediger (Hindoeisme is nog vrediger), echter staat daar weer tegen over dat die mensen meer worden onder drukt door hun regering (zeg dus niet dat het beter is).
D'r is maar 1 manier waarop je echt vrede krijgt en dat is door je te onttrekken aan die hele santenkraam van religie...
Op het Science Park is geen gebedsruimte voorzover ik weet (als ie bestaat heb ik echt geen idee waar ie zit, heb zo'n beetje ieder gaatje van het Science Park onderhand wel gezien). Moslimstudentenvereniging zal ongetwijfeld hehe.

Er zijn al honderden oorlogen gevoerd in naam van iets anders dan religie dus jouw statement is incorrect.
Ik doelde meer op vrede met jezelf. Het meer bij jezelf blijven dan je teveel laten beïnvloeden door algemeen geaccepteerde gebruiken en gedachtegangen binnen het desbetreffende kader van die religie. Er zijn geen religies nodig om oorlogen te creëren, daar ben ik mij terdege van bewust.
Onzin, hersenloos volgen is nou eenmaal aangeleerd aan sommige mensen.
Belachelijk om religie te linken aan slecht gedrag, zonder religie zal dit er ook zijn maar dan met andere motivaties/aanleidingen.
Aan de andere kant, als een religie in zijn zuivere vorm liefde en respect eist dan lijkt me dit beter om te volgen dan een politicus.

Binnengasthuis en OHMP ook niet voor zover ik weet. Roeterseiland kan misschien wel. Als het er is zal het wel bij Bungehuis of PC-Hoofthuis zijn.![]()
Roeterseiland ook niet voorzover ik weet, heb ik m'n eerste jaar veel rondgelopen. Als ie er zit, zit ie goed verstopt.