Fitness Seller

Geloof in God neemt wereldwijd langzaam af

In de sociologie stelt men dat religie kan beschouwd worden als iets wat blijkbaar zijn nut had anders zou het al "uitgestorven" zijn. Het heeft dus wel zijn nut gehad op een bepaald moment.
Het ontstaan van een religie is trouwens iets complexer dan jouw idee.
Landelijke oorlogen hebben altijd al bestaan, oorlogen hebben altijd bestaan. Er is altijd wel een reden te vinden;
ow oorlogen blijven altijd wel bestaan ja.
net zoals ruzies, geweld ect ect.

Maar was stuk minder geweest als er geen religie bestond.

Dat is nu de grootste fout dat er ooit gemaakt is.

Religies zijn gewoon verhalen die verzonnen zijn door mensen naar hun eigen wil.

Kijk bijv naar moslims.
ze hebben wat in gedachte die ze uit uitgevoerd willen hebben.
bijv mensen stenigen, vrouwen slaan ect ect.
Dan denk je bij jezelf, hoe kunnen we dit legaal maken?
kom we maken een religie, we verzinnen een God die dat goed keurt en dan kunnen we erop los slaan. (beetje hard gezegt maybe maar is wel zo)

Wat ik probeer te zeggen is, elke mens heeft zijn eigen geloof ontwikkeld naar zijn eigen wensen.
die wensen zijn weer aantrekkelijk bij heel veel andere mensen en die sluiten zich aan.

Ook zijn er heleboel andere mensen die het helemaal niks vinden, en verzinnen weer hun "God" om hun wensen te verzadigen.

zo zijn er steeds meer soorten religies ontstaan.
de ene sekte naar de andere... en wat krijg je dan? ruzie wat opdraaid tot landelijke oorlogen.

dat is nou religie.. leuk he?

De vraag is nu:
hebben religies ooit eens een positief invloed gehad? en waren we er niet veel beter af zonder religies?

:roflol: jij hebt echt de ballen verstand van religie, dwaas :p

Nee, iets wat een natuurverschijnsel beschrijft kan nooit een theorie ontstijgen, heeft niks met complexiteit te maken.

Zwaartekracht heeft ook invloed op tijd. Maar dat is allemaal zo complex. De theorie is een theorie omdat niet alles ervan verklaard is. Het zit wel dven complexer in elkaar dan jij denkt en om die reden kan je eigenlijk vrij weinig zeggen erover, alleen in de dimensie die voor jou zichtbaar is en je ervaart

Zwaartekracht heeft ook invloed op tijd. Maar dat is allemaal zo complex. De theorie is een theorie omdat niet alles ervan verklaard is. Het zit wel dven complexer in elkaar dan jij denkt en om die reden kan je eigenlijk vrij weinig zeggen erover, alleen in de dimensie die voor jou zichtbaar is en je ervaart

God, nu weet ik weer waarom ik niet in deze sectie kom, te veel r**ards.

Uva heeft een gebedsruimte en een moslimstudentenvereniging
Op het Science Park is geen gebedsruimte voorzover ik weet (als ie bestaat heb ik echt geen idee waar ie zit, heb zo'n beetje ieder gaatje van het Science Park onderhand wel gezien). Moslimstudentenvereniging zal ongetwijfeld hehe.

Oke.. Leg uit? Of blijft het bij zinlose beledigingen?

Tja, bananen zijn doorgaans groen of geel, maar wat heeft dat te maken met waarom het beschrijven van een natuurverschijnsel nooit de status theorie kan ontstijgen? Je reactie slaat nergens op, gezien je dat niet inziet bestempel ik je alszijnde een r*tard.

Misschien omdat jij het niet begrijpt. Misschien moet jij je eens verdiepen. Overigens vind ik meteen overgaan op beledigingen in een discussie pas echt het gedrag dat als retarded bestempeld mag worden en ook best wel kleinzielig.

Ok.. Het is wel apart dat je niet verder kan proberen te denken dan wat je ziet. De theorie van zwaartekracht klopt inderdaad voor zover je kan zien wat er gebeurt maar omdat het dus ook invloed heeft op tijd. Het buigt tijd als het ware is het onmogelijk om te zeggen dat je observatie geheel op waarheid berust. Aangezien je nog niet ieder aspect kunt door gronden. Daarom is het een theorie. Er zijn ook dingen die wij niet kunnen zien of nog volledig begrijpen het is hooguit arrogant als je denkt van wel. Dan begrijp jij gewoon ook niet hoe wetenschap tot stand komt. Probeer eens verder te denken dan de pim pam pet wetenschap waar jij je mee bezig houdt of iets van denkt te weten

Ok.. Het is wel apart dat je niet verder kan proberen te denken dan wat je ziet. De theorie van zwaartekracht klopt inderdaad voor zover je kan zien wat er gebeurt maar omdat het dus ook invloed heeft op tijd. Het buigt tijd als het ware is het onmogelijk om te zeggen dat je observatie geheel op waarheid berust. Aangezien je nog niet ieder aspect kunt door gronden. Daarom is het een theorie. Er zijn ook dingen die wij niet kunnen zien of nog volledig begrijpen het is hooguit arrogant als je denkt van wel. Dan begrijp jij gewoon ook niet hoe wetenschap tot stand komt. Probeer eens verder te denken dan de pim pam pet wetenschap waar jij je mee bezig houdt of iets van denkt te weten

Is dit een reactie op mij..? Of in z'n algemeenheid?

Het enige wat jij begrijpt is wat recht voor je ligt en dan durf je mij een r*tard te noemen. :rolleyes: en ja lijkt me nogal logisch he r*tard :rolleyes:

Het enige wat jij begrijpt is wat recht voor je ligt en dan durf je mij een r*tard te noemen. :rolleyes: en ja lijkt me nogal logisch he r*tard :rolleyes:

Oke, mag je mij uitleggen hoe een beschrijving van een natuurverschijnsel de status theorie kan ontstijgen, is het enige wat ik heb beweerd. Staat los van complexiteit, kan je wel gaan lullen over hoe ingewikkeld de zwaartekracht is, maar dat boeit dus geen **** he.

Begin nu zelfs te twijfelen of je me loopt te trollen of niet.

Een theorie is altijd een model van de werkelijkheid en dus niet de werkelijkheid zelf. Wat is nou eigenlijk de discussie als we het over de momenteel aanvaarde wetenschappelijke theorieën hebben? Dat ze niet compleet genoeg zijn? Dat is namelijk een fait accompli in de wetenschap, een theorie kan nooit de werkelijkheid zijn maar wel benaderen.

Bij mij exact 0 op de informatica afdeling. Potentiele moslims zie ik sowieso zelden op de UvA moet ik zeggen.

Kan je uitleggen hoe je kan zien of iemand moslim is, niet iedere moslim volgt de wetten van Allah zoals gewenst wordt, daarnaast interpreteert iedereen het weer op een andere manier. (Al zeggen ze natuurlijk allemaal dat er maar 1 interpretatie is en dat is die van hun)

Verder is discussiëren over religie en geloof even nutteloos als je hoofd in een grasmaaier stoppen.

Zo jammer dat Cameron zo crazy is.

Kan je uitleggen hoe je kan zien of iemand moslim is, niet iedere moslim volgt de wetten van Allah zoals gewenst wordt, daarnaast interpreteert iedereen het weer op een andere manier. (Al zeggen ze natuurlijk allemaal dat er maar 1 interpretatie is en dat is die van hun)

Verder is discussiëren over religie en geloof even nutteloos als je hoofd in een grasmaaier stoppen.

Potentiele moslims doel ik op mensen die er ongeveer uit zien als het stereotype moslim.

Science Park zit vol met blanke Hollanders en hier en daar wat Aziaten, dus vandaar. Snap zelf ook stiekem wel dat zo'n blanke Hollander moslim kan zijn. En dat iemand die eruit ziet als het stereotype moslim geen moslim hoeft te zijn. Maar op het SP is echt 90% zo wit als sneeuw, en betwijfel dat daar veel moslims tussen zitten, vandaar.

Terug
Naar boven