Fitness Seller

Peiling Geloof jij in een god of goden?

Peiling Peiling Geloof jij in een god of goden?

• Ja

Stemmen: 65 22,0%
  • Nee

Stemmen: 231 78,0%

• Totaal stemmers
    296
Nee, het is grappig om te zien dat jij denkt dat je slim en open minded over komt door zo voor religie op te komen. Maar als iemand blijk geeft niets van de principes van wetenschap te snappen ben jij het. Zit je in de knoop met je ratio/geloof, of waar komt deze onzin allemaal vandaan? Je zet je zelf echt voor schut, vooral met je uni verhalen.

Kan je wat specifieker uitleggen hoe religie tot een leven van goede daden leidt?

Simpel voorbeeld

The Qur'an presents them as a framework for worship and a sign of commitment to the faith. They are (1) the shahada (Islamic creed), (2) daily prayers (salah), (3) almsgiving (zakāt), (4) fasting during Ramadan (sawm), and (5) the pilgrimage to

Mecca (hajj) at least once in a lifetime. [5][6]

De 5 pilaren in islam:
Na het bekeren en gebed (wat voor ieder geloof zo beetje basic is) staat er op de 3rde plaats zakãt, het doneren aan goede doelen.

Teksten in de quran die bv zeggen:
Ik zal niet eten als mijn broeder naast mij honger heeft.
Maw, als jouw buurman of buurvrouw zich niet kan voeden, moet jij haar voorzien van voedsel voordat je jezelf gaat volproppen.

illuminati is mijn god.

nee geen god. bestaat niet. anders was ik niet zo lelijk geweest.

Voor 'wetenschappers' hebben jullie een zeer beperkte denkwijze.

Geloof heeft minder goede dingen gedaan dan hitler? :roflol:
geloof heeft zelfs geen goede dingen gedaan, goede dingen zijn doorheen de geschiedenis gebeurt ONDANKS religie, niet dankzij;)

En wetenschap heeft ook alleen maar slechtere dingen gedaan dan goed, want zie, alle grote doorbraken zijn voornamelijk gemaakt dmv oorlogen!

Dus alles wat goed is komt voort uit oorlog

Dus wetenschap is oorlog!

IEDERE WETENSCHAPPER IS EEN CRIMINEEL!!!!

Dit is zeg maar de denk wijze van de 'wetenschappers' hier op dbb.

hier is de cyclus: religie houdt mensen dom => machtsgeile honden gebruiken religie voor mening van volk voor zich te winnen en meer macht te krijgen => oorlog voeren met steun publieke opinie => wetenschap krijgt eindelijk de fondsen die ze nodig hebben => ontdekkingen worden gebruikt voor oorlog => na oorlog worden ontdekking gebruikt waar ze oorspronkelijk voor bedoelt werden: levensstandaard en -kwaliteit van volk te vergroten => volk blijft dom door religie

stel je een wereld zoals deze voor:
wetenschap maakt mensen hongerig naar kennis => machtsgeile honden worden verstoten => wetenschap krijgt fondsen zonder oorlog => wetenschappelijke vooruitgang wordt gebruikt voor levenskwaliteit en -standaard te vergroten => volk wordt slimmer
Wetenschappelijke kennis is de weg naar progressie... Daarom zat er een zekere WO-master student die net reageerde op mijn post in de auto te huilen dat hij 'door alle afweer systemen van een mens te kennen' zelf niet meer met bepaalde emoties om kon gaan.

Het is grappig om te zien dat mensen in dit soort topics ineens alles gaan formuleren alsof ze een proefschrift schrijven voor hun studie, alleen om te intimideren met hun 'kennis'
Meen je nu echt dat je het argument 'ik ken 1 homo die niet met de realiteit kan omgaan, dus is wetenschappelijke kennis slecht' hebt gebruikt?:roflol:

Killy, even een serieuze vraag, heb jij een chromosoom teveel?

Laatst bewerkt:
geloof heeft zelfs geen goede dingen gedaan, goede dingen zijn doorheen de geschiedenis gebeurt ONDANKS religie, niet dankzij;)

Hoe kan ik jou nou serieus nemen als je zoiets doms uit je hoofd krijgt!

Dit soort uitspraken geven alleen het beeld dat je door je afkeer van religie niet rationeel kan redeneren

Hoe kan ik jou nou serieus nemen als je zoiets doms uit je hoofd krijgt!

Dit soort uitspraken geven alleen het beeld dat je door je afkeer van religie niet rationeel kan redeneren

ok, geef dan een significant aantal voorbeelden van goede dingen die gebeurt zijn met religie ALS OORZAAK.

Georganiseerde religie is de grootste scam ooit, en in de toekomst zullen we hier op terugkijken met gigantische schaamte over hoe ongelooflijk dom de mensheid ooit was.

Omdat ik echter ook geen enkel bewijs heb gezien dat er geen "bovennatuurlijke entiteit" zou bestaan, houd ik wel de optie open dat die zou kunnen bestaan. Mijn antwoord op de poll is dus "Ik weet het niet". Nee invullen is in principe net zo kortzichtig als Ja invullen.

Ben je trouwens Islamitisch geworden Killy?

Lees

ok, geen noem dan een significant aantal voorbeelden van goede dingen die gebeurt zijn met religie ALS OORZAAK.

Simpel voorbeeld

The Qur'an presents them as a framework for worship and a sign of commitment to the faith. They are (1) the shahada (Islamic creed), (2) daily prayers (salah), (3) almsgiving (zakāt), (4) fasting during Ramadan (sawm), and (5) the pilgrimage to

De 5 pilaren in islam:
Na het bekeren en gebed (wat voor ieder geloof zo beetje basic is) staat er op de 3rde plaats zakãt, het doneren aan goede doelen.

Maw, als jouw buurman of buurvrouw zich niet kan voeden, moet jij haar voorzien van voedsel voordat je jezelf gaat volproppen.

Georganiseerde religie is de grootste scam ooit, en in de toekomst zullen we hier op terugkijken met gigantische schaamte over hoe ongelooflijk dom de mensheid ooit was.

Omdat ik echter ook geen enkel bewijs heb gezien dat er geen "bovennatuurlijke entiteit" zou bestaan, houd ik wel de optie open dat die zou kunnen bestaan. Mijn antwoord op de poll is dus "Ik weet het niet". Nee invullen is in principe net zo kortzichtig als Ja invullen.

Hoe bewijs je dat iets niet bestaat¿

De mogenlijkheid voor Zeus, Olifant met 10slurfen, Ra en het vliegende spaghettimonster sluit je dus ook niet uit?

De 5 pilaren in islam:

oh brother:rolleyes:

Die shit geld alleen voor dierbaren/medegelovigen, je kan die shit niet aanhalen en weigeren de passages over ongelovigen en buitenlanders te posten, hypocriete idioot:rolleyes:

family values worden aangeleerd ook zonder religie, je kan niet functioneren met andere mensen zonder zulke waarden aan te leren, dus zowieso is dit geen voorbeeld van 'een goede zaak met religie ALS OORZAAK'.
Met zo'n voorbeeld moet je iets aanhalen dat onhaalbaar is zonder het concept religie, en zoiets bestaat niet, er zijn altijd betere alternatieven:)

Simpel voorbeeld

De 5 pilaren in islam:

Ok, dus voorbeeld uit de koran: geven aan de armen en hongerigen. Duidelijk een goede daad.
Waarom zou je de koran daarin volgen?

Ok, dus voorbeeld uit de koran: geven aan de armen en hongerigen. Duidelijk een goede daad.

laten we de vraag omdraaien, waarom zou je dat niet doen ?
we hebben het toch zo goed hier in het westen? waarom zou je niet een deel kunnen afstaan aan je naasten, buren, of mensen die het wat minder hebben ?

oh brother:rolleyes:

Die shit geld alleen voor dierbaren/medegelovigen, je kan die shit niet aanhalen en weigeren de passages over ongelovigen en buitenlanders te posten, hypocriete idioot:rolleyes:

Dubbel fout,
Die passage is voor alle mensen om je heen, ook ongelovige met honger.

2de;
Een moslim mag gewoon vriendschappelijke relaties aangaan met ongelovige (mohammed zelf had ongelovige vrienden, zijn ouders zijn ook als ongelovige gestorven).

Een moslim mag dus in deze wereld gewoon omgaan met ongelovige, echter wanneer zij sterven als ongelovige is de band verbroken.
Waarom? Ongelovige 'branden in de hel' zoals jullie het zo graag willen noemen.

Maar zolang een persoon een moslim niet verhinderd in het geloven dan heeft een moslim geen recht om hem iets aan te doen.

Why not? Is het iets slechts om mensen met honger te voeden? Wanneer heb jij voor het laatst aan het goede doel iets gegeven.

Hoe bewijs je dat iets niet bestaat¿

De mogenlijkheid voor Zeus, Olifant met 10slurfen, Ra en het vliegende spaghettimonster sluit je dus ook niet uit?

Dat zijn eigen invullingen van mensen over hoe zij tegen het bovennatuurlijke aankijken.

Als er al een "God" bestaat, zal die naar mijn inzicht geen gedaante hebben en in principe dus ook geen naam. Dan heb je het meer over een kracht die ervoor zorgt dat alles wat bestaat 'is zoals het is'.

Zelf via een religie dingen gaan verzinnen en invulling gaan geven aan wat dat bovennatuurlijke zou zijn, is belachelijk. Het gaat mij niet om het bewijzen dat een bepaald achterlijk verzinsel niet echt is. Het gaat mij erom dat alles wat bestaat zo ongelooflijk complex in elkaar zit en toch goed functioneert, dat het moeilijk is om te geloven dat de Big Bang dit per toeval heeft gecreeerd.

Ja de wetenschap (waar ik 100% vertrouwen in heb) is goed in het verklaren HOE alles werkt, alleen is er geen antwoord op de vraag waarom alles werkt zoals het werkt en waarom de big bang gebeurd is (willekeur?). Dan kun je alleen maar uitkomen bij iets waar je als mens niet bij kunt met je verstand. Of je dan uitkomt bij iets bovennatuurlijks, of gewoon bij 'Moeder natuur' of "De kosmos" of wat voor rare term je er ook aan wilt geven, zou ik niet weten. Het is maar net wat voor naam je het geeft.

Laatst bewerkt:
ok, geef dan een significant aantal voorbeelden van goede dingen die gebeurt zijn met religie ALS OORZAAK.

Er zullen best goede dingen gebeurt zijn al wegen de nadelen van het geloof absoluut niet op tegen de voordelen zoals de miljoenen mensen die erdoor omgekomen zijn en nog steeds dagelijks omkomen vanwege het geloof.

Ik begrijp je standpunt, maar het is niet praktisch. Als ik je vraag of de planeten rond de zon bewegen, dan zeg je normaal gewoon ja. Dat is dan kortzichtig, omdat dit maar een model is van de werkelijkheid, en niet noodzakelijk de werkelijkheid zelf. Maar het is het elegentste model dat we hebben, waarmee alle berekeningen kloppen, en waarmee we voorspellingen kunnen doen.

Op de vraag of er een god-achtige entiteit bestaat, zou ik nee antwoorden. Daarmee bedoel ik niet "nee, ik heb sluitend bewijs dat er geen god bestaat", maar bedoel ik "nee, want het god-model is niet elegant, te complex, zeer onwaarschijnlijk, biedt geen verklaringen en kan geen enkele voorspelling doen".

Merk ook op dat ik het woord "bovennatuurlijk" niet in de mond neem. Ik heb het hier eerder al aan iemand anders gevraagd, maar kan jij definiëren wat je met "bovennatuurlijk" bedoelt?

Er zullen best goede dingen gebeurt zijn al wegen de nadelen van het geloof absoluut niet op tegen de voordelen zoals de miljoenen mensen die erdoor omgekomen zijn en nog steeds dagelijks omkomen vanwege het geloof.

Ook zo'n onzin argument....
Pistolen, geweren en bommen zijn gemaakt door de wetenschap... Dus ookal helpen we wat mensen van kanker af, ze vermoorden er meer!

Dus wetenschap is slecht.

Terug
Naar boven