AndroidHealthClinic

Peiling Geloof jij in een god of goden?

Peiling Peiling Geloof jij in een god of goden?

• Ja

Stemmen: 65 22,0%
  • Nee

Stemmen: 231 78,0%

• Totaal stemmers
    296
Je denkt toch niet dat je hier zomaar bent!

Ooit geloofde ik in de god zoals we deze kennen uit onze godsdienstlessen op de katholieke school. Maar tijdens mijn hogere studies verloor ik geleidelijkaan mijn geloof omdat ik niet kan geloven in een eeuwigdurende straf in de hel. Ook vind ik het maar een raar idee dat er een God zou zijn die het belangrijk vindt dat je hem aanbidt en dat je je goed gedraagt.
Ik geloof nu in een multiversum. In deze hypothese is er geen verklaring nodig waar alles vandaan komt.

---------- Post toegevoegd Fri 15 Jun 2012 om 21:02 ----------

Er is een reden waarom god lijden toelaat.
Staat in de bijbel.
Als je meer wilt weten zeg je het maar.

Het katholicisme, en het christendom in het algemeen, staat bol van de contradicties.
Als er één heilig boek is waar ik niet kan in geloven, dan is het wel de Bijbel. Want hoe kan je nu aanvaarden dat God tegen Mozes zou gezegd hebben om het land der Kanaannieten te veroveren en elk levend wezen te vermoorden. Dit is genocide. Ik kan niet geloven in een God die dit zou toestaan.

Door de voorspellingen die jij zal gaan doen. Ten eerste je zal nooit hoe dan ook zulke vergelijkbare voorspellingen maken. Ten tweede is er een groot verschil tussen honderden en duizenden jaren. Hoe ik zeker weet dat koran van god komt? Heb ik al eerder aangegeven in mijn posts.

Er staat niks in de Koran die voorspellend is.
Het is zoals de kwatrijnen van Nostradamus. Je kan er in lezen wat je wil;

---------- Post toegevoegd Fri 15 Jun 2012 om 21:12 ----------

@ woopy: Er wordt in koran aangegeven mensen kunnen van alles uitvinden (vliegtuig, rond aarde reizen en zelfs dat we de ruimte in gaan), behalve een levensvorm creëren.

kan je me die verzen eens aantonen? Ik heb zowat alle heilige boeken van de grote wereldreligies gelezen en dit nergens gevonden.

---------- Post toegevoegd Fri 15 Jun 2012 om 21:14 ----------

Lol, als je die wetenschappelijke verklaringen er in wil zien, kan je ze er in zien ja. Ze konden evengoed iets anders betekenen. Beetje zoals de voorspellingen van Nostradamus. Met genoeg fantasie was hij ook bij elke voorspelling juist.

Hoe ze uit "Hij is de Voortbrenger van de hemelen en de aarde. (Koran 6:101)" afleiden dat de Koran de big bang bevestigt, is mij ook een raadsel ???

hihih, ik lees nu pas dat je ook de vergelijking met Nostradamus maakte.

Hetzelfde wat ik eerder al had gezegd, ik ben met die creationisten eens. Het is geen ontkennen maar de waarheid.

Ik zou je aanraden eens naar Richard Dawkins te luisteren maar ik denk dat deze materie misschien iets te moeilijk zal zijn.
Ik geloof persoonlijk dat creationisten geloven in het creationisme omdat de evolutietheorie te moeilijk voor hen is.

Ik zou je aanraden eens naar Richard Dawkins te luisteren maar ik denk dat deze materie misschien iets te moeilijk zal zijn.
Ik geloof persoonlijk dat creationisten geloven in het creationisme omdat de evolutietheorie te moeilijk voor hen is.

Ik denk dat Richard Dawkins voor de gemiddelde westerling al te moeilijk is, laat staan een niet-westerling.

• Topic Starter Topic Starter
Dawkins moeilijk? De man heeft op TV ooit de evolutietheorie aan een groepje kinderen uitgelegd, ze begrepen het meteen. Je moet al een volslagen idioot zijn om de basics van evolutie niet te begrijpen.

Creationisten zijn vaak wel dom, maar niet allemaal. Ze willen de evolutietheorie gewoon niet aanvaarden omdat het niet te verenigen is met hun geloof, dat is alles.

Ja.

Dawkins zei in een documentaire: we once believed in thousands of gods, then hundreds, then ten, then five, now still one. Let's get rid of him too, it's only normal."

Doet me denken aan deze quote van Stephen Roberts;

“I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours.”

Nee, ook niet in enige andere entiteit. Ik geloof ook niet dat we met enig vooropgezet plan hier op aarde zijn geplempt.

“I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours.”

Dat is een geweldige quote.

Altijd grappig hoe mensen denken dat religie voor 'domme mensen' is.

Religie is een goede manier om een goed leven te hebben (als in goede daden en het verwerpen van het kwade). De afgunst van sommige mensen jegens religie is omdat het hun zwaktes verbied, die zij in het idee van 'het lege bestaan' van de wetenschap zo belangrijk is geworden voor hun.

Mensen verwijzen bij religie gelijk naar de 'slechte kanten' (wat in 99% toe te schrijven is aan verkeerde interpretatie of misbruik) en ontzien hun eigen zwaktes.

Al het geweld en verdriet komt door religie....
Ik moet de eerste pagina nog zien in een geloofsboek waar staat dat een vrouw misbruikt moet worden voor coïtus en dat we allemaal aan de coke moeten.

Religie is een goede manier om een goed leven te hebben (als in goede daden en het verwerpen van het kwade).

WAT EEN ****ING ONZIN, een GOEDE MANIER, laat me niet lachen:rolleyes:

'als je het niet doet ga je een eeuwigheid marteling ondergaan in de hel', dat is terrorisme, geen goede manier om mensen morele waarden bij te brengen:roflol:

De afgunst van sommige mensen jegens religie is omdat het hun zwaktes verbied, die zij in het idee van 'het lege bestaan' van de wetenschap zo belangrijk is geworden voor hun.
zwaktes:roflol: de echte zin van het leven wordt verboden, de dingen waar we biologisch voor geprogrammeerd zijn om op zoek naar te gaan. Een programmatie die er voor zorgt dat we ongebalanceerd zijn en gekke dingen gaan doen als we een gebrek aan deze "zwaktes" hebben.

Mensen verwijzen bij religie gelijk naar de 'slechte kanten' (wat in 99% toe te schrijven is aan verkeerde interpretatie of misbruik) en ontzien hun eigen zwaktes.
er zijn geen goede kanten aan religie.
OK dat is misschien een beetje extreem, zal ik het zo stellen: er zijn minder goede kanten aan religie dan dat er goede kanten aan hitler waren (denk aan de shit die hij allemaal geregeld heeft voor infrastructuur)

Dus volgens jouw logica moeten we nu hitler gaan vereren omdat hij wat goede dingen heeft gedaan tussen al het verderf en dood:rolleyes:

klliy pls!

Ik moet de eerste pagina nog zien in een geloofsboek waar staat dat een vrouw misbruikt moet worden voor coïtus en dat we allemaal aan de coke moeten.
Qur'an (33:50) - "O Prophet! We have made lawful to thee thy wives to whom thou hast paid their dowers; and those (slaves) whom thy right hand possesses out of the prisoners of war whom Allah has assigned to thee" This is one of several personal-sounding verses "from Allah" narrated by Muhammad - in this case allowing himself a virtually unlimited supply of coïtus partners. Others are restrained to four wives, but may also have coïtus with any number of slaves, as the following verse make clear:

Qur'an (23:5-6) - "..who abstain from coïtus, except with those joined to them in the marriage bond, or (the captives) whom their right hands possess..." This verse permits the slave-owner to have coïtus with his slaves. See also Qur'an (70:29-30).

Qur'an (4:24) - "And all married women (are forbidden unto you) save those (captives) whom your right hands possess." Even coïtus with married slaves is permissible.

en de bijbel kan er ook wat van:
When a man sells his daughter as a slave, she will not be freed at the end of six years as the men are. If she does not please the man who bought her, he may allow her to be bought back again. But he is not allowed to sell her to foreigners, since he is the one who broke the contract with her. And if the slave girl's owner arranges for her to marry his son, he may no longer treat her as a slave girl, but he must treat her as his daughter. If he himself marries her and then takes another wife, he may not reduce her food or clothing or fail to sleep with her as his wife. If he fails in any of these three ways, she may leave as a free woman without making any payment. (Exodus 21:7-11 NLT)
lekker zoveel coïtusslavinnen kopen als je wil, **** yeah!:cool:

en hou nu maar je mond dicht voordat je jezelf nog verder belachelijk maakt. Ik raad je ook aan de wijze woorden in de signature van Medievil in acht te nemen;)

:kiss:

Ja leuk. Alsof goed en kwaad duidelijk omlijnde concepten zijn. Religie bepaald juist wat je goed of slecht vindt, het biedt geen richtlijn om op een 'juiste' manier met goede en slechte dingen om te gaan.

En wie ben jij om te zeggen dat 99% van de negatieve gevolgen van religie wijzen op een gebrek aan 'juiste' interpretatie? Dan dicht je jezelf precies de 'bij-god op-schoot,-ik-zie-hoe-het-DAADWERKELIJK-in-elkaar-zit' autoriteit toe die vrijwel elke gelovige zichzelf aanmeet. Eigenlijk zeg je door te zeggen dat 99% van de ogenschijnlijk verkeerde invullingen van religie niets anders dan dat religie op 6 miljard verschillende manieren is in te vullen en dat elk individueel religieuze denkt dat hij het bij het juiste eind heeft. En dat is nou juist het probleem.

En het zijn juist vaak religieuze figuren die wetenschap en religie aan elkaar willen knopen. Ik kan dat vriendje van je nog wel herinneren die ook de allergrootste onzin uitkraamde. Een religieuze levensstijl is gewoon een cultureel interpretatiekader wat je krijgt door een combi van plaats van geboorte, opvoeding en opgroeien. Voor dit kader kies je niet rationeel, dit kader krijg je extern opgelegd. En dat is nu precies wat elke fanatiek religieuze niet wil accepteren; die wil de indruk wekken dat zijn religieuze opvatting bij hem hoort omdat die zo goed heeft nagedacht.

Nee

Maar als God niet bestaat, hoe kan het dan dat er zoveel slimme gelovigen bij Killy op de studie zitten???

Ik geloof niet in een god of goden, maar wel in het bovennatuurlijke.
Dus 'ja' dan zeker. Verder geloof ik ook dat we hier niet alleen zijn in het universum.

Religie is een goede manier om een goed leven te hebben (als in goede daden en het verwerpen van het kwade). De afgunst van sommige mensen jegens religie is omdat het hun zwaktes verbied, die zij in het idee van 'het lege bestaan' van de wetenschap zo belangrijk is geworden voor hun.

Religie vloeit voort uit moraal, niet andersom.

Maar als God niet bestaat, hoe kan het dan dat er zoveel slimme gelovigen bij Killy op de studie zitten???
er zijn verschillende studies gedaan die uitwezen dat je van sperma slikken veel beter feiten kan onthouden...
Ik geloof niet in een god of goden, maar wel in het bovennatuurlijke.
en dat is?:roflol:

Dus 'ja' dan zeker. Verder geloof ik ook dat we hier niet alleen zijn in het universum.

dat is niet echt een geloof, eerder een wetenschappelijke waarschijnlijkheid...

Dat mensen anno 2012 nog geloven is te achterlijk voor woorden.

Voor 'wetenschappers' hebben jullie een zeer beperkte denkwijze.

Geloof heeft minder goede dingen gedaan dan hitler? :roflol:

En wetenschap heeft ook alleen maar slechtere dingen gedaan dan goed, want zie, alle grote doorbraken zijn voornamelijk gemaakt dmv oorlogen!

Dus alles wat goed is komt voort uit oorlog

Dus wetenschap is oorlog!

IEDERE WETENSCHAPPER IS EEN CRIMINEEL!!!!

Dit is zeg maar de denk wijze van de 'wetenschappers' hier op dbb.

Wetenschappelijke kennis is de weg naar progressie... Daarom zat er een zekere WO-master student die net reageerde op mijn post in de auto te huilen dat hij 'door alle afweer systemen van een mens te kennen' zelf niet meer met bepaalde emoties om kon gaan.

Het is grappig om te zien dat mensen in dit soort topics ineens alles gaan formuleren alsof ze een proefschrift schrijven voor hun studie, alleen om te intimideren met hun 'kennis'

Terug
Naar boven