MuscleMeat

Geloof jij in een god?

Peiling Peiling Geloof jij in een God?

• Ja ik geloof in een God, omdat:

Stemmen: 82 24,9%
  • Nee ik geloof niet, omdat:

Stemmen: 207 62,9%
  • ik weet het zo net nog niet.

Stemmen: 40 12,2%

• Totaal stemmers
    329
Status
Niet open voor verdere reacties.

Enjee

Freaky Bodybuilder
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
93kg
Vetpercentage
22%
  • Topic Starter Topic Starter
Ik geloof niet omdat ik zelf veel dingen heb meegemaakt waar ik met mijn hoofd niet bijkan en die absoluut niet wil verklaren met iets zoals een god of geloof, alleen omdat ik niet weet waarom ze gebeuren.

Ook bekijk ik alles heel weteschappelijk en zie dat veel dingen veranderen in de tijd en bijvoorbeeld de bijbel behoorlijk achterhaald is.

Dit is iig mijn mening.

ik weet het zo net nog niet. Ik ben vrij zeker dat veel dingen gewoon zijn ontstaan/ontwikkeld door evolutie die toevallig is gebeurd als gevolg van omstandigheden. Maar als je helemaal terug gaat naar het begin van alles blijft er ergens de vraag hoe iets spontaan kan ontstaan. Ik vind het moeilijk om in een god te geloven zoals die is afgebeeld door de mens, maar ik twijfel wel aan het bestaan van een hogere macht.

Nope.
Aangezien er geen tastbaar bewijs is geloof ik niet. Heb geen zin om 100 jaar te geloven en dan erachter te komen dat er niks meer is.

Je moet er gewoon iets van maken in de tijd dat je hier bent!!

tuurlijk niet.. is toch net zoiets als in sinterklaas geloven... dat mensen zo dom kunnen zijn...

"hoi ik ben god... ja.. ja ... dat klopt ik heb alles! gemaakt.. ja alles komt door mij.." :whip:

Laatst bewerkt:
Nee! Never nooit niet! Iets geloven waar echt 0 bewijs van is dat het bestaat gaat er bij mij niet in. Wat anderen doen moeten zij weten als ze me er maar niet mee lastigvallen (zoals jehova's bijv :D )

Ik weet het zo nog niet. Maar toen mijn zus 9 jaar geleden verongelukte gebeurden er toch wel rare dingen..die onverklaarbaar waren

Ik geloof niet in een god, want:
Geloven in een God zet aan tot ‘laxisme’. Als men iets mispeutert, komt alles wel OK omdat God toch alles vergeeft (vb. kruistochten, kindermishandelingen door de katholieken, zelfmoordaanslagen, terreuraanslagen …).
Ik ben mijn eigen zelf en handel naar mijn geweten. Ik leg geen verantwoording af aan een ‘hoger’ wezen en zorg er zelf voor om zo goed mogelijk, met mijn medemensen, te leven.
Trouwens welke god laat de wreedheden die nu gebeuren toe?

Nope.
Aangezien er geen tastbaar bewijs is geloof ik niet. Heb geen zin om 100 jaar te geloven en dan erachter te komen dat er niks meer is.

Je moet er gewoon iets van maken in de tijd dat je hier bent!!

tuurlijk niet.. is toch net zoiets als in sinterklaar geloven... dat mensen zo dom kunnen zijn...

"hoi ik ben god... ja.. ja ... dat klopt ik heb alles! gemaakt.. ja alles komt door mij.." :whip:
Nee! Never nooit niet! Iets geloven waar echt 0 bewijs van is dat het bestaat gaat er bij mij niet in. Wat anderen doen moeten zij weten als ze me er maar niet mee lastigvallen (zoals jehova's bijv :D )
Jullie gaan nu allemaal straight to hell...dat besef je toch :D

Ik geloof wel dat er een heleboel zaken zijn die we nog niet kunnen verklaren en die mischien nu als natuurlijk/bovennatuurlijk omschreven zouden worden.

het gaat er mij vooral om dat de drie grote religies nu net (toevallig) de vorm hebben dat het uitvindseltjes zijn van de mens zelf, in een menselijke taal geschreven zijn, rond de menselijke problematiek draaien, en er een nogal vrij autoritair (lees mannelijk) karakter er op nahouden.

rarara hoe zou het toch komen :rolleyes:

Mocht ik een religie verzinnen, ik zou het toch allemaal wat grotesker maken, en minder aardse kenmerken meegeven.

Ik ben wel gelovig opgevoed maar doe er tegenwoordig niks meer mee. Ik kan me niet voorstellen dat als er een almachtige god is hij zoveel onrecht kan laten gebeuren. amen

het gaat er mij vooral om dat de drie grote religies nu net (toevallig) de vorm hebben dat het uitvindseltjes zijn van de mens zelf, in een menselijke taal geschreven zijn, rond de menselijke problematiek draaien, en er een nogal vrij autoritair (lees mannelijk) karakter er op nahouden.

rarara hoe zou het toch komen :rolleyes:

Mocht ik een religie verzinnen, ik zou het toch allemaal wat grotesker maken, en minder aardse kenmerken meegeven.
Dat mannelijk karakter zit er idd wel altijd in, blijkbaar was het moeilijk om zich een god voor te stellen die van het "zwakke geslacht" is. Maar als je logisch nadenkt heeft hij (of liever het) helemaal geen geslacht, het is immers geen levend wezen dat zich moet kunnen voortplanten.

Nee, omdat in iets geloven zonder bewijs gewoon onzin is.

In god geloven doe je omdat je de bijbel, koran etc leest.
Verhalen van 2000 jaar terug, toen ze nog dachten dat de aarde vierkant was.

Maar goed ieder zn ding

Nee, omdat geloof begint waar wetenschap ophoudt. Het is gewoon een bullshit-manier om het onverklaarbare toch te kunnen verklaren. Daarnaast is het duidelijk verzonnen als machtsmiddel om de massa onder controle te houden.

Een god zoals in de bijbel zou betekenen dat de mens ook goddelijk is, we zijn echter van goddelijk. Geloof overigens ook niet in andere goden, het zoeken naar bewijs lijkt me ook niet nodig. Je kan niet vinden wat niet bestaat.

Als de religieuze geschriften de woorden van een god moeten zijn dan heeft die god een bijzonder laag kennisniveau van de wereld en het heelal die hij zelf heeft geschapen. Dat geeft voor mij al aan dat de mensheid zelf zijn goden verzonnen heeft.

Bijvoorbeeld het hele zondvloedverhaal kan afgeleid zijn van het Epos van Gilgamesh uit het Babylonische tijdperk dat op zichzelf weer voor een gedeelte is afgeleid van het Epos van Atrahasis. Al die epossen spelen zich af in een gebied waar ook de bijbelse verhalen zijn opgetekend. Meer dan sagen en legendes zijn het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven