AndroidHealthClinic

Geloof jij in een god?

Peiling Peiling Geloof jij in een God?

• Ja ik geloof in een God, omdat:

Stemmen: 82 24,9%
  • Nee ik geloof niet, omdat:

Stemmen: 207 62,9%
  • ik weet het zo net nog niet.

Stemmen: 40 12,2%

• Totaal stemmers
    329
Status
Niet open voor verdere reacties.
En waar zijn de resten van die miljoen Israelieten die 40 jaar hebben rondgedoold in de Sinai-woestijn? Gedurende hun exodus moeten ze toch wel ergens kampementen hebben opgezet lijkt me, anders zouden ze het geen 40 jaar hebben volgehouden. Daar waar we van kleine nederzettingen die zijn opgetekend in historische geschriften vaak nog wel sporen vinden. Dat zijn dan nederzettingen met enkele honderden personen, maar wonder boven wonder vinden we geen spoor van die miljoenen Israelieten.

Dust to dust, ashes to ashes?

eerlijk gezegd beginnen dergelijke discussies mijn strot uittekomen, er zijn genoeg argumenten tegen het bestaan van een christelijke en MoslimGod, maar het gaat er altijd het ene oor in en het andere uit :rolleyes:

Ja ik geloof in een God, omdat: ik klusmier ben

Nee, ik geloof in de wetenschap. En ook nog eens niet omdat de meeste religies voor vrede staan, maar het het onderwerp is waar het meest oorlog over gevoerd wordt.

En waar zijn de resten van die miljoen Israelieten die 40 jaar hebben rondgedoold in de Sinai-woestijn? Gedurende hun exodus moeten ze toch wel ergens kampementen hebben opgezet lijkt me, anders zouden ze het geen 40 jaar hebben volgehouden. Daar waar we van kleine nederzettingen die zijn opgetekend in historische geschriften vaak nog wel sporen vinden. Dat zijn dan nederzettingen met enkele honderden personen, maar wonder boven wonder vinden we geen spoor van die miljoenen Israelieten.

Dust to dust, ashes to ashes?

Gods wegen zijn ondoorgrondelijk !!!

bewijs dat er geen god bestaat is er overigens ook niet.

Ook niet nodig, er is ook geen bewijs dat het vliegend spaghettimonster niet bestaat. Zullen we daar maar een religie voor bedenken dan? De mens heeft zijn goden verzonnen, de kinderlijke beschrijving van de wereld die blijkt uit de geschriften maakt dat wel duidelijk.

De enige geschriften die enigzins dichtbij komen qua ontstaan van de wereld zijn de Hindoeistische geschriften, de rest van de geschriften zijn vreselijk inaccuraat. Alleen met kunst en vliegwerk zoals Michael Behe, Kent Hovind en andere dwazen dat doen kan je de bijbel nog enigzins wetenschappelijk verklaren.

Al die domme onzin, seriously. Wat voor een mong**l moet je niet zijn om nog in zo'n sprookjes te geloven...

Al die domme onzin, seriously. Wat voor een mong**l moet je niet zijn om nog in zo'n sprookjes te geloven...

Als mensen er nou gelukkig van worden. Zolang ze anderen die niet geloven of in iets anders geloven maar met rust laten. Maar dat schijnt er moeilijk te zijn voor de sommige religies.

Ook niet nodig, er is ook geen bewijs dat het vliegend spaghettimonster niet bestaat. Zullen we daar maar een religie voor bedenken dan? De mens heeft zijn goden verzonnen, de kinderlijke beschrijving van de wereld die blijkt uit de geschriften maakt dat wel duidelijk.

De enige geschriften die enigzins dichtbij komen qua ontstaan van de wereld zijn de Hindoeistische geschriften, de rest van de geschriften zijn vreselijk inaccuraat. Alleen met kunst en vliegwerk zoals Michael Behe, Kent Hovind en andere dwazen dat doen kan je de bijbel nog enigzins wetenschappelijk verklaren.

lijkt mij genoeg tegen bewijs.. gewoon het feit al dat niemand hem persoonlijk ken ... vind ik al een beetje verdacht..

Als mensen er nou gelukkig van worden. Zolang ze anderen die niet geloven of in iets anders geloven maar met rust laten. Maar dat schijnt er moeilijk te zijn voor de sommige religies.
Gelukkig worden door verhaaltjes van 2000 jaar geleden. You're just proving my point... :o

Nee, ook ik geloof niet in sprookjes of sterke verhalen.

[FONT=trebuchet ms,arial,helvetica]In the beginning there was neither existence nor non- existence; there was no atmosphere, no sky, and no realm beyond the sky. What power was there? Where was that power? Who was that power? Was it finite or infinite?[/FONT]
[FONT=trebuchet ms,arial,helvetica]
[/FONT]​
[FONT=trebuchet ms,arial,helvetica] [/FONT]
[FONT=trebuchet ms,arial,helvetica]There was neither death nor immortality. There was nothing to distinguish night from day. There was no wind or breath. God alone breathed by his own energy. Other than God there was nothing.
In the beginning darkness was swathed in darkness. All was liquid and formless. God was clothed in emptiness.
[/FONT]
[/FONT]​
[FONT=trebuchet ms,arial,helvetica]Then fire arose within God; and in the fire arose love. This was the seed of the soul. Sages have found this seed within their hearts; they have discovered that it is the bond between existence and non-existence.[/FONT]
[/FONT]​
[FONT=trebuchet ms,arial,helvetica]Who really knows what happened? Who can describe it? How were things produced? Where was creation born? When the universe was created, the one became many. Who knows how this occurred?
Did creation happen at God's command, or did it happen without his command? He looks down upon creation from the highest heaven. Only he knows the answer -or perhaps he does not know.
[/FONT]​

Een stuk uit de Rig Veda uit het Hindoeisme. Gepaard met de teksten waarin staat dat iedere cyclus (Maha Yuga) 4,3 miljoen jaar duurt en het leven op aarde na 1.000 Maha Yugas vernietigt zal worden geeft het Hindoeisme nog blijk van enige binding met de wetenschappelijk kennis die we hebben van het heelal en de aarde.

Er is plaats voor een god, maar of die god de wereld en het heelal creerde laten ze open in dat stuk uit de Rig Veda. Zal er geen Hindoe door worden, dat kan zelfs niet eens. Maar het is wat aannemelijker dan wat er in de bijbel staat. 4,3 miljard jaar of 6.000 jaar, het is nogal een verschil.

misschien wel en toch blijf ik het nog altijd dikke onzin vinden.

Ik ben zelf ook atheïst. Ik denk sowieso dat als je tegenwoordig de middelbare school hebt doorlopen, dat het dan moeilijk is om nog in God te geloven, aangezien bij alle exacte vakken wordt geleerd dat er overal een verklaring (berekening!) voor is en als die er niet is dat die nog wel wordt gevonden.

Nee ik ben niet gelovig, omdat god een kl***zak is.

Ik ben agnost. Ik geloof dat het met de kennis die wij hebben niet te zeggen is wat er al dan niet bestaat. Waarschijnlijk is alles uiteindelijk wetenschappelijk te verklaren maar er is simpelweg niet genoeg kennis om dat met zekerheid te kunnen zeggen. Daarom is het niet onmogelijk dat er een god bestaat, maar zolang er geen enkel tastbaar bewijs is dat dat zo is ga ik er vanuit van niet. Net zoals ik er vanuit ga dat er geen spaghettimonster bestaat, en er geen theepot in een baan om de zon draait.

En ik geloof in ieder geval niet letterlijk in een god zoals in de bijbel of de koran. Als je denkt dat wat in een van die boeken staat letterlijk waar is ben je wel erg naief. Alleen al omdat er meerdere van die boeken bestaan die allemaal wat anders zeggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven