Nee ik ben niet gelovig, omdat god een kl***zak is.

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nee ik ben niet gelovig, omdat god een kl***zak is.

Inderdaad, je vraagt je toch af waarom het hele heelal is geschapen door god. Eerst miljarden jaren de boel leeg laten, dan op een nietig planeetje wat leven scheppen en pas daar weer na miljarden jaren leven scheppen met een redelijk besef en intelligentie. Dat reden en intelligentie pas zeer laat is ontstaan geeft al te denken. Zou het niet eerder zou zijn dat die intelligentie een god heeft geschapen dan andersom? Of beter gezegd, we zijn zelf gewoon god. Jij, ik en een ieder die enig besef heeft wat er gebeurd om hem heen.Ja,
In welke vorm weet ik (nog) niet precies, maar er moet 'iets' zijn.
Iets in de vorm van gnostiek/panteisme, lijkt mij het meest bijpassend bij mijn gedachte daarover. (logischerwijs)
Ik geloof dus niet van een kerel of macht die ergens beslissingen zit te maken over wel en wee.

Iemand dit trouwens al gezien? Hoe lager het IQ, hoe belangrijker geloof, mooi in een grafiekje geplaatst volgens de gemeten landen:
IQ vs. Religiosity

Belgie lager IQ dan nederland ?
wel zeker dat de statistieken kloppen Big T![]()

Ik ben zelf ook atheïst. Ik denk sowieso dat als je tegenwoordig de middelbare school hebt doorlopen, dat het dan moeilijk is om nog in God te geloven, aangezien bij alle exacte vakken wordt geleerd dat er overal een verklaring (berekening!) voor is en als die er niet is dat die nog wel wordt gevonden.

Vrij zeker. Bepaalde delen in het land (vooral het Zuiden) halen het gemiddelde flink omlaag heBelgie lager IQ dan nederland ?
wel zeker dat de statistieken kloppen Big T![]()

Op die middelbare school van je is het hele concept van bijvoorbeeld christelijke wetenschappers finaal langs je heen gegaan?
![]()
Vrij zeker. Bepaalde delen in het land (vooral het Zuiden) halen het gemiddelde flink omlaag he![]()

"indien er geen God bestond, ging Hij uitgevonden worden"
Ik geloof in mijn versie van God![]()

Er zijn zat mensen met een beta graad die christelijk zijn of een andere religie aanhangen. Waarschijnlijk dat zij iets genuanceerder denken over het hele concept geloven in een god dan dat hier gesuggereerd wordt in de trend van een almachtige ouwe bok op een wolk die de boel heeft geschapen.
Ja ik geloof wel in een God hoe komen we hier anders terecht he op deze aardkloot.