AndroidHealthClinic

Get busy with Kraft

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Vanavond hardgelopen:
Na 30 minuten steek in m'n zij moest rest lopen,volgende keer zal het vast weer beter gaan. Toch 633 cals verbrand, hartslag 136 avg.

Morgen borst en rug

Je moet op je ademhaling letten. Uitademen als je met je rechtse voet op de grond
komt. Heeft te maken met lucht in je longen die zakt op je milt, of zoiets.

Dus ademhaling afstellen op je loopritme.

• Topic Starter Topic Starter
Doet me denken aan de coopertest die ik op school zo vervloekte :D
Nette cardio toch, Kraft! Loop je trouwens op een loopband of heb je van het zonnetje genoten?

Nee, loop niet op een loopband en ook nooit in het zonnetje, altijd 's avonds als het zonnetje onder is. :)

Je moet op je ademhaling letten. Uitademen als je met je rechtse voet op de grond
komt. Heeft te maken met lucht in je longen die zakt op je milt, of zoiets.

Dus ademhaling afstellen op je loopritme.

Ik zal er opletten, maar ik was helemaal niet buiten adem. Dat vond ik ook het rare want heel af en toe heb ik het als ik echt buiten adem ben zoals laatste set van training woensdag (squat, legcurl).

Stukje uit wiki over steek in zij:

Het bekende verschijnsel van de "steek in de zij" bij overmatige fysieke inspanning is het gevolg van samentrekking van de milt bij zuurstoftekort om extra rode bloedcellen in de bloedbaan te brengen.

Een alternatieve uitleg over de "steek in de zij" gaat ervan uit dat de steek wordt veroorzaakt door ophoping van lucht in de darmen. Omdat de bocht van de dikke darm links hoger ligt dan rechts (waar zich de lever bevindt), zou de steek juist hier goed te voelen zijn.

Misschien kwam het wel doordat ik vrij zwaar getafeld heb (chinees)
Ik ga er vanuit dat ik volgende keer geen last zal hebben gebeurt echt enkele keer, maar zal om adem denken.

chinees zei je ( misschien wil je niet echt weten wat je gegeten heb - );)

aan je conditie kan het niet liggen , want jij loopt gewoon veel - zal idd wel te maken hebben met verandering van eten

maar ja zo'n chineesje is wel lekker af en toe

Ja, vind ik ook!
Maar dat ze hun "sneetje" overdwars hebben is geen waar!
Dat hadden ze me vroeger altijd wijsgemaakt... :o

En heb je al eens chinees gegeten..?
Dat is ook best lekker hoor! :D

:roflol: Daar was ik na 14 jaar al achter.

Sorry Kraft, zal je log niet verder verzieken. Valt me trouwens op dat jij veel loopt inderdaad.

Ja, vind ik ook!
Maar dat ze hun "sneetje" overdwars hebben is geen waar!
Dat hadden ze me vroeger altijd wijsgemaakt... :o

En heb je al eens chinees gegeten..?
Dat is ook best lekker hoor! :D

:roflol: Daar was ik na 14 jaar al achter.

Sorry Kraft, zal je log niet verder verzieken. Valt me trouwens op dat jij veel loopt inderdaad.

Hehe, grapje moet kunnen :D

ja ik loop veel, ik vind de tijd sneller gaan met hardlopen dan beetje lamlendig op een fiets cardio te doen en je verbruikt er meer cals mee.

Hehe, grapje moet kunnen :D

ja ik loop veel, ik vind de tijd sneller gaan met hardlopen dan beetje lamlendig op een fiets cardio te doen en je verbruikt er meer cals mee.
Ondanks dat ik zelf niet zo van de cardio ben, verbaas ik me steeds weer om die mensen die ruim een uur op een hometrainer gaan zitten in een muffe sportschool, in plaats van lekker buiten te gaan fietsen...
Om over een loopband maar te zwijgen...
Ik denk dat een loopband "makkelijker" loopt, en dat het gewoon watjes zijn! ;)

Ondanks dat ik zelf niet zo van de cardio ben, verbaas ik me steeds weer om die mensen die ruim een uur op een hometrainer gaan zitten in een muffe sportschool, in plaats van lekker buiten te gaan fietsen...

Plus dat wanneer je in de buitenlucht sport, je meer kcal verbrand met dezelfde inspanning.
Maar een hometrainer is makkelijker om je hartslag onder controle te houden en een loopband
is nu wel eenmaal beter voor je knieen, gewrichten die tijdens buiten lopen toch wel klappen kriigen.

Meer demping met een loopband.

Plus dat wanneer je in de buitenlucht sport, je meer kcal verbrand met dezelfde inspanning.Maar een hometrainer is makkelijker om je hartslag onder controle te houden en een loopband
is nu wel eenmaal beter voor je knieen, gewrichten die tijdens buiten lopen toch wel klappen kriigen.

Zal dat veel uitmaken denk je? Volgens mij alleen als het koud weer is toch?

Hier stukje van bodybuilding.com

The nice thing about being outside when the weather is cold is that you burn more calories. Who would have thought that you could literally stand still in the winter outside and burn calories. Want to know why? Sure you do!

Your body is programmed to maintain a temperature of 98.6 degrees Fahrenheit or 37.0 degrees Celsius. With that being said, your core temperature drops when you are outside. Therefore, your body needs to exert energy to bring the temperature back up (this can be in the form of shivering) which burns calories. I'm not saying that by standing outside you will lose 10 pounds, but you WILL burn a small amount of calories simply by standing out in the cold.

Laatst bewerkt:
Benchpress: 10 sets/ 10reps

* set 1 55 kilo
* set 2 55 kilo
* set 3 55 kilo
* set 4 55 kilo
* set 5 55 kilo
* set 6 55 kilo
* set 7 55 kilo
* set 8 55 kilo
* set 9 55kilo
* set 10 55 kilo fail rep 8 1 rep bij :o
Bor: 10 sets/ 10 reps

* Alle sets 57 kilo

Deze twee oefeningen als supersets dus setje benchpress meteen erachter na een setje bor dan 90 seconden rust dan naar set twee benchpress meteen bor etc.

Dumbbell flyes: sets/reps 3/10

* set 1 14 kilo
* set 2 14 kilo
* set 3 14 kilo

Superset met flyes Hypers: sets/reps 3/10 60 seconden rust tussen supersets.

* Alle sets bw+ die 14 kilo dumbbell van flyes

Maar twee kilo van flyes afgehaald had geen zin in fail

Morgen maar weer 45 minuten hardlopen morgen gewoon hollandse pot dus geen chinees dus hopelijk geen steek in mn zij :cool:

Netjes die 1 rep winst.

Netjes je rowt meer kg's dan je bencht zo te zien.

goeie training kraft , spierpijn onderweg denk ik zo

Het lijkt me een lekkere intensieve training.
In je laatste set "failen" op de 8ste rep kan ik eigenlijk nauwelijks een "fail" noemen.
Dan heb je het gewicht nagenoeg perfect ingeschat man! :thumb:

Meer demping met een loopband.

Zal dat veel uitmaken denk je? Volgens mij alleen als het koud weer is toch?

Hier stukje van bodybuilding.com

Denk het wel eigenlijk. Je moet je verstand ook bij je sport houden en kijken
waar je stapt, evenwicht houden, bergop, bergaf, wind mee & wind tegen, etc...

Moest je inderdaad op een platte piste bij droog weer lopen lijkt het me inderdaad niet
veel meer op te brengen.

Lekker training trouwens kerel.

Is leuk hoor eens wat anders dan 4 sets ofzo maar zal blij zijn als ik weer wat minder sets en meer gewicht erop kan gooien.

Het wordt nog wat met me ;)

+1 ziet er echt lekker uit die training! Lekkere pomp dat kan ik me voorstellen na 10setjes bench :p

Wel een aanrader om voor de verandering eens zoiets te doen.

Netjes je rowt meer kg's dan je bencht zo te zien.

Ik weet het niet, misschien ligt pull me beter dan push.

goeie training kraft , spierpijn onderweg denk ik zo

Meestal twee dagen later , ik hoop het ;)

Het lijkt me een lekkere intensieve training.
In je laatste set "failen" op de 8ste rep kan ik eigenlijk nauwelijks een "fail" noemen.
Dan heb je het gewicht nagenoeg perfect ingeschat man! :thumb:

Ja, maar als ik 10 reps met 10 sets correct uitvoer dan kan er 5% gewicht bij dus daarom vind ik het jammer :(

Denk het wel eigenlijk. Je moet je verstand ook bij je sport houden en kijken
waar je stapt, evenwicht houden, bergop, bergaf, wind mee & wind tegen, etc...

Moest je inderdaad op een platte piste bij droog weer lopen lijkt het me inderdaad niet
veel meer op te brengen.

Lekker training trouwens kerel.

Dit is ook wel zo, maar woon in de polder dus geen heuvels hier :D

Thanks allemaal!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven