Fitness Seller

Get busy with Kraft

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Je doet mooie trainingen met dat hakkebillen, de 300m's en dan nog krachttraining. Gaat echt goed hier.:D

Die dimmel deadlift ziet er vet uit, ff via youtube gecheckt. Ik leg mijn gewicht ook nooit op de grond neer tussen de reps, ik ga door totdat de set klaar is. Is dit dan ook een soort dimmel want daar gaan zo ook gewoon door.

Met dimmel haal je m echt uit je onderrug je gaat met de barbell niet lager dan je knieen en dan je heup naar voren gooien om weer recht te staan.

Doe jij geen romanian?
Ik word gek van al die verschillende versies. Ik doe de sumo versie maar ga wel iets door mijn benen, ver kan niet omdat je al zo breed staat. Maar ik leg het gewicht tussen de reps nooit neer, wil graag spanning op de rug houden. Is dit niet goed dan? Zou ik het gewicht steeds moeten laten rusten voor een goede sumo?

Mannen,

Ik ben net weer begonnen met deathlifeten. Is het beter voor mij als "beginner" me gewoon te focussen op de basis deathlift?

Greetz,
Sergeant

• Topic Starter Topic Starter
Daarom heet het ook deadlift, he? ;)
Ook al geldt dat niet voor alle deadlifts zie dimmel.

Als ik normale deadlift doe laat ik de stang wel even rusten op grond en dan weer omhoog.

Met de dimmel train je niet je hamstring maar haal je het echt uit je rug.

Normale deadlift train je zowat al je spieren in je lichaam.

Je kan wel meerdere deadlifts in je schema doen heb namelijk ook stiff legged deadlift erin zitten, lol weer een andere :D
Ok dus gewicht dus steeds dood neerleggen, constante spanning op je lichaam houden is niet nodig dus. Nu begrijp ik waarom ik moeite heb met 80kg, ik laat de bar helemaal zakken totdat ie bijna de grond raakt en ga dan weer omhoog. Zal de sumo eens doen hoe deze hoort kijken of ik dan meer gewicht kan trekken. Thnx voor uitleg ;)

Ik word gek van al die verschillende versies. Ik doe de sumo versie maar ga wel iets door mijn benen, ver kan niet omdat je al zo breed staat. Maar ik leg het gewicht tussen de reps nooit neer, wil graag spanning op de rug houden. Is dit niet goed dan? Zou ik het gewicht steeds moeten laten rusten voor een goede sumo?
Of je nou sumo of de conventionele manier deadlift, bewegingsbaan is in principe hetzelfde.
Ik weet niet hoe jij de oefening doet, maar lijkt op een combinatie van SLDL en Sumo DL.
Zou ik niet doen.
Ok dus gewicht dus steeds dood neerleggen, constante spanning op je lichaam houden is niet nodig dus. Nu begrijp ik waarom ik moeite heb met 80kg, ik laat de bar helemaal zakken totdat ie bijna de grond raakt en ga dan weer omhoog. Zal de sumo eens doen hoe deze hoort kijken of ik dan meer gewicht kan trekken. Thnx voor uitleg ;)
Bij conventionele Deadlift altijd gewicht dood leggen.

Even een uitleg over de Dimmel Deadlift.

Er ontstond wat verwarring en daarom maakte ik ook de fout door te schrijven dat deze niet voor de hamstrings is.

To perform this exercise, grab a barbell with an overhand grip, hands about shoulder-width apart. Pull the bar up to a standing position.

At this point, arch your back and get your abs tight. Keep the back as arched as possible, push the glutes out, and keep the knees slightly bent.

Lower the bar by pushing your body weight back onto your heals while pushing your glutes out.
Try to lower the barbell to a position just past the knees.
At this point you should feel a tremendous stretch in the glutes and hamstrings.

Raise by contracting your glutes first.
At the top of the movement, contract the glutes as hard as possible.

Perform the exercise in a ballistic fashion.
You want to drop to the midpoint position and explode back to the starting position.

Training Mistakes

• Going too low. Make sure to keep the tension on the hamstrings.

• Not pushing the hips and glutes back. This is also to keep the stress on the hamstrings.

• Rounding the back. Keep your back arched to help keep the stress on the hamstrings.

• Using a slow tempo. This movement is designed to be trained fast. You'll begin with a slow tempo and build the speed up with each additional repetition.

Groet Franco

Laatst bewerkt:
ohw nette chins man! ;)

Thanks Herkuul!;)

Warming up met 2km joggen.
Daarna beetje lichaam los gemaakt met oefeningen.

Toen de rest volgens onderstaand schema met de volgende herhalingen (11/9/7/5):

Schouders:

• Clean & Press (zittend met Dumbbell vanaf grond ): Fast Reps Per Dumbbell 14/18/18/18

• Neck press: 37.5/41.5/41.5/43.5
  • Side Raises: 14/14/14/14
  • Reverse Flyes: 14/14/14/14

Toen Skull crusher en close grip bench in een oefening gedaan, dubbele set dus.
  • Close Grip Bench: 22/30/30/34
    Skull Crusher

• Bench Dip: BW/+34/+34/+34

Lekkere training, voel me voldaan en lekkere pomp!
Nu lekker shake en rust!

Groet Franco

rust verdient, wederom goe getraind..

netjes getraind weer Franco! schouders en triceps goed aangepakt.

Potverdorie, dat is weer een zeer lekkere training Franco. En dat voor een zaterdag...

Fijne zondag verder toegewenst en goed herstellen dmv schoon bunkeren!

Groet,

rust verdient, wederom goe getraind..

Ik heb lekker gerust, vanavond weer trainen...Thanks bro!

netjes getraind weer Franco! schouders en triceps goed aangepakt.

Skullcrusher en close grip bench in een oefening samen gepakt is ff wennen maar wel goede oefening...Thanks makker.

Potverdorie, dat is weer een zeer lekkere training Franco. En dat voor een zaterdag...

Fijne zondag verder toegewenst en goed herstellen dmv schoon bunkeren!

Groet,

Thanks, ben nu zeker hersteld vanavond weer lekker knallen.

Ja, ging zeker lekker!...thanks! :P

-vanavond post ik mijn benentraining.

Groet Franco.

Warming up met eerst 2 kilometer hardgelopen.
Daarna op en neer joggen op een afstand van 30 meter en op commando 30 keer knieheffen en 30 keer hakken naar de billen meteen erachter, vervolgens weer joggen en 30 keer knieheffen en hakken billen meteen erachter.

Toen nog rondjes kruislinks gelopen, en afgewisseld met gezicht naar buiten/ gezicht naar binnen.

Benen:

* Squat: 104/104/104/104

* Stiff Leg Deadlift: 94/94/94/94

* Leg extension: 40/40/40/40

* Leg Curl: 40/40/40/40

* (15/15/15 herh) Standing Calf Raise: 156/156/156/156

Heftige training, nu lekker een shake.

Groet Franco

zwaar getraind vandaag met je legs :thumbs:
close grip bench doe ik eigenlijk nooit, zal vast wel een killer zijn voor de triceps, grtz :)

Top training !

Die kuiten zijn zeker vast heel goed ontwikkeld bij je?
Wat train je ze ongelooflijk zwaar!

Thanks Herkuul!;)

Warming up met 2km joggen.
Daarna beetje lichaam los gemaakt met oefeningen.

Schouders:

• Clean & Press (zittend met Dumbbell vanaf grond ): Fast Reps Per Dumbbell 14/18/18/18
  • Neck press: 37.5/41.5/41.5/43.5
  • Side Raises: 14/14/14/14
  • Reverse Flyes: 14/14/14/14

Toen Skull crusher en close grip bench in een oefening gedaan, dubbele set dus.
  • Close Grip Bench: 22/30/30/34
    Skull Crusher
  • Bench Dip: BW/+34/+34/+34
Lekkere training, voel me voldaan en lekkere pomp!
Nu lekker shake en rust!

Groet Franco

Lekker opgewarmd. Clean & Press. Dat is een lekkere oefening in je schema. Goed getraind man.:D

Lekkere training weer Franco, super.
Ik wil je nogmaals bedanken voor de goede uitleg van de deadlift... heeft me goed geholpen :D.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven