AndroidHealthClinic

Get busy with Kraft

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Dwing je je lichaam niet elke dag in "starvation mode"?

Waar ben je mee bezig? 4kg in een week? Dat is 3kg spiermassa :wave:.
Je kunt ongeveer 1kg vet per week verliezen zonder al te veel spiermassa te verliezen.

Zonde van al dat lange harde werk. :(

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.663
Dwing je je lichaam niet elke dag in "starvation mode"?

Ik geloof daar niet in. Ik zit 500 cals onder onderhoud

Je kunt ongeveer 1kg vet per week verliezen zonder al te veel spiermassa te verliezen.

Yeah right, net alsof je zo snel zoveel kilo spiermassa verlies. Er is ook nog zoiets als vochtverlies? Volgens dat dieet dat ik volg als je er krachttraining naast doet je amper spiermassa verliest. En ik eet ook genoeg eiwitten ter bescherming.

• #1.664
  • Legextensions 1x12-20 > 95 (12)

• Squat 1x12-20 > 90 (8) :o

• Calf raise 1x12-20 > 120 (19)

• Sit ups 1x12-20 > 13 (12)

Comment: ik weet niet of het komt door de cut of door de legextensions voor de squat, maar zelfs met 90 lukt het me niet minstens 12 reps te maken met 4-2-4 tempo :o Volgende keer dus verlagen. Wel tevreden over de andere oefeningen.

Zondag bench en deadliftdag

Tuurlijk niet mafkees, het is algemeen bekend dat je de eerste week vooral veel vocht verliest.

Tsja eiwitten of niet, slaat je lichaam toch niet op als je ze allemaal op één eetmoment inplanned. Ik geloof er niet zo in, maar als het voor jou werkt... :thumbs:

En dat kan best algemeen bekend zijn... 3kg vocht is nog steeds veel, en zijn tweede punt is wel waar.

• #1.667
Tsja eiwitten of niet, slaat je lichaam toch niet op als je ze allemaal op één eetmoment inplanned. Ik geloof er niet zo in, maar als het voor jou werkt... :thumbs:

En dat kan best algemeen bekend zijn... 3kg vocht is nog steeds veel, en zijn tweede punt is wel waar.

Welk punt? Dat je 1 kilo vet max. kan verliezen per week?

Hehe , leuke discussie :)

Bewijs het gewoon met pics Kraft :D

Ben benieuwd :)

• #1.671
Geplande training van vanavond wordt morgen. Ik ga vanavond uiteten, drink dan ook wat biertjes. Met alcohol in mn bloed trainen lijkt me niet zo een goed idee ;)

Als je je bak kwark maar niet vergeet ;)

Pics?

is het een beetje uit te houden met dat vasten
geen mentale neergang of zoiets?

• #1.677
is het een beetje uit te houden met dat vasten
geen mentale neergang of zoiets?

Wel een beetje, ben wat kribbig en soms wat stresserig. Ik irriteer me er ook aan dat mijn kracht achteruit gaat en dat ik maar 2 keer in de week train. Misschien dat ik binnenkort mijn trainingsschema omgooi want ik mis het 4 of 5 keer in de week beulen.

Ik heb zelf ook een tijd IF gedaan, alleen kwam zelf met het probleem dat ik wel erg veel eiwitten moest eten in een korte periode. Ben te lui om steeds vis/vlees te maken en in een paar uur 4 bakken kwark gaat ook erg ver.

Qua honger had ik totaal geen problemen om tot 3 uur smiddags niks te eten, op school merkte ik wel dat me concentratie rond die tijd echt heeeeeel laag was (was leuk tijdens oefenexamens maken :D).

Op het gebied van vetverlies niks bijzonders gemerkt, ook niet echt een strikt schema aangehouden helaas.

• #1.679
Ik heb zelf ook een tijd IF gedaan, alleen kwam zelf met het probleem dat ik wel erg veel eiwitten moest eten in een korte periode. Ben te lui om steeds vis/vlees te maken en in een paar uur 4 bakken kwark gaat ook erg ver.

Qua honger had ik totaal geen problemen om tot 3 uur smiddags niks te eten, op school merkte ik wel dat me concentratie rond die tijd echt heeeeeel laag was (was leuk tijdens oefenexamens maken :D).

Op het gebied van vetverlies niks bijzonders gemerkt, ook niet echt een strikt schema aangehouden helaas.

Hoe lang heb je het gedaan dan? Ik zit nu in week 2. Veel krachtverlies geleden?

Eten klaar maken is niet zo een probleem (magnetron ftw!)

Ik heb het een paar maanden gedaan, denk 2.5.
Maar over krachtverlies durf ik uit mijn eigen ervaring niet zo veel te zeggen omdat ik nog een relatief beginner ben. Vorige week een deadlift PR gezet op enkel wat kwark en eieren bijvoorbeeld.

Ben eind januari begonnen met me kcal verlagen en sindsdien 40kg op me deadlift geplakt, dus ja krachtverlies kan je het niet noemen :D

Enne de magnetron mag ik niet gebruiken voor vis klaar maken van me moeder :(

edit: krachtverlies lijkt me eerder dat je te weinig eet?

Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven