Fitness Seller

Get ripped??

speedjumper

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m85
Massa
72kg
Vetpercentage
6%
Hallo

Ik heb verschillende vragen en wist niet precies waar ik deze topic moest plaatsen, maar ik dacht dat hij hier het meeste paste.
Ik ben nu al een tijd aan het trainen maar ik vind zelf niet dat ik veel progressie maak.
Zelf weet ik wel het een en ander over trainingsmethodes en ken talloze oefeningen maar eigenlijk weet ik niet echt zeker wat nou de beste manier is om meer spiermassa te creëren. Overal hoor je weer andere verhalen en iedereen verteld dat zijn methode het beste is.

Zelf ben ik
21 jaar
ik weeg 73kg
en heb een vetpercentage van ongeveer 5% (zat op 4,3)
Foto zal ik in me profiel proberen te zetten.
Ik train de dit jaar 2 keer in de week met kracht en 2 keer zware basketbal training met wedstrijd.
nu is het seizoen af en heb ik dus meer tijd.
Meer info nodig????

Ik zoek een manier om meer spiermassa te krijgen zonder meer vetpercentage te ontwikkelen. anders gezegd i wanna get ripped.

Mijn voeding is niet het meest indrukwekkende wat er is. Ik eet veel maar ik denk dat er qua voedingstoffen te weinig binnen komt.
En over alle supplementen weet ik helemaal niks. ik gebruik nu protein powder van precision engineered. Om wat meer eiwitten binnen te krijgen en omdat het lekker is en vult :D

Zou het erg waarderen als jullie wat ideeën neer strooien.

wanna get ripped haha terwijl je vetpercentage nu al 5 % is

wow nice, hoe ziet je voedingsschemaer trouwens uit?

• Topic Starter Topic Starter
kees G // ja wel goeie 5% maar ja wil even strakker in vel zitten door middel van meer spiervolume

Cheetah // Das een goeie vraag. :D
ochtend 2 broodjes (bruin) altijd verschillend beleg. kan zoet kan hartig
middag 6 tot 8 broodjes (bruin) vaak met pindakaas
avond: wat moeders voor schotelt eigenlijk altijd gezond groente vlees en zo

Tussendoor vaak na training Protein shake.
verder nog slechte dingen zoals snoep
maar ook cashewnoten daar ben ik gek op.

Voorheen at ik nog kwark maar dat is een beetje doodgebloed.:rolleyes:

kees G // ja wel goeie 5% maar ja wil even strakker in vel zitten door middel van meer spiervolume

Cheetah // Das een goeie vraag. :D
ochtend 2 broodjes (bruin) altijd verschillend beleg. kan zoet kan hartig
middag 6 tot 8 broodjes (bruin) vaak met pindakaas
avond: wat moeders voor schotelt eigenlijk altijd gezond groente vlees en zo

Tussendoor vaak na training Protein shake.
verder nog slechte dingen zoals snoep
maar ook cashewnoten daar ben ik gek op.

Voorheen at ik nog kwark maar dat is een beetje doodgebloed.:rolleyes:

Hoe weet je dat je op 5% zit? lijkt me erg sterk met jouw manier van eten dat je op 5% zit, maar respect als het wel zo is :cool:.

Spiervolume krijg je door: eten + zwaar trainen + voldoende rust, of je hierbij laag in je vet blijft zitten hangt af van je genetica,voeding en hoe snel je wil toenemen in spiermassa.

Succes :D blijf je volgen!

Hoe weet je dat je op 5% zit? lijkt me erg sterk met jouw manier van eten dat je op 5% zit, maar respect als het wel zo is :cool:.

Spiervolume krijg je door: eten + zwaar trainen + voldoende rust, of je hierbij laag in je vet blijft zitten hangt af van je genetica,voeding en hoe snel je wil toenemen in spiermassa.

Succes :D blijf je volgen!

Ik heb het gemeten via huidplooi meting en elektronische meting, bij mij is het dus meer genetisch.

Ideeën over bepaalde trainings techniek?

Ik heb het gemeten via huidplooi meting en elektronische meting, bij mij is het dus meer genetisch.

Ideeën over bepaalde trainings techniek?

Persoonlijk heb ik het idee dat ik het 'droogste' blijf wanneer ik iets boven mijn onderhoud eet (rond de 3500kcal per dag) en daarbij keihard trainen natuurlijk :D, vervolgens doe je nog 30-45 minuten cardio na elke training.

Ik ben niet echt een voorstander van het bulken en vervolgens, na voldoende spiermassa te hebben opgebouwd, weer de cut in te gaan :rolleyes: een logge methode waarbij je uiteindelijk toch weer spiermassa verliest bij het cutten.

Neem ook zeker voldoende rust, af en toe een rustdag inplannen levert je veel op.

goed voedingsschema samenstellen

Ik heb ook zon sterk vermoeden.

Maat van mij is ook geneticly ripped.
Overduidelijke lijnen van quadriceps en hamstrings, duidelijke separatie van m. serratus anterior en de obliquus, duidelijke deltlijnen en ga maar door.
Zijn trekt ook op niks.. Soms geen ontbijt, 3x week McDonalds, bier en vettig eten en hij blijft gewoon zo.

Hoe groot ben je trouwens?
Je kan gaan clean bulken of natuurlijk gewoon bulken met achteraf een cut.

als je meer spiermassa wilt zal je moeten veel meer eten (goed boven je onderhoud), veel squatten/deadliften/benchen (compounds dus) en veel rusten, deze manier is het meest effectief maar zal je bodyfat% doen stijgen (in jou geval zal dit minimaal zijn)

als je bodyfat niet wilt doen stijgen kan je altijd clean bulken, iets boven je onderhoud eten, maar het resultaat zal echt heeeeel traag komen omdat je lichaam gewoon de voedings-stoffen niet krijgt om rap te groeien.

verder kan je onder je onderhoud eten, zwaar trainen, veel cardio.
maar hiermee haal je GEEN spiermassa binnen en verlaag je je bodyfat% nog meer. wat niet aan te raden is bij iemand met jou lichaamsbouw.

dus aan u de keuze

Thx dat jullie zo snel al reageren.

Vihae: ik ben 1.84m

Ik vind rust ook een hele belangrijke
heb afgelopen jaar een test gedaan met trainen. ik heb 2 weken vol uit getraind iedere dag behalve in het weekend (wel met split training)
daarna een week helemaal niks alleen beetje cardio. ik ging hier veel meer in kracht omhoog dan wanneer ik normale dagen train zonder week rust.

ik ben niet echt een voorstander om eerst in vet massa aan te komen en om dan weer alles kwijt te spelen. :rolleyes:

maar ik ga zeker even op me voeding letten al vind ik het moeilijk om daar op te letten.
nog tips op dat gebied??

oh nog 1 onderwerp die er misschien ingegooid kan worden.
Excentrisch trainen bevorderd enorm de spierkracht dat ik wat ik weet maar is dit ook bevorderend voor de spiermassa? zo ja weten jullie oefening voor concentrisch trainen ik ken alleen die van de biceps en triceps en een cable fly voor de borst.

Laatst bewerkt:
Thx dat jullie zo snel al reageren.

Vihae: ik ben 1.84m

Ik vind rust ook een hele belangrijke
heb afgelopen jaar een test gedaan met trainen. ik heb 2 weken vol uit getraind iedere dag behalve in het weekend (wel met split training)
daarna een week helemaal niks alleen beetje cardio. ik ging hier veel meer in kracht omhoog dan wanneer ik normale dagen train zonder week rust.

ik ben niet echt een voorstander om eerst in vet massa aan te komen en om dan weer alles kwijt te spelen. :rolleyes:

maar ik ga zeker even op me voeding letten al vind ik het moeilijk om daar op te letten.
nog tips op dat gebied??

oh nog 1 onderwerp die er misschien ingegooid kan worden.
Excentrisch trainen bevorderd enorm de spierkracht dat ik wat ik weet maar is dit ook bevorderend voor de spiermassa? zo ja weten jullie oefening voor concentrisch trainen ik ken alleen die van de biceps en triceps en een cable fly voor de borst.

excentrische beweging van een oefening kan je altijd traag uitvoeren,
bij een excentrische beweging spreek je evenveel of zelfs meer spiervezels aan dan een concentrische beweging. met als gevolg dat "hoe langer je de excentrische beweging maakt" hoe meer bevorderlijk voor kracht en massa, lijkt logisch.

concentrische beweging is de beweging waar je het gewicht tegen de gewenste kracht verzet, en hierdoor verkort de spier dat je traint, waarbij excentrische beweging je spier verlengt. zo kan je dat toepassen bij ELKE oefening, dus de vraag die je stelt klopt niet echt

maak je geen zorgen, je bent al ripped

concentrische beweging is de beweging waar je het gewicht tegen de gewenste kracht verzet, en hierdoor verkort de spier dat je traint, waarbij excentrische beweging je spier verlengt. zo kan je dat toepassen bij ELKE oefening, dus de vraag die je stelt klopt niet echt

Even aanvulling voor TS:
Als je bvb je biceps traint dan doe je een concentrische beweging omhoog en een excentrische beweging omlaag.

Het is niet altijd even gemakkelijk om conc en exc apart te doen.
Als je exc zou toepassen bij biceps dan heb een hulp van een derde (bvb je arm) nodig om de arm zonder contractie van de biceps zelf omhoog te brengen.
Op de biceps is het nog makkelijk maar bij sommige spieren heb je dingen zoals katrollen etc nodig om echt puur excentrisch te trainen.

Gewoon trainen en meer eten is dus de boodschap
Je zit op 5%, wat heel weinig voorkomt dus der mag wat vet op dus gewoon zwaar bulken aangezien je licht 'ondervoed' bent.

excentrische beweging van een oefening kan je altijd traag uitvoeren,
bij een excentrische beweging spreek je evenveel of zelfs meer spiervezels aan dan een concentrische beweging. met als gevolg dat "hoe langer je de excentrische beweging maakt" hoe meer bevorderlijk voor kracht en massa, lijkt logisch.

Ik bedoel dus echt gericht op excentrisch. dus met biceps een gewicht pakken dat je eigenlijk niet omhoog krijgt met 1 arm dus helpt de ander en dan laat je hem met 1 arm zakken (langzaam) met borst doe ik dan de cable fly, doe er veel gewicht op dan breng ik de handvatten bij me borst door armen te buiten dan strek ik ze voor je uit en spreid ze vervolgens.

Maar thx guys ik ga maar is proberen op me voeding te letten :D

Ik denk niet dat dat in het begin uitmaakt of je je echt op excentrisch of concentrisch richt.

met jouw bf is het idd het beste om keihard te beginnen bulken.
en als het genetisch is moet je je geen zorgen maken over vet bij te krijgen.

Haha, ben jaloers op jouw vet percentage :P.
In ieder geval succes ermee

Terug
Naar boven