XXL Nutrition

Gesloten Getting fit(ter) and strong(er)!

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
IK zou ook niet teveel gewicht pakken bij brunchen nee:D.

Helemaal gelijk.

Eerst techniek goed onder de knie hebben, daarna rustig verhogen.

Niks forceren.

Is een marathon, geen sprint ;)

IK zou ook niet teveel gewicht pakken bij brunchen nee:D.

Lol :D

Maar inderdaad wat Pillz zegt. Focus je eerst op techniek voordat je verhoogt. Ik ben al 3 maanden bezig met krachtraining en ik zit ook nog vrij laag met gewicht qua squats. Ik vind de techniek veel belangrijker. Gewicht komt inderdaad later wel!

• Topic Starter Topic Starter
Haha, mooie autocorrect :roflol:

Ik let wel goed op hoe m'n spieren reageren voordat ik verhoog. En ondanks dat ik nog met babyweights train, zie ik al duidelijk veranderingen optreden. Alles is toch wel wat strakker dan een paar maanden geleden :D

Vandaag even rustdagje, afgelopen drie dagen al veel gesport. Morgen wrs weer een les cardio core en zaterdag dansen op het laatste festival (:() van de zomer.

Geniet zaterdag van het laatste festival! Het weer zit ook goed mee, dus dat wordt extra genieten!
En goed dat je langzaam verhoogt wat gewichten betreft. Het gaat er toch echt niet om hoeveel gewicht je hebt om te trainen, maar het gaat erom dat je de oefening met de gewichten die je op dat moment gebruikt beheerst en met correcte techniek kunt uitvoeren. Voorkom je daarnaast ook alleen maar blessures mee :).

Vanmiddag weer eens een les cardio core gedaan, ben benieuwd hoeveel spierpijn ik morgen heb :o oneindige hoeveelheid squats, lunges en planks...

Morgen danscardio :D hopelijk zit het weer mee, er wordt alweer regen voorspeld.

Zondag weer fitnessen!

welk festival ga je dan?

Dance Nature ;)

Veel plezier morgen! Cardio dans ze! :D leuke combi!

Goed begin van de week!

Squats:
1x10 20kg
4x10 25kg

OHP:
1x7 20kg
1x5 25kg
3x5 23.5kg
2x5 22.5kg
Blijft zwaar...

Deadlift:
1x5 40kg
2x5 45kg
begint moeilijk te worden qua grip, iemand tips?

Lekker begin van de week inderdaad! Ik heb zelf helaas nog nooit gedeadlift, dus ik kan je geen tips geven.
Hoe was het bij Dance Nature?

Minst belastende griptraining voor je lichaam is imo nog steeds een weighted deadhang. Gewoon een dipbelt met wat
gewicht om je hangen en aan het pull up station gaan hangen. En zo lang mogelijk houden natuurlijk

Gewoon straps gebruiken.

Aparte grip training mocht je dat willen verbeteren.

Feestje zaterdag was gezellig, weer een hoop leuke mensen leren kennen :D

Wat doen straps precies met je grip? Ik heb hele kleine handen, dus ik denk dat het deels ook daardoor komt dat m'n grip zo slecht is.

Feestje zaterdag was gezellig, weer een hoop leuke mensen leren kennen :D

Wat doen straps precies met je grip? Ik heb hele kleine handen, dus ik denk dat het deels ook daardoor komt dat m'n grip zo slecht is.

http://stronglifts.com/deadlift/grip/

Hier wordt het overigens wel afgeraden, beter dat je het zonder doet. Maar ik geloof dat straps ervoor zorgen dat je handen er niet vanaf glippen (is dat een woord? Glijden I guess) zodat je niet door je grijp/kracht in je handen beperkt bent.

---------- Toegevoegd om 10:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:30 ----------

Pak je 'm mixed vast? Dus onderhands + bovenhands?

Ik heb het nog niet geprobeerd met mixed grip, dat zal ik volgende keer eens proberen. Mooi dat hij op het einde zegt dat kleine handen geen excuus mag zijn, maar dan vervolgens wel uitlegt waarom dat het moeilijker maakt en dat hij zelf grote handen heeft.

Heb al op meer plaatsen discussie gezien over wel/geen straps gebruiken, maar waarom eigenlijk niet? Ik wil spieren bouwen, niet m'n gripkracht trainen (want voor zover ik weet heb ik die verder niet nodig)

zijn alleen die mannen van powerlifting die zeggen dat straps niet mogen want dat is voor mietjes.

Ik snap dat nooit zo.

Liever dat de spiergroep faalt die ik train als me grip ;)

OHP gaat (bij mij in ieder geval) met erg kleine beetjes langzaam vooruit.. De aanhouder wint ;).

Wat grip bij DL betreft ben ik zelf eerst begonnen met het gebruiken van magnesium voordat ik overging op straps. Ik gebruik magnesium als het aan mijn klamme zweethandjes ligt, en straps wanneer de bar gewoon te zwaar wordt om degelijk vast te kunnen blijven houden.

Er zijn inderdaad verschillende meningen over het gebruik van straps. Zelf heb ik het moment zo lang mogelijk uitgesteld omdat ik koppig bleef volhouden dat ik beter mijn grip goed kon ontwikkelen. Inmiddels sluit ik me aan bij Pillz en MoneyQ, ik train bepaalde spiergroepen, niet mijn grip.. Zonde om een lift niet te kunnen halen omdat mijn grip faalt :).

Ik heb nooit zweethanden, dus daar ligt het niet aan. Het is mss al wel heel snel om nu al straps te gaan gebruiken, met die babyweights die ik gebruik. Maarja, ik heb ook echt minihandjes en het voelt zo echt niet fijn.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven