Fitness Seller

Gesloten Getting fit(ter) and strong(er)!

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Training van vanochtend, het was toch minder eng dan ik dacht, zo'n gym :rolleyes:
(...)
Lopend gaat eigenlijk een stuk beter dan stilstaand
Herken het gevoel wel hoor, dat het spannend is om in een nieuwe omgeving te sporten.. Was altijd bang dat iedereen naar me zou kijken van "watisdienouweeraanhetdoen". Maar het wordt juist erg gewaardeerd dat je er bent, niet iedereen is fit en gezond bezig! Ga je er nog vaker sporten denk je? Is het goed bevallen?

Lopende lunges vind ik persoonlijk ook prettiger, dan houd je als het ware de vaart er een beetje in. Zelf vind ik het nog extra lekker om na het omhoog komen nog even flink met mijn billen te "knijpen". Dus niet in een vloeiende beweging door naar de volgende stap, maar diep zakken, omhoog, even met de teen van het been dat achterbleef de grond aanraken en glutes squeezen, en dan door naar de volgende stap.

• Topic Starter Topic Starter
Herken het gevoel wel hoor, dat het spannend is om in een nieuwe omgeving te sporten.. Was altijd bang dat iedereen naar me zou kijken van "watisdienouweeraanhetdoen". Maar het wordt juist erg gewaardeerd dat je er bent, niet iedereen is fit en gezond bezig! Ga je er nog vaker sporten denk je? Is het goed bevallen?

Lopende lunges vind ik persoonlijk ook prettiger, dan houd je als het ware de vaart er een beetje in. Zelf vind ik het nog extra lekker om na het omhoog komen nog even flink met mijn billen te "knijpen". Dus niet in een vloeiende beweging door naar de volgende stap, maar diep zakken, omhoog, even met de teen van het been dat achterbleef de grond aanraken en glutes squeezen, en dan door naar de volgende stap.

"watisdienouweeraanhetdoen" is wel een goede omschrijving, haha! Maar volgens mij interesseert het de meeste andere mensen geen hout wat je doet. Je moet uiteindelijk toch ergens beginnen natuurlijk.

Het is het sportcentrum van de universiteit en ik heb er toch al een abonnement, dus ga wrs nog wel vaker ja. Enige probleem is dat het er door de week 's avonds echt belachelijk druk is. Maar als het collegejaar weer begint zijn ze ook in het weekend weer open, dus dan zijn er wat meer opties.

Mooie training! en ja.. walking lunges zijn echt zalig. Wat Sanne al zegt.. lekker knijpen. En met ver uitstappen pak je je hams ook lekker mee. Bij ons doen weinig mensen ze. Mannen zie je ze hoe dan ook bijna niet doen.

Zie je nu wel dat het meevalt om naar een gym te gaan. ;) Lekker zo doorgaan en knallen. Komt helemaal goed met je!

Mooie training! en ja.. walking lunges zijn echt zalig. Wat Sanne al zegt.. lekker knijpen. En met ver uitstappen pak je je hams ook lekker mee. Bij ons doen weinig mensen ze. Mannen zie je ze hoe dan ook bijna niet doen.

Die vriend waar ik mee was deed ze ook, we liepen mooi achter elkaar aan door de gym :o

Ik ga vanaf nu ook maar eens vaker m'n eten posten, dan kunnen jullie me op m'n donder geven als ik weer eens teveel rotzooi naar binnen heb geschoven :( Dit is van woensdag en donderdag, niet echt clean, maar aantal kcal en macro's vallen nog mee. Vandaag was er borrel van de studievereniging en dan gaat er toch weer bier en chips in. In totaal 1832 kcal, kev: 180/40/66 Afgezien van het totaal aantal kcal totaal bagger dus.

Welke oefeningen zijn geschikt om een ruggengraat te kweken? :D

voeding.png

Je eet wel erg weinig.. en eigenlijk te weinig vetten ...Je hebt toch wel ongeveer 1 gr vet per kg lichaamsgewicht nodig voor je hormonen.
Ik vind het op zich wel meevallen met slecht eten. 1x ijs en chips en nog 1 x ijs.. Valt toch best mee?
Je bent geen pro he. Er zijn zat mensen die gewoon wat choco in hun schema hebben.

als ik trouwens je ekv uitreken met 180 KH 40 vet en 66 eiwit kom je maar op 1344 kcal.. niet op 1832...
Das el erg laag...

Je eet wel erg weinig.. en eigenlijk te weinig vetten ...Je hebt toch wel ongeveer 1 gr vet per kg lichaamsgewicht nodig voor je hormonen.
Ik vind het op zich wel meevallen met slecht eten. 1x ijs en chips en nog 1 x ijs.. Valt toch best mee?
Je bent geen pro he. Er zijn zat mensen die gewoon wat choco in hun schema hebben.

als ik trouwens je ekv uitreken met 180 KH 40 vet en 66 eiwit kom je maar op 1344 kcal.. niet op 1832...
Das el erg laag...

Oh, dat is een typefout, moet 280 zijn, ik zei al dat het drama was vandaag. Gister en woensdag was inderdaad wel aardig. Mijn onderhoud is 2200, dus dan is 1800 toch niet zo weinig als je wil afvallen? Ik weet dat ik meer vet moet eten, als ik iets beter plan kom ik daar ook wel aan.

Oke.. foutje. :D
Oke... ligt wss aan mij... gezien ik me klem moet eten om aan te komen. :o
Maar ik zou toch wat beter op je vetten letten. Is ook goed voor je vetstofwisseling. Wat goede vetjes uit noten, olie, eitjes oid toevoegen.

Oke.. foutje. :D
Oke... ligt wss aan mij... gezien ik me klem moet eten om aan te komen. :o
Maar ik zou toch wat beter op je vetten letten. Is ook goed voor je vetstofwisseling. Wat goede vetjes uit noten, olie, eitjes oid toevoegen.

Deze week heb ik ook alleen nog maar 1 keer KT en 2 keer HIIT gedaan, dus dan zit ik met 1800 per dag wel goed denk ik. Binnenkort beginnen de zwemtrainingen weer en dan wil ik ook wat consistenter worden met KT. Met 4-5 keer per week sporten kan ik wrs wel richting de 1900-2000 kcal gaan ;)

Planning voor deze week:

maandag: KT
dinsdag: zwemmen
woensdag: KT
donderdag: hardlopen
vrijdag: KT
zaterdag: zwemwedstrijd

En dan heb ik zondag wel een rustdag verdiend :cool:

Eten van vandaag: 1773 Kcal, k/e/v = 171/109/69

Sportief weekje voor de boeg! Succes :thumbs:
Je eiwitten mogen nog wel ietsje hoger trouwens, probeer altijd ~2gr eiwit per kg te hanteren.

Training van vandaag:

Squats:
1x10 10kg
1x10 20kg
5x5 27,5kg

Lunges:
1x15
stomme reden, teen gestoten en dat doet pijn :o

OHP:
5x5 20kg

Deadlift:
1x5 40kg
1x3 40kg

Leg raises:
3x15

Donkey kicks:
3x15

Balen van je teen zeg... Hopen dat het morgen beter gaat. Kan soms verdomd zeer doen. :o
toch lekker getraind!

Tweede training deze week erop zitten, 2 km zwemmen :D

Wat voor zwem wedstrijd?

Lange afstand?

Succes met je teen! Ik heb (achteraf bekeken) mijn teen gebroken door er een plaat van 25kg op te laten vallen. Uit eigenwijsheid nooit meer naar dokter geweest, maar het blijft nu pijnlijk en scheef omdat het bot dus verkeerd is geheeld :o. Better safe than sorry en dus inderdaad iets skippen als het zeer doet ;).

Nice die zwem wedstrijd, fijne manier van cardio! Ben erg benieuwd hoe je dat nu afgaat, toename van spierkracht scheelt natuurlijk ook flink bij zwemmen!

Water zal wel lekker fris zijn?

Open water wedstrijd in een kanaal. Ik doe 1 km schoolslag en 1 km borstcrawl, heb de laatste tijd weinig gezwommen, dus ik ben benieuwd naar het resultaat :rolleyes:

Leuk! Niet niks 2km, maar komt vast goed ookal heb je tijdje minder gezwommen.
Train je ook via een club of voor jezelf?

Ik denk niet dat krachttraining veel effect gaat hebben bij lange afstand, gaat toch vooral om conditie. En die is echt niet meer zo goed als toen ik 6 keer per week zwom :o

Geen idee wat de watertemperatuur is, maar het is al best veel mooi weer geweest, dus zal wel meevallen. Ik gok rond de 20 graden, zaterdagavond kan ik het je met zekerheid zeggen :D

---------- Toegevoegd om 13:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:52 ----------

Leuk! Niet niks 2km, maar komt vast goed ookal heb je tijdje minder gezwommen.
Train je ook via een club of voor jezelf?

Vanaf volgende week weer 1 keer per week training bij een club, net gewoon zelf gezwommen tijdens vrijzwem-uurtje. Maak me geen zorgen over de afstand, vraag is alleen of er ook nog een beetje een fatsoenlijke tijd uit komt...

Je hebt wedstrijden gezwommen voorheen of dat niet?
Ga je in de toekomst vaker zoiets meedoen?

Als je maar niet volle kracht van start gaat zodat je niet halvewege in stort. Beetje doseren en lekker ritme pakken dan komt het vast goed. ;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven