AndroidHealthClinic

Gesloten Getting fit(ter) and strong(er)!

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Je hebt wedstrijden gezwommen voorheen of dat niet?
Ga je in de toekomst vaker zoiets meedoen?

Als je maar niet volle kracht van start gaat zodat je niet halvewege in stort. Beetje doseren en lekker ritme pakken dan komt het vast goed. ;)

Ik heb wedstrijdzwemmen gedaan sinds m'n 9e, laatste paar jaar wat minder fanatiek. Op de middelbare zwom ik de hele zomer elk weekend minstens 1 open water wedstrijd. Ik heb dus al wel enige ervaring :D

Doseren enzo komt dus wel goed. Probleem is dat ik m'n tijden toch altijd vergelijk met wat ik vroeger zwom, wat natuurlijk niet eerlijk is, aangezien ik toen veeeeeel meer trainde.

Leuk leuk! Me 2;) alleen wat eerder gestopt. Nog weer begonnen tijd terug alleen lastig weer tussen komen.

Herkenbaar!niet teveel naar je oude tijden kijken je hebt nu eenmaal iets minder gezwommen. Neem dit gewoon als uitgangspunt voor een volgende wedstrijd :)

Leuk leuk! Me 2;) alleen wat eerder gestopt. Nog weer begonnen tijd terug alleen lastig weer tussen komen.

Herkenbaar!niet teveel naar je oude tijden kijken je hebt nu eenmaal iets minder gezwommen. Neem dit gewoon als uitgangspunt voor een volgende wedstrijd :)

Leuk, meer zwemmers :D Ik ben nooit echt gestopt, alleen minder gaan trainen en minder wedstrijden gaan doen. Dat scheelt wel een hoop, kan af en toe nog best in de buurt van m'n pr's komen. Heb begin juli ook open water gedaan, toen ging de borstcrawl bagger en de schoolslag heel goed, dus we zullen zien zaterdag :rolleyes:

Geef je ook zwemlessen? Ik zink als een baksteen namelijk :p

Duidelijk geval van te afgetraind zijn, ik blijf met m'n 30% vet sowieso drijven :o

Maar helaas, ik geef geen zwemlessen...

:roflol: ik bleef ook niet drijven toen ik 30% had :roflol: Geen idee waarom :p Moet alle moeite van de wereld
doen om gewoon boven te blijven. Drijven is al helemaal uitgesloten. Kan vaak gewoon op de bodem van het
zwembad gaan zitten zonder er iets voor te doen :D

:roflol: ik bleef ook niet drijven toen ik 30% had :roflol: Geen idee waarom :p Moet alle moeite van de wereld
doen om gewoon boven te blijven. Drijven is al helemaal uitgesloten. Kan vaak gewoon op de bodem van het
zwembad gaan zitten zonder er iets voor te doen :D

Komt omdat al jou gewicht in je reet zit :p

Leuk, meer zwemmers :D Ik ben nooit echt gestopt, alleen minder gaan trainen en minder wedstrijden gaan doen. Dat scheelt wel een hoop, kan af en toe nog best in de buurt van m'n pr's komen. Heb begin juli ook open water gedaan, toen ging de borstcrawl bagger en de schoolslag heel goed, dus we zullen zien zaterdag :rolleyes:

Nog heel knap! Wat had je voor tijden op schoolslag en borstcrawl binnen?
Zal voor je duimen;)

Nog heel knap! Wat had je voor tijden op schoolslag en borstcrawl binnen?
Zal voor je duimen;)

PR's zijn 1.20.36 op de school en 1.05.64 op de vrij (ik ben echt autistisch dat ik dat nog weet tot op de honderdste nauwkeurig :D) Ik ben echt een schoolslagzwemmer ;) En totaal geen sprinter, tijden op de 200 waren 2.51 en 2.23 geloof ik (die weet ik niet meer zo nauwkeurig, haha)

Hoe hard heb jij gezwommen vroeger? Heb je ook open water gedaan? Dat vind ik nog steeds het mooiste onderdeel van zwemmen, daar komt ook nog tactiek bij kijken. Dan heb je niet je eigen afgebakende baantje om in te zwemmen.

Pff nou ik weet dat niet zo meer uit mijn hoofd maar zitten rond de zelfde tijd! 200m vond ik wel heerlijk ook. Zal er eens op terug komen als ik mijn mapje weer eens tegen kom. Heb nog een aantal uitslagen van kampioenschappen bewaard :D

Geen open water voor mij. Kan goed zwemmen maar heb daar echt een hekel aan. Vind het knap dat je dat kunt.
Doen er altijd veel aan zo'n wedstrijd mee?

Tegenwoordig minder deelnemers dan vroeger, maar toch nog steeds wel een paar honderd man per wedstrijd. En er zijn bijna elk weekend 2 wedstrijden.

Tegenwoordig minder deelnemers dan vroeger, maar toch nog steeds wel een paar honderd man per wedstrijd. En er zijn bijna elk weekend 2 wedstrijden.

Dat is nog erg veel deelnemers en wedstrijden. Had eigenlijk nog vrij weinig gehoord over open water wedstrijden.

Derde training van de week:

Squat:
1x20 20kg
5x7 27.5kg

Bench:
1x6 25kg
2x5 27.5kg
3x5 25kg
27.5 was echt te zwaar :o had na vorige keer ook flinke pijn in m'n pezen, dus nu even iets rustiger aan

BOR:
5x5 25kg

Planken:
2x60sec op ellebogen
60sec op elke zij

Squat kun je niet zwaarder? Vergeleken met de andere oef.

Squat kun je niet zwaarder? Vergeleken met de andere oef.

Ik bedacht me idd ook net dat dat er best belachelijk uit ziet :rolleyes: maar ik krijg heel snel last van m'n knieën als ik het zwaarder doe, dus ik ben het heel langzaam aan het opbouwen. Doe af en toe wat zwaarder 5x5 en als het gewicht makkelijker wordt ga ik eerst meer herhalingen doen voordat ik het gewicht weer opvoer.

Is je vorm dan wel goed? Veel mensen leunen teveel naar voren en zo nog wel meer dingen waarbij je last krijgt.
Zou zeggen laat je vorm eens checken.

Last van m'n knieën kwam vooral van het hardlopen, ik heb blijkbaar instabiele knieën. De oplossing van de fysio was squats en lunges doen, veel herhalingen met weinig gewicht. Dus nu probeer ik dat langzaamaan om te zetten naar toch wat meer gewicht en minder herhalingen :D En probeer ondertussen idd goed op te letten of ik het wel goed doe.

Goed bezig;)

Hardlopen is er vandaag bij ingeschoten. Moest vandaag weer eens naar m'n stage en dat kost nogal veel tijd. Daarna ook nog voor niks naar de KPN winkel gereden (volgens de website waren ze open :mad:)

Morgen ga ik weer fitnessen in de gym (wat klinkt dat hip :o) Qua 5x5 zijn squat, OHP en deadlift aan de beurt, maar ik wil er eigenlijk wel een wat uitgebreidere training van maken. Heeft iemand dan mss tips welke oefeningen ik het beste kan doen?

Waarom hardlopen als je er last van je knieen doorkrijgt?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven