XXL Nutrition

Gewichthef schoenen / gewrichtsprobleem

UnCompress

Massive Warrior
15 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
3.522
Sinds een paar weken sport ik bij bepaalde oefeningen (squats, cleans en oh presses) op gewichthef schoenen. Voorheen deed ik bijna alles op blote voeten/sokken en dat ging best goed. Deze schoenen geven flink wat stabiliteit dus ze bevielen de eerste week wel. Het viel me op dat ik sinds de aanschaf van deze schoenen last van mijn gewrichten kreeg met name de enkels, knieën en heupen. Ik heb een halve week rust genomen en was voor me gevoel weer hersteld.

Gisteren een strongman training gedaan waarbij ik alleen bij de loglift de gewichthef schoenen heb gebruikt. Kreeg meteen weer last van mijn gewrichten en deze ochtend kan ik bijna niet meer mijn enkels bewegen.

Hebben meer mensen problemen gehad met deze schoenen? Zo ja, moest je hier gewoon doorheen bijten of wat extra tijd nemen om je voeten/enkels aan deze nieuwe schoen te laten wennen?

Klinkt een beetje alsof de hoek waaronder je gewrichten nu geforceerd worden door die schoenen dermate anders is dan je gewend bent, dat je daarom nu de boel overbelast? Misschien wat lichter pakken en kijken of het dan beter gaat en van daaruit verder opbouwen? Of anders toch weer blootvoets gaan trainen, je had toen blijkbaar een voor jou betere en werkbaardere houding dan nu met die schoenen?

Grtz,

Aad

Zitten ze eigenlijk wel goed, vooral om je enkels dan? Al geprobeerd veters losser of juist strakker te doen op bepaalde stukken? Het duurt sowieso altijd even voordat schoenen zich naar je voet gaan vormen.

Welke soort, merk/model heb je eigenlijk? Misschien dat iemand anders hier met precies die schoen ervaring heeft. Ben nu zelf op zoek naar dit soort schoenen, dus heb er zelf nog geen ervaring mee.

Verder kun je misschien supplementeren met glucosamine tegen gewrichtklachten.

• Topic Starter Topic Starter
Klinkt een beetje alsof de hoek waaronder je gewrichten nu geforceerd worden door die schoenen dermate anders is dan je gewend bent, dat je daarom nu de boel overbelast? Misschien wat lichter pakken en kijken of het dan beter gaat en van daaruit verder opbouwen? Of anders toch weer blootvoets gaan trainen, je had toen blijkbaar een voor jou betere en werkbaardere houding dan nu met die schoenen?

Grtz,

Aad
Dat idee heb ik ook, de gewichten zijn niet het probleem maar misschien heeft mijn lichaam meer tijd nodig.
Zitten ze eigenlijk wel goed, vooral om je enkels dan? Al geprobeerd veters losser of juist strakker te doen op bepaalde stukken? Het duurt sowieso altijd even voordat schoenen zich naar je voet gaan vormen.

Welke soort, merk/model heb je eigenlijk? Misschien dat iemand anders hier met precies die schoen ervaring heeft. Ben nu zelf op zoek naar dit soort schoenen, dus heb er zelf nog geen ervaring mee.

Verder kun je misschien supplementeren met glucosamine tegen gewrichtklachten.
Ze zitten wel goed, en stevig ook. De schoen hou ik het liefst goed aangesloten anders kan je voet erin schuiven en dat lijkt me niet de bedoeling.

Heb de schoen van goodlift.cz.
Weightlifting shoes S. Is verder merkloos. [Link niet meer beschikbaar]

Maar als ik het goed begrijp heb je dus nog niet compleet zonder die schoenen getraind nadat je last van je gewrichten had? Zou dat eerst maar eens doen, het kan ook puur toeval zijn dat je nu last krijgt en tegelijkertijd die schoenen nieuw hebt..
Was het een zware trainingsweek? Dat speelt ook mee.. In lichtere weken krijg je minder snel last van pijntjes e.d.

• Topic Starter Topic Starter
Heb een oefening op de oly's gedaan en de rest van de strongman training op stevige berg/wandelschoenen. Maar ik weet wel zeker dat het van deze schoenen moet komen omdat ik al langer met die andere train en ik afgelopen periode veel zwaarder heb getraind.

Terug
Naar boven