Dan zou ik zeggen dat dat niet kan en dat diegene die haar dat verteld heeft niet goed bij zijn/haar/(het, hehe) hoofd is.
Als je als jongen geboren bent kan je geen meisje worden, en vice versa. Ja je kan je laten ombouwen als man, maar dat maakt je nog geen vrouw, en vice versa.
Je hoeft niks te verzwijgen, je kan dit toch ook als ouder doen? Hoezo kunnen ouders dit niet meer? Het ging honderdduizenden jaren goed, maar nu kan het opeens niet meer?
Maar dat is niet eens het punt, het gaat mij erom dat dit totaal overbodige informatie is voor deze leeftijd. We hebben het over groep 3 en 4. Groep 3 en 4... waarom de f**k zou je kinderen van deze leeftijd lastig vallen met sexuele voorlichting?
Wanneer zou je kinderen seksueel moeten voorlichten? In mijn optiek is dat simpel, wanneer hun lichaam daar behoefte aan heeft. En wanneer ze in aanraking komen met dit onderwerp. Dus wanneer ze pubertijd komt. Dus vanaf groep 7 en 8 op zijn vroegst.
Je kan zeggen dat de maatschappij verandert en dat normen veranderen, dat klopt. Maar de menselijke biologie verandert niet. Jonge kinderen moet je niet aantasten met volwassen dingen zoals seksualiteit. Dat snappen ze niet, en dan raken ze dus in de war. Laat ze kind zijn. Ze hebben nog een heel leven voor zich om bezig te zijn met volwassen onderwerpen.
Hoe is dit überhaupt pedagogisch verantwoord?